Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   149 / 229
(#) sapap válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Dec 16, 2015 /
 
Üdv.
Még egyszer kösz, ezt én is így gondoltam, hogy megy fék nélkül, de szerettem volna így szétszedve kipróbálni. A fék kapcsoló kábelén nem volt csatlakozó, azért bizonytalanodtam el. A kapcsolót
kiszedtem, szakadt, nem sikerült még szétszedni, lehet, hogy csere.
(#) poros válasza etm hozzászólására (») Dec 26, 2015 /
 
Szia! Elnézést a megkésett válaszért. Ígértem ,hogy referálok az eredményről. Nos az általad ajánlott hal elemeket kicseréltem amit onnan rendeltem ahonnan a korábban vásárolt akkumulátorokat is. Az elemek beépítése után még nagyobb lett a káosz a halelemekből csak egy működött. Ekkor a he storéból rendeltem újakat ezekkel úgy adja a jelet ahogyan a kódoló kapcsolás szerint kell. Ekkor újabb próba után az akkuk ugyan úgy mint korábban igen rövid út alatt lemerültek. Ekkor elvittem egy akkushoz az akku pakkot aki kimondta azt amit ha mástól hallok nem hiszem el. A három darabból kettő kuka a harmadik sem az igazi de az még használható lenne. Az akkukat áprilisban vásároltam amire fél éves garancia volt feltüntetve. Természetesen az üzlet mossa kezeit mivel a garancia idő lejárt.
Saját konokságomnak köszönhetem a sok szívást mert számomra eddig elképzelhetetlen volt, hogy egy akku amire ráadásul figyeltem is néhány hónap alatt tönkre menjen. A gép azóta a garázsban áll mert nem igazán tudom eldönteni ezek után merjek e még egy akku pakkba beruházni.
(#) GPeti1977 válasza poros hozzászólására (») Dec 27, 2015 /
 
Nekem a Litium vas akkumlátork jöttek be már évek óta tökéletesen jók, mikor vettem volt egy időszak hogy jó árban voltak most elég drágák.
(#) David 3g hozzászólása Dec 28, 2015 /
 
Sziasztok megfordult a fejemben, milenne hogy ha egy dc motort osszeparositanek egy moorblok váltó I'll kuplung részével. Mekkora motort ajánlanátok nekem? Először jó olcsó megoldás kéne nekem mert még most ismerkedek ezzel.
(#) tatou hozzászólása Jan 18, 2016 /
 
Sziasztok!
Azon gondolkodom, bele lehetne-e műteni egy pedelec kerékpár 36V/11.6Ah Li-Ion akkumulátorába a lenti képen látható nyomkövetőt? mire kell figyelni egy ilyen projektnél?
A másik képen látható, kb. hogy néz ki belülről egy ilyen akksi.
(#) femimi hozzászólása Jan 21, 2016 /
 
Üdv mindenkinek
Kaptam egy vezérlőt az e-scooteremhez. A gázkarhoz menő csatlakozón a tápfesz. +12V. (+12V-GND-Jel)
Kérdésem, hogy hibás lehet-e a vezérlő, vagy nem Hall-elemes gázkarhoz való?
(#) kalmi.kalmi válasza femimi hozzászólására (») Jan 21, 2016 /
 
Egy kép többet mond minden szónál.
(#) femimi válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Jan 21, 2016 /
 
Itt vannak a képek
(#) kaszas19 hozzászólása Jan 23, 2016 /
 
Sziasztok.
Van nekem egy 3X12v 14Ah akkum elektromos kerékpárhoz.
Az a baj hogy mind 3 akku más értéket mutat mert cserélve lett benne az akku,de így nem lehet őket egyformán tölteni, mert nem egyformán fognak feltöltődni és ezt a töltő nem figyeli.
Van-e mód arra hogy egyesével lemerítsem őket a biztonságos feszültségre??? és utána fogom tölteni addig nem merem.
Olyanra gondoltam hogy nem kel figyelni hanem mint az elektronika is lekapcsol ha eléri a min küszöböt.
(#) kaszas19 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 23, 2016 /
 
Az a baj hogy közel 1v különbségek vannak egyes akkuk között.
Nem igazán akarok befektetni még egy töltőre.
(#) hevjan válasza kaszas19 hozzászólására (») Jan 23, 2016 /
 
Szerintem legegyszerűbb, ha kiszereled és párhuzamosan kötve lemeríted 10,5 V-ra, majd együtt feltöltöd 14,4 -re egy 12 V-os (autós?) töltővel. Esetleg visszaszerelve a helyére a saját, kerékpárhoz való töltővel töltöd fel.
(#) kaszas19 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 24, 2016 /
 
Megpróbálok valami töltőt beszerezni és egyenként feltölteni őket utána sorbakötöm.
Csak azt nem értem hogy miért nem figyelnek oda az ilyenre a kerékpár boltban mikor kicserélik az akkukat.
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
(#) kaszas19 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 24, 2016 /
 
Igen sajnos ez a gond manapsàg mindenkit átverni aki kicsit is nemért hozzá. Barátnőm nagyapjáé volt de felmérgelte magát aztán nálam kötött ki a bicó.
(#) kaszas19 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 24, 2016 /
 
Párhuzamosan összekötöttem a 3 akkut.
Most hagyom őket párórára hogy beálljanak az értékek,utána feltöltöm a töltővel őket.
(#) kaszas19 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 24, 2016 /
 
ja értem gondoltam hagyom őket egy kicsit.
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
(#) kaszas19 válasza kaszas19 hozzászólására (») Jan 24, 2016 /
 
Nemrég mikor rámértem mind a 3 akku egyforma értéket mutatott.
Szépen sorba kötöttem őket és rádugtam a töltőre, de mégis van különbség az akkuk feszültsége között
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
(#) kaszas19 hozzászólása Jan 24, 2016 /
 
Volna nekem még egy kérdésem felétek.
Van nekem egy leselejtezett elektromos kerékpárom,amit rendes kerékpárrá alakítok át,ezzel nincs is semmi gond.
Arra gondoltam hogy a hátsó kereket benne hagyom a motorral együtt és generátorként/dinamóként használnám.
Multiméterrel mértem hogy mekkora feszültséget kapok ha hajtom a kereket,ha nagyon meghajtottam akkor közel 50v-ot termelt a motor,de nekem világításhoz kellene ezért arra gondoltam hogy veszek egy dc-dc konvertert ami leszabályozza a feszültséget olyan 5-6v-ra.
De a legtöbb konverter bemeneti feszültsége 35-40v amit itthon találtam ami nem a legjobb nem akarom tönkre tenni.
Szerintetek hülyeség??? tegyük fel ha mégis össze jönne akkor nagyon fogná a motort??
(#) proli007 válasza kaszas19 hozzászólására (») Jan 24, 2016 /
 
Az nem csoda, mert a kor-használat-állapot-töltöttségi szinttől függően a belsőellenállásuk más és más. A soros kapcsolásban a kisütőáram azonos értékű, de a belsőellenállásokon ugyan az az áram más feszültséget ejt.
(#) zolika60 válasza kaszas19 hozzászólására (») Jan 24, 2016 /
 
Hogy mennyire fogná a motort az csak a felvett teljesítménytől függ. Szerintem dombra fel kikapcsolod azt a lámpát.
(#) kaszas19 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 24, 2016 /
 
2db 6v pár Wattos ízzó nemfog több amper lehúzni
Asszem semmi nem maradna dombról le bekapcsolva XD
(#) sandor npluszegy válasza kaszas19 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Szerintem egy bicikli annál jobb minél könnyebb, az agymotorok nem könnyüek, láttam már könnyebbet is az is volt kb 5kg a legtöbb agymotor meg 8-10kg ezenkivül a kb 10kg 36v-ös akkut is biztonságosan hordani kell a váznak, aminek a súlya a biciklikonstrukciónak kb duplája, a biciklzéshez szükséges 100-150w-t (ennyit fejtünk ki kb biciklizéskor) nem teszi lehetővé az élvezetes bicklizést, ilyen tömeg mellett,- ezenkivül van valamennyi vesztesége az üresjárati üzemnek is, ha váltóáram folyik, akkor örvényáram és hiszterézis veszteség is van, aztán a biciklizés nem egy állandó sebességü üzemmód hanem gyorsulunk, lassulunk és a gyorsulás fogyassza az energiát, annál többet minél nagyobb a tömeg és a gyorsulás, ezeket a gondolatokat tartottam szükségesnek megjegyezni.
(#) femimi válasza femimi hozzászólására (») Feb 13, 2016 /
 
A vezérlőt kibontva tettem fel két új képet.
(#) Mercz Csaba hozzászólása Feb 15, 2016 /
 
Üdv mindenkinek. Most szereztem egy Alfa Centauri elektromos kerékpárt , ami nagyon jól szuperál.Sajnos a visszajelzők nem működnek .Mint kiderült nincs összekötve a vezérlőegységből kijövő 6vezeték , a lámpa, gyujtás , töltötség jelző vezetékeivel .Hogy tudnám ezt megoldani okosba? hogy nem tegyek kárt kedvenc járművembe?Segítségeteket nagyon köszönöm.
(#) kaszas19 hozzászólása Márc 4, 2016 /
 
Sziasztok.
Eddig nem volt időm foglalkozni az akkukkal.
Ajánlottátok hogy vegyek egy automata akkutöltőt.
Most elkezdtem keresgetni és kikérném a véleményeteket.
Töltő
Erre eset a választásom szerintetek ez jó lenne ahhoz hogy egyforma vagy közel egyforma feszültségre töltsem fel az akkukat?????
(#) jungcipe hozzászólása Márc 15, 2016 /
 
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni a tapasztaltabb kollégáktól. Van itt egy tornádó, kefés 250w-os motorral. Teljesen szétégett az elektronika nem volt érdemes javítani, vettünk egy újat, 800w-ost. Ebben még a próbaidőszakban elszállt az egyik Schottky, és ahogy rákerült a vezérlő, egyből teljes gázon ment. Kicseréltem mind a kettőt, a helyzet ugyanaz. Akkor a 3 FET-et is kicseréltem IRFZ 44-re, újakra, de ugyanúgy elindul egyből ahogy ráteszem a vezérlőt. pedig csak az akksi, és a motor van rákötve, még a gázkar és a gyújtás se. Mit nézzek, meg rajta, mi lehet még zárlatos, vagy hogyan tudnám azt kiszűrni?
(#) thecyrus válasza jungcipe hozzászólására (») Márc 15, 2016 / 1
 
Szia! Kösd be a gázkart is! Viszont jó lenne kép róla! Volt ilyen gondom nekem is hogy kar nélkül folyamatosan ment karral meg jól működött! Ami fontos! Oka van hogy elszállt a vezérlés. Nézd át a motort belülről is nem e van valahol zárlat. Én labor táppal próbálom ki a szénkeféseket ott látom hogy annyi az áramfelvétel amennyi kell vagy több.
(#) Biro F. válasza jungcipe hozzászólására (») Márc 15, 2016 / 1
 
Üdv.
Ellenőrizd le a vezérlő panelon levő testhez tartozó rézfóliát nincs megszakadva valahol.
(#) szsrobert válasza kaszas19 hozzászólására (») Márc 15, 2016 /
 
3-4-5 12V-os izzót sorbakötsz.
Vagy feszülségátalakítással LED-et, fénycsövet táplálsz az árammal. 10-20W-os LED egész tűrhetően világít, főleg a lencsés.
(#) jungcipe válasza thecyrus hozzászólására (») Márc 15, 2016 /
 
bekötöttem egy 6A-os kismegszakítón keresztül direkt az akksira a motort, úgy ment rendesen.
Szét lett szedve a motor, mert csapágyaztuk, a tekercs, meg a bronzkefék szépek voltak.
(#) jungcipe válasza thecyrus hozzászólására (») Márc 16, 2016 /
 
bekötöttem a gázkart is, úgy is forog egyből. kötöttem be potit, hátha a Hall rossz, de úgy sem javult. Viszont a szabályzóból nem jön az 5 V ki a gázkarra.
Következő: »»   149 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem