Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Forrasztási 1×1 forrasztástechnikai miértek
Lapozás: OK   64 / 81
(#) szucsistvan123 válasza Zsolt50 hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
Erre voltam kíváncsi! Köszönöm a választ!
(#) doni8 válasza Zsolt50 hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
Ahaaa, így már értem. Amúgy a panel nem számít nekem sem. 3db alaplapom van, egyik sem működik, de amúgy is elavultak már. Viszont hőlégfúvóm vagy egyéb eszközöm nincs. Majd szépen lassan úgyis begyűjtöm a szükséges szerszámokat, mert szeretnék komolyabban foglalkozni az elektronikával, addig még tudnak várni azok a lapok.
Köszönöm a segítséget, a többieknek is!
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2016
(#) Chipmunk1960 válasza Zsolt50 hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
Próbálkoztam hőléggel, az IC "kalapja" jött le. Úgy érzem, ezt még egy kicsit gyakorolni kell.
De hozzáteszem, hogy kb 9 évvel ezelőtt a Flex-ben a gépen, 10-ből 2-ha sikerült a fiatal srácnak, aki dolgozott rajta.
(#) Zsolt50 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
Akkor Te is tudod, hogy -mint írtam- a "kézi" BGA-zás szerszám, gyakorlat és/vagy ráérzés mellett is erősen panel és BGA függő. Itt is van aki profi módon űzi és jó is lesz, van aki csak így cserél a BGA-t, de erősen kifogásolható módon (bár a panel átmegy a teszten), van aki ördögtől való dolognak tekinti. Pedig kb. 5x5 mm-es 64 "lábas" BGA simán felmegy "szemre". Más kérdés, hogy géppel sokkal kényelmesebb és lassabb.
Ha lejött a "kalapja" akkor kevés volt az előmelegítés és/vagy túl magas volt a páka léghőmérséklete vagy csak túl kényes "jószág" volt.
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2016
(#) Chipmunk1960 válasza Zsolt50 hozzászólására (») Márc 4, 2016 /
 
Igen, esetemben az utóbbi 3 mind igaz. Az 5x5ös "flash" kockákat elméletileg fel lehet rakni, / habár a fiatal,tapasztalatlan kolléga, még azt is elrontotta a géppel/ Refloztam már Wga-t, pár hétig ment is, de a szervizben is 3 hó gart. adnak rá...
(#) Buvarruha hozzászólása Márc 4, 2016 / 1
 
Ez a fluxpaszta levegő kombó elég jó tud lenni, ha sikerül kitapasztalni a megfelelő mennyiséget és lehet rendesen adagolni. Nyák pucolás előtt lett fényképezve.
(#) Zsolt50 válasza Buvarruha hozzászólására (») Márc 4, 2016 /
 
Szép munka. A passzív alkatrészeknél kicsit kevésnek tűnik a forraszanyag.
(#) Buvarruha válasza Zsolt50 hozzászólására (») Márc 4, 2016 /
 
Épp elég, a láb alatt van a nagyobb része.
(#) Zsolt50 válasza Buvarruha hozzászólására (») Márc 4, 2016 /
 
Nos épp ez a baj. Villamosan szinte biztos hogy megfelelő a kötés, szabványilag meg nem (bár ezt eldönteni ennél jobb kép kellene)
(#) Buvarruha válasza Zsolt50 hozzászólására (») Márc 4, 2016 1 /
 
Annyit tudok, hogy így is a nyák szakad le, ha le akarod tépni az ellenállást és ennyi nekem elég.
(#) mps hozzászólása Ápr 24, 2016 /
 
Sziasztok! Van valami módszer arra, hogy ne csillogjon a nyák? Próbálgatok mindenféle világítást, de nem megy. Sajnos mostanában elkezdett romlani a szemem, azóta nagyon tud zavarni, főleg szemüvegben. Régebben ez fel sem tűnt.
(#) Bakman válasza mps hozzászólására (») Ápr 24, 2016 /
 
Próbálj ki egy polarizált szemüveget, nagyon tudja csökkenteni a csillogást. Én olyan napszemüveget nem is veszek vezetéshez, amelyik nem polarizált.
(#) mps válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 24, 2016 /
 
Köszi! Kipróbálom, van is ilyen napszemüvegem.
(#) csabeszq hozzászólása Ápr 26, 2016 /
 
Van egy WHS40-em, ahol a pákán a hegy elkezdett oszlani. Az oldaláról rétegekben hullik a fém. Tudom, 2000-ért lehet új hegyet kapni bele, de szerencsére a tartócsavar is be van égve (min 20 éves páka, még megy szóval nem szívesen cserélem).

Van valami jó tippetek kifejezetten páka tartó csavar lazítására?
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2016
(#) pittti válasza csabeszq hozzászólására (») Ápr 26, 2016 /
 
Csavarlazító, melegítés, mélyhűtés?
(#) Chipmunk1960 válasza csabeszq hozzászólására (») Ápr 26, 2016 /
 
WD40 mindenre jó! Ha közben kicsit melegíted, még jobban hat. De javasolhatom az RO-55, vagy Evipass foszforsavas rozsdaoldókat is. A gázlánggal melegítés is jó, garantáltan kiég a rozsda.
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2016
(#) Chipmunk1960 válasza Buvarruha hozzászólására (») Ápr 26, 2016 /
 
Nagyon szép!!!
(#) velegiistvan hozzászólása Jún 9, 2016 /
 
Sziasztok!

Li ion cellára házi körülmények között lehet vezetéket forrasztani? Ha igen, le tudnátok írni, hogyn? Mert próbáltuk, de sima 40 W-os állomással 360 °-on nem tapad meg rajta az ón. Szépen metokyik, de le is esik.
Tudom ezt gyárilag ponthegesztéssel oldják meg, de itthon ugye ez nem áll rendelkezésre.
Olyan celláról van szó, ami kicsit nagyobb, mint a ceruzaelem, hosszra is meg vastagságra is.

Előre is köszönöm.
(#) siletto válasza velegiistvan hozzászólására (») Jún 9, 2016 /
 
Szia!
Nekem a max. hőmérseklet plusz forrasztó lötyi eddig bevált.
A "lötyi" alatt valami folyasztószerre gondolok. Nekem a sima gyanta+denszesz működött.
A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2016
(#) Ge Lee válasza velegiistvan hozzászólására (») Jún 9, 2016 /
 
Ha nincs otthon akkor elmész és veszel rozsdaoldót (RO55), az a forrasztás piros hetese. Akkor az igazi ha kétszer-háromszor is cseppentesz a forrasztás helyére miközben nyomod az ónt, akkor is ha nem oxidos a felület. Tehát sercegjen, gőzölögjön. A kettes vaslemezt is össze szoktam így forrasztani, de még a hegesztő munkakábelt is, persze nem 40W-os pákával.
(#) velegiistvan válasza Ge Lee hozzászólására (») Jún 9, 2016 /
 
Köszönöm a válaszokat. A régi csehszlovák pisztolypáka alkalmas erre, vagy nagyobb, precízebb kellene? Azért ezeket kérdezem elsősorban, mert ezek állnak rendelkezésemre otthon, jobb pákát meg az egyetemen kell szereznem.
(#) Bakman válasza Ge Lee hozzászólására (») Jún 9, 2016 /
 
Idézet:
„rozsdaoldót (RO55), az a forrasztás piros hetese.”
Csak akkor, ha biztosítani tudod a maradék nélküli eltávolítást, egyébként hosszútávon erősen oxidáló.
(#) Ivan93 válasza velegiistvan hozzászólására (») Jún 9, 2016 /
 
Szia!
Én megcsiszoltam a két végét, hogy érdes legyen, így rá tudott tapadni az ón.
(#) Chipmunk1960 válasza velegiistvan hozzászólására (») Jún 10, 2016 /
 
Reszeld meg a forrasztási felületet előtte, nem lesz vele semmi gondod.
(#) Ge Lee válasza velegiistvan hozzászólására (») Jún 10, 2016 /
 
A pisztolypáka hegye nem tud megfelelő mennyiségű hőt átadni a forrasztandó felületnek, de próbáld ki, azzal nem vesztesz semmit.
(#) Chipmunk1960 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jún 10, 2016 /
 
Akkor vegyél egy rövidebb hegyet, attól melege lesz.
(#) velegiistvan válasza Ge Lee hozzászólására (») Jún 13, 2016 /
 
Értem, köszönöm a hozzászólásokat.
(#) teglascs hozzászólása Jún 23, 2016 /
 
Sziasztok,
megint az történt, hogy egy elemmel működő kis valamit (most konkrétan egy gyerekjátékot) azért nem tudok életre kelteni, mert a régi elem "kifolyt" benne, és a kis érintkezőket (a spirálrugósat is és a fixet is) olyan szinten oxidálta, hogy a vastag oxidréteg teljesen szigeteli az új elemeket. Megkapargattam őket, rozsdaoldót is adtam nekik, de egyelőre semmi (hiába próbálkozom új elemekkel).
Szétszedve ezt a kis műanyag, zenélő békát úgy látom, hogy ezeket az érintkezőket ki tudom szedni.
Most jön a kérdésem: hogyan készítsem elő úgy ezeket a kis, eredetileg galvanizált, valószínűleg vas/acél alkatrészeket, hogy utána a teljes felületüket be tudjam cinnel futtatni?
Látom föntebb, hogy az RO55-öt említitek. Nekem otthon Evipass van. Az RO55 hatásosabb?
Gondoltam, 1-2 napra beáztatnám ezeket a kis alkatrészeket, utána drótkefével megpucolgatnám.
Elvileg ezután a gyantás cin meg kell fogja?
Köszi előre is a reakció(ka)t.
(#) Buvarruha válasza teglascs hozzászólására (») Jún 23, 2016 / 1
 
Én sósavval szoktam megmaratni a felületet, az hatásos és pár perc is elég szokott lenni, motorra bowdeneket is szoktam így forrasztani..
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2016
(#) teglascs válasza Buvarruha hozzászólására (») Jún 24, 2016 /
 
Köszi, megpróbálom azzal!
Következő: »»   64 / 81
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem