Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Sziasztok valaki nem tud segíteni 101 clipper riasztom bekötési rajzzal sebholtnem találok
Erre van az autoriasztos topic
Sziasztok! Hátsó ablak fűtés problémám van. Kimértem szakadást a szálban nem találtam. 12V-ot is kerestem de az nincs meg. Biztosíték ok. Igazából szerintem meg is találtam a hibát, ugyanis az egyik vezetéken a kocsi testhez képest meg van a feszültség azonban a másiknál úgy néz ki, ami a negatív lenne, hogy ott van valami szakadás mert úgy néz ki mint ha nem lenne összekötve a karosszériával. Szóval az lenne a kérdésem, hogy az általam testnek gondolt szálat leköthetem-e direktre valahova a kocsi karosszériájához.
Köszönöm a segítséget!
Szia!
Valószínű hogy az ajtó átvezetőben (ahol a karosszériából átmegy a vezeték az ajtóba) több vezeték is el van törve, inkább ott kéne megcsinálni. Kiváltani a sérült vezetékeket, hogy a toldás ne az átvezetőben legyen. Az ajtón nem illik testelni.
Ha fűznék be egy új szálat és valahol a belül tenném le testre? Egyszerűbbnek gondolom mint az egész kábelköteget végigbogarászni.
5 ajtós autó? Hátsó nyitható ajtóban van az ablak? Ha igen, akkor az ajtó átvezető kábelénél keresd a hibát legelőször, mivel ott szokott eltörni a kábel. Senki nem mondta, hogy bogarászd végig az egész köteget.
Mágnes kicserélve. Most egyenlőre jónak tűnik.
De volt 1mm eltérés a régihez képest, így át kellett alakítani egy kicsit.
Sziasztok!
Remélem, hogy a megfelelő helyen teszem fel a kérdésemet... Autóelektronika fejlesztésébe fogtam bele. A legproblematikusabb rész a tápegység. Ennek kellene előállítania az éppen aktuális akkufeszültségből stabil 5 voltot változó (20mA-től akár 2.5A-es csúcsokig) terhelés mellett. Figyelembe kell venni a környezeti hőmérsékletet is. Ez elvileg -40C-tól 125C-ig terjedhet. A bemeneten a feszültség tág határok között ingadozhat: 10V-tól akár 60V-ig (ha az akku leszakad a generátorról), de rövid idejű feszültségcsúcsok is kialakulhatnak pl. induktív fogyasztók kapcsolásakor. Jelenleg LM2678S IC-re épülő kapcsolóüzemű tápot használnék. Elektrolit kondenzátorok vannak betervezve (125C hőtűréssel), de úgy olvastam, hogy a Tantál jobb ilyen helyre. A bemeneti feszültségtüskék ellen valamilyen TVS diódát kellene használni. Végül a kérdés: valamelyikőtöknek esetleg van-e gyakorlati tapasztalata a fenti témakörrel kapcsolatban? Bármilyen ötletet, tanácsot szívesen fogadok.
Ehhez sajnos bontani kell, de megéri az időráfordítást, mert az átvezetőben levő toldás gátolja a vezetékek szabad mozgását nyitogatáskor és hamarabb fog újra eltörni. Érdemes alaposan átvizsgálni a többi kábelt is, mert ha egy eltört, akkor esetleg több is az ehhez vezető útra lépett. Eleinte csak a szigetelés reped meg, ami alig látszik, de csak idő kérdése, hogy ez is eltörjön.
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2016
Szia, Pontosabban miről lenne szó, amihez ilyen feltételekkel kell rendelkeznie a tápnak?
GSM és GPS modullal felszerelt riasztó, rablásgátló készülék lenne. A GSM modul áramfelvétele ilyen jellegű sajnos az éppen aktuális üzemmódtól függően (300mA GSM vétel / 2A burst GSM adás / 20mA Idle ). Ehhez jön a GPS 100mA, plusz a mikrovezérlő és környezete kb 2-300mA.
Ehhez sajnos bontani kell, de megéri az időráfordítást, mert az átvezetőben levő toldás gátolja a vezetékek szabad mozgását nyitogatáskor és hamarabb fog újra eltörni. Érdemes alaposan átvizsgálni a többi kábelt is, mert ha egy eltört, akkor esetleg több is az ehhez vezető útra lépett. Eleinte csak a szigetelés reped meg, ami alig látszik, de csak idő kérdése, hogy ez is eltörjön. A hátsó ajtón le kell bontani a kárpitot, azért hogy a kábelköteg rögzítéseit fel tudjad szabadítani. Valószínűleg néhány csatit is ki kell húzni ehhez. Igy kijjebb tudod húzni a köteget az átvezető felé és kényelmesebben dolgozhatsz. Az utastér felől is ezt el kell végezned, ez esetleg nehezebben fog menni. Mennyezet- vagy oldalkárpitot kell annyira megbontani, hogy ezen az oldalon is az átvezetőn túlra kerüljön a toldás. Használj olyan kábelt, ami jól tűri a hideget, némely műanyag szigetelés rendkívül merevvé válik hidegben. Az átvezető gumicső belsejébe fújhatsz WD40-et. Jobban tud igazodni a kábelköteg nyitogatáskor.
Helosztok.
Fiat brava 1.4 12v nél mekkora az ac tápnyomás? Szerintem alsóhangon 2.5 bar nak lennie kéne. Ehhez képest kézzel ha befogom a csövet elkezd a pumpa kínlódni, és nem nagyon akarja az ujjam letolni a csőről. Rá fogok mérni, csak gondoltam megkérdezem a tapasztaltaktól is. Amúgy a kínja hogy nem indul be. Szikra van, az injektor is porlaszt, de szerintem nem eleget. Próbáltam lehúzni a hűtővíz jeladót, nem segített.
Ha központi injektoros, akkor inkább 1 bar lehet a szükséges nyomás szerintem.
Az Egyik gond, hogy az autó INDÍTÓ akkumulátorok, nem szeretik a 150-200mA-nál nagyobb állandó terhelést. Indításra, vagyis rövid idejű, nagy A leadására vannak tervezve,. Olvass utána az "Autó akkumulátor" rovatban, később sok bosszúságtól mentesülsz.
-Az LM 2678 alapú DC-DC konverter tökéletesen megfelel erre a célra. -Az " (ha az akku leszakad a generátorról)" még nem találkoztam, de egy soros biztosíték, a Max áramod 1,5-2x -e + egy 20V körüli áramhoz méretezett Zener tökéletesen megteszi. Annyira sohasem mehet fel a feszültség, hiszen minden elektronikát megölne benne. - A 125 fokos low ESR kondik tökéleten megfelelnek. - impulzusok, nagyfrekvenciás zavarok szűrésére használj 100nF / 100V jobb minőségű kondit. -Gondolom Arduino-s környezetben akarod megoldani, szerintem ezek a feltételek megfelelnek oda.
Chipmunk1960 kollégával egyetértve kiegészíteném, hogy rögtön az elejére a + betáppal sorosan ~ 1mH körüli fojtót szoktam betenni, ami zavarszűrés céljából igencsak szükséges autóelektronikáknál.
Szia, Igen utóbb nekem is eszembe jutott, csak a kimenetre.... Köszi a kiigazítást!
A GPS-ből gondolom ez járműbe lenne. Szerintem tervezd át/meg, mert egy olyan riasztó, ami 200-250mA-t eszik óránként (egy nap ~6A-t leszív az akksiból) az semmire nem használható.
Egy olyan riasztó, ami ilyen hidegben gyakorlatilag néhány nap alatt leszív egy átlagos (55Ah-s), teljesen feltöltött akksit, az nem autóba való. Akkor berakható, ha 20-30mA-nél átlag nem fogyaszt majd többet. (amúgy kínából rendelhető ilyen szerkezet fogyasztása ~10-15mA 12V-ról, tehát nem elérhetetlen a dolog; egy 800-1000mA-s LiIon akkisról 2 napig simán elmennek)
Sziasztok!
Audi A4 (B5) 1,6 benzines 2000-es évjárat szekunder levegő pumpával kapcsolatban lenne kérésem. Ha valaki tudna nekem képeket készíteni arról hogy gyárilag hová van felszerelve, hová és hogyan vannak kötve a csövei nagyon megköszönném.
Köszönöm mindenkinek az építő jellegű hozzászólásokat, megfogadom mindet.
A tápot azóta továbbgondoltam. A bemenetre egy LT4363HS-2 típusú túlfeszültség korlátozó IC kerülne. Ezt követné egy LM22677TJE-5.0 típusú kapcsolóüzemű 500kHz-es táp. Ezzel a két IC-vel az adatlapokban található számításokat/méretezéseket felhasználva építhető olyan tápegység, amely már 6...7V-ról elindul és képes akár 5V/4A kimeneti feszültség/áram leadására. Készenléti üzemben a mikrovezérlő aludna (pár uA áramfelvétel mellett). Ebből az állapotából egy ugrókódos távvezérlő kapcsoló jele, vagy egy digitális bemenet (ajtó kapcsoló zárása) ébresztené fel. Ébredés után aktiválná csak a GSM/GPS modult. A modul teljesen feszültségmentes lenne, mivel a mikrovezérlő kikapcsolja annak tápját (MIC29302). Elvileg így 10mA alatti készenléti áramfelvétel lenne elérhető. Száműztem minden elektrolit kondit, kizárólag tantál- és kerámia kondik lennének az egész elektronikában. Bár ezek drágábbak, mint az elektrolit kondik, viszont nem száradnak ki... Sajnos az Arduino környezet nem lenne jó, mivel nem találtam ATMEGA2560-ból 125 fokig működő típust. Esetleg PIC18-as sorozatból valamelyik? Bemeneti LC szűrőt betenném közvetlenül a betáp sorkapcsok mellé.
Sziasztok! Szeretnék egy kis szakmai segítséget kérni. Beszereltünk az autómba ( ford focus) egy eberspacher D5WSC típusú állófűtést. Tökéletesen működik, csak a 2 kábelt ami a kályháról jön (állítólag ez kapcsolja a ventillátort) nem tudjuk hova kell kötni. Illetve azt is hallottam, hogy a kocsiban a fűtéskonzolon is kell valamit kötni. (annyit már megtudtunk, hogy nem can-bus rendszer). Kérem szépen, hogy aki tud segítsen a témában. Nagyon szépen köszönöm előre is. Zsolt
Sziasztok! Szeretnék egy kis szakmai segítséget kérni. Beszereltünk az autómba ( ford focus) egy eberspacher D5Wsc típusú állófűtést. Tökéletesen működik, csak a 2 kábelt ami a kályháról jön (állítólag ez kapcsolja a ventillátort) nem tudjuk hova kell kötni. Illetve azt is hallottam, hogy a kocsiban a fűtéskonzolon is kell valamit kötni. (annyit már megtudtunk, hogy nem can-bus rendszer). Kérem szépen, hogy aki tud segítsen a témában. Nagyon szépen köszönöm előre is. Zsolt
Szerintem ha még 2x elküldöd ugyanazt se fogsz hamarabb választ kapni rá
Várj türelemmel,ha tudnak úgy is segítenek. Ha állítólag az kapcsolja a ventilátort akkor kösd össze a kettőt,ha elindul akkor teszel rá egy kapcsolót és kész.
Analóg fűtésed van, vagy digitális? Analógnál kell egy 5 lábú relé, azt a két szálat a relé tekercsére kell kötni. A relé közös lábát(30-as számú) a fűtőventilátorhoz menő pozitív vezeték megszakításával a fűtőmotor felé menő végére. A relé 87a kivezetése az elvágott kábel másik végére, a 87-es pedig egy 15A-es biztosítékon át az akkura. Így alaphelyzetben a motor gyújtás ráadásra kap áramot, ha viszont megy az állófűtés és a hűtővíz elér egy bizonyos hőfokot(kb 40C), akkor behúz a relé és a motor az akkuról kap áramot. Így amikor beállítod a fűtést, hogy mikor induljon, akkor a fűtéskapcsolót is a kívánt fokozatba kell kapcsolnod és majd automatikusan indul a ventilátor.
Sziasztok
Adott egy Peugeot 508 tipusú autó gyári P13W foglalatú 13Wattos menetfénnyel "DRL" amit gyengének találtam és lecseréltem egy P13W foglalatú...kici kínai állítja 22W-os LED "iZZÓ"-ra biztos nem tud 22Wattot mindegy működnek az autó comp-ja nem jelez vissza minden oké..csak nekem ez is kevésnek bizonyul pl tűző napon már kevésbé látni ! Mellékeltem képet mit mire cseréltem! Meg hogy most mit szeretnék! Nos találtam a kicsi kínaiaknál hiper szuper erős LED-et gyári P13W csatival ventillátor hüttéssel 20W-ot eszik vagy ad le nem tudom meg persze 2000Lument darabja. Lehet hogy ennek a fele sem igaz A kérdésem a következő...Lehetséges az hogy pl 13Watt képes legyen a megfelelő fényerőre és a ventilátor a LED hüttésére? Vagy igaz lehet az a 20Watt és az autótol 20 Watt-ot vesz el ,amit már egy 2012-es autónál már érzékeli a BSI,CAN rendszer vagy comp vagy ECU kinek hogy tetszik és letiltja ? Mivel ami most van benne kamu 22 Watt névlegesen sem tiltja le és jelez vissza a comp hogy kiégett izzó stb. Pedig a gyári 13 Watt -os izzó helyett most lehet hogy csak 5 Wattot ha felvesz vagy ha tényleg igaz a 22 Watt akkor meg elég nagy a tűréshatár! Szerintetek bevállaljam ezt az ÚJ szuper ledet hüttéssel gyári csatival foglalattal?Ez trafó nélküli csak plug and play. Amúgypontosan erről lenne szó: Nekem az autó két alsó sarkához menne a gyári DRL P13W helyére,természetesen fényszóróba eszembe sem jutna. Bővebben: Link Köszönök bármiféle tanácsot,segítséget,véleményt A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2016
Én nem vagyok hanyattesve ezektől a fehér ledes menetfényektől. A gyáriak biztosan tudják az adott iránykarakterisztikát és fényerőt, de szerintem akkor is rosszabbul észlelhető, mint az izzók sárgás fénye. Mert ugye egy dolog a mérés, és egy másik az emberi szem. Szóval én nem tennék oda ledet, főleg ilyen ismeretlen karakterisztikájút. Egy baleset esetén is tudtommal beleköthetnek, ha nem izzó van ott, ahová gyárilag az volt tervezve...
Az én autóm esetében bizony jobban látni a fehér LED-et mint az előtte bent lévő sárga izzót
(Amúgy sárga fény rajongó vagyok mert a ködösbe 2500Kelvines H8 NOKYAN hyper yellow izzók muzsikálnak) Viszont menetfénynél nálam a 13W-os izzó az autó két alsó sarkánál elhasalt,halvány napsütésnél szinte nem is látni.Csatolok képeket a külömbségről 1.kép az izzókkal 2.bal már LED,jobb még Izzó 3.LED mind a két oldalon 2012-es autónál nem gondolná a rend őre hogy nem gyárilag LED műszakin meg 5 perc a vissza csere izzóra. Persze csak érdeklődök hát ha valaki már próbált ilyen LED-eket hogy tényleg erőssek e...
nagyon köszönöm. próbálom...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |