Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Lapozás: OK   85 / 108
(#) lonewolf válasza proba hozzászólására (») Nov 26, 2015 /
 
Köszi a tippet! BY329 került a fiókban, holnap megírom az eredményt.
(#) Pzol hozzászólása Nov 29, 2015 /
 
Üdvözlet mindenkinek. Tanácsot szeretném kérni. Most vásároltan nice road 400 tolókapu motort. A fotocella betáp sorkapcsain 35.9V mérhető a nice fotocellák 12v akkun tökéletesen, de a motor sorkapcsain, fotocella bekötés kivezetésén, nem működnek. Mit tehetek ebben az esetben? A fotocellák jók csak a fotocella tápnál szereintem sok lehet a 35,9V. Köszönöm válaszukat, segítségüket.
(#) kameleon2 válasza Pzol hozzászólására (») Nov 29, 2015 /
 
Az elég soknak tűnik. Ma javítottam egyet, ott a trafó 18V-os volt, így mértem a fotocelláknál 25,9V-ot.
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2015
(#) kameleon2 válasza lonewolf hozzászólására (») Nov 29, 2015 /
 
Supresszor, antiparalel zener, optocsatolós leválasztás, schmitt-trigger... Hová termelnek vissza a motorjaid? Ugyanaz a rendszertápod, mint a vezérlés tápja?
(#) zsoltee0001 válasza Pzol hozzászólására (») Nov 29, 2015 /
 
Az 1-es és 4-esre kell kötni a fotocella tápját, itt mérted ezt a feszültséget.
Egyébként ez a motor bőven 24 volt fölött dolgozik teljes gázon (2 sebesség van és külön kell engedélyezni) tehát akár még jó is lehet.
Most akkor egyáltalán nem látják egymást a cellák? vagy látják csak nem fogadja el a vezérlés?
Ha jól emlékszem van egy szopatás a bekötésbe, mert nem a stop testjét kell rákötni az infra áramkörébe.
Tehát az 5-ös és 1-est zárja rövidre
Üdv
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2015
(#) rodymusic hozzászólása Dec 11, 2015 /
 
Üdv. mindenkinek!

Adott egy régi Hajdú mosógépnek motorja, amelynek mechanikusan le csökkentettem a fordulatszámát. Jelenleg ez húzza nekem a garázskapunak az ajtaját.
A húzás irányát a kondenzátor polaritásának megcserélésével tudom irányítani, és mind a két végén van egy végállás kapcsoló.

A kérdés a következő. Meg lehet e oldani ennek a rendszernek az irányítását vezeték mentesen?

Mert így 6 szál vezeték jön el a hátsó kertből egészen a ház elejéig.

És az a 6 szál vezeték mégpedig ez:

1. Kondi +
2. Kondi -
3. Motor +
4. Motor -
5. 230V +
6. 230V -
A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2015
(#) pont válasza rodymusic hozzászólására (») Dec 11, 2015 /
 
Mindent meg lehet oldani Nem írtad, hogy a kondenzátort mivel kapcsolgatod, de az ilyen funkciójú távirányítókból Bővebben: Link van egy reléstől négy relésig, (persze a minőség pénztárcafüggő.) és azokkal, akár teljesítményrelén keresztül minden megoldható.

Viszont, ha már sikerült esztétikusan előrevinni a vezetékeket, annál megbízhatóbb, karbantartás mentesebb, hosszabb élettartamú megoldás nem igen van.
(#) proli007 válasza rodymusic hozzászólására (») Dec 12, 2015 /
 
Hello! Lerajzolhattad volna, hogy van bekötve, mer így nehezen érthető a hat vezeték. Valamint mit értesz az alatt, hogy vezeték nélkül. Ha a távirányításra gondolsz, akkor a javasolt rádiós távirányítóval lehet működtetni. De így pld. három vezeték van a vezérlő és a motor/kapu között. Ha a vezetékek száma lenne a gond..
(#) eyee hozzászólása Dec 21, 2015 /
 
Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni egy Beninca RI.15K tolókapu motor bekötésében. Az elektronikára nagyon szépen fel van rajzolva a bekötés, de valahogy mégsem jutok vele dűlőre. Ha valaki megtenné hogy szájbarágósan elmagyarázná mit hova kell bekötnöm azt nagyon szépen megköszönném. Infrakapu nem lesz hozzá, csak a végálláskapcsoló aminek két szála már be volt kötve csak a közös szál lóg a levegőben. Egy nyomógombbal működne step by step módban.
Előre is köszönöm.

RI.15K.jpg
    
(#) uniman válasza eyee hozzászólására (») Dec 21, 2015 /
 
Hello!
Kösd össze a V+ (15 és 16) közös ponttal a (11) STOP-ot meg a (14) FTC fotocella vezetékének a sorkapcsát.
A végálláskapcsolók közös pontja is a V+ !
A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2015
(#) eyee válasza uniman hozzászólására (») Dec 21, 2015 /
 
Hálásan köszönöm!
Ha jól gondolom a nyit-stop-zár a +V (15,16) és a P.P (10) összezárásával megy?
(#) uniman válasza eyee hozzászólására (») Dec 21, 2015 /
 
Igen, a P.P-vel...de a DSW1 DIP kapcsolóval átállítható Nyit-Zár-Nyit-ra is...STOP nélkül.
De amit írtam az előbb, ha jól olvasom a leírásában, a DIP kapcsolókkal is megoldható átkötés nélkül, pl.: a DSW5-el a fotocella átkötése...
Ezek szerint a távirányítója nincs meg?
A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2015
(#) eyee válasza uniman hozzászólására (») Dec 21, 2015 /
 
Amint vége a melónak, megyek haza és kipróbálom. Még egyszer nagyon köszönöm a segítséget!
(#) eyee válasza uniman hozzászólására (») Dec 21, 2015 /
 
Üdv.
Sikerült, a gépezet szépen teszi a dolgát szuper!
Távirányító nincs hozzá, egy satel 4 csatornásom van, csak az 12 voltos.
A következő feladatom az lesz hogy a panelon lévő ~ 24 voltot átalakítsam.
Sajnos csak hobbi szinten értek az elektronikához, rajz alapján szinte mindent megcsinálok, de a mi-miért
működik úgy ahogy, azt nem mindig értem
(#) uniman válasza eyee hozzászólására (») Dec 21, 2015 /
 
Hello!
Örülök, hogy sikerült...
Látom, hogy az RF vevője hiányzik is...
A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2015
(#) eyee válasza uniman hozzászólására (») Dec 22, 2015 /
 
Igen, gyakorlatilag két rosszból sikerült egyet összerakni.
(#) Janika. hozzászólása Jan 9, 2016 /
 
Sziasztok! Meg tudná mondani valaki, hogy ez a kapcsolás, ha a figyelő ellenállást a motortól távolabb (kb. 15 méter) építem be a tápfeszültség ágba, akkor is működni fog e rendesen? Köszönöm!
(#) proli007 válasza Janika. hozzászólására (») Jan 9, 2016 /
 
Olyan távolságra építed amilyenre akarod, de az elektronika ott legyen, ahol a figyelő ellenállás van.
(#) Janika. válasza proli007 hozzászólására (») Jan 9, 2016 /
 
Köszönöm szépen a gyors választ!
(#) vera válasza poros hozzászólására (») Jan 16, 2016 /
 
szia! én is meg_építeném, ha küldenél rajzot, de nem találok, nekem toló kapura kellene 220v a motor, köszi előre is!
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2016
(#) poros válasza vera hozzászólására (») Jan 18, 2016 /
 
Szia! Sajnos gép cserék miatt sok anyagom elveszett,köztük a kapunyitok rajzai és programjai is.
(#) vera válasza poros hozzászólására (») Jan 26, 2016 /
 
Oké kösz van így hogy éni is jártam így össze omlót a gépem
(#) 057 hozzászólása Jan 31, 2016 /
 
Sziasztok!
Én egy tolókapu mozgatót szeretnék építeni! Nem távirányítós kell.
Egy gombnyomásra induljon a nyitás ,majd egy végálláskapcsoló megállítja. A zárást is ugyan az a gomb csinálja természetesen egy másik végállás kapcsoló állitja le. És bármikor a gombbal leállítható ill. ujra inditható.
Természetesen mint a gyári csak távirányító nem kell. A rajza kellene nekem ,hogyan rakjam össze, mi kell hozzá vagy hol vehetem meg kompletten?
Tudom hogy a motor forgásirányt is váltanom kell. DC 24V a táp és a motor is.
(#) kameleon2 válasza 057 hozzászólására (») Jan 31, 2016 /
 
Szia! Ha ennyire egyszerű kell, akkor ajánlom a léptetőrelé használatát. Pont ezeket az üzemmódokat tudja a 4 állapotú változat. Van belőle 24 és 230V-os változat is. Például Léptetőrelé 26.08
(#) doki99 hozzászólása Feb 21, 2016 /
 
Sziasztok!
Korulbelul 8 eve epitettem egy tolokaput,es most arra gondoltam hogy a vegallaskapcsolokat amik "mikrokapcsolok" ki kellene cserelni red csoves nyitaserzekelore pl FM-102 WH .Azert gondoltam erre a megoldasra mert mar a vegallaskapcsolok tobszor is meghibasodtak.Persze a 8 evbe meg a sok nyitogatasba belefer de azert nem ment tonkre az egesz mert mindig eszrevettem.A kerdes lenyege a sok rizsa utan hogy ki lehet valtani a mikrokapcsolokat?Birjak a hideget,meleget ?Mekkora a makszimalis tavolsag a magnes es a kapcsolo kozott?A valaszokt elore is koszonom.
(#) Pixi válasza doki99 hozzászólására (») Feb 21, 2016 /
 
Szia,
Nekem mikro nyomógombos volt az eredeti, de annak ellenére, hogy telejesen zárt helyen voltak időnként csak csak tönkrement 1-1, és ezeket váltottam ki reed csővekkel. A kapcsoló bütyök helyére tettem be egy kis henger mágnest és működik szépen. Ami a probléma volt, mivel kétszáranyas a kapu, így a tolómotorok besejében kellett megfelelően pozicionálni a csöveket, de egy kis játék után jó lett mindegyik. Neked a tolókapunál ez sokkal egyszerűbb lesz. Ami lényeges, hogy a cső terhelhetőségét figyelni kell, mert nem mindegy hány mA.
(#) uniman válasza doki99 hozzászólására (») Feb 21, 2016 /
 
Ennyi infó kevés...
A gyári tolómotorok végálláskapcsolói megfelelő kialakításuknak köszönhetően nagyon megbízhatóak.
De persze léteznek gyárilag mágneses végálláskapcsolóval szerelt típusok is...de azokkal én még nem találkoztam.
(#) doki99 válasza Pixi hozzászólására (») Feb 21, 2016 /
 
Igazabol nem tudom hogy kozvetlenul egy relett tud e kapcsolni,de egy tranzisztorral szerintem megoldhato.Viszont azt nem tudom hogy mekkora tavolsagra lehet tenni a magnest a kapcsolotol?Nekem minimum 2cm kellene.
(#) Pixi válasza doki99 hozzászólására (») Feb 21, 2016 /
 
Nekem két Omron relét kapcsol az egyik páros, és nincs vele gond. Ez a kivitel, 12V-os. A lényeg hogy a mágnes egyik pólusa legyen a relé fele, mert ha úgy van, hogy egy rúdacska két vége a pólus, és fektetve viszed el a cső felett akkor középtájon lesz egy szakasz amikor kikapcsol a cső, majd vissza. De ha a végével lefele mondjuk függőlegesen viszed el a cső felett akkor egy x centin belül zárva marad a cső, akkor is mikor felette van a mágnes. Én ezt tapasztaltam.
(#) doki99 válasza uniman hozzászólására (») Feb 21, 2016 /
 
Sok infot nem tudok irni ,mert az utolso csavarig az en agyszulemenyem.Ebbe semmi gyari nincs.A taviranyito is vezetek nelkuli csengobol keszult,de 8 eve teszi a dolgat.A motorvezerles egyszeru relek kapcsolgatjak a motort.
Következő: »»   85 / 108
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem