Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Igen, persze. Ez úgy szokták mondani, hogy állandósult állapotban lévő érték. Ha beteszed egy adott hőmérsékletű közegbe, egy darabig változik az ellenállása (amíg változik az NTC hőmérséklete). Amikor átvette a közeg hőmérsékletét az NTC, már nem változik tovább az ellenállása.
Ha az NTC-t a rajta átfolyó áram melegíti, akkor is beáll egy idő után az állandósult állapot. Ekkor a betáplált teljesítmény és a környezet hőelvonása áll be egyensúlyba egy idő után. Az NTC magasabb hőmérsékletű lesz, mint a közeg, mert csak így tudja az áram formájában beletáplált energiát leadni.
Ellenállás mérővel. Ami a kondi bankra megy az a kimenete, ami a diódákra, arra kell a dinamó. Ahol polaritás váltással más ellenállás értéket mérsz, az a diódás bemenet, ahol szép lassan szakadásig felkúszó elllenállástmérsz, az a kondi kimenete
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2015
Mérj mindkét vezetékpáron először ellenállást, utána mindjárt feszültséget. A kondi a kimeneten van, az ellenállásmérésnél egyre csökkenő "ellenállást" mutat, az utána következő feszültségmérésnél pedig 1-2V körüli értéket mutat. Az ellenállásmérésnél jó sokáig rajta kell hagyni a műszert, hogy a kondit minél jobban fel tudja tölteni.
Ha a diódák felől méred, akkor az ellenállásmérés után nem nagyon szabad feszültséget mutatnia, vagy sokkal kisebbet 1-2V-nál. Kell még majd a kimenet polaritása is. Azt a "diódás" oldal ellenállásmérése után a kimeneten mért feszültség polaritásából lehet tudni. Szerk: Bocsánat, egyre növekvő ellenállást mutat (az áram csökken...) A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2015
Ha az "egyenirányító kocka" alatt graetz-et ért a kérdező, akkor polaritástól függetlenül az ellenállásmérés egyformán tölti a kondit.
Üdv!
Az egyes FET-ek adatlapján a "Logic Level Gate" és a "Low Gate Charge" ugyan azt jelenti? Egyiknél ezt írják, másiknál azt.
A logic level tudtommal a feszültségszintre utal, azaz logikai szint mint mondjuk 3V, míg a charge szerintem a töltést jelenti, azaz a gate kapacitásértékét.
Közben megtaláltam a stab típusát.
Egy 78L05-ről van szó egy DVM-ben Bővebben: Link Erre mi jót lehet mondani ha 3-5V-ig adnék a kimenetére feszt?
Ez a referencia feszültség is, úgyhogy ha nem pontos 5V-ot kap, akkor valószínűleg hibásan fog mérni. Kivéve, ha belső referenciát használ, de én úgy láttam, hogy a stab-ot használják, főleg a 3V3-as példányok. Egy teszttel kiderítheted, hogy igaz-e. Olvastam, hogy van olyan stab, ami fogyaszt, ha a kimenetén van feszültség, de a bemenetén nincs. Egy dióda mindenféleképpen ajánlott a kimenetről a bementre, így a fesz. különbség 0.1-0.7V lesz maximum. Nehogy tönkremenjen a stab.
Igaz, teszt a lelke mindennek.
Eddig ahogy észrevettem a pontossággal nincs gond szerencsére, nem pontatlanabb mint amúgy. Egyébként meg hogy a 78L05 ref-e, az jó kérdés, mert azt írják eladói oldalon hogy 4,5V-tól működik ami jóval az 5V-os érték alatt van. Ezt a diódás dolgot nem annyira értem. A DVM eredeti tápbemenetén nincs semmiféle terhelés, ez esetben is szükséges oda?
A 7805-öt megakarod táplálni a bemenetén is? A dióda adatlapi ajánlás, hogy ha a kimeneten nagyobb a feszültség, mint a bemeneten, akkor a bemenet ne lehessen 0.7V-nál alacsonyabban.
A 4.5V-os bemeneti feszültséget 3.3V-os DVM-ekhez szokták ajánlani. Lehet ez nálad elírás, mert 7805-nek 7V kellene minimum! A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2015
Sziasztok!
M-bus master oldali meghajtót tud valaki? Sajnos eddig csak slave illesztőt találtam TSS721A. Egy m-busz os műszert kellene kiolvasnom, van valami ötletetek?
Nem-nem, csak a kimenetére adnék 3-5V-ig feszültséget, mert nem akarom kiforrasztani ha nem muszáj (mert ha még szükség lesz rá valamikor, nem kell visszaforrasztanom). Azért tenném ezt, mivel működik alacsonyabb feszültségről is a DVM, ami elég előnyös ha épp 3V-os feszültséget szeretnék mérni ami egyben betápként is szolgálhat. Mivel a 78L05 középső lába GND-n van, akarva akaratlanul feszültség alá kerül a kimenete, viszont a bemenetén nincsen semmi és nem is lesz.
4,5V-ot illetően ennél a típusú DVM-nél mindenütt ezt látom kiírva és a gyakorlat igazolja is, hogy bár működik, de a LED kijelző halványabb fényű ilyenkor, viszont mindeddig nem gondoltam volna hogy 78L05-ös van benne. A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2015
El is tudod vágni a vezetősávot, megpatkolni sem tart sokáig, ha kell a 7805. Már csak a próba maradt, hogy mi a referencia feszültség.
Sziasztok!
Ha jól értem, akkor azt szeretnéd, hogy a kimenetet fix feszültséggel (5V), de a bemenetre változó feszültséget kapcsolnál és ezt szeretnéd mérni? Ez nem tud galibát okozni, hogy nagyobb a kimenő mint a bejövő? Kovidivi: azt hogyan kell megnézni, hogy mi a referencia feszültség?
Ja értem már.
Ki akarod iktatni a stabilizátort, és külsőleg megtáplálni. Jó ötletnek tűnik. Ha kipróbáltad írd meg légyszi az eredményt, engem is érdekelne.
Mit is jelent az hogy megpatkolni?
Tegnap kényelmesen elidőztem egy kék kijelzőssel, egy LiFePo4 akkura kötöttem melyet hagytam 2,5V-ig merülni és még mindig működőképes volt a DVM, habár már eléggé halványan látszódott. A végének 2,44V körül rémlik, de azt már csak koromsötétben látni. Ilyen szempontból a piros kijelzős lenne kérdéses hogy az mennyire látható ilyen alacsony fesz mellett.
Pozitívum hogy ilyen ultra alacsony feszültségek mellett is teljesen homogén a kijelző, nincsenek fényesebb vagy halványabb szegmensek. Pontosságot illetően eddig nekem jónak tűnik 3V betáp mellett is, de még komolyabban nem teszteltem.
Egyébként vannak jumper pad-jei ennek a DVM-nek, melyekből egy gyárilag össze van zárva, mégpedig a jobboldali. Bővebben: Link
(nem találtam meg a tartalmat, csak ezt a képet) Nem tudom pontosan mit csinálnak, lehet hogy méréshatárt lehet velük állítani, most nem számolgatok, amúgy is jó nekem így ahogyan be van állítva Illetve ezen vannak az értékek, illetve a lehetséges MCU típusa. Bővebben: Link Ismerős már nekem ez a Holtek a kínai cuccokon lévő stabilizátorok gyártóiként. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2015
A dióda a kimenet és a bemenet között leginkább akkor kell, ha a bemenet zárlatba kerülhet és főleg nagyobb feszültségek esetén. Itt az az érdekes, hogy a 78L05 bemeneti része miket tartalmaz a panelen, mint "ellenállás".
Az IC ( kimenete ) egyébként is fogyaszt pár mA-t, mivel egy belső ellenállás-osztó van rajta a kapcsrajza szerint, de bekötött bemenettel ez vmivel több lehet, ha nem a levegőben lóg valszín. Ezen a panelen legdurvább esetben is 5-6 mA-rel terhelné a kimenetére adott 3-4.5 voltos tápot pluszban, de tönkre nem menne. Túl kicsi ahhoz ez a fesz, hogy az IC kimenő fokozatát átüsse. "patkolás": dróttal átkötés.
Nem tudod megnézni közvetlenül, hogy mi a referencia feszültség, csak közvetlenül. Ha a tápfeszültség az, akkor azt növelve-csökkentve a mért érték nem nem lesz pontos, mivel 3.3V-tal számol. Ha belső referencia van, akkor nem befolyásolja a tápfeszültség értéke a mérés pontosságát.
Értem.
Pár mA-t fogyasztana 3V in mellett is? Az rengeteg, mert kiforrasztatlanul a DVM-mel együttvéve mérek összesen annyit.
Jól gondolom hogy az osztó alsó tagjainak megnövelésére azok kalibrálásra szolgáló jumperek?
Kizárt. Inkább a mérési tartományt tudnád vele állítani.
Nem hiszem. Ha jobban megnézed, csak a "J" betűsek a jumperelhetők, a 8,2K-s az fix, illetve a "J" betűsök közül is egy fix, mert nyákterv szinten van összezárva a padja.
Optocsatolót szeretnék használni kapcsoló helyett. A kapcsokon 32 V és 10 mA mérhető. Az adatlapokon Vceo=30 V szerepel, mint abszolút maximum érték. Itt elakadtam...
Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy nyák-lemezt honnan lehet szerezni, és a maratásához mit ajánlanátok egy kezdőnek? (Még egyszer sem csináltam, de már egy egytranzisztoros visszacsatolt audion rádiót is nehéz volt nyák nélkül csinálni (és éppen nem is túl esztétikus az a fél cipősdoboznyi bekötőkábel ))
LOMEX vagy más elektronikai web áruház PL. HESTORE , átvétel postán vagy dhl kiviszi házhoz, olcsóbb mint a buszjegy vonat....
maratáshoz : 5 rész víz 2.5rész hidrogénperoxid 2.5 rész háztartási sósav. szabad levegőn maratni vele! 1-3 perc
Szia! Egy bimetálos termosztátot cserélnék elektronikusra. Soros zener bekötésére gondoltam elsőre, de nem próbáltam ki. Soros ellenállás nem jó, mert a feszültség úgy is megjelenik a kolletoron. Hajlok arra, hogy ha kibír 30-at, akkor 32 is elmegy...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |