Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
A Hall IC Pontos típusa TLE4905. Szkópom az van, csak 1 a baj hogy most már haza jöttem a szüleimtől és az elektronika meg ott van.
Majd folytatjuk akkor. Addig megnézem a adatlapját a Hall-nak.
Okés rendben, addig is köszönöm szépen a segítséget.
Nézd meg te is a Hall adatlapját !
Vissza kell tenni azt az 1,2k ellenállatot mert open kollektoros a kis mocsok. Így viszont az invertálást máshogy kell megoldani! Azaz át kell alakítani hogy nem invertáljon. Ehhez a kis BD emmiterét át kell kötni a BU bázisára. De úgy hogy a két ellenállás már ne legyen csak a BD kollektotára kötve(el kell vágni a nyákot a BU bázisánál valahol)
Ahan látom. Na akkor majd ma megcsinálom úgy ahogy mondod és akkor írok, hogy mit sikerült alkotni addig is köszönöm a segítséget.
Igen!
Annyit még hozzátennék hogy lehet, de kicsi a valószínűsége, hogy kelleni fog a BU bázis emmiter közzé egy ellenállás. Kb 470ohm....
Okes rendben, köszönöm szépen.
Kedves Szakik!
Lenne egy pár kérdésem, igaz itt kicsit off de elnézést érte! Van egy hasonló motorom (kép) Puch Pony Express, lassan restaurálom de akadt egy kis gondom, állandóan kiégeti a világítást (első és hátsó égőket), viszont minden eredeti alkatrész benne nincs semmivel sem keresztezve (mágnes 17W 6V Bosch). Próbálltam már 12V os égőket tenni bele de azok is pár nap használat után kiégtek. Jelenleg arra gondoltam, hogy ledeket tennék az izzók helyett nos ehhez elektronika is kellene, esetleg tudna e valaki valami jó megoldást ajánlani?
Igencsak off itt. Mert amivel neked gondod van a feszültségszabályzó!!
Javaslom hogy EBBEN a fórumba kérdezz tovább.
Köszönöm az útbaigazítást
Szia.Annyit mondanék,hogy amit dB_Thuner
mond helytálló,és a feszültségszabályzónál lehet gond.(Ha álló helyzetben járatod és húzod a gázt,látnifogod hogy egyre erősebben izzik az izzó mindaddig amig kiég .Tehát nics szabályozva az energia áramlás.Probáld másik fesszabályzóval. A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2016
Sziasztok emberek.Adott egy kinai chooper jellegü 110cm-es moci.Kábelköteg csere után nincs szikra.(Elötte jól működött) Cseréltem gyújtótrafót,és semmi. Cseréltem gyújtáselektronikát,ismét semmi változás,majd gyújtótekercset és jeladót,még mindig nincs szikra.Kábelek átnézve,átforrasztva a csatlakozásoknál,és semmi. A kiszerelt és az új trafó,elektronika,jeladó kimérve,szinte azonos értékeket mutatnak,vagyis mind jó. A kiszerelt trafót,gyújtáselektronikát másik robogon kipróbáltam,jónak bizonyultak müködött a robogó. Érdekelne hogy mire tippeltek? Mi lehet a gond ilyenkor? (Megjegyzem,a probléma megoldva!!Már van szikra és rendben van minden) Kiváncsi vagyok ki mire gondol? (De ha valakit érdekel meg is irhatom)Csupán a tanulság kedvéért.
Üdv.Engem egyszer a motor testelése vert át csúnyán.De jártam már úgy is,hogy a kínai vezetékben nem volt réz,csak a szigetelés.......
Hali,
ma sikerült kipróbálni úgy a gyújtást ahogy mondtad, az ellenállással sajnos nem ment úgyhogy azt ki kellett vegyem a körből. Szépen pörög a motor és bírja is a nagyobb fordulatot. Nagyon szépen köszönöm a segítséget.
Örülök a sikernek!
Melyik ellenálattól kellet megszabadulnod?
Attol amit mondtal hogy valoszinuleg be kell tegyek a BD emittere es a BU bazisa koze.
Sziasztok! Újra szeretném tekercseltetni egy belső jeladós Kokusan (Ducati Energia) állórész impulzusjeladóját. Elkezdtem lebontani a jeladó külső műanyag burkolatát, ám eközben megsérült a tekercselés így nem tudom visszaszámolni már a menetszámot. Esetleg tudja valaki mennyi a menetszáma vagy ki lehet számolni ha tudom a körülbelüli ellenállását és az induktivitás értékét a mellékelt kép alapján?
Üdv!
Szia.
Nem életbevágó a pontos menetszám, elég ha a tekercselés külső átmérője, és a tekercselés szélessége, valamint a huzal vastagsága ismert. Mivel gyárilag menet-menet mellé tekerték, hozzávetőlegesen kiszámolható a menetszám... Ami sokkal lényegesebb, az a tekercselési irány. Fordított iránynál nem, vagy rossz helyen lesz a szikra. Ez ellen vagy a megfelelő irányba történő újratekeréssel, vagy a kivezetések cseréjével lehet védekezni. Ajánlatos az eredeti megoldással ellentétben, (aholis a kezdet egy bronz csúszóérintkezőn keresztül van testelve) mindkét huzalvéget kihozni, és azután külön, megbízható módon testelni a megfelelő véget.
Köszönöm a választ! Igazából pont ezért szerettem volna újratekercseltetni, mivel nekem fordított polaritásra lenne szükségem mivel Simson-ra került és ugye ebben az esetben mint köztudott, jobbra forog a lendkerék.
Udvozlet Urak!
Ducati energia gyujtast szereletem fel az MZ-mre, de sajnos mire felkerult, kiderult hogy a gyujtas jelado tekercselese szakadt. Megtekercseletettem a jeladot, amin gyarilag ugye csak az egyik veg van kivezetve.Elkeszult 2,5 het alatt a dolog(nem volt olcso, nem ebben egyeztunk) kiderult hogy a csevetest is el volt repedve, de ugy voltam vele nem erdekes csak legyen vegre jo.Ugy kaptam vissza hogy mindket tekercsveg ki volt vezetve. Szoval a tekercs egyik veget testre tettem a masikat a jelre. Be is indult minden, de a fordulatszam novelesvel elkezdett az idopont durvan elugrani. pl 3 mm alapjarati gyujtas utan 2000 fordulat felett 20 mm elogyutasra ugrott at.(keszitettem videot megtalahato a youtubeon)a fordulatszam csokkenesvel alapjaraton megint normaslisan mukodott. Felhivtam aki megtekercselte, hogy mi a gond, azt mondta az lesz a baj, hogy amit vettem alaplap, lednkerek, cdi egyseg egy osszekukazott valami, nem egymashoz valo a lendkerek meg az alaplap.Es ez volt a tanulopenz, vegyek masikat.En nem hittem ebben, mert akitol vettem mondta hogy o szedte le egy motorrol valo , de latszik is rajta hogy egymashoz valo, mindkettoben ugyanaz a felirat, logo van.Modtam az illetonek(tekercselo) hogy gyanakodom a rossz cdi-re, kaptam kolcson egy Yamaha JOG cdi+trafot.Azt mondta az emberem azzal kizart hogy mukodne, felesleges megprobalni.En azert megtettem es lam volt szikra. Sot elso tesztek alapjan a gyujtas sem ugrott el mint elotte.Sajnos ez nem volt igaz, mert a gyujtas ugyanugy elugrott csak nagyobb fordulat kellett hozza.Elutan megkerdeztem a tekercseleom(elektronikai szakerto) hogy mi lenne ha megprobalnam megcserelni a jelado iranyat, hatha valami javul tole.Azt valaszolta hogy semmi nem fog, felesleges.En persze megprobaltam es lasd megszunt az ugralas.Most az van hogy stabil a gyujtas, viszont a fordulatszam emelesevel a beallitott erteket (3mm) a FHP fele tolja el a gyujtas es fordulaton mar csak 1mm a gyujtas.Ez lehet hogy maga a cdi tudja alapbol de nincs masik cdim probara. Probakeppen a Motelet.net-en szetneztem es neztem mekkora ellenallas ertekekket kene meri az egyes kivezeteseken.A jelado es a test kozott az oldal szerint 120 Ohm a helyes ertek,de azert felhivtam egy baratom akinek ilyen gyujtasa van, merje meg. 113 Ohmot mert, szoval ez a 120 koruli helyes ertek lehet.Megmertem en is.920 Ohm!! Megirtam a kedves tekercselomnek, hogy megis mit tudna ehhez hozzafuzni. Azt irta hogy szerinte en tonkretettem a JOG cdivel mert mikor o megcsinalta akkor 126Ohm volt az ellenallasa, es telejesen mindegy mekkora az ellenallas, ameg a tekercs nem szakadt addig mukodnie kell. 1. Tenyleg kinyirhatta a jeladot a JOG cdi? Egy tekercs ha 126 Ohm az ellenallasa ha nem szakadt el meg tud none 920-ra? 2.Kerjem vissza penzem a tekercselo mestertol, mert o hibazott? 3.Van e valami megoldas arra, hogy a jelenlegi 920Ohm helyett a tekercs 120 Ohomt tudjon ujra, hatha attol jol mukodne az egesz rendszer? Bocsi kicsit hosszu lett, de probaltam mindent potosan leirni. Valaszokat elore is koszonom! Zsombor
Szerintem teljesen jól működik a gyújtásod a második esetben, tehát felcserélt kivezetésekkel.
A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2016
Egy linket adhatnál a videóhoz..
Az elugrás 20mm értéke a dugattyú munkaútjára vonatkozik, vagy a lendkerék palástján lett mérve? Ez utóbbi esetben teljesen jól működik az előgyújtásszabályzás.
https://www.youtube.com/watch?v=5XTdM1YjuR8
A lendkeréken van egy vonás, az ugrott el fordulat emelésre. A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2016
Remélem hogy a lánckerék csak próbaképpen volt fent
Eléggé kopott, és már jócskán át látni a lánc és a fogak között. Pár ezer forintos tétel, szerintem megéri rá beruházni
kopott kontra új A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2016
Nem írtál semmit az alaplap és a lendkerék tengelyirányú távolságáról(azért vannak lyukak a lendkeréken, hogy mérni lehessen). Mert ugye ez belső jeladós gyújtás és ha nem az impulzus tekercs elé kerül az a mágnesezett rész amit őt vezérelné akkor gáz van.
A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2016
Jah, persze azzal is szórakoztam, kimértem pontosan a helyet, nem változott tőle semmi.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |