Fórum témák
» Több friss téma |
Ugye nagyon siettél a regisztrálásnál és nem olvastad végig a szabályzatot ? "Ha van olyan téma amibe a kérdésünk beleillik nem nyitunk új témát (főleg nem kettőt!) A porszívót mag hagyd nyugodtan két három napig a radiátoron ..
Kedves Kaqkk! Köszönöm válaszod! Akkor valószínűleg nem ment tönkre a motor? Azt olvastam, hogy ezek a mai darabok nagyon kényes masinák. Kicsit olyan, mintha nem kapna áramot a motor. A led kijelző teljesen úgy működik, mintha menne, csak nem jár a motor. Ez egy Electrolux Ultraone Deluxe Parketto.
Válaszod előre is köszönöm!
Údv Mindenkinek ,
Van egy Samsung RC 5513-as porszîvom. A csavarokat kiszedtem,de nem jôn szét, valami fogja. Tudna valaki segíteni? Előre is köszönöm.
Valószínűleg nem csavartad ki az összes csavart. Nézd meg, hogy a kimeneti szűrő alatt, vagy ha kipattinthatóak a bekapcsoló és kábelcsévélő gomb, az alatt nincs-e még!
Továbbá alattomosan elrejtve, kézi fogantyú alatt is szokott lenni (és még más lehetetlen helyeken).
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2016
Sziasztok,
Van nekem egy Siemens VM 10000 vizes/száraz takarítógépem aminek a motorja nem akar felpörögni és a szénkefék erőssen szikráznak. Legelőször a porszívó azt produkálta, hogy rögtön porzsákcsere után, bekapcsolás után a motor simán felpörgött, elakartam kezdeni porszívózni, de akkor elkezdett furcsa hangot kiadni vagy lehet hogy inkább elkezdett erőlködni, majd elég komoly füst jött ki belőle, olyan égett gumi vagy méginkább műanyag átható szaga. Szétszedtem az egészet, a motoron nem láttam fizikai sérülést, a szénkefék és a kommutátor OK, megmértem a tekercsek ellenállását, az is OK, összeraktam csak a motor, de nem tettem rá fedelet, bekapcsoltam és tökéletesen felpörgött. Azt hittem, hogy minden OK lesz, tehát összeraktam a porszívó tetejét, bekapcsoltam és puff, ugyanaz a nyögő hang, illetve fel nem tudó pörgés hangja. Persze most nem vártam meg amíg füst jelenik meg, kikapcsoltam és megint szét szedtem. Megint bekapcsoltam, és a ugyanaz a tünet, szénkeféktől erős szikrázás jött. Mi lehet a hiba? Egy hibás kondi tud ilyen tünetet produkálni? Megtudnám mérni a kondi kapacitását, de ahhoz le kell kötnöm legalább egy vezetéket róla vagy ala natur, így ahogy van is valós értéket fogok kapni? Mellékeltem egy fotót a mociról.
A kondenzátornak itt csak zavarszűrő szerepe van. A nélkül is kell működnie a motornak, csak zavarja a TV-t, rádiót. Szóval nyugodtan próbáld ki nélküle a motort. Bár a leírtak menetzárlatra utalnak.
Kérdés, hogy mi is füstölt? Ha a tekercs, akkor annak annyi, a tekerés ára nem térül meg. Talán, ha csak megszorult és éppen elkezdett szaga lenni még ép maradhatott a tekercs, lehet, hogy csak a por "égett". Esetleg a széthullott csapágydarabok is kelthetnek szagot forgás közben és a hangja is rossz. A csapágyak szoktak elsődlegesen szétmenni, abból is leginkább a szívóoldal felőli.
Köszi a válaszotokat, a tekercsek ellenállását is megmértem és a kommutátor minden szemben lévő leszedőjén is ellenállást mértem, sehol semmi zárlat. Persze két kommutátor tekercs között is lehet zárlat, majd megmérem megint, ezúttal minden szomszédos leszedőre is rámérek a szembenlevő mellett.
Hát a csapágyat igaz, azt nem néztem meg, keresztirányú lógásra meg fogom nézni, azonkívűl nem igen tudom mit nézzek. Annyiban lehet, hogy valóban csapágy hiba, mert a ventillátor maga is lepörgött a tengelyvégéről, és az volt az érzésem, hogy azért, mert a széle belevert a bakelit házba, és mivel órajárással ellentétes a menete így az könnyen lepöröghetett miatta és amíg ellenállt a súrlódásnak addig meg a bakelit ház szélét borotválhatta és talán az okozott akkora füstöt. 1-2 napon belül megnézem mégegyszer ezt a mocit és majd jelentkezem.
Így már nagyon sanszos a csapágyhiba. Széthullanak, elkopnak, eltűnnek! Kell egy kis csapágylehúzó. Én csináltam egyet. Ha jól emlékszem 60*40-es zártszelvény darab, rövidebbik oldalak átfúrva, felülre hegesztve egy tízes anya, az alsó luk kivágva az egyik oldalra. Kell még egy acél csavar, amit kihegyezel. A kivágott alsó részt alá tolod a csapágynak, ráhajtod a tengelyre a csavart és kulccsal szép lassan letolatod vele. Sajnos a kis gyári csapágylehúzók zöme nem fér oda ezekhez a csapágyakhoz, pláne nem jók, ha már csak a kisebbik gyűrű maradéka van a tengelyen.
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2016
A motoron nincs feltüntetve semmi adat,de mivel kiment a anyalapján egy kondenzátor, csak egyenesbe tudnám elinditani 220-ról.
Nem valószínű, hogy kondenzátoron keresztül indul (feszültségcsökkentés). Az zavarszűrő, anélkül is működik, csak zavarja környező elektronikus készülékeket. Kiveszed a hibásat, és bármely villanyász boltban kapsz másikat.
-----
A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2016
Én gondoltam hogy ha nem indul akkor az a baja, de az is megforduld az eszemben hogy a motrom csak egyenesbe kötöm 220-ra.
Szevasztok!
Adott egy porszívó, aminek a motorja kifogástalan, elektronika nélkül üzemel, de az elektronikája valamiért nem vezérli. A nyáklapon lévő mikro kapcsolót cseréltem, plusz egy 330nf és 660nf kondikat. plusz egy vezérlő triakot, vagy tranzisztort, de továbbra sem müködteti a kapcsolóval. Van benne egy 18 lábu Pic16f716 mikrokontroller lehet hogy az ment tönkre benne? Segítsetek kérlek benneteket hol keressem a hibát??
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni egy einhell inox 30a automatic porszívó javításához. Az lenne vele a probléma hogy ha a porszívó dugaljába csatlakoztatok egy gépet akkor a porszívó nem indul el automatán van bent egy kis elektronika gondolom azzal lehet a gond.Valaki tudna segíteni hogy mit kéne mérnem vagy kicserélni a panelon? Előre is köszönöm
Első nekifutásra a relét nézd meg.
És azt hogy tudom kimérni?A sárga alkatrészre gondolsz ugye?
Igen, a sárgára. Először is nagyítóval megnézed a lábainál a forrasztásokat, nem repedt-e valamelyik. Ha ez rendben megkeresed az adatlapját. Abban megnézed a lábkiosztást és elsőnek megméred a behúzótekercset. Ha az nem szakadt, akkor kapcsolsz rá feszültséget és megméred az érintkezői zárnak-e.
Rendben hamarosan megnézem és ha relé rendben van akkor mi lenne a következő lépés?
Megnézni van-e kapcsoló feszültség.
lényegében a relé vezérli ezt hogy induljon a porelszivás mikor pl egy horonymarót elindítok?
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2016
a relé minden lábkiosztása sipol egymással gondolom az ugy nem jo.A porszívó dugaljában van áram.
Kiforrasztottam a relét a tekercsnek adtam 12v de nem csinált semmit.Kevés a 12V?
Kevés. Rá van írva a tetejére hogy 48V-os. Az adatlapját nézd meg. Egyszer már írtam és be is tettem.
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2016
Visszaraktam a relét a helyere.de a tekercs két lába között nincs feszültség gondolom 48v kellene lennie ?
Csak akkor, ha kapcsolnia kell, tehát van bekapcsolt készülék a dugaljban.
Szia! Ez az elektronika hasonló lehet egy lágyindítóhoz. Ha a relé nem akar meghúzni akkor valószínű, hogy az az NPN tranzisztor szakadt lehet, mert az volna az érzékelő és kapcsoló elem a relé számára. A diódákat sem ártana kiméregetni nem e átvezet vagy szakadt benne valamelyik, mert a relének egyenfeszültség kell.
Az npn tranzisztort kimértem,A középső lábára raktam a pirosat és 500 és 600 körüli értéket mutatott mind a két szélső lábhoz képest a két szélső láb egymáshoz képest nem zárlatos.A diódákat kezdtem mérni az 1 es bekarikázott mind a két irányba mutat egyik irány 430 másik irány 1600.Bár ez egy kicsit másabb fajta vagy nem is dióda?A 2 esel bekarikázott az ugyan olyan mind az 1 es csak itt az egyik irányba mutat bár mikor megfordítom akkor egy pillanatra az is mutatja az 1600 körüli értéket de csak egy másodpercig.A kékkel bekarikázott ellenállás meg szikrázni kezd mikor gépet csatlakoztatok az aljzatba és elindítom.A nagy zöld meg eléggé melegszik .Röviden ennyi lenne
Használd a Válasz "gombot, hogy kinek válaszolsz ..... A kékkel bekarikázott ellenállás ami csatlakoztatott készülék indításakor szikrázik, nyilván meg van nyúlva, mert látszik, hogy körbe van repedve a színek vonalkódja mentén. Az volna a feladat, hogy próbáld beazonosítani a vonalkódja szerinti értékét ennek az ellenállásnak és cseréld ki, mert ez éppen egy soros tagja volna a tápfeszültség résznek és talán csak ennyi a hibája az áramkörnek.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |