Fórum témák
» Több friss téma |
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés)
Szia! Kis túlzás volt persze, hogy nem programoztam semmit. 1984-1988-ig tanultam 8 bites számítógépeken BASIC-et és Z80 Assembly-t. 1997 környékétől fordítgattattam muszájból linux kerneleket, ha dolgozni akartam. 2000 tájékától html, javascript, visual basic, php, AS2 és makrónyelv (MSOffice, OpenOffice) ragadt rám, de ezek nem hardverközeli és inkább copy paste megoldások voltak, mert én is jobban szeretem a hardvert. Azt sajnálom, hogy a tárgyi segítséget valaki töröltette innen, amit leírtam. Amiket javasoltam ugyanis Arduino-szerű megoldások voltak. Arduinoban sok segítség van fent a neten, a többiben tudtam volna többet segíteni. Arduino is van a gépemen, de feldobtam rá egy Knight Rider villogót - és itt meg is állt az érdeklődés, mivel más mikrokontrollerekkel dolgozom, illetve most már van Arduino környezet az általam újabban használt ST mikrokontrollerekre is.
Na kezd ez alakulni, akkor a Blinknek, Fade-nek,PWM-nek (ezt már beírtam keresőbe) kell utánanéznem. Ja, még itt a 3 db N csatornás fet. A linken egy kapcsolás volt
![]()
Hello!
Hát tapasztalat híján hallgattam az első véleményre így már arduino packot rendeltem előbb azzal akarok kisebb sikereket elérni. Persze érdekel, hogy az általad írtak mivel jobbak, nekem még nincs összehasonlítási alapom. A copy+paste is jó, jó ha van sok kód de érteni is akarom különben a hibakeresés nehézkes. Mennyire érdemes az áramkör elemeibe belemenni? Kisáramúnál tönkre tudom tenni ha nem jól kötöm? Miknek nézzek utána? Köszi!
A FET azért kell, mert az arduino kimenete csak pár mA-t tud, a led szalag hossztól függően több ampert is felvehet. Tulajdonképpen egy egyszerű erősítő.
A FET lehet bármilyen TTL szintről hajtható FET, ha lehet, minél kisebb RDSon értékkel, hogy minél kevésbé melegedjen. Vagy ha nem akarsz ezzel vacakolni, akkor vegyél ilyet.
Van sok kód fent a neten. Én még alig írtam programot, inkább csak kiegészítettem, átírtam őket.
Áramköri elemeket mindenképpen ismerned kell, legalább azokat, amiket használsz a kapcsolásban. Tönkretenni zárlattal nem tudod, csak ha nem odaillő (5V-nál nagyobb vagy negatív) feszültség kerül oda A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2016
Kell áramköri ismeret. Előbb-utóbb nem csak a fejlesztőkészletet szeretnéd piszkálni, hanem hasznosítanád a tanultakat. Egy egyszerű led vezérlésnél is lehetnek problémák. Ha egy kijelzőt akarsz meghajtani, vagy csak egy bemenetet. A mikrokontroller csak a vezérlés. A testből az agy. Jó dolog agysebésznek lenni, de nem árt ha van mit mozgatni vele.
Szerintem kezd a 60 nap alatt arduino-val A Távir honlapon megtalálsz hozzá mindent. Kellően gyakorlati, és az elméleti háttere is megvan hozzá.
A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2016
kÖSZI, mindennel akarok vacakolni. Nem mazochista vagyok, de ami még nem magától értetődő azt nem készen akarom beszerezni, máshol lehet nem jó de az átépítéséhez meg nem lenne tudás.
![]()
Hát igen, kell anatómiai ismeret ehhez is kell anyag. Hiába ültetek be az agyba jó gondolatot ha nem tudom hogy reagál a végtag...
Ránézve az oldalra elég jónak tűnik. És elég olcsó is.
Te ezzel kezdted? Vagy tudsz olyat aki ezzel indult el?
Van lényeges különbség az RGB és RGBW vezérlése között? RGBW stripet rendeltem, azt akarom vezérelni.
Bár van sima RGB-m is, annak van tápja, távirányítója, azon is próbálkoznék.
Ha ilyen szalagot rendeltél, akkor annyi, hogy az R+G+B LED-ekkel egybeépítve van egy fehér LED is, ami vezérlés szempontjából egy negyedik kimenetet és egy negyedik FET-et igényel.
A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2016
Sziasztok,
mit bénázok el? ![]() Van egy megám és egy nanóm. Mindkettőn szépen működik a "Blink", az alaplapi LED-eket tudom villogtatni. Ha viszont nem az alaplapiakat akarom, nem működik a dolog. (Sima, piros LED egy 220 Ohm-os ellenállással, először próbapanellal, majd anélkül.) Megpróbáltam felderíteni a hiba okát. A LED a két kártya GND és 5V kivezetéseihez (forrpontjaihoz) érintve sem működik, viszont ugyanitt multiméterrel egészséges 5V-ot mérek. ![]() Természetesen a polaritásra figyelek, ill. a kis "próbalámpám" biztosan működőképes, mert közvetlenül az USB csatlakozóból viszont szépen világít. Mi a fene lehet ez? ![]()
A "W" utótag arra utal, hogy a LED úgynevezett 1WIRE módban tud kommunikálni, ezáltal programozhatóvá válik. A sima RGB és RGBW led közt az a különbség, hogy az RGBW típusu LED -re rá van integrálva egy mikrocsip, ami a LED -be épített diódákat tudja külön vezérelni mindezt úgy, hogy egy adatvonalon (ezért hívják 1WIRE -nek) fogadja a parancsot a vezérlő processzortól, és ez alapján kapcsolja be, vagy éppen ki a különböző színü diódákat.
RGBW LED felépítése... 1WIRE vezérlő IC... 1WIRE LED... Tudtommal a fehér színt pedig az összes (Red Green Blue) LED egyidejű bekapcsolásával állítják elő, nincs rajta külön fehér LED... De ha tévedek kijavítanak... A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2016
Oké, akkor van fehér LED -es is, viszont az nem programozható (Bár előbb utóbb, lehet lesz olyan is)...
A lényeg, hogy a programozhatóhoz olyan LED szalag kell, amin integrálva van az 1WIRE vezérlőcsip... A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2016
Egy kicsit meg vagy tévedve. Az RGBW led azt jelenti, hogy 4 színű led van benne(Red, Green, Blue, WHITE), nincs benne semmi vezérlő, az más tészta.
Amúgy miért akarod ráerőltetni a címezhető ledeket?
Nem akarom én ráerőltetni, csak a különbséget akartam leírni, de a W jelölés engem is megzavart úgy látszik...
Lehet, hogy félre értem, de van (!) RGBW WS2812 kompatibilis chip!!! Annyi a különbség, hogy még egy byte-al több adatot kell küldeni neki, hogy "kinyisson" a következő felé.
Van RGBW és RGBWW (tehát hideg és meleg fehér). Tökéletesen működnek, talán 1 éves cuccok, nekem van 10db minta, ki is teszteltem, sajnos kb 8x-os áron adják, mint a WS2812B-t pl. Az egyik képen lévő RGBW szalag, az nem címezhető, csak "sok lába van" és párhuzamosan vannak a LED-ek, tehát az az általános vacak. (ha az elég, akkor perdze nem szabad beruházni címezhetőbe, de felhasználás kérdése).
Előtúrtam a doboz mélyéről: SK6812-re keresgélj, ebből van mindenféle. Mi a csapda? Az, hogy a normál SK6812 az egy sima WS2812B RGB LED, csak többszörös áron (én be is kaptam, de hát így tanul a pupák), a többinél a W=>hideg fehér a WW=> meleg fehér. Sőt, van csak (!) fehér is WS2812 kompatibilis (abból nekem nincs, mert nem kellett...még). Ha meg DIP kell, akkor PL9823 (ez csak RGB, de ez diffúz, a gyártótól nem sikerült eddig szerezni víztisztát), de most látom, APA sorozatban van víztiszta (1 hónapja nem volt még). Szóval van választék...hétről-hétre változik.
Tehát tisztázva a félreértéseket, a "W" nem a wire-t jelenti, hanem a white-ot. Remélem tudtam segíteni egy kicsit.
Legalább érted - miről van szó. Ez kezdetnek nem rossz. Én 1986 óta foglalkozom elektronikával és sok mindent most kezdek igazán megérteni. Javaslom Paul Falstad circuit szimulátorának a használatát. Sok dolgot hamar megtanulhatsz, mivel nagyon jó a vizualizációja. Amit így megismersz - utána le is tesztelheted a valóságban. Iskoláknak is bátran ajánlani tudom. Messze nem pilótavizsgás - egészen egyértelmű. Ha kell én már magyarítottam egy részét, sajnos a java részben megakadtam pedig volt fórumtárs, aki ígért segítséget, de ő meg a nyelvvel nem boldogult. Pedzegettem már a modiknak is, hogy elérhetővé kellene tenni a segédlet oldalról, de nem nagyon volt rá senki aki ugrana. Mindenre nekem sincs időm. Lektorálni is jó lenne a fordításaimat valakinek.
Helló. Jónak tünik és jó is. Én is ott kezdtem, és nagyon sok mindent érthetövé tett számomra, nemgyöztem kivárni a következö leckét, házit.
![]() ![]()
Az az online 60 napos tanulás már nem működik, én 2x is megpróbáltam de egyszer se kaptam semmit.
Szia!
Nekem simán megy minden, küldik a leveleket, már a 15. leckénél járunk. Lehetséges, hogy a levelező rendszered a spam, vagy a promóciók mappába tette a leveleket.
Szia!
Nekem a promóciók mappába tette a leveleket!
Akkor lehet az lehet a baj mert nálam a promóciók mappa nem is látható mert kikapcsoltam a sok szemét miatt.
És neked megvan az összes lecke? Én lelkes vagyok, lehet gyorsabban haladnék.
A hardvert hozzá hol vetted? (Én már ebayről rendeltem sokmindent de lehet van amit inkább megveszek drágábban, de ha azonnal kell...)
Rendeltél 20m LED szalagot, de nem derült ki, hogy milyet. Gyanítom, hogy nem WS2812, vagy WS2811, amit nem csak én említettem, hanem mások is. Értelemszerűen ezzel a 20 m szalaggal együtt kell élned.
Ahová el kellene jutnod: - a LED-ek színének, fényerejének változtatása Arduino-val - IR jel fogadása Arduinoval, arról fogod vezérelni a szalagot Lehet, hogy nagyon csillagászati bonyolultságúnak hangzik, de az Arduino max. 200 Ft-os áron és internetről letöltött programok (lib-ek vagy függvénykönyvtárak) segítségével képes tetszőleges infradót fogadni. Magyarul képes megérteni annak az infratávírányítónak a jelét, amit már megrendeltél, de a gombokat másképpen is felprogramozhatod. Ez csak a jövő zenéje. A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2016
A FET-ekről annyit érdemes elmondani, hogy nem kétféle típus van belőlük. Ha bemész a boltba, akkor 99%, hogy nem azt veszed, amit kellene.
Olvass utána, hogy mi az a P-csatornás és N csatornás FET, elektronikai alapok. Inkább típusokat adok meg: - BUZ-11 30A 50V (160 Ft) - N csatornás - IRF 9Z34 69A 55V (125 Ft) - P csatornás Értsd meg, hogy hogyan működik a LED szalagod, értsd meg, hogy mi a különbség a P és N csatornás FET-ek között, válaszd mi, hogy melyik kell a LED-jeid kapcsolgatásához. Ezek a FET-ek olyanok, mint az állat, 69A az 7 mosógép áramereje. Még csak melegedni sem fog. A 20m LED szalagod 10A-t vihet maximum, ezeknek a típusoknak vicc kategória ekkora áram.
BUZ-11: RDSon: 0.04 ohm 10A mellett 0.4V esik, ez 10A-rel számolva 4W. Szerintem nem jelenthető ki, hogy nem fog melegedni. Főleg, ha az Arduino 100mA-t tudó kimenetéről fogja meghajtani, 5V-os gate feszültséggel, mert akkor tovább romlik a helyzet. Ahogy nézem az adatlapot, 10V gate feszültség mellett adja meg a 0.04 ohm-ot, 5V-hoz még 10A sem tartozik, és az RDSon ível felfelé az egekbe.
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |