Fórum témák
» Több friss téma |
Akkor a benne levő l7805 meghalt benne! Csere vagy veszel másikat! Nekem van egy eladóm ha érdekel univerzális 36/48 350W kérésre küldök képet.
Szép napot! Nics valakinek egy jó kapcsolása 36-48 V elektromos kerékpár index rajza? A 2 vezetékes kellene ledes vagy izzós.
Köszi előre is! neten nem találtam semmit. Viszont van pár rossz példányom is természetesen alkatrészek lesatírozva!
Én ezt csináltam meg Skori honlapjáról, és már két éve tökéletesen működik.
Link: http://skory.z-net.hu/kapcs/kapcs.html
Hát jó sok rajzot beadott! és amit láttam az is csak 12 V
Üdv mindenkinek! A minap sikerült beszereznem egy elektromos robogót, amit a "hozzáértő" szerelő sikeresen elrontott. Csapágycsere során egyszerűen elvágták a motorhoz futó vezetékeket, majd miután újra össze forrasztották, a motor már nem nagyon indult el. Próbáltam keresgélni megfelelő bekötési rajzokat, de nem igazán találtam. Úgy veszem észre, hogy ez nem is egy motor hanem 2 egybeépítve, a tekercseknek is 2x3 kivezetése van, és a hall jeladókból is 6db van. a vezérlő elektronika dobozát kinyitva, belül a piros, kék, és zöld nagy áramú vezetékek duplán vannak. Ezek mennek a motornál vastag piros vezetékekként. Ezek sorrendje gondolom nem teljesen mindegy. Tegnap addig sikerült eljutnom vele, hogy forog a kerék, de eléggé rángat. Esetleg valaki tudna adni útmutatást a javításhoz?
Motor vezetékezése
Az bizony elég nagy gáz, mi az, hogy elvágta? Adtál neki engedélyt rá, hogy bármilyen elektromos bekötést mebontson? Ha már megtörtént, nem volt annyi esze, hogy megszámozza a vezetékeket? A gép hibátlanul működött előtte? Mindezek után még fizettél is neki?
Legelőször is, vele próbálnék egyezkedni, mert ha kárt okozott neked, akkor az az ő felelősége egyértelműen, és ha nem hajlandó megcsinálni, vagy megcsináltatni saját költségére, akkor lehet kártérítést követelni tőle, akár hivatalos szerv bevonásával is. A vezetékek sorrendje pedig egyértelmű, hogy nem mindegy... A vastag kábelek gondolom a motor egyes tekercseinek kezdete és vége ugyanolyan színűek. Ezt egy ellenállás mérővel meg tudod mérni. Hogy melyík a kezdő és melyík a végpont, azt kb a tekercselés irányából ránézésre tudod azonosítani. Sokkal nagyobb baj viszont a HALL szenzorok bekötése. Azt azért nem tudod ilyen egyszerűen megállapítani melyík szenzor melyík bekötéshez való sajnos... Mindegyik szenzor ha minden igaz, kap egy plusz és egy mínusz tápot, amit egyszerűen beköthetsz. Az érzékelők harmadik szála (amiből szintén van hat) kicsit komplikáltabb. Ha szerencséd van, a vezérlőt szétszedve talán lesz a panelon valami felirat itt folytatnám... Először a nagyáramú kábeleket kötném be (miután a panelen megpróbálnám azonosítani a bekötési pontokat ha rá van írva), ha szerencséd van, talán így is elindul szenzorok nélkül, de szigorúan csak terhelés nélkül, tehát felbakkolva a kereket, hogy szabadon fusson. Sima egyenletes forgás rángatás nélkül az iránya egyelőre mindegy. Ha visszafelé forog, akkor csak egy fázist meg kell cserélni... Ha van lehetőség átkapcsolni a vezérlőt, hogy szenzor nélküli módban működjön, akkor könnyebb dolgod lesz, ha nincs, akkor szívás... Ha így sem indul, és a nagyáramú kábelek bekötése elvileg jó, elkezdhetsz játszani a szenzorokkal. De sajnos a 6 szenzorral elég sok variáció lehetséges... Szóval legelsőnek mindenképp szét kell kapni a vezérlőt, a feliratozással hátha okosabb leszel... A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2016
Mérések alapján az a helyzet, hogy mindegyik nagy áramú vezeték egy különálló tekercs kezdőpontja, melyeknek végpontja közösítve van és testelve. Tehát 6db tekercs van külön-külön. Az elektronikában is ha jól láttam különböző helyről jön az egyik és a másik 3-as vezeték csoport. a szenzorok külön csatlakozón csatlakoznak amin párhozamosan azonos színű vezetékek csatlakoznak egymás mellet sorban. Idő közben kimentem és kiszedtem az elektronikát... Mellékelem a képeket!
Képek!
Ha jól látom a panelen van olyan jelzés MA (zöld), MB (narancs), MC (kék), fázisvezetékek.
B- (fekete), B+ (piros) akkucsatlakozás. Ebből van kettő, a két panel pedig gyanítom teljesen egyforma? Elképzelhető, hogy valóban két csillag tekercsrendszer van beépítve a kerékbe. Az egyik panel hajtja az egyik motort a hozzátartozó szenzorokkal, a másik panel a másik motort az ahhoz tartozó szenzorokkal... Pl a kerék jobb oldalán az egyik tekercs és szenzorok és mágnesek, a bal oldalán meg a másik. Esetleg még az is lehetséges, hogy hat fázisú a motorhajtás...
Két teljesen egyforma panel a vezérlő. Mivel minden tekercs kapcsolatban ál ezért én a csillag hajtásra voksolok. Sajnos olyan alacsony a tekercsek ellenállása, hogy nem tudom kimérni multiméterrel az ellenállását. a motorban pároséval vannak elhelyezve a jeladók egymás mellett, az első hozzászólásomnál láthatóak a képen...
Update:
Szétszedtem a hátsó kereket és megkeresgéltem a vezetékek végződéseit, hogy nincsenek e felcserélbe, és az egyik csoportnál találtam bizony felcserélt vezetéket. ezt korrigáltam majd haladtam tovább. Próbáltam bekötni csak az egyik felét a motornak, de nem igazán jutottam vele zöldágra a végeredmény maradt a rángatódzás. Ezen felül viszont úgy néz ki, hogy feladták a vezérlők is a harcot, az egyikben legalábbis 2db fet kiment. és nagy valószínűséggel a másikban is ugyan az a kettő. Keresgéltem, de nem igazán találok ehet megfelelő alkatrészt...TP152N (IXTP152N) a típusa. A feten kívül mehetett még tönkre valami? Zárlat nem volt, erre figyeltem. Esetleg lehetséges, hogy korábban megsült már a fet és ezért nem működött a motor?
Persze, hogy lehetséges, ha az egyik fázis kiesik, mert behalt a fet, az máris rángatáshoz vezet.
Ezért is kérdeztem, mielőtt elvágták a vezetéket működött tökéletesen? Fetet cserélheted kb ugyanojan paraméterekkel rendelkező N csatornás fetre...
Tisztelt fórum társak.
A KJ4812L35ZXF három fázisú motorvezérlő bekötését keresem. 48V 120 fok 350 W Köszi a segítséget!
Üdv.
Nem írtad le, milyen típus az elektromosod és hány voltos rendszerű. IRFB4410Z fetet tehetsz bele, 3600 wattos elektromos robogó vezérlőjébe már raktam.
Üdv.
Fotózd le a vezérlőt, mert így a leírt szám alapján nem lehet azonosítani.
A szerelő előtt csapágyas volt, az akkori tulaj elmondása szerint más baja nem volt. A IRFB3207ZPBF Fet megfelelne nekem? Ugyan 10V-al kevesebb a feszültségtűrése, de elméletileg a 75V is elégnek kell, hogy legyen. A vezérlő dobozára 48V-van írva ha jól emlékszem. Az eredeti alkatrész 152A így amit Biro F. ajánlott az szerintem gyenge lenne. A Típusa: Italiainmoto Elettra 1500. Így ez valószínűleg egy 1500W-os szerkezet. Bár akitől vettem, ő azt mondta 3000W-os. A papírokban mindenesetre csak 1500 van írva.
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2016
Remélhetőleg az alkatrész nem maximális csúcsteljesítményre van méretezve.
Szóval amit Biro írt, az is jó lehet. Esetleg IRFB4110 -el lehet még próbálkozni, ebayről, aliexpressről fillérekért beszerezhető. Még az azért megfontolandó, hogy a 48V -os rendszer akumlátora ha teljesen feltöltjük, az valamivel több...
Ha 14V-al számolom is az akkumulátorokat, akkor sem lesz még 60V sem a feszültség, így a 75V-nak elégnek kell lennie. A gyári alkatrész 152A áramtűrésű volt amit Biro ajánlott meg 97A. Lehet hogy nem csúcson van hajtva az alkatrész, de azért ez jóval kisebb terhelhetőségű mint az eredeti. Tehát ha kicserélem a feteket akkor minden megy tovább az elektronikában? Másnak nem valószínű, hogy baja lenne? Az esetleg nem fog gondot okozni, hogy nem egyformák az alkatrészek?
Elméletileg ha a motor egyik felét bekötöm akkor is kéne, hogy működjön nem? Csak mérsékel erővel. Azért kérdezem mert ha ismét működőképes lesz az elektronika, akor szeretném nem tönkretenni újfent , és úgy bekötni mindent ahogy kell. Van számozás a motor kivezetésein belül. 1, 2, 3, 4, 5, 6, viszont fizikálisan nem egymás mellett vannak sorban a számok, mert ugye két hármas csoportban jönnek ki a vezetékek. A két csoport úgy néz ki, hogy 1, 3, 4, - 2, 5, 6,. Ennek van valami jelentősége? eddig a fizikailag egymás mellett lévő vezetékeket kötöttem be egy elektronikára. lehetséges lenne, hogy a számozás sorrendjébe kellene beköti őket? A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2016
Elvileg ahol elvágták a kábeleket, az három színű, és mindegyikből kettő van. Akkor csak két féleképp tudod bekötni, ki kell próbálni a két bekötést ennyi. Elképzelhető, hogy a páros számok az egyik panelre, páratlanok a másikra, valamilyen logika szerint ki lehet silabizálni gondolom. Majd aztán foglalkozhatsz a szenzorokkal.
Ha a teljesítmény miatt aggódsz, használj IRFB4110 -et 100V 120A folyamatos, 180A impulzus üzemben. Akár más is tönkre mehetett a vezérlőben, ez csak teszteléskor derül ki, ha szemmel látható nyoma nincs. Ezért kérdeztem elsőre, működött rendesen a gép egyáltalán a csapágycsere előtt??? Mert ha nem, vagy nem tudod, az is elképzelhető, hogy jól lettek összedrótozva a kábelek a csapágycsere után, és a hibás FET -ek miatt rángat...
Nézd meg az idevágó első hozzászólásomat, ott van kép a motorról. Nincsenek színek, piros vezetékkel van bekötve mind a 6 kivezetés. A szenzorok elméletileg most jól vannak kötve, így azzal nem kell már foglalkozni. A csere előtt beállt a kerék így konkrétan addig működött rendesen, onnantól viszont ugye már nem. Megrendeltem az IRFB3207ZPBF fet et illetve ebből 12db-ot hogy mind a 2 elektronikába ki tudjam cserélni ha szükséges, ugyanis a másik is leveri a megszakítót, de abban még nem zárlatosak a fet-ek. Arra viszont még mindig nem kaptam választ, hogy ha csak az egyik felét kötöm be az egyik elektronikával, akkor kell működnie nem?
Igen, csak így tudod letesztelni a működését. Elsőnek a vezérlőben szüntesd meg a zárlatot.
Szia! Talán ha képet is csatolnál tudnék segíteni
Ennek szeretném a bekötését, a kapcsolási rajz az csak álom?
Nem lenne álom , ha magának a gépnek a típusát írtad volna le.De talán közelítés képen , egy hasonló vezérlő bekötésének a képét felteszem neked . Nem valószínű , hogy megegyezik , de iránymutatásnak esetleg jó lehet.
Köszönöm, de milyen gép típusra gondolsz?
Amibe ez az elektronika való.
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2016
Ezt kaptam nem tudom miben volt. Anno beázott és a kezembe nyomta, hogy nesze itt van. Ha van kedvem nézzem meg mi a baj vele. Aki hozta már ő sem tudja miben volt. Lomtalanít és elhozta nekem.
Á értem .valószínű elektromos kerékpár vezérlő , de ez sem biztos , csak tipp.
Valószínű, most már csak egy alkalamzási rajz hiányzik. )
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2016
elektromos kerékpárom indításnál nehezen indul a gázkart teljesen végig kell huzni hogy elinduljon mileheta baja
a kerékpár 36 voltal működi az akkumulátorok újak fet tranzisztorok jók
|
Bejelentkezés
Hirdetés |