Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Tehát ha jől értem nem túl nagy baj a hengerfej melegedése , a kimenő levegőcsövet viszont mindenképp hűteni fogom valahogy . Ha majd lesz kisebb tárcsám a fordulatot majd lecsökkentem 1000-1200 ra. A tesztüzem még nem befelyezett mivel a lefujószelep 6 bárnál kiold ezt is meg kell oldanom erősebb rugóval
Ez konkrétan 16-os, bármilyen átmérőt használhatsz, ha nagyobb akkor nagyobb a cső palást felülete, könnyebben leadja a hőt.. Nálam 3m elegendő hogy 3-6 perces üzemidőknél annyira visszahül a levegő, hogy ugyan forró a visszacsapó szelep de azért kézzel megérinthető, egyenlőre bírja a melegedést, de álltalában rövid üzemre használom.
Visszaolvastam amit írtál nem egyértelmű (vagy én értem félre) az 1425 minek a fordulata végül is? Villanymotoroknál ez előforduló fordulatszám. Ha a motoré akkor sínen vagy! A tárcsáid pont felére csökkentik a fordulatot. Lefújószelep berhelgetés helyett vegyél egy visszacsapószelepet meg egy nyomáskapcsolót amiben van tehermentesítő s remekül automatizáltad a rendszert kb 10ezer forintból. A nyomáskapcsolóval meg szabályozhatod a rendszer nyomásértékét valamint a kilépő nyomást is külön. Ezen felül amukor feltermelt a kompresszorod a kívánt nyomásra és lekapcsol a ny.kapcsoló akkor a tehermentesítő leengedi a nyomócső és a visszacsapó szelep közötti szakaszt így következő induláskor a villanymotor könnyen fel tud pörgni mivel a dugattyúkra nem hat a rendszerben lévő nyomás.
Nyomas x felulet = ero.Nagy atmeroju vekony falu cso hamarabb szetreped.
Adam333 A motor fordulatszáma 2850 kompresszor tárcsa 230mm motor tárcsa 115 mm tehát a kompreszor fele annyit forog mint a villanymotor (1425) ez az amit egy kicsit soknak találok.Amit leírtál ,minden megvan a kompresszoromon csak a túlnyomás szelep külön be van építve az egyik tartályban Egy erősebb rugó és a csavar betekerésének a mértéke meg fogja oldani hogy 6 bár helyett pl 10 bárnál oldjon ki
megoldottam fázis figyelő 2 fázisú azóta össze raktam a kompit is
![]() ![]() ![]()
irtam egy regényt az előzőhöz de nem jelet meg
![]() ![]()
Szia!
Néha azért vegyél levegőt, mert csúnya a fulladásos halál!
Szia!
A kompresszor névleges fordulatszámára kell méretezni a szíjáttételt, tehát a tárcsaátmérőket. Hogy mekkora a légszállítása a kompresszornak az fordulatfüggő, de van egy tól-ig tartomány, amitől nem érdemes eltérni. Felfelé semmiképp, mert a növekvő tömegerők széttépik a tengelyt, illetve a kenésed is elégtelen lesz. De a motort is ugyanúgy méretezni illik a géphez amit meghajt, katalógus adat hogy a kompresszorhoz mekkora meghajtó teljesítmény kell. Ha egy motorral hajtasz meg két kompresszort, természetesen a teljesítmények összeadódnak. Arról nem beszélve hogy érdemes rátartani, tehát olyan 1,2-1,5 X nagyobb motorteljesítményt odatenni mint a kompresszor által "kért" minimum. Az én "perverzióm" de én nem házasítanék két kompresszort egy rendszerre így. Inkább két teljesen egymástól független gépet építenék, külön motorral, vezérléssel és a kimenetét közösíteném de azt sem csak egy sima csővel hanem valahogy egy szeleppel szétválasztva egymástól a két külön gépet és tennék utána egy nagyobb tartályt. A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2016
rendben bevetek mindent amit itthon egyenlőre megtalálok hozzá
![]() ![]() ![]()
Egyébként az amit te Cseh kompresszornak hívsz, az Jikov névre hallgat.
De valószínűleg neked az a Jikov van, ami a Liaz teherautókban szolgál. Kéthengeres, léghűtéses henger, vizes hengerfej, kényszerkenéses főtengely... Az egy nagyon jó kis kompresszor, csak a fordulatra érzékeny hogy ne emeld a névleges fölé.
Az olajozást , olajtartályt hogyan oldottad meg? Nem nyomja a felső tartályba az olajat?
Szia!
Olajtartályba feltolja ugyan a felső csövön az olaj egy részét, csináltam egy szintjelző csavart a kompresszor oldalára a főtengely középvonalától feljebb. A menbyiségből látszik hogy bőven marad elegendő a forgattyúsházban mert csak egy ideig tolja fel az olajat, és ahogy megáll a motor visszaszívja az olajat gyorsan. Sokat kísérleteztem mind két cső bekötése és az olajrtály csavarjára kellett egy levegőző furat.Így jól működik.
Szétszetem a kopresszor kimenő csövét ,mivel átalkítani szeretném rajta a hűtést és azt tapasztalom hogy a hengerfejben és a csőben is a kartelból származó olajmaradványokat látok. Normális ez? Sok olajat tettem bele? Kopottak a hengerben a gyűrük? Magas a kompresszor fordlata?Mit gondoltok róla?
Szia!
Olajos kompresszornál ez teljesen normális jelenség lehet, az olajfogyás mértéke a kérdés. Kompresszor olaj, vagy esetleg ásványi motorolaj (pl 20W50) kell bele, akkor nincs hiba ha azt öntöttél bele. Az egyébként karter és nem kartel. A kartell az két l és picit mást jelent ![]() A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2016
15w 40 olaj van benne, az olajfogyást majd csak használat közben tudom tesztelni . Kár hogy nincsen rajta nívó pálca ,vagy esetleg kémlelő ablak. A helyesírási hibával kapcsolatban pedig teljesen igazad van
A kompresszort még cserélni fogom de már igy is működőképes.
Sziasztok.
Kompresszor építésre adtam a fejem. Van hozzá egy LIAZ kéthengeres légsűrítőm és egy GANZ-MÁVAG gyártmányú 6bar üzemi nyomásra gyártott tartályom. Ma vettem hozzá egy EXTOL vízleválasztót is. A kompresszor 6bar nyomást fog tudni előreláthatóan. Nyomáskapcsolóm, nyomásmérőm, motorom van. Arra gondoltam, hogy mi volna, a a vízleválasztót a légsűrítő és a tartály közé építeném be, így akkor a tartályba már páraszegény levegő érkezne. Ez mennyire jó ötlet? A légsűrítő nyomócsonkján lévő menet mekkora lehet? Kicsivel nagyobb mint a víztechnikában használt 1/2 és ha jól néztem a menetemelkedés is más (nincs sajnos menetfésűm).
Nem nagyon. Nem elég a bemenet és a kimenet nyomáskülönbsége ahhoz hogy működni tudjon.
A külső átmérőt meg tudod mérni, de ha metrikus, akkor valószínűleg ez egy M22×1,5 -ös menet, de a menetemelkedést is meg tudod mérni közönséges tolómércével, ha több menetet mérsz egyszerre, és a mért menetárkok számával osztod a méretet. (Így a mérési hiba is leosztódik)
Rendben. Erre nem is gondoltam. Én inkább a hőre tippeltem, ami a nyomócsőben keletkezik. Akkor kerül a szokásos helyre.
Bizony ráhibáztál! Tényleg M22x1,5. Köszönöm szépen.
Közben találtam egy ilyet:Ventil redukční /vyrovnávač tlaku/. Ha valaki ismeri esetleg erősítsen meg abban a hitben, hogy ez egy visszacsapószelep plusz leeresztőszelep kombináció (a szlovák nevéből ítélve az). Ez, a motor, a légsűrítő és a nyomáskapcsoló nagyapám tönkrement (felrobban a tartálya (kirohadt belülről)) került megmentésre, és emlékszem, hogy amikor megállt a motor, akkor szisszent egy nagyot a kompresszor. Mivel a nyomáskapcsoló nem leengedős fajta, más alkatrész meg nem volt beépítve ezért csak erre tudok következtetni. Amúgy egy ilyen kéthengeres légsűrítőm van: Légsűrítő Hengerfej
Szia, Oda van írva, 1/4" viz csatlakozás.
A vízleválasztó igen, csak én a légsűrítő hengerfejében lévő menetre kérdeztem rá, az pedig mint Stewe fórumtárt rámutatott M22x1,5, amit ma az üzletben is megerősítettek.
![]()
Megvolt a zuhanyozás.
![]() Elvégeztem a tartályom nyomáspróbáját. Felengedtem a tartályt 5,5Bar vízzel (ennyi a helyi "városi" víz nyomása), kompresszorral emeltem a nyomást 7,5Bar-ig. A tartály gond nélkül bírta. ![]() A zuhanyzás meg azért volt, mert ledobta a rendszer a slagot (amivel felengedtem vízzel) és én mire elkaptam a cső végét, és sikerült elzárnom a csapot rendesen eláztam. ![]() Magában a tartályban huzamosan 5,5-6Bar nyomás fog uralkodni használat közben. A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2016
Ha van egy kutya közönséges biciklipumpád, azzal 10 Baros teszt is menni fog... és ha tele van vízzel, akkor nem is kell sokat pumpálnod!
![]() A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2016
Csak nem tudom elképzelni, hogy hogyan tudnám csatlakoztatni a biciklipumpát a tartályhoz.
![]() Minden ötletet szívesen fogadok hozzá! ![]()
Arra a csonkra, ahová eddig a kompresszort tetted, egy bicikliszeleppel felszerelt gumicsövet tenni. A tartály legyen TELE vízzel, így pár nyomás után 10-12 Bar nyomást is tudsz létesíteni.
Előnye a kis nyomótérnek, hogy ha a tartály nem viseli el a nyomást, nem nagy térfogatú sűrített levegő energiája fog elszabadulni mikor hasad a tartály, csak nyög és spriccel egyet, úgy, hogy téged is életben hagy. A nyomáspróba nem játék.... Másik előnye, hogy minél kisebb az összenyomható közeg térfogata a tartályban, annál gyorsabb nyomásesést okoz egy alig észrevehető szivárgás.
Már egy órája 8Bar-on tartom a tartályt, eddig semmi nyomáscsökkenés. Nagyszüleimnél van lábbal nyomkodható autókerék pumpa, ahhoz könnyebb csatlakozást készíteni, szerintem kölcsön fogom kérni.
Éjszakára is nyomás alatt hagyom a tartályt, ami amúgy a leendő üzemi nyomás értékéig van engedve vízzel (5,5-6Bar), erre segítettem rá egy légkompresszorral, amivel felemeltem a nyomást 8Bar-ig (levegővel dúsított víz ![]()
Az autókerék pumpának viszonylag nagy a nyomó dugattyúja, hisz autónál nagyobb mennyiség kell, és 3bar fölé ritkán mennek, még nehéz-pótkocsi 1100×20-as gumijába se nyomnak többet 7,5-nél, biciklinél meg a 12 se ritka. Ezért a biciklipumpák kisebb dugattyúval, nagyobb nyomásra képesek. (Orvvadász nyílágyút is láttam ilyet, a bűnügyi múzeumban.)
A vízzel való feltöltés a lényeg, nem az, hogy üres tartályt vízzel tölts fel nyomásra. Mert ha üres tartályra nyitod rá a csapot, abban felül, literenként 1/8 liter levegő is lesz... a tartály nyomáspróbánál pedig az a lényeg, hogy a víz behatoljon az esetleges repedésekbe, és hidraulikusan mutassa ki a meglévő hibát. Nyomás nélkül kell tehát feltölteni, aztán pumpával megnyomni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |