Fórum témák
» Több friss téma |
Erre akkor rakj be egy sima low-drop feszültség stabilizátort 11V-ra beállítva. Vagy veszel egy 1.7$-os buck-boost convertert, amit feljebb linkeltem, és beállítod a feszültséget 11-12V közé valahova. A 3A-t el kell bírnia, raksz rá egy kis ventit, meg hozzá való mini hűtőbordát, és kész.
Így van, tökéletes megoldás.
Köszönöm szépen neked és mindenkinek aki segített és tanácsokkal látott el.
Vettünk egy silver crest powerbankot és nem akarja a telefonomat tölteni(3 másodperc múlva kikapcsol a benne a DC-DC konverter tehát 5Vról 3.8Vra esik vissza a feszültsége),szerintetek mi lehet a baja?
Valamikor 10 másodpercig tölt utána kikapcs és ugyanúgy a kimeneti fesz 3.8 ra csökken. A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2016
Igen. Mi a kérdés? Kb. 5-10W-ig terhelhető, felette megsül az IC.
Ha másik telefonnal sem tölt, akkor a powerbank a hibás. Ha másik telefont tölti, akkor a telóddal van gond. Kábelt is cserélj.
Nem. Sajnos amikor vettük akkor rádugtam a mobilomat és 1 percig töltött az akku utána kikapcsolt. Lecsatiztam a mobilt róla és tele akkut jelzett. Más telefonnal is ezt csinálja. Kábel tuti jó,mert hálózatról feltölti a mobilt.
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2016
Szia
Nekem volt hasonló hibás bank-om, annyi külömbséggel, hogy az el se jutott addig a stádiumig, hogy töltsön. Ez tulajdon képpen úgy működik, hogy 1 db ic van ami a bank töltését és konvertálását is csinálja, ha az ic érzékel egy fogyasztót akkor elkezdi gyártani az 5 voltot. Más semmi meghibásodásra alkalmas alkatrész nincs ezen az ic-n kívül, tehát jó esélyel gyári hibás (hozzám újonan így jött a sárgáktól) Még azt próbáld ki, hogy a bankot tudod-e tölteni, ha igen akkor van egy cellás li-io töltőd 5 voltról. Üdv
Ha megnéznéd az IC adatlapját, láthatnád, hogy thermal pados.
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2016
Akkor tegyek bele ilyen IC-t.
Ezt most kérdezed, vagy mondod?
Egyébként ne gondold, hogy boltba fogsz ilyet kapni.
Azt hittem, hogy az választható azért írták oda.
Egyébként akkor plussz hűtéssel jobban is terhelhető? 30-40W-ra is akár?
Tranzisztoros áramkörrel szerintetek lehet 3.7V-5V dc-dc konvertert építeni mert akkor építenék és úgy csinálnék powerbankot.
Már a mobilokat, MP3 lejátszókat tölti
1200mAh akkut forrasztottam bele.Szerintetek jobb lenne bele 3000mAh li-polymer akku?
Amúgy nem a powerbank hibás hanem az akkuja. A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2016
Sziasztok!
Nemrég Kovidivi töltött fel egy rajzot az XL4005-ös tápjáról. Ennek az áramkorlátját szeretném átmásolni egy másik tápba a képe alapján. A képen az 1. opamp alatt van egy kondenzátor. Ez mit csinál? Milyen értéke lehet? Ha például 0-2As áramkorlátot szeretnék akkor jól gondolom, hogy a 16kR és az 50mR kellene más értékűre cserélnem? Hogyan lehet kiszámolni, hogy milyen érték kellene oda? A TL431-nek mi a szerepe? Ez akár el is hagyható? Köszi a segítséget, előre is. A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2016
Ezt a rajzot én készítettem régebben, visszarajzolva a szóban forgó kütyüt. A 358 azon fele végzi az áram szabályozását, a kondi ugyanazon okokból van a kimenet és az invertáló láb között mint bármelyik labortáp esetén, összességében a szabályozás sebességét határozza meg. Az értékét nem mértem meg mert ahhoz ki kellett volna forrasztani amit nem akartam, de saccra néhány száz pF és néhány nF között lehet, függ az IC működési frekvenciájától is.
A TL431 adja a referencia feszültséget ami az árampoti által szabályozható, és ehhez képest jelenik meg a neminvertáló lábon a söntön eső feszültség az átfolyó áram arányában. Azt nem árt azért tudni hogy ez sem egy korrekt áramgenerátor, de sok esetben használható akként is. A feszültség és az áram szabályozása is ugyanúgy valósul meg, az IC FB lábára jutó feszültséggel.
Jaj ne haragudj, valamiért az Ő nevére emlékeztem.
Ha azt a kondit elhagyom azzal nagy hibát követek el? Az áram kiszámolására tudod a képletet? A feszültséghez szerepel képlet az adatlapon, de az áramhoz nem, mert ezt utólag építették bele. Találtam egy másik rajzot is. Ez működésben eltér a tiédtől? Amit észre vettem, hogy az áramkorlát állító poti a feedback lábra van kötve nem az L7805-re.
Ez a rajz teljesen ugyanaz, csak szerintem elrajzolták mert a referencia nyilván nem lehet a kimenet, hanem a stabkockáról veszi. Úgy is jó, persze nem lesz olyan stabil mint a 431-el, mert azért azt a feszültséget a műveleti erősítő is rángatja. Amiről a kondit is lehagyták, így sanszos hogy be is gerjed az áramszabályozás.
Értem, örülök neki, hogy így érted.
A Te rajzodon 16KR és 10K potival lehet állítani az áramot, amelyik rajz el van rajzolva ott pedig 47KR és 20K poti. Melyik lehet a jobb választás? Ha 2A-t szeretnék akkor csökkenteni vagy növelni kell az ellenállás értékét, és mennyivel?
Hello! A válsz az, hogy a potin eső feszültségnek akkorának kell lenni, mint a söntön eső feszültségnek az igényelt maximális áramon. Hiszen e kettő értéket hasonlítja össze a műveleti erősítő..
Bocsi a buta kérdésért, a potinak melyik felén kell lennie akkora feszültségen mint a söntnek? A középső láb és a föld között, vagy a középső láb és a L7805 között?
Nem, a poti alja és teteje között. Hiszen ez közötti feszültséget fogja adni, ha tekergeted. És maximumot a tetejét.
A kezdő topicban van egy érdekes kérdés (Bővebben: Link), itt válaszolnám meg, ide tartozik.
Az LM358 a táp részben van, és nem pedig a mérő részben, szóval szerintem nincs sok köze ahhoz, hogy mit mutat a kijelző. Viszont az SGM8592, ha tényleg műveleti erősítő, akkor módosítható ellenállás cserével. Vissza kellene rajzolni azt a részt, ami a sönt két lábáról a műveleti erősítőhöz megy, plusz az IC melyik lábán kap tápfeszültséget, csak hogy be tudjuk azonosítani. Az SGM8582-höz van adatlap, talán használható ehhez. Nagyon érdekes a teszt, főleg az oldal közepén levő táblázat. Leírom, hogy szerintem mik az oszlopok, oroszul persze nem tudok: hőmérséklet értékek fokC-ban: XL4005 - ez a buck converter, SK86 - dióda 60V 8A, szerintem tekercs, aztán kondenzátor, áram A-ben, feszültség V-ban, teljesítmény. Minden tesztet 3 és fél órán keresztül végzett el a fickó. Az érdekessége, hogy szinte az átfolyó áram befolyásolja a melegedést. 10V 2A-nál tehát 20W-on 80fokC-ra melegedett minden, 20V 2A-nál, tehát 40W-on pedig 71-77fokC-ra. Dupla teljesítmény, és ugyanannyi a keletkező hő. Ebből az következik, hogy minél alacsonyabb a kimenő feszültség, annál rosszabb a hatásfoka a converternek. Amit tudtam, de hogy ennyire??? Az eddig kijelentéseim hibásak, miszerint 20W-nál nem lehet ezeket a modulokat használni, ténylegesen a kimenő áram a korlátozó tényező. Főleg, hogy 5V 2A-nál is 78fokC-os a modul.
Ez nyugodtan mehetett volna a kezdő topikba, semmi keresnivalója itt szerintem, pláne, hogy semmi köze a DC-DC konverterhez.
Mindegy, nekem jó itt is.
Megcsináltam a rajzot. Az enyémen az SGM8592 helyett LM358 van. Amit nem tudom, hogy az LM358 alatt mi kerülhet? Ott vannak neki az ellenállások és a kondi meg talán csatlakozónak hely. Remélem a rajzom alapján tudtok segíteni. Az ellenállások értékei 01A -> 0.1k; 84B -> 7.32k, 01D -> 100k; 824 ->820k A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2016
Most volt időm.
Nézd meg újra az 5-ös és 6-os lábakat pontosabban. Ott van két sorba kötött ellenállás, lehet, hogy a forrszem alatt egy galvánfurat található (valószínűsítem egyébként). Hiányolom, hogy a 6-os lábról nem megy ellenállás az in gnd-re! Az a rész, ami a 3V-ra csatlakozik, az csak egy kis offsethibát visz be a rendszerbe. Az IC bal oldala csak a feszültséggel gondoskodik, a jobb oldala felelős az áramért. Ha jól látom, nem invertáló felállásban van az IC használva, az erősítést pedig a 84B (7k32), és az 1k ellenállás állítja be, ami az IN GND-re megy. Kiszámolni így tudod: 1+7k32/1K=8,32, tehát 8,32X-es az erősítés. 0.1ohm és 3A esetén 0.3V esik, ez 8,32X majdnem 2.5V-ot ad, ami logikus, hiszen a uC-ek referenciája simán lehet 2.5V, vagy TL431 elő tudja ezt állítani. Ha növelni akarod az erősítést a duplájára, akkor neked 16,6X-os erősítés kell, tehát a a 7k32 és 1k párost módosítani kell, hogy 15.6X-os legyen az arányuk (ugye 1-et levontam). 15,6k-ra cseréled a 7k32-t, vagy 7,32/15,6=469 ohm-ra cseréled az 1K-t. Az elképzelhető, hogy a kis offsethiba gyárilag lett kompenzálva, így ha az hibaként jelentkezik, és zavaró, akkor két lehetőséged van: rájössz, hogyan lehet újra kalibrálni a uC-t, a másik pedig, hogy a 3V->820k-7k32 feszültség osztó alsó tagja helyett beraksz egy kb. 22k-s potit, és ezzel feszültségmentes állapotban beállítod a 0-t a kijelzőn. Egyébként újra kellett rajzolnom a kapcsolási rajzod... szerk: a felső műveleti erősítőt most látom, hibás, az differenciális erősítő, erősítése 1, és a sönt után levő kimeneti feszültséget tolja el a sönt előtti potenciálra, így az átfolyó áram miatt eső feszültség nem adódik hozzá a mért kimeneti feszültséghez. Az új söntödnek van szórása, ezért lehet az erősítést is állíthatóvá kell tenned, ha nem tudsz kalibrálni szoftveresen. Okos megoldás egyébként. A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |