Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok.
Valaki tudna segíteni abban, hogy milyen ellenállás, kondenzátorok kellenének a tda2030-as erősítő elkészítéséhez. A lista nekem is megvan, csak az nem világos pl:100k ellenállás, de abból is van több fajta, 3w, 5w-os, akkor melyiket kell kiválasztani? Köszönöm.
Köszi.
A kondik közül sem találom mindegyiket, pl 10u, 01,uf stb. A Hestore-oldalán keresgélek
Csak jól kell beírni a keresőbe.
pl 10µF Az a 01,uf Az gondolom 0,1µF akar lenni, az az 100nF
Köszönöm a segítséget.
Sikerült összehoznom az alkatrészeket, eléggé kezdő vagyok, ezért bénázok ennyit.
Majd belejössz!
Kedves Mindenki! Bizonyos körülmények miatt kellene egy többcsatornás (4-6, esetleg 8) végfokot építenem. Elvileg minden csatorna csak 1-1db 4-8 ohmos hangszórót hajtana.
Azért kell ennyi csatorna, mert igény ezek független hangerőszabályozása. Gazdaságossági szempontokból TDA2030-cal gondoltam megcsinálni ez egyes modulokat (esetleg 2040-nel). Kérdéseim: a szokásos trafó-méretezési elveket szem előtt tartva (pl. sztereohoz kb. 60VA-es trafót szoktam), a 2030-hoz olyan 30VA/db-bal lehet számolni csatornánként? 4- esetleg a 6-csatronát még el tudom képzelni egy dobozban, táppal, miegymás. Lehet, 8 már kicsit sok volna - meg nagy a táp. Másrészt, célszerű volna, ha a végfok egységek 2 ohm stabilak tudnának lenni. (Lehet, kényszerűségből kellene itt-ott mondjuk 2db 4 ohmos hangszórót párhuzamosan kötni...tudom, nem szép és szerencsés, de előfordulhat). Adatlapjuk alapján a 20x0 széria nem fogja szeretni az ilyen kis terhelést. Volt már dolgom dupla tokozású TDA2004R-rel, azok bírják, bár nekem ehhez túlságosan kis teljesítményűek. Van esetleg valami jó ötletetek ICs, egyszerű 2 ohm stabil végfok építésére? Olyan 10-15Watt körüli kimenő teljesítmény már jó lehet csatornánként. Esetleg 4-es végfok modul valami közös tokban (autórádiókhoz készültek talán ilyenek?)... Előre is köszönöm, üdv Néktek!
Szia!