Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Megvan, Bethlen Gabi Moszkva út sarka (moszkva utcáról lehet behajtani mögé az udvarba).
Megvettem a huzalt, van amúgy minden, szigetelő lemezek, szigetelő csövek, motortekercselés, forgórész egyensúlyozás (erre még szükségem lesz). Kösz a tippet... A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2016
Sziasztok! Az ilyen fajta mikrofont Bővebben: Link hogyan tudnám tesztelni(kipróbálni) hogy jó e vagy sem. Csináltam egy áramkört abba van téve egy ilyen de nem működik.(és kérdés hogy jó e a mikrofon vagy sem) ez bontott-az összes többi alkatrész új).Köszönöm a választ!
Adsz neki tápot (1,5..6V) egy 2,2kohm-on keresztül és erősítővel v. szkóppal megnézed működik-e.
Nagyon szívesen, örülök hogy segíthettem.
Sziasztok!
Nemrég megépítettem Vicsys óráját ami hibátlanul működik a kis 7szegmenses kijelzőkkel. Most viszont szeretnék készíteni egy másikat, amihez vettem nagy, 10cm magas szegmenskijelzőket. Miután megvettem, jöttem rá, hogy ennek a szegmenseinek a nyitófeszültsége 7-8V. Meg lehetne vaglamilyen megoldással azt oldani, hogy a kijelzőket magasabb tápfesztről üzemeletni? Saját nyákot terveztem hozzá, a bemenet 12V, a picnek és a cd4543-nak a tápot egy 7805 adja. Az első megoldásom, amire gondoltam, hogy a pic-től jövő digit választó lábak npn tranzisztor bázisaira mennének, a collector a 12V-ra, az emitter a nagy kijelző anódjára. Ez a megoldás próbapanelen nem működött valami jól. Másik megoldásként arra gondoltam, hogy pnp tranzisztorokkal a szegmenseket húzom földre. Ezek bázisait a cd4543 vezérelné. Ezt még nem próbáltam ki. Ha valakinek van ötlete, hogy hogyan lehetne megvalósítani, azt kérem, ne tartsa magában. Előre is köszönöm.
Üdvözlök mindenkit!
Kaptam bontásból egy ICM 7226 A-s IC-t. Összeraktam vele egy frekvenciamérőt. Nem indult el az oszcillátor. Gondoltam rossz. Vettem egy vadi új ICL7226B. Megépítettem vele is a frekvenciamérőt és ez sem rezeg. Szkópom sajnos nincs. A saját BUF OSC OUT jelét 38-as láb a 40 láb bemenetére egy 100K ellenálláson keresztül visszakötöttem. Gondoltam a saját órajelét mérve állítom be a trimmerrel a kristályfrekijét. Hiába forgatom nem változik a kiírt érték a kijelzőn. Mit javasoltok milyen értéken változtassak? Mit csinálok rosszul?
A saját órajelét mindig ugyanannak - a névlegesnek - méri, akárhová állítod, ez sajnos csak másik forrású hiteles frekivel lehetséges.
Jól van, akkor itt vannak a javított kapcsolási rajzaim.
Arra vagyok kíváncsi, hogy a párhuzamos, meg a sorba kapcsolt LED-ek esetén hol és mit mérjek, hogy megértsem: miért világít halványabban a sorbakapcsolt három LED mint a sorbakapcsolt két LED ( értsd: miképpen változik a feszültség és az áramerősség - mert az ellenállás az állandó marad(?) - a különböző kapcsolások esetén, vagy esetleg miért világít erősebben a párhuzamosan kapcsolt LED sorozat?
Üdv.! Elnézést ha nagyon kicsit OFF a kérdésem de.:
Napi szinten utazom vonattal (iskola ide-oda) és gyakran tapasztalom egy bizonyos vonaton hogy gyorsulásnál annak is leginkább az elején néha néha meg szakad a gyorsulás teljesen aztán folytatódik.De mindez gyorsan szóval úgymond szaggat.Ez lehet az áramszedő érintkezési hibáitól?Egyébként relative új vonatról van szó.LINK
Az első képen:
A tápod feszültsége, az egyszerűség kedvéért csak egy ledet nézve, az előtét ellenálláson és a leden keresztül (Ube-Ud1)/R áramot enged átfolyni. Ha most hozzáadjuk a másik két ledet is, ezek ugyanígy kapcsolódnak a tápra, vagyis minden leden a hozzá tartozó ellenállás korlátozza az áramot. A második képen az ellenálláson átfolyó áram így számolható: (Ube-Ud1-Ud2)/R Amennyiben a tápod ~5V, és a ledek nyitófeszültsége mondjuk 1,2V akkor kiszámolhatod, hogy (5-1,2-1,2)/220=0,0118A=11,8mA áram folyik át. Ha 3 ledet kapcsolsz sorba, (5-1,2-1,2-1,2)/220=6,3mA fog folyni. A ledek fényereje pedig nagyjából arányos az árammal, legalábbis az alsóbb tartományban. Az első képen a műszered minden esetben a tápra van kötve, mindig 4,92V-ot fogsz mérni. A műszert közvetlen a led lábára kösd, ott márd a feszültséget, mint a többi képen is. Az, hogy miből mit kell kivonni, és miért is, ahhoz ajánlom olvasásra Kirchhoff II. törvényét.
Köszönöm! Nincs szkópom.,van esetleg más módja az ellenőrzésnek?,ha nincs veszek egy mikit.
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2016
Üdv mindenkinek!
Ez a 3. hely ahova írok, de a weller-es topic-ok eléggé kihaltak, remélem nem baj. Adott egy TCP-S típusú páka, aminek az ESD-s részét így oldottam, a trafó vasmaggal egyetemben. A kérdésem az lenne, hogy ez jó így ebben a formában, és még annyi, hogy ha védőföld nélküli dugaszból használom is jó e így (természetesen tudom, hogy akkor nincs ESD). Előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2016
A páka földelése jónak néz ki, de mi az a kétfiókos éjjeliszekrény sorba kötve a trafó földelésével?
Hát igazából azt kihagyhattam volna a rajzból, az egy sorkapocs lenne, amibe megkötöttem a vezetékeket.
Így már világos. Akkor ez így megfelelő. Ha töldeletlen konnektorba dugod, nem lesz semmi gond. Akkor lehet esetleg probléma, ha a konnektor elvileg földelt, és abba mondjuk egy számítógéptáp van dugva, de nincs rendes földelés. Ekkor ugyanis a földpont féltápra kerül a bemeneti kondik miatt. Ilyenkor van az, hogy "ráz" a gépház, stb. Ekkor viszont a páka hegye is 115V.on lesz, ami az 1MOhm miatt neked nem akkora gond, de lehet, hogy valamilyen készüléknek nem tezs jót.
Köszönöm szépen a választ és a felvilágosítást! Igyekszem nem elfelejteni és helyesen üzemeltetni a készülékeket!
Mintha írtam volna, hogy valami erősítőre rákötöd. Az azért biztos van..
Koszi a segitseget, de sajnos egy fodemen keresztul kellene mukodnie. Nem tudom melyikre gondolsz,mert a termek aljan nem lattam hasonlot, illetve olyant talaltam,ami 50 fokig mer, nekem a forroviztaroloba kellene dugnom a k erzekelot, ahol 80 fokig kellene mernie.
Örülök az érthető magyarázatodnak.
Az Ube az elem feszültsége; miből rövidítetted a 'be' részt?
Sziasztok!
Ha lyukacsos panelre forrasztok össze egy RIAA korrektort, akkor mire figyeljek - hogyan vezetékezzek,kössek - hogy a lehető legkisebb zavart szedje össze a tákolmányom? Üdv!
Elég egyszerű a magyarázat, az érzékeny részek a lehető legkisebb kiterjedésűek legyenek, és a kimenet-bemenet távol essen egymástól. Végül árnyékolni kel az egészet.
Üdv!
Ledes stroboscopeot szeretnék építeni, a cikkek között találtam egy leírást. Az lenne a kérdésem, hogy mit kéne változtatni rajta, hogy 12v-os tápfeszültségről tudjam meghajtani, illetve a ledek halyett ledszalag lenne! Előre is köszönöm!
Hello! Leginkább úgy, hogy nem azt, hanem ezt építed meg.
De miért minden kérdést itt tesztek fel, amihez van számtalan topik? Én a Modik helyében ezeket jutalomponttal díjaznám.
Köszi!
Az árnyékolást pedig úgy oldjam meg, hogy a panel közös földpontját a lemezjátszó földjére kötöm?
Köszönöm, ezt fogom megépíteni!
Őszintén megmondom, azért teszem ide, mert ezt sokan nézik! Volt, hogy valamit kiírtam a saját topikjába és egy hónapig nem érkezett válasz, aztán kiírtam ide és fél óra múlva megkaptam!
Találtam ezt az egyszerű kis modult.
Ha veszek egy ilyet a trafómhoz (aminek 16,5 V a kimenője), akkor egyenfeszültséget kapok? Az oké, hogy betápként egyen- és váltófeszültség is rákapcsolhatunk, de jól gondolom, hogy ez az egység egyenirányít is?
Még mindig él a kérdés, amire tudtam gondolni, lehetőségeket kipróbáltam, de már tanácstalan vagyok. Hogyan lehetne az eredeti kapcsolásban szereplő kijelzők helyére olyat tenni, aminek nagyobb a nyitófeszültsége mint 5V?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |