Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   97 / 182
(#) András123 hozzászólása Aug 4, 2016 /
 
Tehát ha jől értem nem túl nagy baj a hengerfej melegedése , a kimenő levegőcsövet viszont mindenképp hűteni fogom valahogy . Ha majd lesz kisebb tárcsám a fordulatot majd lecsökkentem 1000-1200 ra. A tesztüzem még nem befelyezett mivel a lefujószelep 6 bárnál kiold ezt is meg kell oldanom erősebb rugóval
(#) Adam333 válasza szsrobert hozzászólására (») Aug 4, 2016 /
 
Ez konkrétan 16-os, bármilyen átmérőt használhatsz, ha nagyobb akkor nagyobb a cső palást felülete, könnyebben leadja a hőt.. Nálam 3m elegendő hogy 3-6 perces üzemidőknél annyira visszahül a levegő, hogy ugyan forró a visszacsapó szelep de azért kézzel megérinthető, egyenlőre bírja a melegedést, de álltalában rövid üzemre használom.
(#) Adam333 válasza András123 hozzászólására (») Aug 4, 2016 /
 
Visszaolvastam amit írtál nem egyértelmű (vagy én értem félre) az 1425 minek a fordulata végül is? Villanymotoroknál ez előforduló fordulatszám. Ha a motoré akkor sínen vagy! A tárcsáid pont felére csökkentik a fordulatot. Lefújószelep berhelgetés helyett vegyél egy visszacsapószelepet meg egy nyomáskapcsolót amiben van tehermentesítő s remekül automatizáltad a rendszert kb 10ezer forintból. A nyomáskapcsolóval meg szabályozhatod a rendszer nyomásértékét valamint a kilépő nyomást is külön. Ezen felül amukor feltermelt a kompresszorod a kívánt nyomásra és lekapcsol a ny.kapcsoló akkor a tehermentesítő leengedi a nyomócső és a visszacsapó szelep közötti szakaszt így következő induláskor a villanymotor könnyen fel tud pörgni mivel a dugattyúkra nem hat a rendszerben lévő nyomás.
(#) szsrobert válasza Adam333 hozzászólására (») Aug 5, 2016 /
 
Nyomas x felulet = ero.Nagy atmeroju vekony falu cso hamarabb szetreped.
(#) András123 hozzászólása Aug 5, 2016 /
 
Adam333 A motor fordulatszáma 2850 kompresszor tárcsa 230mm motor tárcsa 115 mm tehát a kompreszor fele annyit forog mint a villanymotor (1425) ez az amit egy kicsit soknak találok.Amit leírtál ,minden megvan a kompresszoromon csak a túlnyomás szelep külön be van építve az egyik tartályban Egy erősebb rugó és a csavar betekerésének a mértéke meg fogja oldani hogy 6 bár helyett pl 10 bárnál oldjon ki
(#) ordog20 válasza sznyeg hozzászólására (») Aug 7, 2016 /
 
megoldottam fázis figyelő 2 fázisú azóta össze raktam a kompit is most újra szétszedtem tartály át építettem a becsatlakozások éget meg a festés érdekében ami még hátra van vízhűtés a kompiknak meg külön álló olajtartályok beépítése ha teljesen kész van küldök be egy párképet róla
(#) ordog20 válasza sznyeg hozzászólására (») Aug 7, 2016 /
 
irtam egy regényt az előzőhöz de nem jelet meg de akkor rövidítem a motor aggaszt egy kicsit jelenleg amim van 380v 2.2kw motor 100mm tárcsával kompi egyik cseh 2 hengeres vízes másik rába 2 hengeres vízes egyik tárcsa a kompin 160mm másik 180mm persze csináltatokrá 2 egyformát terv 200mm kérdésem ebből az hogy a motornak elég lesz a 200mm vagy kisebb nagyobb kb méret lenne jó nekem mert jelenleg a 200l tartályt 5 és fél perc allat tölti fel 11bárra viszont melegszik a motor fogható de szerintem egésznap használnám leégetném ezt nem szeretném viszont állandó nyomásra szükségem lenne jelenleg a tárcsa átmérő lenne jó hogy elég vagy csináltasak nagyobbat vagy kisebbet hozzá?
(#) tibibalogh520 válasza ordog20 hozzászólására (») Aug 8, 2016 / 2
 
Szia!
Néha azért vegyél levegőt, mert csúnya a fulladásos halál!
(#) sznyeg válasza ordog20 hozzászólására (») Aug 8, 2016 /
 
Szia!
A kompresszor névleges fordulatszámára kell méretezni a szíjáttételt, tehát a tárcsaátmérőket.
Hogy mekkora a légszállítása a kompresszornak az fordulatfüggő, de van egy tól-ig tartomány, amitől nem érdemes eltérni. Felfelé semmiképp, mert a növekvő tömegerők széttépik a tengelyt, illetve a kenésed is elégtelen lesz.
De a motort is ugyanúgy méretezni illik a géphez amit meghajt, katalógus adat hogy a kompresszorhoz mekkora meghajtó teljesítmény kell. Ha egy motorral hajtasz meg két kompresszort, természetesen a teljesítmények összeadódnak. Arról nem beszélve hogy érdemes rátartani, tehát olyan 1,2-1,5 X nagyobb motorteljesítményt odatenni mint a kompresszor által "kért" minimum.
Az én "perverzióm" de én nem házasítanék két kompresszort egy rendszerre így. Inkább két teljesen egymástól független gépet építenék, külön motorral, vezérléssel és a kimenetét közösíteném de azt sem csak egy sima csővel hanem valahogy egy szeleppel szétválasztva egymástól a két külön gépet és tennék utána egy nagyobb tartályt.
A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2016
(#) ordog20 válasza sznyeg hozzászólására (») Aug 8, 2016 /
 
rendben bevetek mindent amit itthon egyenlőre megtalálok hozzá későbbiekben meg ha úgy lesz mehet a fejlesztés is ma meg nyomtam ugyan úgy 11bárra a tartályt egyesével a kompresszorok rákötésével fél perc van a 2 kompresszor között 0-ról ment mind a kettő cseh 10perc alatt végzet vele rába 10és félperc alatt a szíjtárcsa mind kettőn ugyan az volt,azt lenne jó tudni hogy a motornak mi lenne az üzem meleg állapota gyártó oldalán próbáltam rákeresni de sajna ilyen infó nincs fel tüntetve ha más nincs kap külön hütést addig amig nem találok komolyabb motort megfelelő áron
(#) sznyeg válasza ordog20 hozzászólására (») Aug 9, 2016 /
 
Egyébként az amit te Cseh kompresszornak hívsz, az Jikov névre hallgat.
De valószínűleg neked az a Jikov van, ami a Liaz teherautókban szolgál.
Kéthengeres, léghűtéses henger, vizes hengerfej, kényszerkenéses főtengely...
Az egy nagyon jó kis kompresszor, csak a fordulatra érzékeny hogy ne emeld a névleges fölé.
(#) Plero válasza Adam333 hozzászólására (») Aug 9, 2016 /
 
Az olajozást , olajtartályt hogyan oldottad meg? Nem nyomja a felső tartályba az olajat?
(#) Adam333 válasza Plero hozzászólására (») Aug 10, 2016 /
 
Szia!
Olajtartályba feltolja ugyan a felső csövön az olaj egy részét, csináltam egy szintjelző csavart a kompresszor oldalára a főtengely középvonalától feljebb. A menbyiségből látszik hogy bőven marad elegendő a forgattyúsházban mert csak egy ideig tolja fel az olajat, és ahogy megáll a motor visszaszívja az olajat gyorsan. Sokat kísérleteztem mind két cső bekötése és az olajrtály csavarjára kellett egy levegőző furat.Így jól működik.
(#) András123 hozzászólása Aug 12, 2016 /
 
Szétszetem a kopresszor kimenő csövét ,mivel átalkítani szeretném rajta a hűtést és azt tapasztalom hogy a hengerfejben és a csőben is a kartelból származó olajmaradványokat látok. Normális ez? Sok olajat tettem bele? Kopottak a hengerben a gyűrük? Magas a kompresszor fordlata?Mit gondoltok róla?
(#) sznyeg válasza András123 hozzászólására (») Aug 12, 2016 /
 
Szia!
Olajos kompresszornál ez teljesen normális jelenség lehet, az olajfogyás mértéke a kérdés.
Kompresszor olaj, vagy esetleg ásványi motorolaj (pl 20W50) kell bele, akkor nincs hiba ha azt öntöttél bele.
Az egyébként karter és nem kartel.
A kartell az két l és picit mást jelent
A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2016
(#) András123 hozzászólása Aug 12, 2016 /
 
15w 40 olaj van benne, az olajfogyást majd csak használat közben tudom tesztelni . Kár hogy nincsen rajta nívó pálca ,vagy esetleg kémlelő ablak. A helyesírási hibával kapcsolatban pedig teljesen igazad van
(#) ridelife hozzászólása Aug 15, 2016 /
 
A kompresszort még cserélni fogom de már igy is működőképes.
(#) elektroncso hozzászólása Aug 19, 2016 /
 
Sziasztok.
Kompresszor építésre adtam a fejem. Van hozzá egy LIAZ kéthengeres légsűrítőm és egy GANZ-MÁVAG gyártmányú 6bar üzemi nyomásra gyártott tartályom. Ma vettem hozzá egy EXTOL vízleválasztót is. A kompresszor 6bar nyomást fog tudni előreláthatóan. Nyomáskapcsolóm, nyomásmérőm, motorom van.
Arra gondoltam, hogy mi volna, a a vízleválasztót a légsűrítő és a tartály közé építeném be, így akkor a tartályba már páraszegény levegő érkezne. Ez mennyire jó ötlet?
A légsűrítő nyomócsonkján lévő menet mekkora lehet? Kicsivel nagyobb mint a víztechnikában használt 1/2 és ha jól néztem a menetemelkedés is más (nincs sajnos menetfésűm).
(#) zolika60 válasza elektroncso hozzászólására (») Aug 19, 2016 /
 
Nem nagyon. Nem elég a bemenet és a kimenet nyomáskülönbsége ahhoz hogy működni tudjon.
(#) Stewe válasza elektroncso hozzászólására (») Aug 19, 2016 /
 
A külső átmérőt meg tudod mérni, de ha metrikus, akkor valószínűleg ez egy M22×1,5 -ös menet, de a menetemelkedést is meg tudod mérni közönséges tolómércével, ha több menetet mérsz egyszerre, és a mért menetárkok számával osztod a méretet. (Így a mérési hiba is leosztódik)
(#) elektroncso válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 19, 2016 /
 
Rendben. Erre nem is gondoltam. Én inkább a hőre tippeltem, ami a nyomócsőben keletkezik. Akkor kerül a szokásos helyre.
(#) elektroncso válasza Stewe hozzászólására (») Aug 19, 2016 /
 
Bizony ráhibáztál! Tényleg M22x1,5. Köszönöm szépen.

Közben találtam egy ilyet:Ventil redukční /vyrovnávač tlaku/. Ha valaki ismeri esetleg erősítsen meg abban a hitben, hogy ez egy visszacsapószelep plusz leeresztőszelep kombináció (a szlovák nevéből ítélve az). Ez, a motor, a légsűrítő és a nyomáskapcsoló nagyapám tönkrement (felrobban a tartálya (kirohadt belülről)) került megmentésre, és emlékszem, hogy amikor megállt a motor, akkor szisszent egy nagyot a kompresszor. Mivel a nyomáskapcsoló nem leengedős fajta, más alkatrész meg nem volt beépítve ezért csak erre tudok következtetni.
Amúgy egy ilyen kéthengeres légsűrítőm van:
Légsűrítő

Hengerfej
(#) Chipmunk1960 válasza elektroncso hozzászólására (») Aug 20, 2016 /
 
Szia, Oda van írva, 1/4" viz csatlakozás.
(#) elektroncso válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Aug 20, 2016 /
 
A vízleválasztó igen, csak én a légsűrítő hengerfejében lévő menetre kérdeztem rá, az pedig mint Stewe fórumtárt rámutatott M22x1,5, amit ma az üzletben is megerősítettek.
(#) elektroncso hozzászólása Aug 20, 2016 /
 
Megvolt a zuhanyozás.
Elvégeztem a tartályom nyomáspróbáját. Felengedtem a tartályt 5,5Bar vízzel (ennyi a helyi "városi" víz nyomása), kompresszorral emeltem a nyomást 7,5Bar-ig. A tartály gond nélkül bírta. Leengedtem a vizet, még kétszer végeztem el ugyanezt. Most még feltöltöm, és utána úgy hagyom, nyomás alatt, ez lesz a huzamosabb teszt. Magasabb nyomást nem tudok előállítani sajnos.
A zuhanyzás meg azért volt, mert ledobta a rendszer a slagot (amivel felengedtem vízzel) és én mire elkaptam a cső végét, és sikerült elzárnom a csapot rendesen eláztam.

Magában a tartályban huzamosan 5,5-6Bar nyomás fog uralkodni használat közben.
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2016
(#) Stewe válasza elektroncso hozzászólására (») Aug 20, 2016 /
 
Ha van egy kutya közönséges biciklipumpád, azzal 10 Baros teszt is menni fog... és ha tele van vízzel, akkor nem is kell sokat pumpálnod!
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2016
(#) elektroncso válasza Stewe hozzászólására (») Aug 20, 2016 /
 
Csak nem tudom elképzelni, hogy hogyan tudnám csatlakoztatni a biciklipumpát a tartályhoz.
Minden ötletet szívesen fogadok hozzá!
(#) Stewe válasza elektroncso hozzászólására (») Aug 20, 2016 /
 
Arra a csonkra, ahová eddig a kompresszort tetted, egy bicikliszeleppel felszerelt gumicsövet tenni. A tartály legyen TELE vízzel, így pár nyomás után 10-12 Bar nyomást is tudsz létesíteni.
Előnye a kis nyomótérnek, hogy ha a tartály nem viseli el a nyomást, nem nagy térfogatú sűrített levegő energiája fog elszabadulni mikor hasad a tartály, csak nyög és spriccel egyet, úgy, hogy téged is életben hagy. A nyomáspróba nem játék....
Másik előnye, hogy minél kisebb az összenyomható közeg térfogata a tartályban, annál gyorsabb nyomásesést okoz egy alig észrevehető szivárgás.
(#) elektroncso válasza Stewe hozzászólására (») Aug 20, 2016 /
 
Már egy órája 8Bar-on tartom a tartályt, eddig semmi nyomáscsökkenés. Nagyszüleimnél van lábbal nyomkodható autókerék pumpa, ahhoz könnyebb csatlakozást készíteni, szerintem kölcsön fogom kérni.
Éjszakára is nyomás alatt hagyom a tartályt, ami amúgy a leendő üzemi nyomás értékéig van engedve vízzel (5,5-6Bar), erre segítettem rá egy légkompresszorral, amivel felemeltem a nyomást 8Bar-ig (levegővel dúsított víz ). Ez az, amit már egy órája rendületlenül tart.
(#) Stewe válasza elektroncso hozzászólására (») Aug 20, 2016 /
 
Az autókerék pumpának viszonylag nagy a nyomó dugattyúja, hisz autónál nagyobb mennyiség kell, és 3bar fölé ritkán mennek, még nehéz-pótkocsi 1100×20-as gumijába se nyomnak többet 7,5-nél, biciklinél meg a 12 se ritka. Ezért a biciklipumpák kisebb dugattyúval, nagyobb nyomásra képesek. (Orvvadász nyílágyút is láttam ilyet, a bűnügyi múzeumban.)
A vízzel való feltöltés a lényeg, nem az, hogy üres tartályt vízzel tölts fel nyomásra.
Mert ha üres tartályra nyitod rá a csapot, abban felül, literenként 1/8 liter levegő is lesz... a tartály nyomáspróbánál pedig az a lényeg, hogy a víz behatoljon az esetleges repedésekbe, és hidraulikusan mutassa ki a meglévő hibát.
Nyomás nélkül kell tehát feltölteni, aztán pumpával megnyomni.
Következő: »»   97 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem