Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv.
Igazából nem tudok segíteni, csak tippem van: - a gyártók nem minden PID-hez adnak hozzáférést (az a 14-15-l nincs gond, ugye ezek kellenek a diag.hoz, mélyebb adatokhoz gyártó specifikált eszközzel lehet még több adatot megtudni) - nem minden adatkezelést végez az ECU, különböző egységek önálló életet élnek, az ECU is onnan veszi az adatokat és a kommunikációs csatornán nem érhetők el. (fed.komp, légzsák, ABS..) Egyébként az lehet tudni milyen protokollal próbálkoztál?
Üdv!
ISO9141. Egy 97-es A4 TDI az alany. Talán a műszerfalat kellene faggatni ez ügyben?
Sziasztok,
Van egy Autel MaxScan G500 -as kódolvasóm aminek a leírása szerint tudnia kellene törölni a *check engine light*-ot amit persze nem tesz meg. Ezenkívül szinte minden megy rajta, online-offline diagnosztika rendben. Van valakinek ilyen készüléke és tud tanácsot adni, hogy mit csinálhatok rosszul?
Üdv.
Én megpróbálnám. A kódban tudnál segíteni? milyen p.nyelven nyered ki az adatokat. Én raspi-val akarom megpróbálni, python-ban. Tud soros portot kezelni.
Arduino.
Üdv.
Köszi, igazából a kommunikációra voltam kíváncsi. Sikerült több adatot kinyerni a verdából? Szerintem érdemes lenne tanulmányozni az ELM 327 adatlapját, különösen az ATI parancsok és az időzítéseknél. Nekem ScanXL+márkaspecifikus (Ford) opcióval sikerült 60-65 PID-t kinyerni: $10 Powertrain Controller $28 Anti-Lock Brake/traction Control Module $52 Generic Elektronic Module $58 Restraint Control Module címeken. Igaz nem ISO9141 protokollal, de úgy gondolom teljesen mindegy. Az átlagos programok által produkált PID-nél biztosan meg jeleníteni többet, persze amennyiben a gyártó engedélyezte.
Üdv!
Nem volt időm foglalkozni vele, de jó ötletnek bizonyulhat az ELM327 tanulmányozása.
Üdv!
Soros porton megkérdeztem a 0120 PID-et az autótól és NO DATA volt a válasz.... 0100 PID-re jött egy érték. Viszont a VAG-COM valami mást kérdez amikor a L/h értéket mutatja. Állítólag van az ECU-ban egy tábla, ami pár adatból számít fogyasztást... Erre kéne rájönnöm.
Szia!
Tudod ezt használni valamire? 710,7 * VSS / MAF ez adja az üzemanyag fogyasztást (benzines) , mivel ugye nincs átfolyásmérő. Igaz az én Fordomból a MAF szenzort is kisprórolták. Az nem biztos hogy az ECU számolja, nálam a fed.comp.
Üdv!
A VSS mit takar? 0110 PID-re jön válasz
Szia!
Fordulatszám és meddig próbáltad a PID-ket?
0105;010C;010D;010F;0110;0111.
Ezekre jött válasz is. Viszont a VSS miért nem RPM?
A VSS Vehicle Speed Sensor, azaz sebesség.
Az mindjárt más... Köszi.
Azt nem tudod véletlen, hogy a Idézet: diesel motornál hogyan alakul?„710,7 * VSS / MAF” Létezhet, hogy 808 * VSS / MAF ? A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2015
Diesel motornál sehogy, mert a MAF (beszívott levegő mennyiség) semmilyen összefüggésben nincs a befecskendezett üzemanyag mennyiséggel.
Olyant szoktam látni, hogy befecskendezett üzemanyag mennyiség, amit mg- ban, vagy mm3 -ben adnak meg. Ebből, + RPM és VSS -ből tudsz fogyasztásra következtetni. Vagy: 0x5E -n van: Engine fuel rate, L/h ((A*256)+B)*0.05
Az a baj, hogy nem érkezik válasz a 01 5E PID-re... Pedig a VAG-COM valahonnan szedi a L/h értéket.
Benzinesnél, (szintén VAG-COM) én is látom az injektor időt, meg a L/h értéket is. Gondolom ott egyszerűbb.
És a 0x40 -re mit válaszol? Gondolom no supported a 0x5E, akkor pedig valahol máshol van, faggatni kell a VAG-COM-ot.
Már a 0120-ra is NO DATA a válasz....
Ha annyira vágnám, hogy merre keressem az értéket, akkor publikáltam volna. Csináltam olyat is már, hogy a COM portot monitoroztam, amin beszélget az ECU a géppel, de lefagyott a windows.... Szóval ott tartok, hogy
Üdv.
Köszi a helyreigazítást, természetesen sebesség nem fordulatszám (benéztem)
Üdv!
Azt lehet tudni, hogy mennyi idő kell az ECU-nak a válaszadásra, ha küldök neki egy PID-et? Csak azért érdekel, mert 6-7 adat megjelenítésére alkalmas eszközt készítek és minél gyorsabban jönnek a válaszok, annál frissebb értékeket tudok megjeleníteni. Köszi.
Sziasztok!
Logikai analizátorral én is bele lestem egy ilyen kommunikációba, (ISO9141-2). Próbaképp a teszteren kiválasztottam a TPS-t (Show current data), és az alábbi kommunikáció zajlott: Teszter: 0xC2 0x33 0xF1 0x01 0x11 0xEC Ebből világos, hogy a 0x01 a MODE1 és a 0x11 a PID 11 = Throttle position, 0xEC pedig checksum. De mi az elején a 0xC2 0x33 0xF1?? Ezt hol találom meg? Az ECU válasza pedig: 0x83 0xF1 0x10 0x41 0x11 0x21 0xF7 Itt is úgy tűnik hogy 0x11 -> TPS, 0x21 -> 12,5% és checksum, amik stimmelnek. De mi az eleje?
Üdv!
Olyan problémában kéne a segítség ,hogy vetem egy obd2 elm327 wifi-n kommunikáló hibakód olvasót szuperül működik csak nem az én kocsimmal (Mitshubishi colt 1996) feltételezem nem azon a kimeneteken kommunikál mint az én kütyüm. Kérdés van e lehetőség átforrasztani vagy bármilyen módja szóra bírni? A kocsi elvileg a iso 9141-2 protocol szerint van bekötve. (nézzétek el ha hülyeségeket beszélek) Szóval ürülnék ha tudnák vmit csiholni. Köszönöm!
Akkor úgy teszem fel a kérdést, hogy amit Ti csináltatok teszter, azzal az inicializálás (2*400ms) után csak két byte-ot (MODE + PID) küldtök el, és erre válaszol is az ECU? Ha igen, milyen formában?
Zsira18: Könnyen lehet, hogy a '96 -os Colt még nem tudja az OBDII -t, hiába a szabvány csatlakozó rajta.
Üdv!
Én amit találtam a neten és másik kijelzőhöz igazítottam az 01 xx formátumot küld, amik a motor hőmérsékletére vagy rpm-re vagy sebességre vagy turbó nyomásra stb. vannak átírva. Persze a válaszok több karaktert tartalmaznak, de azt ha kicsit visszaolvasol, akkor láthatod, hogy miként válogatja ki a "hasznos" infókat a program. Képletekkel tovább van alakítva, hogy megfelelő értéket adjon és ennyi.
Köszi a választ, ezt értem, persze látom benne a hasznos infót, és ismerem a képleteket. A bajom inkább az, hogy a csomagokban jönnek olyan karakterek, amikről nem tudom hogy mik. Egy ~10 éve általam épített ELM 232 -vel és egy Peugeot 206-al próbálkozom, és az ELM is küld olyan karaktereket, amiket nem találok egy leírásban sem. Pl. mindkét irányban az utolsó karakter checksum, amiről semmit nem írt senki, és az első 3-4 karaktert sem tudom mire vélni. Pedig ezek biztos hogy összetartozó adatok, mert mindig stimmel a checksum.
Nem tudom mi jelentősége lehet, de szerintem elhanyagolható, mert a kért adat kinyerhető ezek nélkül is...
Hello,
Ha még aktuális, időzítésekről ebben a doksiban találtam dolgokat. Persze azt még mindig itt sem találtam meg, hogy mi az a 3-4 byte a csomagok elején.
Üdv!
Köszi, már kikísérleteztem, hogy a 150-160 ms-os kérdezés még nem okoz hibát konfigomban..
Üdv
Beírtam a keresőbe " OBD PID list " és ezt a dolgot kaptam , " Are you looking for? List Obd Pid *.***ring.docs.php?&pid= .php?pid=? ?pid= Bh ?pid= Fh ?pid= Ia " . Ezt a témát csak figyelem , csoda autóm nincs csak 3 kerekű E-bike na azon ilyen probléma nincs . Talán segítettem -- másnak is . Üdv |
Bejelentkezés
Hirdetés |