Fórum témák
» Több friss téma |
Az ember nem épít lézerfegyvert csak azért, hogy "majd jó lesz valamire" főleg nem horror összegekért. Hobbi kategóriában egy 80-90.000 Ft-os kiadás elég drága tanulópénz. Ha pedig üveget vagy acélt vágnál vele, ahhoz a fajlagos nyers teljesítmény kevés. Csak számold ki, hogy 1mm2 vas elpárologtatásához mekkora energia szükséges.
Erre meg elég nehéz válaszólni. A megépített CNC met is szinte már mindenre használtam.
Én még kenyeret nem vágtam vele, de az 5W-ossal megpróbálnám. Mindjárt pirítaná is
Értem, pont ezt a kérdést tettem fel az elöbb, hogy vajon milyen munkákhoz alkalmas egy 5W os dióda? Milyen anyagot, milyen vastagságban képes még mondjuk átvágni kulturáltan?!
Te milyen lézerecskét használsz? Egy 1.5mm klingerit lapból tudna kivágni tömítéseket?
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2016
3mm rétegeltet tudsz vele vágni egész szép minőségben.
Aztán lehet vele plexit is de a sötétebb plexiket inkább, mert a víztiszta plexin csak átvilágít. Gránit, márvány és hasonló anyagokra lehet vele gravírozni égetni vagy tükör hátoldalára (foncsort) leégetni nagyon szép minőségben.
Szerintem az lenne a legegyszerűbb, mielőtt megveszed, elmész és kipróbálod valamelyik fórumtársnál, hogy melyik anyagodat hogyan viszi az egyik, vagy a másik lézer. Én pont azért nem vettem még, mert nem akartam, csak biztosra menni. Kipróbáltam, tapasztaltam, letettem róla.
De ha csinálsz magadnak saját rétegelt lemezt akkor egész vastagot is át tud vágni!
Amit veszel olyan ragasztóval van összeragasztva hogy nehezen vágja, de nem minden rétegeltre vonatkozik. Itt az a kérdés, hogy érdemes ekkora teljesítményűt venni vagy sem? Legutóbb mikor próbáltunk egy 2W lézert és egy 5 wattos lézert, nekem az volt a nagy bajom vele, hogy az 5 wattos és a 2 wattos között nem olyan nagy volt az eltérés. Lehet rosszul volt beállítva
Ennél a hajtásnál nem kell (nem is szabad) a tengelytávolságot állítani. Vagy ki kell számolni vagy ki kell próbálni, és úgy meghatározni, majd itt véglegesen rögzíteni, vagy ez alapján fixre legyártani.
Azért van így, mert a szíj túlfeszítése drámainak csökkenti az élettartamot. Ha majd járatod egy kicsit, fogod látni, hogy rövid működés után is kicsit képlékenyebbé válik a szíj, kissé meg is lazul, és ilyenkor ideális a hajtás. A lényeg, ne feszítsd túl, nem baj ha hajtás közben a visszatérő oldalon van egy kis "púposság"
Szia! Én ezzel nagyon nem értek egyet. Egy marószárnál vagy mindegy, hogy minek nevezzük, fix előtolási sebességnél nem rezeghet a szíj. Nem vibrálhat a maró a szíj lazasága miatt, rossz lesz a megmunkálandó felület. Öregebb marós műhelyekben az öregek a fogaskerekes meghajtásnál lévő fogkopásokból adodó holtjátékot is próbálták kiküszöbölni egy teflonos, kis tapadású tengelyfékezéssel. Ugye igazam van? A feszes szíj sem lesz No.1
10000 ford/perc mellett majd melegedni fog a kiskeréken a rádiusza miatt a szíj, picit talán nyúlik is. Így főorsót biztos nem hajtanék meg. Persze ez csak az én hülye véleményem. A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2016
Abban tévedsz, mert azt tételezed fel, hogy a feszesebb szíj kevésbé fog remegni. Ez nem így van. Egyébként létezik korrekt megoldás, mégpedig a rugós hátsó feszítőgörgő (látsz ilyet a kocsikban, én sima ékszíjhoz is sikeresen használom). Ezt sem szabad nagyon meghúzni, de a remegést szinte teljesen ki lehet vele küszöbölni. Ha megfigyeled, a visszatérő szál kezd el remegni, amit egészen kis erővel lehet csillapítani. Az ilyen megoldásokat hosszú szíjaknál alkalmazzák, de a képen egészen kicsi a tengelytávolság.
Gondoltam, hogy ezt fogod írni, de én a főorsó meghajtásra se feszes, sem laza, sem feszítőgörgős meghajtást nem építenék. Az autó vezérmű tengelyeinek vagy tengelyének meghajtását azért nem hasonlítanám össze egy forgácsológép főorsójának meghajtásával. Az autóknál a szijjal meghajtott vezérlés, aránylag egyforma nyomatékot igényel. Rugók összenyomása, szelepek nyítása, nagyon nem változik se fordulatra sem erőlködésre. Maró főorsónál meg biztos vagyok benne, hogy rángatná a feszítőgergőt. Persze ez a rezgés múlhat a fordulatszámon és a maró éleinek számától is, a megmunkálandó anyag keménységétől is.
Hú, nekiálltam kötekedni. Bocsi. A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2016
Egy esetben használnék ilyen szíjhajtást, ha a marószár felett lévő bordáskeréken megfelelő sullyú lendkerék, lendítőkerék vagy tömeg lenne. Akkor kevésbé zavarna talán a szíj feszessége. De még ebben sem vagyok biztos. De az igazi csillapítás ez lenne. Talán pont emiatt használok mosógép motort a CNC gépemen 2 éve. Van tömege a forgórésznek. A 3 fázisú motorra sajnáltam a manit.
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2016
Ezt szerintem fejtsd ki bővebben. Természetesen használnak szíjhajtást az iparban, legfeljebb nem mindenre, amire egy hobbistának eszébe jut (ennek oka szokott lenni).
Elkanyarodtunk az alapfelvetéstől. Ez nem volt több, mint hogy állítási lehetőséget láttam a keresztbordás szíjhajtásnál, ami eltér a gyakorlattól. Ennek kapcsán próbáltam elmondani, hogy ezt a szíjhajtást a többitől eltérően, más feszítési körülmények jellemzik (az ékszíj, és a hosszbordás szíj esetében az előfeszítő erő befolyásolja az átvihető teljesítményt).
Azt gondolom, itt konkrétan egy házi készítésű CNC-ről van szó, ahol feltehetően több egyéb apróság is okozhat merevségi vagy remegési gondokat. De ezekkel együtt is, rendkívül ötletes megoldásokat látni, amik a forgácsolási paraméterke helyes megválasztása mellett páratlanul sikeresek tudnak lenni.
Egy kicsit had nézzem más szögből a dolgokat. Vannak olyan megmunkálások, ahol a szíjhajtás; a munkadarab, vagy a szerszám épségébe kerül. Ennek oka lehet a szíj csúszása, vagy a vibráció. Én a direkt hajtásban kevesebb hibalehetőséget látok mint hobbista. Az én fogasszíjas hajtásom ami a gépen volt - csak nyűgöket hozott. Mert amikor erőt kellett kifejteni az anyag minősége vagy a gépi előtolás miatt, sokszor a megcsúszást kompenzálva a szíj bevibrált. A főorsó is akarva, nem akarva átvette a vibrálást. Ennek két következménye volt. Az egyik, hogy gyakran törtek a gravírtűim. A másik, hogy rettenetesen zajosan működött. Az csak hab a tortán, hogy nem peremes volt a fogasszíj-tárcsa és egy kis párhuzamossági gond miatt a szíj vándorolni tudott. Ez lehetett a szíj nyúlása miatt is. Amióta direkt hajtásom van, azóta csendesebb a gép és kevésbé vibrál. A régi főorsómmal a nyákmarás kész rémálom volt. Most már nyugodtabban megyek neki, mert nem kerül minden nyák új gravírtűbe. Ráadásul még este is mehet a gép - ahogy ment is, amikor több mint 1000db 0.8-as lukat fúrt 0.3-es fogásokkal kopogtatva 23 órán át. Mindezt egyetlen szerszámmal úgy, hogy nem volt törés. Ezt nem a levegőbe mondtam, csak leírtam az általam tapasztaltakat. Természetesen az oszlopos fúrógépemen szíjhajtás van, de ott a kezem érzi a vibrációt és az anyagban haladó szerszám rezdüléseit. A CNC csak tolja neki mint süket a csengőt.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2016
Tibi majd tegyél fel egy képet ahol a forgácsoló szerszám tengelyén látni a szíjat. Csak ne oszlopos fúrógép legyen a képen.
Nálam egy ilyen SK30 tengely lesz becsapágyazva és egy AC szervó fogja hajtani a főorsót szíjhajtással szerintem nem lesz vele gond.
Van a közelemben, nem egy gép ami így működik és nem fát marunk vele szereti a vasat nagyon.
Félreértettél. Eszem ágában sincs a CNC-men szíjhajtást alkalmazni (az xyz tengelyeken hibát okoznak, a főorsó és motorcsapágyaknak pedig felesleges nyíróerőket a már meglévőkön felül). Amire reagáltam az egy kijelentés volt mindenféle kontextus nélkül és így önmagában hamis.
Segítsetek értelmezni a linken lévő adatlapból egy sort az 5500mW os lézernél. Van egy olyan sor, hogy Model Number 300mw. Ez mi a bánat?
Íme a link: Köszi. Sajnos erről a lézer egységről itt még nem írt senki tapasztalatokat. A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2016
Nem értettem én félre senkit, csak leírtam a tapasztalataimat hobbista megközelítésből.
Már csak kíváncsiságból megkérdeztem egy két ismerőst lézerrel kapcsolatban, de azt írják nagyon kamu lehet az egész, mert ami van 5,5W az 3,5A minimum amit eszik, ez meg 1A ír akkor ők sem értik, hogy pontosan mit is árulnak valójában!
Akkor itt van még ez 3.5W jával.
Pl: Ez 35-40 e forint között ugrál. Aztán lehet, hogy az 5.5W ban is a 3.5W os dióda szunnyad. Pont ezért kértem segítséget hozzá. Persze nincs még akkor lencse hűtés és drive sem. A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2016
Ez is.
Nézd meg az adatait. Egy jó lencse is kerülhet 20 e be. A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2016
Sziasztok!
Estleg ezt ismeri valaki? |
Bejelentkezés
Hirdetés |