Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Lapozás: OK   1166 / 1385
(#) elactrofan válasza kocsgab002 hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Mivel szeretned lefesteni? Altalaban furas onozas utan szoktak bevonni. Amennyiben uv fenyre szarado lakkal csinalod akkor denszesszel letudod szepen mosni a felesleget.
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2016
(#) kocsgab002 válasza elactrofan hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Mivel egyáltalán nincs tapasztalatom ilyennel kapcsolatban, így arra gondoltam, hogy valami matt fekete fújós festékkel festeném...de nekem is ez a gondom, hogy ha fúrás után festem, akkor eltömíti a furatokat a festék..
(#) Ge Lee válasza kocsgab002 hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Nem emlékszem hogy én hogy csináltam, de mintha előbb fújtam volna és utána fúrtam. Fúráskor eleve van alatta egy gyalult deszkadarab, amire tettem még egy papírlapot is, így egyáltalán nem sérült. Mondjuk nem festék volt hanem lakk, de az lényegtelen.
(#) elactrofan válasza kocsgab002 hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Egeszen rossz a koncepcio. Pl. Hogy ulteted be az alkatreszeket? Uv festekkel kell csinalni uv curable a neve.
(#) kaqkk válasza elactrofan hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Az alkatrész oldalról van szó ! Oda nem kell lötstop festék (egyébként meg amit ajánlottál csak hibajavításra jó arra is kb 1 hónapig utána bedöglik)
(#) Bakman válasza kocsgab002 hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Festettem már fúrás után is, de nagyon macera. A furatokba ilyen-olyan vezetékdarabokat raktam, hogy ne tömődjenek el. A következőt fúrás előtt festettem. Én első lépésként egy rongydarabra fektettem és úgy akartam fúrni. Persze az első fúrásnál a fúrószár feltekerte a szövetet, majd eltört.

A harmadik próba már jobban sikerült. A NYÁK-ot maszkolószalaggal egy kartonlapra ragasztottam és úgy fúrtam. A ragasztószalag könnyen lejön, a kartonlap viszont megóvja a karcolástól. Egyszerű papírlap is jó volt. A lényeg kb. az, hogy a NYÁK ne nagyon tudjon elmozdulni a védőrétegtől, különben karcolások lehetnek a festékrétegen.
(#) furko válasza Bakman hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Konyhai papírtörlő. Nem tekeri fel a fúró, és elég puha hogy ne karcolja a festéket.
(#) Bakman válasza furko hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Kb. mindegy, hogy milyen papír, csak ne szálas anyag legyen, mint amilyen az összes szövet.
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2016
(#) elactrofan válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Nem döglik be csak jol kell tarolni. Nekem kb 2 éve van meg semmi bajja nincs.
(#) kaqkk válasza elactrofan hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Akkor úgy látszik én vagyok béna ! Vettem 3 színt kipróbálásra, a kék már amikor megjött használhatatlan volt a fehér és a zöld meg 1 hónap múlva döglött be (nem kötött meg az uv fénytől )
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2016
(#) papus51 válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
Nálam is hasonlóan viselkedett.
(#) elactrofan válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
Forrasztásgátló maszkot mivel oldod meg?
(#) kissattila88 hozzászólása Márc 3, 2016 /
 
Mért van az hogy aceton magába oldja a lézer nyomtató porát de ha össze keverem denaturált szesszel akkor nem oldja? Lassan szét pocskolok mindkettőből egy egy üveggel? Próbáltam ahogy filmbe van, kevertem 50%-50% arányba is de nem jó. Több aceton kevesebb denszesz?
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2016
(#) furko válasza kissattila88 hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
Írd le pontosan hogyan csinálod. Lépésről lépésre részletesen.
Nekem 90 százalékban sikerül.
Bővebben: Link
A technikát hozzá kell igazítani a te körülményeidhez. (toner, papír, milyensége)
Az sem mindegy mivel és mennyire tisztítod meg a nyákot.
Próbálgatni kell, és minden sikertelen próba után végiggondolni miért nem lett jó, aztán változtatni amin kell.
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2016
(#) kissattila88 válasza furko hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
Szerintem vastag a műnyomó papir.
(#) kaqkk válasza elactrofan hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
Dinamask fóliával .
(#) furko válasza kissattila88 hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
Nekem 135 grammos van. Szépen átázik. Volt hogy nem a nyákra tettem az oldószert és úgy rá a papírt, hanem rátettem a papírt és a papírra öntöttem az oldószert. Úgy is sikerült.
(#) niedziela hozzászólása Márc 3, 2016 /
 
Szia !

Alakított már át valaki műkörmös lámpa 2 perces időzítőjét levilágításhoz ?
Üdv.
(#) kaqkk válasza niedziela hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
Lehet hogy te leszel az első ? Próbáld meg visszafejteni az időzítő részt és megtalálni az időzítő tagokat (valószínűleg a fénycsövek gyújtó-meghajtó áramkörei is rajta vannak a nyákon )
(#) niedziela válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 4, 2016 /
 
Akkor lehet én leszek az első
(#) Ivan93 hozzászólása Márc 4, 2016 /
 
Sziasztok!
Az smd-s panelt hogy szoktátok kezelni? A hagyományosnál ugye lefújhatjuk lakkal a vezető oldalt, de smd-nél akkor az ic-k is lakkosak lesznek, ami nem biztos, hogy szép. Esetleg fújás idejére letakarjam őket?
(#) kaqkk válasza Ivan93 hozzászólására (») Márc 4, 2016 /
 
Forrasztás előtt fújd le a nyákot akrilánnal , elvileg az átforrasztható (de csinálj előtte egy próbát)
(#) kaqkk válasza niedziela hozzászólására (») Márc 4, 2016 /
 
Várjuk a fejleményeket ! Ja meg a cikket
(#) Ivan93 válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 4, 2016 /
 
Köszi!
(#) TaviGyerek válasza Ivan93 hozzászólására (») Márc 5, 2016 /
 
Szia! Mivel magam is az SMD témában tapogatózom, megosztanék veled / veletek pár tapasztalatot. Két féle felületvédő anyaggal próbálkozom csupasz réz felületen,ezzel : Bővebben: Link és ezzel : Bővebben: Link ( mivel kapható itt is, úgy tartottam illőnek, hogy innen linkeljem őket) Tehát...az akril lakk tartalmú Plastik 70 is átforrasztható, de a csatolt képen látható eredménnyel, elektromosan rendben van, csak ne nézne ki úgy ahogy... (250fok Celsius hőlégfújó , Sn62 Pb36 Ag2 tartalmú forrasztó paszta) a forrasztó páka szép nagy holdudvart éget a lakkba (250 C...+flux) ez egy sűrűbb mintázatnál problémás lehet. A másik anyag a Flux SK 10 biztatóbb ,de nem végleges megoldás, mint a gyári ajánlás írja: " nedves környezetben lebomlik"... viszont szépen lehet forrasztani. Mindkét anyagnál ugyanaz a hőfok illetve forrasztó paszta volt jelen, az SMD ellenállások 1206 méretűek. A forrasztásokon illetve vezető sávokon lévő kráterek a multiméter tüskéi.Az SK10-es képnél kicsit eltúloztam a pasztát, átfolyt az ellenállás alatt, de a flux-nak köszönhetően rendben van. Végszóként: most úgy látom hogy forrasztó maszk nélkül a folyamat a következő, maratás-maszk eltávolítás-flux_SK10/vagy kémai ónozás-alkatrészek beültetése-végleges bállítás-Plastik_70.... Egy-két kérdés a fórumtársakhoz, a fluxos képen elég ráncos a forrasztó ón felülete, ez ha jól gondolom azért van mert sokáig melegítettem és a flux eltávozott? A másik, hogy a NYÁK rajzolaton látszik, hogy a függőleges vonalak nagyjából rendben vannak, de a vízszintesek néhol nagyon csipkések, ez a nyomtató aszimetrikus felbontásából adódik, vagy csak tovább kellett volna hagynom a marató fürdőben? Vagy ne várjak sokat egy kereskedelmi nyomtatótól ami nem NYÁK gyártásra termett?
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2016
(#) eyess válasza TaviGyerek hozzászólására (») Márc 5, 2016 /
 
Ez könnyen le ellenőrizhető . Mondjuk a papírra kinyomtatott rajzolaton is látszik , hogy a ferde vonalak csipkések ?
Ha nem , akkor , még mindig lehet hiba a rajzolat átvitelekor a nyák lapra , és vagy túl agresszív marató szer , vagy alámarás esete.Ezt meg kell figyelni melyik melyik tényező az, ami a hibát okozza.
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2016
(#) pont válasza Ivan93 hozzászólására (») Márc 5, 2016 /
 
Ha megnézed a gyári panelokat, ott is van hogy telibe fújják az egészet, olyat is láttam, hogy egy 0.5-1mm vastag áttetsző gumis ragaccsal. A szépséges megoldás a lötstop fólia, a pad-eknél kihagyva...
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2016
(#) hotib válasza Ivan93 hozzászólására (») Márc 5, 2016 /
 
Az Akrilán átforrasztható, de csúnya marad. Én smd-t nem is próbáltam így. Ha nem akarsz lötstopot, akkor egy alapos mosás után fújd telibe az egészet mikor kész. Esetleg kitakarva (ha lehet) az erre kényes alkatrészeket, csatlakozókat.
De a megoldás a forrasztásgátló maszk, azt erre találták ki.

A képen egy friss "termékem" bár ez sem lett e legszebb. Én még küzdök a lötstoppal.

IMG_0601.JPG
    
(#) kaqkk válasza hotib hozzászólására (») Márc 5, 2016 /
 
Idézet:
„Én még küzdök a lötstoppal.”
Miért ? Hogyan csinálod ? Előhívás után beégeted ?
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2016
(#) hotib válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 5, 2016 /
 
Úgy csinálom, ahogy tanácsoltad. Nem azzal van a baj, hanem a laminálással. Vagyis a laminálómmal, ami olyan kivitel, hogy nem a hengerek fűtöttek, hanem előtte egy kb. 5cm széles, lapos fűtőtest van (alul-felül) és ez miatt nem tudom jól rátartani a hengerre a fóliát. Ezért először vizben felrakom a fóliát, utána kihúzom a vizet, és ezután jön a hideg, majd a meleg laminálás.
Dry fóliánál kiválóan működik, lötstopnál kevésbé. Ha jobban megnézed a képet (nagy méretben) láthatók a felhólyagosodott részek, pl. az emblémánál, mert alatta maradt a pára. Az ilyen részek forrasztásnál felválnak. Ráadásul a képen láthatót előhívásnál kicsit "alul hívtam" ezért megszenvedtem, mire előónoztam, leszívtam az összes pad-et. Alkatrésszel együtt nem ment volna...

Jövő hétre ígértek hibás lézer nyomtatót, aminek az égető hengere - legalábbis mechanikaliag - jó, és abból eszkábálok egy hideg laminálót, ahol közvetlen a hengernél tudom ráengedni a nyák lemezre a fóliát. Ettől remélem a megoldást.
Következő: »»   1166 / 1385
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem