Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Témaindító: szabi83, idő: Feb 2, 2006
Bővebben tudnál írni a kapunyitó szerkezetről?
Pontosabban melyik része érdekel ,elektronika vagy mechanika ?
Először is a mechanika. Régi akkus fúró található szerintem mindenkinél, szóval sokunknak jól jönne.
Egy 16 os menetes bára vegét forgatja a motor ami csapágyra van téve , a vékony cső végén pedig 3 db 16 os anya van ráhegesztve .
Sziasztok! Bár kicsi a kapu és inkább a "Ki mit épített" témában lenne a helye - de valahol itt érzem helyénvalónak. Építettem kis makettként egy kétszárnyas kaput, hogy a meglévő - már piaci - termékemet tudjam tesztelni. Úszókapu, egy és kétszárnyas vezérlés készült el - a makettre még most készül az infraszem. Kis segítség is elkelne - mert utólag találtam is ugyanilyen motorokat, amik eleve 4-es menetes szárral szereltek (55mm hosszú) és kicsit pofásabban szeretném megoldani a kapu részt. Mivel ez könnyedén cserélhető utólag sem gond. Főleg mechanikus ötletekre vágynék. Gondoltam valamilyen ollószerű karra - ahhoz rövidebb menet is elég és nem lóg a kapuba mint a mostani. Papíron lévő skicc is jöhet. A lényeg, hogy olcsón meg tudjam oldani. Esztergám nincs - már az egytengelyű megoldás is fejtörést okozott. zsugorcsövet nem akartam tenni - ezért rendelek az említett kínai változatból. Ráadásul a mostani nagyon gyors , a kínai pedig 1:50-es áttételes, ami szimpatikusabb, komótosabb működésű lenne.
Valami hasonlón én is gondolkodtam mivel sok vezérlés figyeli a menetidőt és terhelésre áll le, azt lehetne, hogy pl egy 100w-os égőt kapcsol a végállás és terhelésként fogja föl.
A te esetedbe inkább ablaktörlő motort használnék, mert ez így direktbe hajtott menetes szárral nagyon nehéz egy majd fél perces menetidőt szimulálni. Mi az a nagyon komoly elektronika?
Az Te is tudod, hogy azért kellett ilyen hosszú menetes szár mert a szárny végén van az anya. A valóságban, mivel a motor arányaiban nagyságrendileg kisebb a csatlakozási pont közelebb van a forgásponthoz. Ezt a modellen a motor méret miatt úgysem tudod méretarányosan modellezni. Szerintem esetleg úgy lehetne pofásítani, ha a forgásponthoz közelebb hoznád a csatlakozást, és egy cső végén lenne az anya, amiben elbújna a menetes szár.
Az elektronika több éve készül. Vittem az elődjét már találkozókra is. Jövőre a Construmán kiderül minden Jelenleg az éles tesztek zajlanak, dokumentáció, CE, TÜV.
Igen. Azért gondoltam, hogy kérdezősködöm, ki hogyan oldaná meg másként a meglévő kapumozgatásokból okulva. Én valami hasonlóra gondoltam, mint a rajzomon (melléklet).
Ez így nem lineárisan adná le a nyomatékot, minél széjjelebb nyílna, annál jobban gyorsulna, szerintem.
Azon kívül először 2 lépcsős csigás lassító áttátel, aztán 2 lépcsős gyorsító, rendkívül sok energia elemésztődik, így is 2-300 wattot a kapuszárny végén a kisujjammal lefogok, itt mégtöbb veszne el. Üdv
A lényeget nem olvastad ezek szerint. Ez egy makett. 12V-os kisteljesítményű (autó tükörmozgató motorok 2mm-es tengellyel) motorokkal. Most rendeltem hozzá, 4mm-es menetes szárral szerelt, 1:50-es áttételűt a mostani direkt hajtás helyett éppen amiatt, hogy kellően lassú lehessen, mint egy valódi kapu. Nemhogy 300W de 3W sincs a teljesítmény.
Köszönöm! Szerinted mivel tudnám mechanikailag jól lemodellezni, mielőtt elkezdek anyagot pazarolni? Papírmodellen gondolkodtam.
De olvastam, de félreértettem, mivel nem reagáltál az ablaktörlő motoros ötletemre, azt hittem, meg akarod valósítani.
Üdv
Hogy papírból hogy lehetne lemodellezni arra nincs ötletem, de mivel ez amit rajzoltam még mindig nem egészen úgy működik mint az igaziak, nem is annyira fontosak a méretek. A menetes rész és a cső hossza egyenlő, hogy beleférjen. A motor azért jó a forgásponton kívül, hogy "akármekkora" lehessen, és gyakorlatilag csak arra kell figyelni, hogy a motornál lévő forgáspont annyira legyen oldalt, mint a cső hossz, a 90 fokra kinyitott kaputól.
A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2016
Szia!
A mechanikát szoftveresen is le tudod modellezni, a gephu.exe program segítségével. A saját kapumat is ezzel terveztem, ragyogóan működik jó pár éve. Bővebben: Link Üdv: Gábor
Neki az kell, hogy az általa tervezett vezérlést tudja tesztelni, anélkül, hogy össze kellene rakni egy komplett kaput.
Amit nem értek, ha valaki ezzel foglalkozik, hogy nincs a fiókjába 10 ablaktörlőmotor, minek mindent e-bayról rendelgetni
Szia!
OK a teszt rendben van de amiket eddig mutatott mechanikák nem biztos, hogy előbbre viszik a fejlesztést. Üdv: Gábor
Szia! Nem ezzel foglalkozom a nap 24 órájában és nem ablaktörlőmotorral raktam össze a kapuimat, hanem ipari minőségű faac motorokkal. A kapumozgatás egy funkció a több százból, amit tesztelnem kell. De ha már lúd - legyen kövér. Nem várom, hogy megértsd, de a jövő évi Construmán könnyebben megérthető lesz. CNC van, így ki tudok vágni ez, azt. Most az első feladat az volt, hogy a szoftvert lehessen tesztelni, finomhangolni, kalibrálni. A második, hogy élesben is beszereljem valakihez, valódi kapura.
Nekem van egy éppen erre váró kapum, felajánlom tesztelésre .
Szia! Az a baj - igen messze vagyunk egymástól. Szívesen venném a tesztelést, csak napi szinten nem tudok kiugrani a szoftvert javítani.
Nem gond , a javított szoftvert (ha pices) én is beégetem ....
Hello!
Nem írtad le, hogy csak DC motorokat tud vezérelni a készüléked, vagy AC motorokkal is lehet használni? Aztán léteznek beépített jeladóval rendelkező motorok is ...azokat kezeli? További aggodalmam, hogy pl. a szárnyaskapuk készülhetnek szellős rácsozattal, de akár a teljes felületükön teljesen beborított anyaggal is, és ez utóbbit erős széllel szemben kinyitni vagy zárni, már más az igény, mint pl. szélcsendben. Tapasztalatom az, hogy a "többszáz" funkció egy kapunyitó vezérlésben nem biztos, hogy szükséges...még a gyári vezérlők plusz funkciói (pl. kertvilágítás) is ritkán kerülnek felhasználásra. Nekem (vagy még inkább a beruházóknak) jobban tettszene, ha elemenként (modulonként) lehetne összeállítani a kívánt funkciók alapján a gyártmányodat...és nem kéne a kihasználatlan funkciókért is fölöslegesen fizetni. Mellesleg a választott márkanevet már egy lengyel cég már "birtokolja"...tudtad? A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2016
Gondolod, azért melózik rajta, hogy aztán kiadja? Én se tenném.
Szia
Ha ipari motorokkal foglalkoztál akkor nemcsoda, de a garázsnyitók kb 80%-a ablaktörlőmotor. Amúgy miért nem várod, hogy megértsem? Mint írtam én is agyaltam hasonlót, de még sose volt annyi időm, hogy megvalósítsam, pl hogy oldod meg, ( nyilván dc motoros nyitóról van szó) a terhelés figyelést, nyilván a mellé a pár wattos motor mellé kell egy műterhelés, a végálláskor szintén. Üdv
A teszt nem arról szól hogy ellopom a terméket ....
A terhelés figyelés sem nagy dolog , áramváltó a varázsszó .
Alapból AC motorokra vannak méretezve a reléi, de korlátok között a DC motorokkal is elboldogul. Persze ezt csak szerényen írom, mert a legjobb ipari relék vannak benne. Jobbak, mint a kommersz vezérlésekben. Nem kizárólag kapunyitó vezérlés. Főként más a felhasználási terület. Az egy és kétszárnyas, valamint az úszókapu, főként a napelemes megoldások támogatására került bele. Miért ne lehetne tanyákon is motoros kaput használni? Nem mellesleg - ha tudnád mit is tud igazán a készülék - alighanem a földet söpörné az állad. Amúgy éppen az volt a cél, hogy modulárisan lehessen építeni - nagy rendszert belőle. A kunszt csak annyi, hogy nem kell hozzá programozó mint egy PLC-nél, vagy egy elosztott, vagy központi intelligenciájú rendszernél, viszont azoknak a töredéke az ára. Többet vennének belőle, mint amennyit gyártani tudok.
Sziasztok.Valaki esetleg felismeri a két kapunyitó vezérlést?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |