Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi a választ!
Miért kell így a 220k a kondikra? A fénycső kondi szerintem sima zavarszűrő. A kivitele olyasmi, mint a mosógépeken és egyéb motorokon levő folyamatos üzemű kondiké. (kb 10cm hosszú, 3cm átmérőjű "szivarok")
Hello. A fénycsőkondi fázisjavitó szerepet tölt be.Az üzem közben rákerülő 230x1.41=324V-os feszültséget üzemszerűen kell birnia. Viszont a hálózatban szinuszos áramok folynak ami kevésbé veszi igénybe a fegyverzeteket,mint a villanypásztoros kapcsolásban ahol jóval meredekebb impulzusokkal van töltve,illetve a kisütés is rövid időtartamú nagyáramú impulzus. Ha nem teljesen egyforma kapacitásokat kötsz sorba akkor a feszültség sem egyformán fog eloszlani,igy fennáll a veszély hogy egyik kondi átüt,és ezután a másik is. Ezellen hatásos a kondinként alkalmazott 220kohmos ellenállás,mert feszültségosztót képez. A teljesitménye 1W-nál ne legyen kissebb,igy biztonsággal viseli el a 250V-ot is. Ezen felül ha a készüléket kikapcsolják kisüti a kondikat megakadályozva a véletlen áramütést.
Csak az a probléma, hogy a kondin feltüntetett 270VAC érték miatt az 500V-ot nem hiszem, hogy elviseli - hosszú távon biztosan nem.
A fesz osztás! Tényleg! Így ok. A kisütőáramokat nem tudom, hogy fogja bírni. A két kondi 14uF, elvileg azonosak. (gyártó, típus, stb). Így 7µF lenne belőle, ami elég bika, ha jól nézem itt a hozzászólásokat.
Mindenki motorindítóval csinálta meg ezt a kapcsolást?
Szerintem bármivel csinálod nem tudsz ilyen meredek megszakítást produkálni nagyon jó csak az élettartamával lehetnek gondok (szerintem a motor max 1év és vége )
Arra lenne ötlete valakinek, hogy az autó gyújtótrafók műszaki adatait honnan lehetne megtudni? Esetleg tud valaki olyan céget aki ilyet gyárt, lehet külföldi is. Soha nem találkoztam még egyiknek sem az adataival, pedig hasznos lenne például: menetszám, vasmag, indukció, huzalátmérő, induktivitás, áttétel.....stb.
Szerintem ezek az adatok nem publikusak. Inkább a percenkénti szikraszámot szokták megadni,ebből lehet következtetni a felvett áramra,induktivitásra....
Én nem találkoztam még azzal az adattal sem, de abból hogyan lehet következtetni?
Nagyobb szikraszámhoz azonos gyújtásteljesitmény esetén nagyobb felvett áram,és kisebb induktivitás tartozik a megszakitós rendszernél. Egyébként ennek a tipusnak a legnagyobb az induktivitása. A korszerű félvezetővel kapcsolt gyújtótrafók sokkal kisebb induktivitással rendelkeznek,nagy primeráramúak,ezt elektronikusan korlátozzák. A tirisztoros rendszerűek is alacsony induktivitásúak,általában kisebb teljesitményre készülnek. Villanypásztor céljára megfelel a tirisztoros gyújtások trafója,ha a tárolókapacitás 10µF és400V alatt marad.
Nekiálltam megcsinálni a mellékelt kapcsolásodat, de valamit nem értek. Most a trafó előtti van csak kész, a trafó helyére ideiglenesen egy kis izzót tettem.
Rátettem szkópra, de nem 6-7%-os a bekapcsolás, hanem kb 50%. A dióda be van rakva, ezért nem értem. A freki 2,2kHz, tehát az stimmel. Ez mitől lehet?
Sziasztok! Légyszives, segitsetek, ha van tippetek! Van egy villanypásztorom, ami klasszul működött. Aztán egyszercsak nem. Elvittem szerelőhöz, megcsinálta. Rákötöttem a karámra, lehalkult a kattogása, nagyon gyengén ment. Jópárszor ellenőriztem a szigeteléseket, földelést, stb, mig végül lecsönkettem a karám hosszát alig 50 m-re. Igy sem erősödött. Visszavittem a szerelőhöz, azt mondja, hogy jó. S mégsem megy. Szerintetek? Kössem meg a kutyákat? Köszi.
Amúgy azóta összeraktam a másik panelt is, és beizzítottam. Egy kis Simson gyújtótrafóval próbáltam ki (mivel most ez volt csak), és simán csattog a 10mm-es szikraköznél belül. A hangja alapján nem is gyengén.
Az áramfelvétele 70-110mA között váltakozik 13V betáp esetén. A végén egy 16u kondi van. (gyárilag ez volt a villanypásztorban, amit kaptam. Alkatrész nem melegszik, a legmelegebb alkatrész az 555 (ez is csak gyenge kézmeleg) A kondinál viszont csak kb 250V-ig szalad fel a fesz a multiméter szerint. (analóggal nem tudtam megnézni, mivel nincs...) Hogyan lehetne ezt feljebb tornázni? (ti hogyan tudtok a topicba "mikro" jelet írni?)
A probléma egyszerű és tipikus. Vagy a karámod földel, vagy a villanypásztor és a karám közti összeköttetésed. Én elhiszem, hogy ellenőrizted, meg jónak tűnik többnyire, de itt sajnos egy földpont is elég, hogy az egész ne működjön.....
Milyen szigetelőket használsz? Milyen vezetéken viszed a nagyfeszt a karámig?
Többféleképpen is tudod feljebb tornázni. Csökkentsd a 16µF kondi értékét; hatás: csökken a kimeneti teljesítményed. Cseréld ki az oszcillátorban a trafót 9V-os ra; hatás: a bu melegedni fog és tönkremegy. Cseréld ki az oszcillátorban a trafót nagyobb teljesítményűre; hatás a bu melegedni fog és tönkremegy. Optimalizáld az oszcillátor frekvenciáját; hatás: fogalmam sincs még nem próbáltam.... (de ez talán csak pár +-10V-ot jelenthet)
Miért nem engem kérdeztek meg ebben a témában?
Sanyi.
Üdv!
Azt szeretném kérdezni ,hogy neked kb. mennyi áramot vesz fel a villanypásztor, és "BUT12" mennyire melegszik ?
Igazad van, bocsi
Üdv!
Kedves Panther2000, csak nem a készülék gyártóját tisztelhetjük benned? Ha nem vagyok indiszkrét, megkérdezhetem, hogy mennyiért végzi a bevizsgálást a meei?
Az oszcillátorban a trafó most is 9v-os, bu nem melegszik, és nem megy tönkre... (legalábbis 3-4 óra járatás után még köszöni szépen, jól van) A trafó 6VA-es, ennél nem tennék be nagyobbat. (elég bumszli ez is már erre a célra, pláne, hogy 3,5VA-essel is írták, hogy megy szépen)
Egyéb? (bár lehet, hogy a birkáknak így is elég lesz, majd kiderül) A kérdés egyenlőre csak elméleti, mivel nem is biztos, hogy növelni kell majd.
Szia,
Ez nem gyári,hanem maszek gyártmány. Gyári villanypásztort nem készítenek autó gyújtótrafóból. Ezzel a gyújtótrafóval az a nagy probléma,hogy kb. 30kV-ot ad ki meghajtva, ami túl nagy, átüti a szigetelőt(vagy kikerüli az ív),és az energia pedig szinte 0. (5mJ) Tehát a ráírt 3,2 J csak mese. 37-ért van gyári Francia 20km-es. A 3km-es nálunk 21.600-Ft brutto. Üdv. v.gyártó
Elnézést,ezzel nem Milus mestert akartam megbántani, távol áll tőlem,hiszen már ismerjük egymást távolról.
Szeretném Milus mestert tisztelettel megkérni arra, hogy kizárólag szakmailag csevegjünk kultúráltan. Szakmailag hasznos lenne mindenki számára,aki villanypásztort akar építeni. Érdeklődnék,hogy mivel lett mérve a 3,2J? A MEEI szabványos jegyzőkönyvet adott ki róla? Ha tényleg ők lemérték a 3,2J-t,akkot le a kalappal a készülék előtt szakmailag. Mi nem tudtunk kihozni akkus üzemről 1,5J-nál többet,(speciális digitális műszerrel mérve) A MEEI mérési jegyzőkönyve a miénkről korrekt és precíz, kíváló műszereik vannak. A gyújtótrafós megoldáson már túlléptünk 4 éve,nem vált be. Akkuról mennyi áramot vesz fel a 3,2J-os készülék,hogy leadja a 3,2J-t?
9V-os trafót mekkora frekvenciával járatod, mekkora az R1,R2,C?
El tudnád küldeni a kapcsolási rajzát?
Sziasztok!
Hogy válaszoljak jespy kérdésére, e igen, ő a gyártó, a profiljában feltüntetett adatok megegyeznek a villanypásztor burkoltaán lévő adatokkal, amit é kisatíroztam. @komarl: Nincs semmilyen féle kapcsolásaom, hisz a villanypásztorhoz azt enm adtak Csak pár fényképem van róla, amiket belinkelgettem.
Dióda irányát próbáltad megfordítani? Már nem emlékszem, hogy jól rajzoltam-e. Mennie kell úgy, néztem szkóppal anno, jó vékony négyszögeket produkált.
Elég durva impulzusokat ad, egy vastagabb papírlapot simán ki lehet lyukasztgatni vele.
12V-ról 100-150mA átlaggal lehet számolni, 8µF kondinál, 20u-nál amikor még üres a kondi 250mA körül indul, aztán ahogy töltődik megy le kb. 80-ig. A tranzisztornak nem szabad melegedni, ha jól meg van hajtva, nem is szoktam rá tenni hűtőbordát, legfeljebb egy kis alulemez darabkát.
Szia!
Ha nem gyújtótrafót használtok, akkor milyet?Ha nem titkos akkor meg lehet tudni róla valamit? Ez valami speciális trafó, amit lehet kapni készen, vagy tekercseltetni kell?
Sajna egyéb egyenlőre nincs.....viszont én 1,5VA-os és 12V-os trafóval és bd243-mal csináltam. Ha tudok valami újat írok.
Csatlakozom a hozzászóláshoz, bár én sem szeretnék megbántani senkit sem. A 3,2Joule nekem is nagyon gyanús (világbajnok lenne....), de az, hogy ezt a készüléket a meei átvette, az még gyanúsabb....
Félreértés ne essék, eszembe sem jutott, hogy bármilyen kapcsolást is kérjek tőled. Nekem is van jó pár. Na meg a fazékvasmagos oszcillátoroktól a hideg futkos a hátamon. Az ilyet én csak ilyen "házi tekervénynek" tartom....sosem építenék ilyet. Mindig az egyszerű a nagyszerű.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |