Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Death of Zen (DoZ) 20W-os A osztályú erősítő
Lapozás: OK   66 / 72
(#) Anden válasza reloop hozzászólására (») Nov 27, 2015 /
 
A halk búgás nem szűnik, ha a bemenetet a házra közvetlen kötöm, de majd úgy is kipróbálom hogy azt a 10 ohm-os ellenállást lekötöm, és nem lesz a házra kötve a test! Nagyobb értékű ellenállással még nem próbáltam, a B5-nél is így van, és bevált!
A gond nem a bemenetnél lesz, hanem szerintem a trafó szórhatja meg, de majd csinálok köré egy árnyékolást!
A nagy ROE természetesen puffer,( két sorral feljebbi képeken az értéke is látszik) és ezen a képen is látszik a kisebb ROE, ami a kicsatoló!
Sajnos a ház méretei adottak voltak, jobb lett volna egy nagyobb, így elég korlátozottak voltak a kiviteli lehetőségek! Kísérletezgetek még árnyékolással stb..
A kérdés azért volt, hogy ennél a kapcsolásnál kvázi "természetes" egy minimális halk brum, vagy ennek (is) teljesen hangtalannak kellene lennie!?
Még egyszer leszögezem! Csak akkor hallani ha oda bújok a hangszórókhoz, szóval nem vészes, de ha ez is orvosolható, akkor dolgozom rajta tovább! Ezt is teszem..
(#) reloop válasza Anden hozzászólására (») Nov 29, 2015 /
 
Szia! Ha Péter nyersen is fogalmazott van igazság a leírtakban. Lehet nem adtam elég világos útmutatást, igyekszem pótolni.
Tehát az első kísérelt: a végfokozat jelbemeneti pontját [Be] Bővebben: Link közvetlen a panelen egy minimális hosszúságú huzaldarabbal rákötöd a testre, oda ahol jelkábel árnyékolása befut.
Az ekkor be-, vagy be nem következő búgásváltozás kijelöli a folytatás irányát.
A csavaros ROE bekötése pufferként nem abban az értelemben hibás, hogy felrobbanna a kondenzátor, hanem azért mert a hozzávezetés huzalellenállásán a simítás java elvész. Tehát kell két szemes saru, azzal rámégy az egyenirányító felől a kondira és a csavar alól a meglévő ágon mégy az erősítő felé, nem hagyva az áramnak más kerülőutat.
Ez olyan súlyos tapasztalanságból származó hiba, aminek a kicsatoló feltételezésével próbáltam tompítani az élét.
Ezt a módosítást akkor is végezd el, ha a búgásra nincs jelentős hatással, mert a jártas szemlélő számára jelentősen rontja a műszaki tartalom megítélését.
Ezt le is írtam Neked, de van egy olyan szokásom, hogy azokat a hozzászólásokat amik sértheti a kérdezőt bármilyen értelemben is ugyan kiírom magamból, de a végén nem küldöm el.
Mivel így is sikerült közvetve indulatokat kavarnom, üsse kavics most rákattintok a Küldés gombra
(#) Anden válasza reloop hozzászólására (») Nov 29, 2015 /
 
Értettelek eddig is, de sajnos úgy látszik hogy ti nem nagyon értitek mit írok!
Ahogy írtam, már kétszer is!! Igen, a bemenettel fogok még kísérletezgetni, minden téren, vannak ötleteim is, és a tanácsaid szerint is! Nem ez az első erősítő amit építettem!
A másik! A nagy ROE puffert máshogyan nem igazán tudom bekötni, mint ezt is írtam, kevés a hely, kicsi a doboz, de a bekötésre nem teljesen értem, miért lenne rossz!?Simán, párhuzamosan van bekötve a többi pufferrel! Mintha a panelen lenne, egy beforrasztott kondi, csak ennek más a felfogatása, és csavaros..Ennyi!(Mellékelek egy képet is!A vezetékek megtévesztőek lehetnek, csak oda fogattam a panel sarkához egy kötegelővel!)
Értem hogy nem a legjobb megoldás, de csak így tudtam betenni!
Hidd el, én is sokszor vissza töröltem már, mert azt az admin tette volna, ha elküldöm Péternek!Ha nem látja át, kérdezzen, de ne ilyen "hangnemben"!
(#) Anden hozzászólása Nov 29, 2015 /
 
Opsz.. lemaradt.. Itt a kép!
(#) reloop válasza Anden hozzászólására (») Nov 29, 2015 /
 
Természetesen készséggel elhiszem, hogy van a puffernek határozottan elkülönülő bejövő és elmenő vezetéke ami abban nyilvánul meg ha kiveszed bármelyik csavart akkor az adott csatorna táp nélkül marad.
A bemenetnek a végfok panelen történő testre-zárása milyen eredménnyel járt? Ilyenkor a bemeneti impedancia gyakorlatilag 0 ohm, így külső elektromágneses hatásoktól viszonylag védett az erősítő.
A két csatorna búgása között tapasztalsz eltérést?
(#) Anden válasza reloop hozzászólására (») Nov 29, 2015 /
 
Nem! Ha leveszem bármelyik csavart is, vagy akár kiveszem onnan azokat a nagy Roe kondikat, akkor is marad a puffer, mivel a csavar alatti szemes saruban össze van kötve a puffer-táp panellel!
Húú, de nehéz ezt érthetően leírni! Szóval a lényeg hogy ha kiveszem a ROE nagy kondikat, akkor is kap tápot, és puffert is a végfok, csak 10 000 µF-al kevesebbet!Igazából azért így csináltam, mert így tulajdonképpen a ROE kondik magas mérete miatt viszonylag rövidebb vezetékeken tudtam tápot vinni, mintha csak a lenti "puffer" panelről hoztam volna fel! Semmi jelentősége szerintem ennek hogy a nagy ROE kondik be lettek csavarozva, kicsit úgy vélem túl van beszélve már ez!
A bemenettel még nem volt időm kísérletezni, sok volt a munka..stb, de amint elvégzem, jelzek mire jutottam!
Nem tudom mennyit tudok javítani a dolgon! Beszéltem egy ismerőssel, neki is van egy "A"-s végfoka, és ő is azt mondta hogy neki is van egy nagyon halk, pici brumja, pedig neki másik dobozba, külön került a trafó, és a pufferek! Hangsúlyozom!! Nálam is nagyon halk, csak akkor hallom ha a hangszórókhoz dugom a fülem, abszolult nem zavaró, vagy ilyesmi, pláne zenét kapcsolva nem is hallani, és nagyon szép hangja van!
(#) Anden válasza reloop hozzászólására (») Nov 29, 2015 /
 
Készítettem egy gyors skiccet is! A rajzon nincs rajta a Trafótól jövő AC, illetve a kis kondik, de szerintem most ettől eltekinthetünk!
Remélem így már érthető hogy van bekötve! Értem hogy nem a legjobb megoldás, de mint írtam nem egyszer.. Adottak voltak a doboz méretei, így tudtam megcsinálni!!
Ha lekötöm, leveszem a szemes sarukat a ROE kondikról, akkor is kap puffert, és tápot a végfok, mivel a szemes saruban össze, illetve tovább van kötve a vezeték!
(#) reloop válasza Anden hozzászólására (») Nov 29, 2015 /
 
A bejövő és elmenő ág közös szemessaruba forrasztása még a bocsánatos bűn kategória
A magyarázó szöveg nélkül, ezt csupán a képből nem lehetett megállapítani.
A leghatékonyabb szűréshez tartozó bekötést azért leírom:
A kondi anyás csonkjához esik az elmenő vezeték saruja, erre jön az egyenirányítótól természetesen külön saruba kötött vezeték. A két saru lehetőleg 180°-ot zár be egymással. Föléjük jön az opcionális kisütő ellenállás, majd a rugós alátét.
A szűrt és a szűretlen áramot igyekszünk minél rövidebb szakaszon közös ágon futtatni - ez a lényeg.
Esetedben az egyenirányító közvetlen pufferét és a ROE kondit kimondottan előnyös olyan vékony vezetékkel összekötni, mely éppen csak megfelel a 4A továbbítására. Ennek a vezetékszakasznak a huzalellenállása RC szűrő részévé válik. A ROE konditól elmenőt ajánlott túlméretezni, a táp alacsony belső ellenállásának biztosítása érdekében.
Végül mindezektől elvonatkoztatva, valóban csak a sport kedvéért érdemes azzal a búgással foglalkoznod, mely a hallgatási pozícióból már egyáltalán nem észlelhető.
(#) Anden válasza reloop hozzászólására (») Nov 29, 2015 2 /
 
Értem! Igazàból hely szűke miatt így lehetett megoldani, és le is írtam nem egyszer a pufferek bekötését, mégis engem tàmadtok be hogy értelmezzem amit írtok! Hmm..
A màsik hogy épp valamivel feljebb azt sérelmezted hogy ha kiveszem a roe pufferek csavarjait, akkor tàp nélkül marad a végfok! Erre mikor írom hogy tovàbb van kötve, forrasztva a vezeték, akkor meg az a baj! Igen! Tehettem volna külön sarukba a bejövő és elmenő vezetékeket, de így stabilabbnak gondoltam, ja, és van felettük rugós, és tüskés saru! Nem hinném hogy a puffer bekötése miatt lenne az a halk brum, így nem is értem minek ezt màr taglalni!
A bemenetekre vonatkozó ötleteket majd tesztelem, és légyszives maradjunk is ennyiben!
(#) reloop válasza Anden hozzászólására (») Nov 29, 2015 /
 
Rendben, maradunk
(#) vipera1997 hozzászólása Dec 2, 2015 /
 
Sziasztok!
Ma sikerült megcsinálnom a tranzisztorcserét a 2N3055 helyett 2SC3281 lett.A felfogatás saját gyártmány, de nem pont így terveztem, csak improvizálva lett.
Kritikákat fogadom, és megköszönöm!

DSC_0556.JPG
    
(#) Nagy Tamás válasza vipera1997 hozzászólására (») Dec 27, 2015 /
 
Szia! Én csak azt a vacak csatlakozót nem használnám. De gondolom csak próba idejére van rajta. Ha jól szól akkor dobozt neki! Én ma lettem kész ( majdnem teljesen ) vele . Teszt üzem van , de eddig ez a legjobb hangú erősítőm . Öreg toshiba 2sd110 tranyókkal megy. Érzékeny hangsugárzóim vannak úgyhogy a leadott teljesítmény szinte egy buliba is elég lenne. Holnap teszek fel képeket. Üdv.:T
(#) magery válasza vipera1997 hozzászólására (») Szept 12, 2016 /
 
A 2SC tranzisztorokat fordítsd meg, hogy a lehető legrövidebb vezetékkel legyen összekötve a nyákkal. A BD-ket teheted állítva is, így ott sem lesz túl hosszú a vezeték. Meg ne csomózd össze a vezetékeket.
(#) Gboy hozzászólása Szept 30, 2016 /
 
Én is építenék egyszer egy ilyet !? Mert még nem hallottam a hangjukat....Igaz meg vagyok azokkal amik vannak (legjobban a germánium végfokos Philipseimet szeretem )! Na volt itt szó mindenféle végfoktranyókról, nekem van vagy 10db régi RCA 2N3055! Az hogyan szólna, jobb mint a mostaniak ? Az biztos hogy a régi Toshibák is nagyon szépen ívelik a hangot ....Vannak még régi Tungsram BC-im a hetvenes évek elejéről azok is jók lehetnek!? A Tesla teljesítmény tranyók milyenek hangra...??KD-re gondoltam?...
(#) szsman hozzászólása Okt 17, 2016 / 1
 
Kedves Mindenki!

Nagyon köszönöm a Fórumnak, és minden hozzászólónak, hogy kedvet adva megépíthettem ezt az egyszerű, mégis nagyszerű erősítőt.

Nem vagyok egy műszerész, hobbyként gyakorlom az elektronikát, így ebből adódóan merült fel a kérdésem a megépített erősítővel kapcsolatosan.
A kapcsolási rajzban ismertetett alkatrész értékek, és tipusok megeggyeznek a leírtakkal, kivéve, hogy 2,7 kohm helyett 3 kohm ellenálásokat használtam.
A trimmel potit nem tudom hogy kell beállítani a megfelelő áramfelvételre (1,7 Ahmper) Hova kell tennem a voltmérőt? (bocsi, itt is látszik hobbi szintem)

A LÉNYEG: AZ EGGYIK VÉGFOK SOKKAL JOBBAN MELEGZIK, MINT A MÁSIK.

Lehet az előzőekben leírtakkal lehet a probléma?

A transzisztorok párban lettek válogatva, eggy időben egy cég gyártotta.

Mit tehetek, hogy tökéletesítsem kis erősítőmet....

Légyszíves segítsetek!


Tisztelettel: Attila
(#) dara válasza szsman hozzászólására (») Okt 17, 2016 /
 
Nem volt mérés van,hanem A mérés.Amper mérés állásban a műszer,és a betáppal sorbakötni mondjuk a + oldalmál.Teljes bemelegedésnél,kb fél óra,és ott beállítani az 1,7A.Hogy az egyik oldal jobban melegszik,a nem megfelelő beállítás eredménye.
(#) szsman válasza dara hozzászólására (») Okt 17, 2016 /
 
Helló Dara! Köszönöm a választ!

Beállítottam az 1,7A-t. Kb eggyenletes is lett a melegedés, ez megoldotta. Most az eddigi 3 perc használat után kb 10 perc alatt érte el a kritikus forróságot. Azt gondolom, hogy már csak egy bitang nagy borda/hűtés, esetleg venti, és minden ok lesz.

Köszönöm a segítséget!
(#) szsman hozzászólása Okt 17, 2016 /
 
Még egy apró kérdés. Sok tapasztalatot megosztottak a fórumot olvasva, a végfokokról.
Nekem hagyományos 2n3055 van használatban, ami to3 tokozású.
Van to220-as 2n3055-öm, és van Bd 249-em, BDX sorozatom is. Kevesebb hő, esetleg jobb hangzás tekintetében milk a tapasztalatok?

Üdv: Attila
(#) CIROKL válasza szsman hozzászólására (») Okt 17, 2016 / 1
 
A TO3 -as itt előnyösebb hő tekintetében 2N3055 jó választás ha régi és eredeti , ha most vennéd azt NE !
MJ15003 -mal szólt nálam a leg szebben de ez lehet egyén függő is .
(#) szsman válasza CIROKL hozzászólására (») Okt 17, 2016 /
 
Köszönöm a választ, és a segítséget! Az Mj nem olcsó, de lehet ha dobozolásnál tartok meg fogom venni.
Jelenleg trafó, és sztereó kivitelen gondolkodom. Azaz amit összeraktam nem rossz, de fogok csinálni egy szép, és végleges kivitelt.

Üdv:Attila
(#) szsman hozzászólása Dec 2, 2016 /
 
Üdv mindenkinek!
Lassacskán elkészül a DoZ erősítőm, hála a fórumnak! Eddigi segítségeket ezúton is köszönöm.
Most a trafó a kérdés.
Van 2db videoton ra 6360 trafóm. Rámértem: 2x20 volt, 1y6 volt.
A kérdés, hogy hogyan tudok 1x 40 voltot kihozni a 2x20 voltból.
(Ha a két barnát összekötöm, nem ad le áramot.. Nem is értem.)
Légyszíves segítsetek mit kell tegyek.
Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv! Szsman

SDC11428.JPG
    
(#) reloop válasza szsman hozzászólására (») Dec 2, 2016 /
 
Szia! Ha a barnák között jó volt az érintkezés és a zöld és fehér között nem észleltél feszültséget, akkor elképzelhető, hogy ennek a trafónak rosszul fűzték ki a szekundereit. Ellenállásmérővel nézd meg melyik barna tartozik mondjuk a fehérhez és azt kösd a zöldhöz. A másik barna és a fehér között megjelenik majd a 40V.
Sajnos ettől a problémád nem oldódik meg, mert ez a trafó úgy feszültségben, mint terhelhetőségben alkalmatlan a feladatra. 30V körüli szekunder-feszültségre lenne szükséged, ebből lesz egyenirányítva, pufferelve nagyjából 40V-os tápfeszültség.
A 1,7A tartós áramfelvétel miatt a szekundertől minimum 3A terhelhetőséget várunk el, de az 5A sem túlzás annak érdekében, hogy ne melegedjen túlzottan a trafó. Ez teljesítményben 100-150VA-t jelent.
(#) Alkotó válasza szsman hozzászólására (») Dec 2, 2016 /
 
A barnákat összesodortad/kötötted, mikor a zöld-fehéren mértél?
(#) szsman válasza reloop hozzászólására (») Dec 3, 2016 /
 
Hello reloop. Voltaképpen két trafóból szerettem volna megoldani, abból a megfontolásból, hogy volt itthon.
Mivel minden alkatrész új lesz, így úgy döntöttem megveszem a trafót is. Ezt anyagi okokból szerettem volna elkerülni.
Tehát ha jól gondolom, akkor az erősítőhöz szükségem lesz egy 2x50 volt 300 wattos toroid trafóra. AC 50volt az gyök 2-vel dc 35 volt-2,6 volt great az kb 33 volt. Pufferelve kb 35-38 volt.

Ha jól gondolom.... Segítsetek légyszives, hogy jó választás a a fent említett trafó.

(A videoton trafó működött, csak a lakkot le kellett szednem a vezetékekről )
(#) reloop válasza szsman hozzászólására (») Dec 3, 2016 /
 
A szekunder feszültség és a pufferelt egyenfeszültség közötti összefüggést ezen az ábrán tanulmányozhatod. (az Ud a diódán nyitóirányban eső feszültség, esetedben 1V-tal számolhatsz)
Mint írtam 30VAC körüli szekunder-feszültségű trafót keress.
(#) szsman válasza reloop hozzászólására (») Dec 3, 2016 /
 
Nem haragudj, nem értem, hogy 2x30 volt /300 watt táp is elég lenne?
Hogy lesz 2x40 volt kimenetem. Bocsi, elég amatör vagyok.

De figyelek, próbálom megérteni.
(#) reloop válasza szsman hozzászólására (») Dec 3, 2016 /
 
Az iménti link jobb felső ábrájába helyettesíts be!
(#) szsman hozzászólása Dec 3, 2016 /
 
10.000 qf kondit gondoltam, meg meg mkt . De a 10.000 nem dob tíz voltot rá, illetve a nyugalmi áram esetén, és használat közben is van feszültségesés.
(#) Alkotó válasza szsman hozzászólására (») Dec 3, 2016 /
 
A 30 V a váltakozó feszültség effektív (átlag) értéke, amit egyenirányítva és puferrelve annak csúcsértékét kapod, tehát 1,41-szer nagyobbat.
De a diódán is esik feszültség, illetve a terhelés hatására is változnak a viszonyok, ezért kell egy kis tartalék.
(#) szsman hozzászólása Dec 3, 2016 /
 
Már értem. Az kb 42 volt. A 10.000 q még dob rajta, az nem lesz sok?
Következő: »»   66 / 72
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem