Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Amatőr kérdés....a helyzetjelző az nem egyenlő az indexel...a helyzet jelzőt honnan tudom h melyik?
Esetleg ha lehet akk képekkel tudsz illusztrációt adni? A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2015
Szia! Néztem ezt a pdf-t amiben a vezérlésről van a rajz de abban főtengely jeladó van és az volna a vezérlő jele az egésznek. Így néz ki ha minden igaz a jeladó. Ezt cserélted volna ki?
Természetesen cseréltem.
De továbbmegyek... ami fura, hogy a vezérlő egyszer csak újraindul menet közben... ill. a 1-4es hengerpárnál jó a gyújtás jelalak (1 kép). A 2-3-as hengerpárnál pedig nem. De ez mg nem lehet ok arra hogy a számítógép újrainduljon.
A motorvezérlő bemenőpontján 10-12V a fesz.? Ezt te méred, vagy a motorvezérlő szoftverét olvasod ki?
Ezek a jelalakok hol mérhetők? A progiban vannak mérési pontok megadva erre a főtengely jeladóra és jelalak is van hozzá, hogy hogyan kell kinéznie. Kellenek ezek az infók, mert akkor "beollózom".
Igen. A motorvezérlő tápján ott van a 12V és a test is rendben van. Nem nem én mértem, a szerviz mérte oszcilloszkóppal.
Nem tudom hol mérték, de elméletileg ugye szinte azonosnak kellene lennie a gyújtótrafó-párokon jelalaknak. Köszönöm, de a Tolerance Data-ban megvan snte minden, nem tudom, hogy te melyiket használod.
Nálam ez így néz ki. Jutott eszembe, hogy nem lehet az a probléma ezzel a soros trafós gyújtással, hogy az egyik zárlatos lesz üzem közben és a vezérlő letilt e miatt? Ezek 6V-osak és csak egyszer ne legyen rajta jó a gyertya és készen is vannak.
Gondoltam én is erre, de ehhez már nem elég 2 csatornás szkóp, valószínűleg az arduinot alakítom úgy át hogy ezeket mind tudja figyelni.
Ez így biztos hogy nem jó, és ettől resetelhet az ECU is. Meg kell cserélni a trafókat először párban, majd ugyan így mérni, és megnézni hogy átment-e a hiba a másik hengerpárra. Ha nem akkor gyertya, kábelköteg vagy ECU, ha átmegy akkor trafó, ebben az esetben tovább cserélgetéssel kiderül melyik.
A jobb oldali kép a hibás, valószínű hogy az ECU is érzi, megnövelte a tekercs töltési idejét.
A rajz amit feltettem, nem konkrétan az az ábra, hanem, csak körülbelül így néz ki. (emlékezetből rajzoltam). A következő lépés az lesz hogy a hangkártyás módszerrel megmérem én is. Azért azzal, mert nincs más.
A következő hozzászólásom csatolmányából minden kiderül: Bővebben: Link
Egyébként OBDII-n keresztül olvasom ki. Van referencia autó is, ott 14,4V-ot mér OBD-n keresztül...
Az más.. Jó lenne eredeti ábrát látni.
Azért a ~400V -okkal vigyázz a hangkártyára..
Egyik ismerősömnek a 3 golfjában nem működött a fuker ventilátor bekötötte direktre. Tőlem kért segítséget hogy tudnánk megoldani hogy lehessen fokozatosan állítani én arra gondolta hogy 3 állású kapcsoló egyik részén lenne egy zener dióda csak nem tudom hogy melyik lenne oda jó tudnátok ebben segíteni?
Az nem lesz jó oda, inkább ezt kellene kicserélni:
Bővebben: Link De az is lehet, hogy csak a hőbiztosíték ment ki benne, ki kell mérni.
Digitális klimás a kocsi.
Akkor abban valami ilyesmi van.
Bővebben: Link
merre kell ezt keresni a kocsiba?
Közvetlenül a fűtőmotor mellett szokott lenni.
A dióda mért nem jó?
Miért lenne jó?
A zénere gondolok. hogy az mért nem jó.
A Zener diódás stabilizátor nem alkalmas ekkora teljesítményre. Jobban jársz ha megpróbálod megjavítani az eredeti fokozatszabályzót,vagy csinálsz egyet PWM-mel.
István
Idézet: PWM az mi? „csinálsz egyet PWM-mel.”
Pulse Width Modulation,azaz impulzusszélesség-moduláció. Az is olyasmi,amit belinkeltél,de a 8 A kevés neki. Több áramot vesz fel a motor.
István
Mértük kb 7.5A működés közbe.
Akkor a szabályzó nem biztos hogy szerette az induktív terhelést. Dimmer van ráírva,valószínűleg izzó fényerejét lehet vele szabályozni.
Amikor letekertük sípolt. Van benne lm353 meg ne555p meg egy cep83a3. Szerintem az utóbbi ment tönkre.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |