Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Témaindító: Kutyuli, idő: Márc 29, 2008
Témakörök:
Te is könnyen megismerheted, hiszen rá van írva. Eumig 380
Köszönöm. ezt nem találtam meg.
zolika60: Rákerestem én is, de nem találtam arról infót hogy mikori kiadás lehet.
Úgy látom köbzolinak sikerült. Az első találat.
Köszönöm. Nézem azt az oldalt de esküszöm nem látom, hogy hol írják.
Ezek szerint, nem mai darab Érdemes lehet vele foglalkozni?
Az oldalon a leírás második sorában szerepel: Year: 1954
Érdemes vele foglalkozni.
Csak a pontosítás miatt: csatorna nincs a készülékben legfeljebb hullámváltó, a "meghajtás cérnáját" pedig skálahúrnak, vagy skálahúrozásnak hívják. Egyébként egy a maga korában átlagosnak mondható Német (Osztrák) készülék, stabil működéssel, minimális hibalehetőséggel.
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2016
Jó lett volna ha megírod , hogy lehet leszedni a kapcsrajzot , mert nem engedi csak kicsiben.
A Rádió múzeum oldalról csak regisztráció után, ami tudtommal fizetős. De talán van itt kolléga akinek megvan.
Irj emilt a tulajnak (persze az anyanyelvén, vagy angolul), kérd meg, hogy küldje el a kapcs.rajzot! Nekem már más rádiónál ez sikerült.
Üdv mindenkinek. Ma került hozzám ez a rádió, a 20-as évek elejére saccolom a korát. Van a hátlapján egy Orion embléma, de én úgy gondolom, hogy inkább amatőr, vagy kisipari készítmény. Érdekessége, hogy nincs panelje, az alkatrészek közvetlenül a dobozba vannak építve, méghozzá nem csavarokkal, hanem nagyfejű szögekkel. A dobozt asztaloshoz kell adni, ezért az egészet szétszereltem, kivettem a ládából. Ha kész lesz a káva, újra kell majd építeni. A többi a képeken.
Nagyon érdekes! A kisebbik trafó nem koridegen? Újabbnak tűnik nekem. Megkérdezhetem mi lesz a sorsa ha kész lesz? Kedvelem az amatőr készülékeket.
Elsőre én is annak néztem, de kiderült, hogy az is Orion, 4 kivezetéses nagyohmos, valószínűleg nieder trafó. Nincs árnyékolva, így nagyon sok zavart szedhet össze, lehet hogy vissza sem rakom, vagy kell neki csinálni egy komolyabb árnyékolást.
Érdekes masina. Milyen hangszóró van benne? Mert az a képeken nem látszik.
Egy lengő, vagy inkább rezgőnyelves tölcsér, a hátsó keresztlécre volt építve a mechanikája, a harmadik képen látszik, már ami megmaradt belőle.
Igen gyanítottam, hogy valami ilyesmi lesz. Kíváncsian várom mi lesz belőle. Persze valójában tudom, hogy hamarost szép és jó lesz.
Innen szép nyerni , gratula.
Honnan lehet ilyen durva érdekességeket szerezni?
Hozzám egy helyi ószeres hozta, hogy hozzá hogyan került, azt nem tudom.
Sok sikert a továbbiakhoz!
A gratula gondolom Janó bácsinak szól.
Heuréka. Azt hiszem rájöttem a rádió mibenlétére, nemhiába bújtam a netet tegnap majd egész nap.
Szóval eredetileg ez egy önálló Orion lengőnyelves hangszóró volt, amit ládarádiókhoz gyártottak a 20-as években. Aztán valaki a 30-as-40-es években úgy gondolta, hogy van hely benne bőven, és beleamatőrködött egy rádiót is. Ezért nincs panelje (sasszija), ezért vannak benne különböző korú alkatrészek nagyfejű szögekkel rögzítve. Valahogy nem áll össze a hál. trafó a Nieder trafóval, meg az Euró csapos csövekkel, vagy a Terta Y forgó a lengőnyelves hangszóróval. Úgy válogatták össze a különböző korú alkatrészeket, ahogy annak idején hozzá lehetett jutni. Persze ez nagy könnyebbség nekem, mert a visszaépítésnél nem kell ragaszkodni az eredetiséghez, igyekszem majd hasonló korú cuccokból összerakni, egy 2+1-es audiont bele. A régi alkatrészekből nem sokat lehet felhasználni, majd minden rossz, a végcső törött, legfeljebb a szép régi burkolatokba lehet majd berakni az új alkatrészeket.
Azt nem lehetne, hogy megjavítod a hangszórót eredeti formájára és építesz hozzá egy ládarádiót?
Mondasz valamit, még átgondolom.
Megjött a segélycsomag. Egy jó ismerősöm legyártotta nekem CNC segítségével a szovjet autórádiók kapcsolójának lapkáját. NYÁK-ból készült, erősebb, mint az eredeti. Megvolt a próbaszerelés (minden pontos), lemaratom őket és szakmányban javítom a veterán fejegységeket (van még néhány páciens).
Jó kezekbe került a rádió! Az szakirodalom szerint régen divat volt a hangszórós dobozokba építkezni. Azért ha mód van rá akkor a felújítás során kövesd az építő eredeti elképzeléseit, de ahogy Janó bácsi munkáit ismerem ez eredetibb lesz az eredetibbnél is.
Jó munkát kívánok!
Hei kollega ,te aztan jol felreertettel,azert mert a lenyeg torolve volt,ez a radiot elcserelnem a Cezar pisztolyara,arra amit az Orban Jozsef emlitett
A-8M autórádió 1959-ből. Moszkvics 402/403 rádiója volt anno. Tápegysége a korábban bemutatott darabhoz hasonló, de az egyenirányítást itt még elektroncsővel oldották meg. Hosszú- és középhullám vételére alkalmas. Amit javítani kellett: kapcsolós potméter, kábelkorbács teljes cseréje, szűrőelkók feljavítása a panel alá rejtett elkókkal, eredeti vibrátor rossz, a korábbival teszteltem (a gyári marad eredeti állapotában). Ezt leszámítva minden eredeti benne, szépen működik. A skálát nem vitték túlzásba és a mechanika miatt a mutató még fordítva is mozog. A forrasztások legjava hegesztett kötés. A tekerőgombokat még a víz is kikezdi! Szerencsére időben cselekedtem. A belső képek rögtön a kidobozolás után készültek, azért koszos minden.
Görgettem az oldalt és megakadt a szemem ezen a sok sörnyitón...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |