Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Akkor lehet a müszerfalnál van kontakthiba vagy szakadás, ha több égő sem világított. Nem ismerem az autó tipust, van már benne fedélzeti számítógép? A hálózati problémákkal van a legtöbb gond.
Köszi. Ebben a legbonyolultabb szerkezet egy digitális óra emi még arra sem képes hogy 24 órás kilyelzése legyen. Ma reggel szétszedtem mindent. A generátor megkapja a 12v gerjesztést. A szénkefék jók. A generátor kimenetén csak az aku feszültség mérhető. Valószínű valamelyik dióda szált el.
Idézet: „Valószínű valamelyik dióda szált el.” Vagy a szabályzó.
Szia4
akkor célszerű lenne minket is felvilágositanod +++ néhány fénykép ........
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Be kellene kötnöm egy LKT tipusú erdészeti gépbe a töltést, de nem tudom a jelölések mit jelentenek rajta. B+ az állandó pozitív az biztos 54 a gerjsztő áram a fesz.szabályzótól (ha jól tudom) Mo ?????? ez mi lehet U ?????? ezt se tudom Köszi a segítséget
Generátoron négy vezetékből kettő nem tudom mi?
az egyik Mo a másik U, tud valaki segíteni?
A négy vezeték miatt gondolom, külső szabályzás, másik kettő a BAT+ és GND. Mo lehetne a csillagpont, ahová a töltésellenőrző lámpa megy, U pedig a szabályzóba kéne, hogy menjen, régi generátoroknál külön vezetéken érzékeltek feszültséget. De ez csak tipp, jó lett volna egy kép a generátor kapcsairól, meg a szabályzóról is.
Egy erdészeti gépen van a generátor, szinte minden vezetéket letéptek a gallyak, nem tudom hova mennek.
Egy M6 os csavar az egyik csatlakozás B+ néven ez egy állandó pozitív, egy M5 ös csavar a másik 54es számmal, szerintem ez a gerjesztő árama, a szabályzótól és két csúszósaru kivezetés az U és Mo ezek számomra nem mondanak semmit.
Van műszered? A test és a gerjesztőáram levételére szolgáló kimenet között kb. 1,2V nyitófeszültséget kell mérned. Kb. ugyanannyit, mint a test és a B+ között. Ez a kivezetés egyes generátorokon két ponton is ki van vezetve. Simán lehet ez az M5-ös csavar, és az egyik csúszósaru, de az M5-ös csavar elég biztosan annak tűnik.
A gerjesztőáram bevezetésére szolgáló kapocs és a test között ellenállást kell, hogy mérj, nagyjából 5ohmot. De ez azért nem egy fix érték, nagyságrendileg ennyi.
Hurrá.
Tedd rá a B+ -t, az rendben van. Keress két 12 V / 2 W izzót, vezetékekkel. Az egyik izzót tedd a B+ és az 54-es közé, parázslania kellene. A másikat a B+ és mondjuk az Mo közé, annak meg világítania kellene. Kapcsold be a multimétert, indítsd be a motort, mérd a B+ ágat. Ha tölt, a gerjesztés megvan; ha az 54-esen továbbra is parázslik, de Mo-n kialszik, akkor azok is megvannak. Ha Mo nem alszik ki, vedd le az izzót róla, töltést persze folyamatosan mérd. Aztán mérd meg, mi van az Mo és a test, illetve az U és a test között. Szabályzón mellesleg semmi felirat?
Nem hinném hogy az mo-n kialudna az égő, hiszen a generátorban semmi elektrónika nincsen. Nem lehet hogy a segéddiódáknak a kivezetése?
Szabályzón 54-es biztos hogy van ,meg 31-es és +
de lehet hogy van még más is nem emlékszem, de majd megnézem, vezeték csak ezeken volt az biztos köszi a segítségeket, majd kipróbálom amiket írtatok
Akkor az 54 tutira a gerjesztés, ellenőrzését elhagyhatod, kösd össze. A szabályzón a + a gyújtás, a 31 a test, ha esetleg az is leszakadt volna.
54, 31, +, b+ -ban biztos voltam csak az a plusz két vezeték volt kérdés számomra hogy mi lehet, fontos-e vagy csak vlmi plussz,
Így már bátrabban merek kísérletezni! köszi a válaszokat!
Szia!
ilyennel még nem találkoztm---de ha 1 fénykép látnám mit hová kell kötni...../ a generátorról /
Meg néztem a szabályzót, de + nincs rajta,
B- van, Ez testen volt 54 Ez a generátor valamelyik pontján (le van szakadva, de gomdolom ott is az 54-s) Z ez az eredeti szabályzón nem volt bekötve DF Ez is valamerre megy, pozitívat nem viseli, sajnos amiket írtatok nem tudtam le tesztelni mert teljes generál alatt van a gép, nem lehet be indítani, néhány foto (csak telo volt nálam, bocs a minőségért)
Még néhány
Néhány kép
Köszi a segítséget előre is
A DF a generátor gerjesztése felé a kimenet. Az 54 meg akkor a segéddiódahíd kimenete lesz, ahogy előbb már írtam. Ez a klasszikus, külső szabályzós megoldás. A töltésjelző lámpát pedig az 54 és a gyujtáskapcsoló utáni akku+ közé kell kötni (lényeges, hogy be legyen kötve, mert kell a generátornak előgerjesztés).
Tehát ha jól értem akkor + nem kell a szabályzóba?
54-est a generátoron kössem össze a szabályzó 54-esével DF-et a szabályzón kössem a generátorra ahol kb 1,2 V van 54 és gyújtás közé a visszajelző lámpát és a generátor 30asa pozitív és ennyi.. Idézet: „Tehát ha jól értem akkor + nem kell a szabályzóba?” Nem kell. A segéddiódahídról ugyanaz a feszültség jön le, mint a fődiódahídról, a szabályzó az alapján szabályoz. Idézet: „54-est a generátoron kössem össze a szabályzó 54-esével” Igen. Idézet: „DF-et a szabályzón kössem a generátorra ahol kb 1,2 V” A DF-et oda kösd, ahol a generátor gerjesztése van kivezetve. Itt nem 1,2V-ot kell mérj, hanem kb. 5ohm ellenállást a test felé. Idézet: „54 és gyújtás közé a visszajelző lámpát” Igen. Idézet: „és a generátor 30asa pozitív” Eddig 30-as jelzésről nem volt szó, de az M6-os csavarra megy az akku+ közvetlenül.
M6os csavar B+ ............... tényleg
Köszi az infókat
A 00, és az euro1, euro 2 környezetvédelmi osztályba sorolt (euro 3 alatt) dizelmotoroknál csak így lehet megoldani a fordulatszám mérést. az euro 3 feletti motoroknél kötelező az elektzronikus vezérlásű adagoló. ott több lehetőség van.
Szia!
ez bonyolultabb mint gondoltam ---lesni kéne 1 másikról MERT: a B+ biztos Az 54 IS az U / vagy SÁ? elhetne a gerjesztő tekercs ---ohm mérővel nézd meg, azMo? ---kérdéses -csillagpont ha nem valódi 24v -s a generátor akkor ide jönne a gerjesztés . ha tényleg 24V ra van tekerve/vannak 12V gen-k 24-re járatva is./ akkor akkor nem tudom--- mehet a feszszab bementére is. ebben bizonytalan vagyok----- milyen cég gyártmánya az egész gép?
Ha jól látom ez egy skoda vagy Liaz generátor és feszszabályzó
HI! Nem tudom de már sokan foglalkoznak az ingyen áram kérdéssel de minden ötlet kudarcba fullad!!!!
Sziasztok!
F Astrába generátort, hogyan kell bekötni mer szerintem naon elrontottam vmit. Valeo generátor van rajta +, -, D+ előtte Bosch volt benne. Van két vastagabb kábelem (+ok) meg egy vékonyabb negatív. Amúgy a bajom az vele, hogy szépen megy meg tölt is rendesen, de a visszajelző ég, hogy nincs töltés és ha otthagyom 1 éjszaka alatt leszívja az akksit! Előre is köszi!
Szótár:
naon=nagyon vmit=valamit A hiba: Kellene rajta legyen egy harmadik kábel, ami a töltésvisszajelzésé és ha lehúzod ez a jelenség. Ha jól emlékszem egy vékonyabb sarus kábelt kellene keresned, aminek a generátoron van a helye a másik ketővel együtt. Az én emlékem még az F-Astra esetében. hogy az akkumulátorról ment egy kábel az indítómotorra és onnan tovább a generátorra. Szerintem csak egy (+) ment rá. A vékonyabb nem lehet, hogy a fent említett visszajelzőé ? -szerintem-
van egy vékonyabb de a mérés azt mutatta hogy az testkábel(kék fehér színű) meg van egy vastag barna és egy vastag piros, mind a kettőre pozitivot mértem. Amúgy azt mondta a generátoros szaki, hogy annyi a különbség a Bosch és Valeo között, hogy más a vége. A Bosch karika sarus a Valeo meg rádugós.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |