Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv.
Még egyszer kösz, ezt én is így gondoltam, hogy megy fék nélkül, de szerettem volna így szétszedve kipróbálni. A fék kapcsoló kábelén nem volt csatlakozó, azért bizonytalanodtam el. A kapcsolót kiszedtem, szakadt, nem sikerült még szétszedni, lehet, hogy csere.
Szia! Elnézést a megkésett válaszért. Ígértem ,hogy referálok az eredményről. Nos az általad ajánlott hal elemeket kicseréltem amit onnan rendeltem ahonnan a korábban vásárolt akkumulátorokat is. Az elemek beépítése után még nagyobb lett a káosz a halelemekből csak egy működött. Ekkor a he storéból rendeltem újakat ezekkel úgy adja a jelet ahogyan a kódoló kapcsolás szerint kell. Ekkor újabb próba után az akkuk ugyan úgy mint korábban igen rövid út alatt lemerültek. Ekkor elvittem egy akkushoz az akku pakkot aki kimondta azt amit ha mástól hallok nem hiszem el. A három darabból kettő kuka a harmadik sem az igazi de az még használható lenne. Az akkukat áprilisban vásároltam amire fél éves garancia volt feltüntetve. Természetesen az üzlet mossa kezeit mivel a garancia idő lejárt.
Saját konokságomnak köszönhetem a sok szívást mert számomra eddig elképzelhetetlen volt, hogy egy akku amire ráadásul figyeltem is néhány hónap alatt tönkre menjen. A gép azóta a garázsban áll mert nem igazán tudom eldönteni ezek után merjek e még egy akku pakkba beruházni.
Nekem a Litium vas akkumlátork jöttek be már évek óta tökéletesen jók, mikor vettem volt egy időszak hogy jó árban voltak most elég drágák.
Sziasztok megfordult a fejemben, milenne hogy ha egy dc motort osszeparositanek egy moorblok váltó I'll kuplung részével. Mekkora motort ajánlanátok nekem? Először jó olcsó megoldás kéne nekem mert még most ismerkedek ezzel.
Sziasztok!
Azon gondolkodom, bele lehetne-e műteni egy pedelec kerékpár 36V/11.6Ah Li-Ion akkumulátorába a lenti képen látható nyomkövetőt? mire kell figyelni egy ilyen projektnél? A másik képen látható, kb. hogy néz ki belülről egy ilyen akksi.
Üdv mindenkinek
Kaptam egy vezérlőt az e-scooteremhez. A gázkarhoz menő csatlakozón a tápfesz. +12V. (+12V-GND-Jel) Kérdésem, hogy hibás lehet-e a vezérlő, vagy nem Hall-elemes gázkarhoz való?
Egy kép többet mond minden szónál.
Itt vannak a képek
Sziasztok.
Van nekem egy 3X12v 14Ah akkum elektromos kerékpárhoz. Az a baj hogy mind 3 akku más értéket mutat mert cserélve lett benne az akku,de így nem lehet őket egyformán tölteni, mert nem egyformán fognak feltöltődni és ezt a töltő nem figyeli. Van-e mód arra hogy egyesével lemerítsem őket a biztonságos feszültségre??? és utána fogom tölteni addig nem merem. Olyanra gondoltam hogy nem kel figyelni hanem mint az elektronika is lekapcsol ha eléri a min küszöböt.
Az a baj hogy közel 1v különbségek vannak egyes akkuk között.
Nem igazán akarok befektetni még egy töltőre.
Szerintem legegyszerűbb, ha kiszereled és párhuzamosan kötve lemeríted 10,5 V-ra, majd együtt feltöltöd 14,4 -re egy 12 V-os (autós?) töltővel. Esetleg visszaszerelve a helyére a saját, kerékpárhoz való töltővel töltöd fel.
Megpróbálok valami töltőt beszerezni és egyenként feltölteni őket utána sorbakötöm.
Csak azt nem értem hogy miért nem figyelnek oda az ilyenre a kerékpár boltban mikor kicserélik az akkukat. A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
Igen sajnos ez a gond manapsàg mindenkit átverni aki kicsit is nemért hozzá. Barátnőm nagyapjáé volt de felmérgelte magát aztán nálam kötött ki a bicó.
Párhuzamosan összekötöttem a 3 akkut.
Most hagyom őket párórára hogy beálljanak az értékek,utána feltöltöm a töltővel őket. ![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
Nemrég mikor rámértem mind a 3 akku egyforma értéket mutatott.
Szépen sorba kötöttem őket és rádugtam a töltőre, de mégis van különbség az akkuk feszültsége között ![]() A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
Volna nekem még egy kérdésem felétek.
Van nekem egy leselejtezett elektromos kerékpárom,amit rendes kerékpárrá alakítok át,ezzel nincs is semmi gond. Arra gondoltam hogy a hátsó kereket benne hagyom a motorral együtt és generátorként/dinamóként használnám. Multiméterrel mértem hogy mekkora feszültséget kapok ha hajtom a kereket,ha nagyon meghajtottam akkor közel 50v-ot termelt a motor,de nekem világításhoz kellene ezért arra gondoltam hogy veszek egy dc-dc konvertert ami leszabályozza a feszültséget olyan 5-6v-ra. De a legtöbb konverter bemeneti feszültsége 35-40v amit itthon találtam ami nem a legjobb nem akarom tönkre tenni. Szerintetek hülyeség??? tegyük fel ha mégis össze jönne akkor nagyon fogná a motort??
Az nem csoda, mert a kor-használat-állapot-töltöttségi szinttől függően a belsőellenállásuk más és más. A soros kapcsolásban a kisütőáram azonos értékű, de a belsőellenállásokon ugyan az az áram más feszültséget ejt.
Hogy mennyire fogná a motort az csak a felvett teljesítménytől függ. Szerintem dombra fel kikapcsolod azt a lámpát.
![]()
2db 6v pár Wattos ízzó nemfog több amper lehúzni
![]() Asszem semmi nem maradna dombról le bekapcsolva XD
Szerintem egy bicikli annál jobb minél könnyebb, az agymotorok nem könnyüek, láttam már könnyebbet is az is volt kb 5kg a legtöbb agymotor meg 8-10kg ezenkivül a kb 10kg 36v-ös akkut is biztonságosan hordani kell a váznak, aminek a súlya a biciklikonstrukciónak kb duplája, a biciklzéshez szükséges 100-150w-t (ennyit fejtünk ki kb biciklizéskor) nem teszi lehetővé az élvezetes bicklizést, ilyen tömeg mellett,- ezenkivül van valamennyi vesztesége az üresjárati üzemnek is, ha váltóáram folyik, akkor örvényáram és hiszterézis veszteség is van, aztán a biciklizés nem egy állandó sebességü üzemmód hanem gyorsulunk, lassulunk és a gyorsulás fogyassza az energiát, annál többet minél nagyobb a tömeg és a gyorsulás, ezeket a gondolatokat tartottam szükségesnek megjegyezni.
A vezérlőt kibontva tettem fel két új képet.
Üdv mindenkinek. Most szereztem egy Alfa Centauri elektromos kerékpárt , ami nagyon jól szuperál.Sajnos a visszajelzők nem működnek .Mint kiderült nincs összekötve a vezérlőegységből kijövő 6vezeték , a lámpa, gyujtás , töltötség jelző vezetékeivel .Hogy tudnám ezt megoldani okosba? hogy nem tegyek kárt kedvenc járművembe?Segítségeteket nagyon köszönöm.
Sziasztok.
Eddig nem volt időm foglalkozni az akkukkal. Ajánlottátok hogy vegyek egy automata akkutöltőt. Most elkezdtem keresgetni és kikérném a véleményeteket. Töltő Erre eset a választásom szerintetek ez jó lenne ahhoz hogy egyforma vagy közel egyforma feszültségre töltsem fel az akkukat?????
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni a tapasztaltabb kollégáktól. Van itt egy tornádó, kefés 250w-os motorral. Teljesen szétégett az elektronika nem volt érdemes javítani, vettünk egy újat, 800w-ost. Ebben még a próbaidőszakban elszállt az egyik Schottky, és ahogy rákerült a vezérlő, egyből teljes gázon ment. Kicseréltem mind a kettőt, a helyzet ugyanaz. Akkor a 3 FET-et is kicseréltem IRFZ 44-re, újakra, de ugyanúgy elindul egyből ahogy ráteszem a vezérlőt. pedig csak az akksi, és a motor van rákötve, még a gázkar és a gyújtás se. Mit nézzek, meg rajta, mi lehet még zárlatos, vagy hogyan tudnám azt kiszűrni?
Szia! Kösd be a gázkart is! Viszont jó lenne kép róla! Volt ilyen gondom nekem is hogy kar nélkül folyamatosan ment karral meg jól működött! Ami fontos! Oka van hogy elszállt a vezérlés. Nézd át a motort belülről is nem e van valahol zárlat. Én labor táppal próbálom ki a szénkeféseket ott látom hogy annyi az áramfelvétel amennyi kell vagy több.
Üdv.
Ellenőrizd le a vezérlő panelon levő testhez tartozó rézfóliát nincs megszakadva valahol.
3-4-5 12V-os izzót sorbakötsz.
Vagy feszülségátalakítással LED-et, fénycsövet táplálsz az árammal. 10-20W-os LED egész tűrhetően világít, főleg a lencsés. ![]()
bekötöttem egy 6A-os kismegszakítón keresztül direkt az akksira a motort, úgy ment rendesen.
Szét lett szedve a motor, mert csapágyaztuk, a tekercs, meg a bronzkefék szépek voltak. |
Bejelentkezés
Hirdetés |