Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű táp autóba Hi-Fi-hez
Sziasztok!
A CRT monitorból kitermelt ferriteket (eltérítő, sorkimenő) lehet-e használni trafónak?
Ha nincs benne légrés akkor jó. Az eltérőtőben biztos hogy nincs.
Az nem baj hogy az Al értékek nagyon kicsi? Meg mértem mindent és olyan 400-500nH az értékük.
Nem tudom mit és hogyan mértél. Ha kicsi az Al akkor légrés van benne, ellenkező esetben biztos hogy 1500 felett van. Az eltérítő magja a kép szerint néz ki, ebben biztos nincs. Csináltak vele hegesztőtrafót is, ami így néz ki megtekerve. Ezekkel csak az a baj hogy feleslegesen nagy, hacsak nem 2kW-os tápot akarsz építeni.
Induktivitás mérővel mértem, 10 menetet tekertem fel rá, így kapok 52uH. és ha jól számolom akkor az Al=520nH. Légrés szerintem nincs benne. A mag 72cm-es TV -ből való, de a CRT monitor maggokal is hasonló a helyzet.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2015
Vagy rosszul mérek valamit?
Esetleg az én ferritemnek nem szóltak hogy az Al-je nagyobb kell hogy legyen mint 1500nH
Érdekes mert nekem is 47uH-t mér, és az a körül van. Vagy tényleg ennyi, vagy az lehet hogy azon a 286kHz frekin ez a mag már levegőként viselkedik, mintha ott sem lenne. Kell vele tekerni egy próbatrafót, aztán vagy jó lesz vagy nem. De a régi sorkimenő vasak (U57) biztos hogy jók, mert olyannal csináltam már trafót.
Azért ezek a vasak egész alacsony frekire vannak kitalálva. És egészen régen. Talán még az N22-nél is gyengébb minőségűek.Valószínű, igazad van. De ettől még 50 kHz-en egész jó lehet.
Valaki meg tudja nekem mondani, hogy az alább szereplő eltérítő magnak mennyi a keresztmetszete, vagy esetleg, hogy kell kiszámolni? Köszi.
Olyan 1,8 cm2 körül lenne, de ahol a két fél össze van illesztve ott el van vékonyítva. Egyébként sem az a lényeg, meg kell mérni hogy az adott frekin amin használni akarod hogy viselkedik, mekkora gerjesztés engedhető meg adott melegedéssel, és ehhez mekkora a veszteség, vagyis mekkora üresjárati (mágnesező) áram folyik ilyenkor.
Ne kérd hogy mérjem meg az enyémet, mert a híd amivel mérni szoktam most szét van bontva.
Sziasztok. Annyi lenne a kérdésem hogy eBay en vettem én egy sg3525 panelt és van rajta opto is a vezérlés miatt, de oda van írva hogy " can vacant" akkor gondolom elhagyható a bekötése? Mert amugy a panelen belsőleg a Comp van kondival lekötve az egyes llábhoz.
Sziasztok!
Szeretnék építeni egy autós erősítőt építeni, olyan "egyedi félét" Ha vásárolok egy Ilyen csodát akkor meg lehet-e emelni a feszültséget? Max +/-32V-ot írnak rá és 350W nyi teljesítményt. Meg lehet -e ezt emelni +/-40V-ra? Trafó tekeréssel gondolom, a trafómag vajon bírná-e? Úgy nézem hogy elég erős maga a konstrukció, 3-3 Irfz 44 van benne, egyedül az egyenirányítás gyenge kicsit, de ezen lehet segíteni. Előre is köszönöm a választ! A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2016
Megtoldod a szekundereket 1-1 menettel és kb. jó is lesz. Az más kérdés hogy semmit nem nyersz vele, mert a 80V-ból nem lesz hallhatóan nagyobb teljesítmény mint a 64V-ból. Azt sem nagyon értem hogy mitől lesz egyedi, minden tucaterősítőben szinte ugyanilyen táp van (néhány ezer Ft használtan, dobozban a táp meg a 4 csatornás végfok). Egyedi attól lenne ha 2 gyűrű lenne egymáson, és az lenne megtekerve mondjuk +/-90V-ra.
A magból ránézésre 4-500W-ot ki lehet préselni, ha rá tudod feszegetni az ehhez szükséges huzalt.
Köszönöm a válaszodat!
Nem maga a táp lenne az egyedi ,hanem a végfokok. Szeretem a legendás és öreges Quad 405 hangját, ezt fuvaroznám magammal 2.1 kialakításban
Megjött a kínai csoda, a trafó szekunderére tekertem is még 1 plusz menetet, nem volt egyszerű meló, követvén a "gyári" tekercset. A szekunder 3X 1mm CuZ, nehéz volt szépre tekerni, de sikerült, szinte hibátlanra.
Az üres járati áram a szekunder kondenzátorok feltöltődése után 41mA 14,4V-ról jó lesz-e így? Honlap megnézem terheléssel, ma nem akartam terhelni, hűtés nélkül, de próbából tettem rá egy izzót is rövid ideig, a szekunder diódák lehet hogy cserések mert nem shottky diódák. Tekert szekunder Kész trafó ÜResjárati áram
14.4V-ról maximum +/- 35V-ot tudok előállítani ,hiába tekertem egy menetet a trafó szekunderére.
Illetve 40V-ig föltöltődnek a szekunder kondenzátorok, de ekkor hallani hogy le- le kapcsolgat a fetek vezérlése, szkóppal meg is néztem, és tényleg le kapcsolgat. Ha terhelem akkor beáll a 35V-ra itt működik szépen. Mértem a D-S-jelet terhelve kb 0,5A-el. Miért ilyen trapéz alakú? Mértem egy G-S jelalakot is ez is ugyan akkora terhelés mellett. A szekunder feszültség + ága vissza van vezetve egy 100K helitrimmer és egy 47K-s ellenállással a 16-os lábra, 2. hibajel erősítő. Hogyan tudom ezt átmódosítani hogy meglegyen terhelve a +/-40V-om? Előre is köszönöm!
Gondolom tekersz egy kicsit azon a helitrimmeren. A gs jelen is az látszik hogy mintha nem teljes kitöltéssel menne a táp, hanem mintha pwm szabályozás lenne. Ami elég fura, mert nem szokták szabályozni hanem direktben megy.
Maxra tekert helitrimmerrel ennyi a feszültségem, lefelé +/-20V-ig lehet leszabályozni, de én fölfelé szeretném még emelni a feszültséget.
A D-S jel miért ilyen trapézos? Mennyire baj ez? A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2016
Azért mert ott van a holtidő, ami a 494-nél elég sok. Meg olyan az elrendezés, hogy nem csökken le a DS egyik pillanatról a másikra. Ha megterheled nem így fog kinézni.
A feszültségre csak akkor lehetne mit mondani, ha vissza lenne rajzolva a helitrimmer környéke. De ha teljesen kikötöd, vagyis nem kap feszültséget a szekunderről, akkor teljes kitöltéssel fog menni.
Köszönöm!
Ez a mért jel 0.5A terheléssel készült, mert amúgy le- le kapcsolgatja a vezérlést, mert a 16-os lábon felszalad a feszültség 4.8V körülire és gondolom ezt hibajelnek veszi, holnap Du neki fogok ülni és vissza rajzolom, nem olyan sok alkatrészből áll
Szia!
Bocsi ,majd egy hetet késtem a rajzzal... a héten többször is próbáltam lerajzolni, de a fáradtságom miatt olyanokat rajzoltam, hogy hűha Most reggel nekiültem és megrajzoltam. Rajz Ahogy látom, a szekunder egy 100K trimmer és 47K-n keresztül a 16-os lábra van kötve, ott van még egy 1µF kondenzátor és egy testre kötött 22k. Megpróbálom a 47K-t növelni, úgy jó lenne? Az mennyire jó megoldás, hogy a Gate-t közvetlen az IC tölti? Elvileg 250mA-t tud a kimenet. A Gate töltést egy tranzisztor süti ki, mennyire üzembiztos ez az összeállítás? A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2016
Visszarajzolni úgy kell hogy leméred a nyák méretét, azt a méretet megrajzolod egy négyzetrácsos papírra, és arányosan, az elhelyezkedésüknek megfelelően belerajzolod az alkatrészeket. Utána megfordítod a papírt, és fény felé tartva üveglapon keresztül megrajzolod a vonalakat. Ezzel kész a nyákrajz, amit utána már könnyebb visszarajzolni.
Abból a rajzból nem sok mindent látni, ide kellett volna inkább csatolni normális méretben.
47k cseréld 56k vagy a 22k ellenállást 18k-ra . Ha így is leesik a feszültség akkor vagy túl terheled vagy kevés a menet szám.
Hogy mennyire üzembiztos , üzem biztos. Gate ellenállást csökkentheted de ha az ic melegszik akkor kevésbé lesz üzembiztos.
Üdv!
Kérdezném, hogyha a mellékelt képen látható végfokot szeretném megépíteni autóba , akkor milyen autóba való smps kapcsolás létezik ami meg is tudná hajtani ? Az sg3525 kapcsolásokból van fent még 2kw-os is , de bezzeg a közismertebb tl494-el semmi normális kapcsolás ,ami legalább 1000 watt! Ki tud valami konkrét kapcsolást , nem feltétlenül kell ez a teljesítmény amit leírtam ,de 500-600 wattos kapcsolásnak nagyon ,de nagyon tudnék örülni. kb 1 éve keresek ilyen kapcsolást ,de csak elméleti szutykokat találtam! Pl hogy magméret növelése , meg vastagabb primer , kevesebb menettel ,(ezekkel tisztában vagyok) de konkrétan teljesítmény adatok sehol nincsenek , és persze az lenne a lényeg!!
A teljesítményt nem az SG meg a 494 viszi át, hanem a trafó meg a teljesítmény félvezetők. Hogy ezeket mi hajtja meg az majdnem lényegtelen, lehet az akár egy 2 tranzisztoros multivibrátor is, mint ahogy gyáriban is létezik ilyen (régebbi Interconti).
Tehát ha tetszik ha nem, újra csak azt tudom leírni hogy FET, magméret meg huzal. Ha ezekkel tisztában lennél, akkor fel sem tetted volna a kérdést. Az más kérdés hogy egy nagy teljesítményű tápot már illik normális áramkorláttal is ellátni, ha nem akarod gyakran javítani. A gyáriak zömében ilyen nincs, ezeknél van az hogy fetek cseréje marékszám, meg hibakeresés.
Eltudnád nekem küldeni a vasalásához való nyák tervet?
Nem látok túláram védelmet egyik autós táp rajzban eddig, a biztosítékot kivéve. A gyári kivitelekben szokott lenni egy u.n. "protection" led ami jelzi ha szekunder oldalon rövidzárlat vagy túlterhelés jelentkezik. Ilyen esetben a táp szabályoz le. Áramváltóval eddig nem találkoztam a kapcsolásokban. Mit figyel ilyen esetben a védelem?
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |