Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Az előtétellenállást az előforduló maximális tápfeszültségre kell méretezni. Ezt csak akkor tudod megtenni, ha a konkrét powerbank rendelkezésre áll. A dugasztápok nem szoktak tartalmazni feszültségstabilizálást, a hibátlan powerbank viszont megfelel az USB szabványnak, tehát a kimenő feszültség 4,5-5,5V közé esik. Neked az előtétellenállásokat a 5,5V tápfeszültségre kell kiszámítani, a névleges áram mellett. Ez legfeljebb 1-3A lehet a legtöbb esetben, ez a konkrét típustól függ. Ha kevés a LED által kibocsájtott fény, akkor lehet keresni nagyobb fényerejű típust.
Előre nem érdemes dolgozni. Ne a gombhoz keress kabátot, mert sokára lehet megoldásod. Mint írtam, 10-15 mA áram kell egy LEDnek, a szükséges powerbank terhelhetőség ebből kiszámítható. Tartalékod mindig legyen. Egy 3A terhelhetőségű megoldás 100-300 kisméretű LED tápellátására lesz alkalmas. Verőfényes napsütésben nemhogy a szőrmén keresztül de még közvetlenül is nehezen látható egy kisebb fényerejű LED. A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2016
Szia!
Hibás táphoz nem lehet méretezni semmit. Ha jó a táp, az a 2-3 tized meg semmit sem jelent a ledeknek.
Vagy ha nincs jobb,akkor van nagybb tápom is. Kérdés mennyivel lehet max meghajtani az ilyen áramkört?
Az a ledektől függ. Azokról viszont semmit sem tudunk. Mennyi ledről van sző? Sorosan vannak kapcsolva, vagy párhuzamosan? A segédprogramok között találsz előtétszámoló programot. Miért nem használod?
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2016
Szia!
Az autóiparban (FL..) használatos csökkentett falvastagságú (..R.) vezetékek átmérőit és terhelhetőségét megtalálod a csatolt táblázatokban. Üdv.
Zénerre, szupresszorra nem gondoltál még, az csak akkor avatkozik be, amikor megnő a feszültség.
Persze, hogy igen.
Az optocsatis résszel nem stimmel valami.
Sziasztok, a segitségeteket kérném.
A téma alanyai a 2sj74 és 2sk170. A 2sj74-nél találtam két adatlapot amin kétféleképpen van jelölve a lábkiosztás: datashettcatalog HQelektronika A két jelölés között az a különbség, hogy még az egyiken a felülnézeti képen jelölik a lábakat a másikon a lapolt rész van velünk szembe és igy ez alapján a drain-source láb fel van cserélve. 2sk170-nél ugyanez a heéyzet. Bővebben: Link Bővebben: Link Tudnátok ennek kinyomozásában segiteni, hogy melyik a helyes? Mivel kétlem hogy kétszer is elrontják, lehet én értelmezek valamit félre, de az adatlapokon nekem az első kép világosan azt mutatja, hogy ott a lapolt rész van velünk szembe, hiszen látni két oldalt szélen egy egy függőleges vonalat, ami az éle a lapolásnak az utána lévő szél pedig a görbület látható még éle Köszi. A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2016
Nem tudom, mit láttál(néztél), de egyforma a lábkiosztás mindkét képen. A linkeltek alapján.
Ha tudsz várni vagy ma estig,vagy keddig akkor mondok tapasztalatokat róla
![]() Pont most akarom kipróbálni én is,de tuti van itt valaki aki használt már.De tuti jobban jársz ha veszel kompletten egy ilyet és nem kell vele szórakozni. A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2016
Persze, hogy tudok várni, de teszteld mindenképp, mert nagyon vonzó a 8lába miatt.
Mindenképpen kellene mert ez az adapteres megoldás picit zavaró. És ha egy mód van rá nem ezt a bumpszli PL2303HX-et használnám fel. Amúgy ennek elvileg csak bekötjük az USB-t és már is megcsinálja az illesztést? Nem kell programozni sem? (elvileg PL2303HX-nél csak be kell kötni és működik) A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2016
Az 5 v miatt egyesével vannak. A ledeknél mérés alapján 3.15-3.17v kapcsot mérek.
És használom a segédeszközt, de hiába mèretezem 5 voltra ha a táp egyszer csak 6 v add le. Az ellen nem véd. Tehát az építés alatt kellene megvédeni az egészet,mert nem látom értelmét 10x újra építeni,mert mindig valami elszáll. És annak sem hogy mondjuk 7v-ra tervezzem (hátha annyit adna pilanatszerűen),mert majd power bank-nál - ahol nem lesz szerintem gond - meg majd nem ad annyit amit kéne. Meg be sem tudnám lőni, hány led kell milyen sűrűn a szőr alá ha építés alatt teljesen mást látok. Ezért kérnék valami segítséget.. Köszi.
JJah, megvan, én valamiért felülnézetnek gondoltam, közben meg alulnézet a metszeti kép... Köszi
A kapcsolási rajzokon egyébként honnan lehet tudni ezeknél a JFET-eknél, hogy melyik a drain és a source láb? Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2016
Ilyen
miért nem felel meg? Ezzel nem kell szórakozni,meg nem kell forrasztgatni sem.
Ilyenem van, ezt használom most, de szeretném fixre kötni az egészet.
Így csak egy USB kábelt kellene használni. Egyszerűsíteni a használatot. A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2016
Szerintem ha az adatlapon lévő kapcsolást megépíted akkor annak is jól kell működnie,én ilyet fogok próbálgatni,de akkor ezek szerint te ezen már túl vagy és vannak tapasztalatok.
Köszi a tanácsot.
Az első táp egy nokia töltő volt. Ezt le is cseréltem egy USB elosztó tápjára (bár nem emlékszem ezt hozzá adták -e). Nagy fényerejű víztiszta ledet használok. Írtad a 10-15mA-t, de annak a szőrön már látszik a különbsége. És mivel a javasolt PWM lenne előtte, ezért ráhagyással a lehető legtöbbet gondoltam kihozni, mert visszafelé úgy is vesz a PWM. Power Bankot meg azért nem akarok venni addig, mert minél kisebbet szeretnék magammal cipelni. Nem tudom még, hogy egy egyszerű kisebb 1A-eses elég, vagy két kimenetű 2.1A-es kell. De csak építés közben derül ki a végleges fogyasztás. A fursuitot meg úgy nem tudom építeni, hogy soha semmi nem készül el belőle. Igazából stabilan jót mérek a mostani tápon, de másra nem tudok gondolni (mint hogy bekapcsoláskor megszaladhat), hogy miért lehet az, hogy átvezetékelés után miért mehetett ki egy led, majd kicserélés után egy másik. Leden 20.7mA-nél is semmi baj nem volt mikor véletlen kicsit többet kapott, tehát gondolom valami nagyobbnak kellett lennie, és a leggyengébb láncszemet lőte ki. (bár egyet értek, hogy ez akkor is olyan misztikus így...) A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2016
Szia!
Erről tudnál kicsit bővebben mondani valamit? Köszi.
Mivel az egyik N, a másik P, értelemszerűen a tápfeszültségnek megfelelően. Jelen esetben a két FET 'szemben' van egymással. A GND felé (poti) néznek a source lábak, a táp felé drain-ek.
Ha komolyan kérdezted. A megfelelő zéner, supressor, akkor nyit (vezeti el a 'túlfeszt'), mikor a feszültség magasabb a nyitófeszültségénél. Addig mintha ott sem lenne. A zénerrel sorban kell egy R, amivel az áramát beállítod (lásd adatlap). Ha nincs épp olyan zénered (ha van több, akkor a legpontosabbat ki lehet válogatni), egy kisebbet is be lehet 'lőni' 1-2 diódával a lábára (megnövelt nyitófesz). A fejlécben lévő segédletek segítenek a kiszámolásban, de az adatlapok is.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2016
De most várjál, 2féle van.
Én a PL2303SA lábúra vagyok kíváncsi. PL2303HX adapterem van most amit használok, az nem rossz, sőt elég jó, de fixre kötésnél nem mindegy, hogy egy 28lábú vagy egy 8lábú chipet kell elhelyezned és bekötnöd. Ráadásul a PL2303HX-nek több körítés kell mint a PL2303SA-nak. Szóval akkor neked van most otthon amit tesztelni akarsz?
Még nincs,de én is ezt néztem ki és azért írtam azt ha tudsz várni vagy ma estig,vagy keddig akkor talán többet tudok mondani róla mert addigra lesz nálam.
PL2303HX-em még nincs,de szeretnék,de ha ezzel is meg tudom oldani amit te linkeltél akkor nem kell a másik.
No igen, jó lenne ha frankon működne.
Én is azt használnám.
Neked nincs szükséged ilyen védelemre. A tápegységet kell ellenőrizni a LEDek csatlakoztatása előtt. Ezek az áramforrások nem stabilizált feszültséget adnak, az egyedül hihető, a névleges töltőáram környékén kapott feszültségen kívül. Azt is olyan tűréssel szabad elvárni, amit a telefonba, egyéb kütyübe épített feszültség, vagy töltésszabályzó elvisel. Ha kellő gondossággal, a többször javasolt 10-15mA áramot állítod be 5,5V-6V áramforrás esetén, akkor nagy meglepetés nem érhet senkit. Egy LED rövid ideig 25mA áramot is elvisel. A meghibásodás oka inkább rövidrezárt ellenállás lehetett.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2016
Szia!
Köszi a segítséget, de ezt nem értem. Idézet: „egy erősítő fokozat, ami egyben integrál és ezt követő 555 komparátornak használva” Az érzékelőtől jövő változó feszültséget erősítsem fel? Ez még rendben van de hogy integrál és utána egy 555 -öst hogy használjak komparátorként?
Sziasztok!
TSOP 4840 Infra vevő + szűrő; 40 kHz Két kérdésem lenne: 1. a +szűrő mit jelent 2. 30-56 kHz között lehet kapni, mi a jelentősége ennek? Előre is köszi!
A +szűrő azt jelenti, hogy az eszköz tartalmaz egy szűrőt, ami csak az adott frekvenciával modulált jelet engedi át.
A választék különböző frekvenciákra vonatkozik.
Sziasztok! Lenne egy kérdésem amire remélem találunk megoldást ( nézzétek el légyszives ha butaságot irok de nem vagyok szakember :I ):
Egyik naprol a másikra tapasztaltam 2 külömbözö hibát egy 95ös évjáratu Opel Astra F en: 1. Indittáskor mikor a kulcsot elforgattam a bordon a Check Engine hibajelentés pillogot megállás nélkül és a motor tiszta uj aksival se tudott begyulni. 2. Müködö motorral haladás közben egyszer csak kigyul a Check Engine lámpa, ég kb 2-3 másodpercig és a motor megáll haladás közben valamint kigyul az összes hibajelentés a bordon, valamint ha megáll és ujra probálom indittani a motrot akkor pöccre begyul és azzal meg is áll a motor ismét. Mi lehet a gond?
Szerintem, vidd el egy autószerelőhöz.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |