Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Valaki tudna nekem ajánlani egy jó kis fordulatszámkijelzőt dieseles motorhoz? Legalább 250ford/LED felbontásra gondoltam. Tehát ledekkel valósitanám meg a kijelzést.
Nagyobb megoldandó feladatnak inkább a fordulatszám jel "előállítását" tartom, úgy hogy az mechanikailag, és elektromos szempontból is stabil megbízható legyen!
Azután már egy mérőáramkör nem olyan vészes. Egy fordulatszám tartományt azért megadhatnál. dani9228! Nagy fényerejű, víztiszta fejű ledek...
Mit ajánlanál erre a célra? 555öst? 0-5000fordulat lenne atartomány.
555ös egy 8 lábú időzítő, az még nem hajt meg 20 ledet..
Egyébként elég 500-5000, vagy 5500ig. És egyenlőre maradjunk a fordulatszám jel előállításának a problémájával..
Azt tudom. Hogyan tudnám megoldani a fordulatszám jelét? Honnan tudnám levenni biztonságosan a jelet?
Itt az a kérdés milyen autó, milyen modell. Nem kizárt hogy gyárilag ezt megoldották, azaz van belőle fordulatszám mérős is. Ezen a vonalon kell elindulni elsőnek.
VW Passat B3 TD 1992-es kiadás.
Tudomásom szerint, mert egyik barátom azt mondta hogy a VW konszern régi dieseljei a generátorról lopják a fordulat jelet. És tényleg: Bővebben: Link
De pl a Fiat Punto Mk1-nél van külön jeladó... Szóval ha tudsz egy kicsit angolul akkor ott a komplett leírás.
Sziasztok!
Itt egy Vicsys fordulatszám mérő, ami ventilátor fordulatát méri, szerintetek ha a egy gumikúpot ragasztanák a ventilátor végére amit nekinyomnák egy villanymotor tengelyének végére, akkor tudnám mérni a fordulatát, nagyon meg vagyok lőve hogy van idehaza egy csomó gép de nem tudom mit tudnak ténylegesen.
Nem motort kell használni a gumikúphoz, hanem egy rés-optót. (Attól a motor szolgálhat még "csapágyként".)
Csak arra gondoltam ha már méri a ventilátor fordulatát akkor nem kell variálni, csak nekinyomom a tengelynek a ventilátort aztán már mérhet is, de ahogy írtad lehet oda egy rés optót is tenni, csak az egy bazi nagy gépen kicsit macerás úgy rögzíteni hogy ne veje szét az optót, meg azt rögzíteni , beállítani kell, a ventilátort meg csak nekinyomom aztán kész.
Szerintem?
Sokkal egyszerübb egy kis sztaniolt ragasztani valamelyik lapátra, tengelyre (néha elég a fehér festék is) és azt egy reflexios optoérzékelövel mérni.
Nem hiszem, hogy a venti fordulatvisszajelzője működik táp nélkül, ha meg tápot kap, a venti is forogni szeretne. Hogy ebből végeredményben mi sülne ki azt ki kell próbálni.
Ja, én úgy értettem, hogy egy kismotort nyomnál a mérendő tengelyhez. De a ventit is mókás nekinyomni. És szabadnak kell lenni a tengely végnek. Egyébként a kézi tachométerek is így mérnek.
Így van, így mérnek, arra gondoltam a számítógép ventilátor tetejére raknák gumikúpot és úgy nyomnám neki. Ktamas66 igazad van, de a motor tekercsét elcsípem és már egyből nem akar forogni, egy próbát megérne.
Közben kaptam egy kis segítséget amivel megpróbálkozok, ha jutottam valamire majd írok.
Köszönöm
udv. mindenkinek(!)
lenne egy olyan kérdésem(,) hogy (be)szereltem (az) automba utolagos(an) fordulatszám méröt. acc vezetékröl kap tápot,(_)kocsi test körsaruval , trafó 1 kap jelet (A) müszer müködik(,)de hibás értéket mutat(.) ,gaz adásra le_esik a fordulatszám_,(_)motor féknél fölmegy(, )a vezérmü tengely 4(_)polusu induktiv jeladóra kötöttem(, de) nem müködöt(t.) van köze a elögyujtáshoz_, vagy rossz a muszer. valakinek valami tipp(j)e_? II. Gondolatainkat szedjük össze és egy jól megfogalmazott és nyelvtanilag is helyes hozzászólásban írjuk meg azokat. -moderátor- A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2016
Sziasztok!
Bontottam egy VW Passat B3as műszerfalat és a fordulatszámkijelzőjét át szeretném szerelni a sajátomba. A sajátom diesel üzemű a bontott pedig benzines volt. A fordulatszám kijelzőnek van egy csatlakozási pontja amit nem igazán tudok bekötni. Az alternátorról kapná a jelet. Ha valaki jártas benne, megkérném, hogy segítsen. Mellékelem a NYÁK lapot amit kibontottam hogy hozzá tudjak férni.
Sziasztok.
Kis segítséget szeretnék kérni. Motoromon műszerfalat cseréltem, mert a gyári km órám csalt. Vettem rá egy univerzálist, digitális km órával. Működik is, minden funkciója. Ami a probléma vele, hogy a fordulatszámmérő mutatója késik 1 másodpercet a tényleges fordulathoz képest. A gyári műszerfal is elektromos fordulatszámmérős volt. Jelet a trafóról veszi mind a kettő. A fordulatot pontosan mutatja, csak későn. Mellékeltem 3 képet az új műszerfalról. Elvileg az eladó azt írta csak 2 és 4 hengeres motorhoz jó az egység, az enyém egy hengeres, de egy ugyan ilyet felraktak egy 400-as egyhengeresre, ugyan így bekötve és ott tökéletesen mutatott és gyorsan. Állítani lehet az egységet hogy 2 vagy 4 hengeresen van-e, ha 2 hengerre állítom pontos de lassú, ha 4 hengerre akkor lefelezi az aktuális fordulatot, de akkor is lassú. Youtubon nézegetve sem találkoztam hasonló hibával. Létezne valami ellenállás vagy kondenzátor amivel meg lehet gyorsítani? Előre is köszönöm.
Én a párom Marutijába csináltam kb. két éve (képet ne kérjetek, mert elkelt az autó) ott én 2db Hall elemmel tudtam stabilan megoldani a kijelzést Parsic-ból írt programmal, 3 digites kijelzéssel. Párhuzamosan ment a hagyományos és digitális km kijelzés, szerintem elég gyors és pontos volt.
Sziasztok!
Hasonló problémám lenne mint itt lejjebb.... Vettem az eBay-en egy digitális műszert...fordulatszámmérő,km óra,stb...egyben. Az volt a leírásában,hogy 2 ill.4 hengeres motorhoz való, DE! az alapbeállítása 1 hengeres.... Na most az én motorom 1 hengeres,de vagy nem mutat semmit,vagy marhaságot mutat. Ha átállítom 2 ill. 4 hengeresre,akkor jó...de ugyebár az 1 hengereshez képest akkor is marhaságot mutat.... Van valakinek ötlete? Át lehet ezt állítani? Vagy resetelni valahogyan...? Vagy létezik valami kapcsolás,amivel át lehet verni,hogy jót mutasson....? Köszönöm!
Ehhez egy-két dolgot még tudni kéne. Például milyen a motorod és milyen felépítésű a műszer. A képekből nem tudni hogyan működik.
Szia!
Sajnos túl sok mindent nem tudok róla....még szét sem szedtem... Elvileg az impulzusokat számolja,a gyújtótrafóra kötve működik. Volt,hogy a gyújtáskábelre tekert,pár menetnyi vezetékkel is mért valamit.... Most ha bekötöm,akkor 6000-et mutat alapjáraton. Egyébként egy kétütemű egyhengeres (Simson) motoron van...ill. lenne ha jól működne....
A kétütemű egyhengeres a négyütemű kéthengeresnek felel meg gyújtás szempontjából. Mert ugye kétszer annyi szikra van adott fordulatra. Próbáld a Simsontól független tápról ellátni feszültséggel, mert lehet az elektromos rendszeren szed fel valami zavarjelet. Aztán bele kéne kukkantani mert ha valami programozott egységet tartalmaz PIC vagy AVR akkor kicsi az esély, hogy működésre bírd program nélkül.
Az egyik képen a gyári fordulatszámmérő elektronikája, a másikon az univerzális műszeré látható. Hogyan tudnám meggyorsítani az univerzális működését?
Köszönöm! Kipróbálom....ha nem,akkor meg szétkapom...
Az eredeti műszered analóg technika. Az új pedig digitális, amit egy programozott PIC vezérel. Csak a gyártója tud segíteni neked szerintem. Valami leírást bekötési rajzot nem kaptál hozzá?
Kaptam. A bekötés helyes. Mutat is az új helyesen, csak késik a mutató egy másodpercet. Programozható az egység, 2-4 hengereshez. Cdiröl kapja a jelet, gyártó is úgy irta onnan kell neki a jel.
Szétszedni nem tudtam.....de egy pár dolgot kipróbáltam. Ha csak simân rákötöm a gyújtótrafóra,akkor beáll egy 2000 körüli alapjáratra....ha gázt adok,akkor felmegy 10000 környékére és ott is marad....
Egyébként 60mV körüli feszt mérek alapjáraton. Kíváncsiságból bekötöttem egy soros ellenállást (1,2k-val kezdtem aztán 5,6k-val is próbáltam) és rögtön jobb lett a helyzet. Ebben az esetben is 2000 körül mutat alapjáraton (ami sok) gázadásra szépen felmegy,aztán visszaáll az alapjáraton 2000-re..... |
Bejelentkezés
Hirdetés |