Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   222 / 345
(#) erbe válasza patai8 hozzászólására (») Aug 12, 2016 /
 
Ez a motor még három fázison is sovány egy kompresszorhoz. Ha a kompresszorról is írnál valamit, egyezkedhetünk.
(#) zamatőr válasza proli007 hozzászólására (») Aug 13, 2016 /
 
Üdv! Nem egy szakrajz de ennek alapján kötöttem be .
(#) proli007 válasza zamatőr hozzászólására (») Aug 13, 2016 /
 
Hello! Lehet, hogy így értem, bár a rajzod mást mutat. Ezek szerint a trafót arra használtad, hogy a 230V-ból 400V-ot gyártottál, és így a motort csillag kapcsolásban tudtad üzemeltetni egyfázisú kondenzátoros indítással. (Mert a rajzon a 380V felirat, inkább azt sugallja, hogy két fázisról működik a kapcsolás, és a mágneskapcsolóknak gyárt a trafó 230V feszültséget).

De hogy hogyan került bele ebbe a dologba a csillag-delta átalakítás, azt nem lehet tudni, mert annak sem a sebességváltáshoz, sem a forgásirányváltáshoz sok köze nincs. Annak szerepe, leginkább, hogy háromfázisú üzem esetén indítás alatt csökkentse a motor indító áramát. De a bizonytalan forgásirányhoz sincs köze. Azt el tudom képzelni, hogy a bizonytalan indítási irányt, a nem kellő kapacitású üzemi kondenzátor okozza. És ugyan az a kapacitás már 400V feszültség mellett elegendő lehet.

Egyébként a Fel-Le és Gyors-Lassú nyomógombok működését a rajz alapján nem igazán értelmezhető, mert azt vagy egy-egy speciális működésű nyomógomb végzi (ha egyáltalán van ilyen) vagy négy külön nyomógomb. De ez a rajzon nem igazán azonosítható.
(#) palcsika26 válasza zamatőr hozzászólására (») Aug 15, 2016 /
 
Én azt nem értem, hogy miért is kellett ennyire túlbonyolítani?
Ugyanúgy ahogy az előttem szólónak, nekem se tiszta.
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2016
(#) zamatőr válasza proli007 hozzászólására (») Aug 19, 2016 /
 
Üdv!A lényeg ez egy speciális háromfázisú csillagkapcsolású motor amely kikapcsolt állapotban rögzítő fékes. 230V-ról kellett megoldani a működtetést. A csillagpontot megbontva deltában bizonytalan volt a forgásirány egy tekercset kihagyva meg nem oldott a fék (tengelyirányban elmozdul a forgórész). Így visszatértem a 380V-hoz egy trafó átkötögetésével és mivel úgy láttam működik megcsináltam ezt a mikró trafó átalakítást. A kapcsolásban a trafó 48V-ot ad a mágneskapcsolóknak és a nyomógombok kettős működésű emelő vezérlők(nyomásra indít továbbnyomásra gyorsít). Sajnálom ,hogy nem tudtam érthetőbb leírást és rajzot adni.
(#) proli007 válasza zamatőr hozzászólására (») Aug 19, 2016 /
 
Hello! Oké, így érthető. Ezek szerint a határozatlan indítást a fék bizonytalan oldása okozta. A vezérlő nyomógomb pedig "speciális". Bocs, hogy kötözködtünk, de ha ezt írtad volna elsőként, kapásból érthető lett volna talán számomra is.
(#) Lacika23 hozzászólása Aug 21, 2016 /
 
Örököltem egy kis, állítólag ventilátor motort. Kis keverődob forgatásához szeretném használni, de fogalmam sincs hova kössem a 220-at. Nem vagyok elektromos szaki, ezért ilyen szinten kérném a válaszokat, amit előre is köszönök.
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2016
(#) bladerock99 hozzászólása Aug 21, 2016 /
 
Sziasztok , adott egy MMR150PLUS 230V DC villanymotor , az lenne a kérdésem , hogy ez elé kellene hídat tennem , illetve valamilyen limitáló elektronikát . (Terv szerint , elképzelésem az , hogy direkt hálózatról müködne a motor , 1 kapcsoló segítségével.)
(#) zolika60 válasza bladerock99 hozzászólására (») Aug 21, 2016 /
 
Adatlapja nincs?
(#) bladerock99 válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 21, 2016 /
 
sajnos nincs , eléggé piciny moor , ha jól tudom valamilyen konyhai eszköz motorja lehetett , turmix -, vagy botmixer gép . ha lenne telefonom képet is tudnék küldeni róla ...
(#) zolika60 válasza bladerock99 hozzászólására (») Aug 21, 2016 /
 
A kép jó ötlet. Az állórésze mágnes?
(#) bladerock99 hozzászólása Aug 21, 2016 /
 
találtam képet róla
(#) bladerock99 válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 22, 2016 /
 
Tettem 2 darab képet , gondolom megteszi .
(#) proli007 válasza bladerock99 hozzászólására (») Aug 22, 2016 /
 
Hello! Ránézésre ez egy állandó mágnesű motor lesz, tehát csak egyenáramról működik. Vagy is hidat kell elé tenni. Nem tudom milyen "limitáló elektronikára" gondoltál. Esetleg a kommutátor zavarásának csökkentésére lehet tenni LC hálózati szűrőt, vagy yarisztort a kommutátorra a diódák védelme érdekében.
(#) proli007 válasza Lacika23 hozzászólására (») Aug 22, 2016 /
 
Hello! Látom nem tudnak segíteni, mert ismerni kellene minimum ezt a motort annak aki segíteni is tud. De a képen pont nem látható, hogy minden vezeték a motorból jön-e. Mert a hálón ami fellelhető ventilátoroknál, nem ezek a színű vezetékek vannak használva.
Esetleg kimérni, hogy mely vezetékek között van ellenállás. Abból talán kiderül a bekötése.
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2016
(#) maszek0005 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 22, 2016 /
 
Bővebben: Link
Talán ez segít. Tisztelettel: Jani
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2016
(#) maszek0005 hozzászólása Aug 22, 2016 /
 
Bocsánat Proli Mester!!!! A Lacika 23- nak akartam küldeni, de az ördög nem alszik...
(#) maszek0005 válasza Lacika23 hozzászólására (») Aug 22, 2016 /
 
Lacika023! Bocsánat, de véletlenül Proli007-nek küldtem el a bekötési rajzokat. Sajnos linkként nem működik, de ha bemásolod a böngésződ címsorába, megnyitja. Itt lehet találni bekötési rajzot. Tisztelettel: Jani
(#) maszek0005 hozzászólása Aug 22, 2016 /
 
Tisztelt Szerkesztő Úr! Nagyon szépen köszönöm a kijavítást! Tisztelettel: Jani
(#) maszek0005 válasza maszek0005 hozzászólására (») Aug 22, 2016 /
 
Közben a Szerkesztő Urak kijavították, így már linkként is működik. Tisztelettel: Jani.
(#) bladerock99 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 23, 2016 /
 
Nem tudom mi történhet ha egyeniránítás után hálózatra kötöm , nem éghet le a motor vagy ilyesmi ?
(#) proli007 válasza bladerock99 hozzászólására (») Aug 23, 2016 /
 
A motor jótállása nem nálam van.. De ha szűrés nélkül kapja az egyenirányított feszültséget, akkor pont annyit fog egyenben látni, mint a váltó volt.

Na, ez pont olyan volt, mint anno amikor még a betonban laktam. Sok volt a közös villanyszámla (93eFt/év). Felajánlottam, hogy ingyen bérmentve megoldom, hogy a ventilátorok ne járjanak feleslegesen állandóan. Egy okos lakó, azonnal megkérdezte, hogy nem fog leégni a motor, ha ki-be fog kapcsolni?.. Szerinted megcsináltam a kütyüt?
(#) Lacika23 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
Köszönöm a segítséget.
Válaszok: minden vezeték a motorból jön ki. De közben elvittem egy "idősebb" szakihoz egy pince műhelybe, aki ránézésre közölte, hogy a piros vezeték a közös bemenet, és bármelyik másikra adom a kimenetet a motor elkezdett különböző fordulattal forogni. És láss csodát így is lett. Tehát a probléma meg lett oldva.
üdv
(#) Lacika23 válasza maszek0005 hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
Köszönöm a segítséget. Elraktároztam ezt a sok tudást, biztosan jó lesz majd valamikor.
Egy "öreg" szaki egy pincéből megnézte, és közölte a piros a közös bemenő vezeték , a másik háromra ha kötöm a kimenetet, más sebességekkel forog. És igaza lett. Már használom is. Üdv
A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2016
(#) biowizard hozzászólása Aug 28, 2016 /
 
Üdv urak!
Megerősítést kérnék! Van 2db egyfázisu terménydaráló motor nálam "ellenőrzés céljából" és a bekötéshez semmi infóm,rajzom. Régi típusú terménydarálóból valók,sejtésem szerint nyomogombos rásegítővel indultak még nem kondival.
A 3 kábelen ami kijön a tekercsekből(egyszínűek) az egyik motornál 0-át mérek ellenállás méréssel multiméterrel,gondolom tekercseltetni kéne(kuka).
A másik motor is ugyan az,de ott két tekercsen mérek ellenállást viszont szakadásjelzővel az egyik tekercs szakadást jelez. Gondolom ez is kuka.
Erősítsen meg valaki a gondolatmenetrmben. Vagy cáfolja meg,ha tévednék. Köszönöm.
(#) kezdoke hozzászólása Szept 1, 2016 /
 
Sziasztok kaptam egy műhely porszívót de a motorjával kicsit bajban vagyok a porszívó egy nilfisk gyártmány a gond az hogy a motrot hogyan kellene bekötni mert nekem ez furcsa
(#) proli007 válasza kezdoke hozzászólására (») Szept 1, 2016 /
 
Hello! Nem ismerem a motort, de mivel láthatóan a kommutátorra megy a villany, nagy eséllyel ez egyenáramú motor és állandó mágneses az állórésze. Vagy is ha így van, akkor elé egyenirányító kell. De kipróbálhatod 24V egyenáramról is, forogni fog. Ha egyenáramú, akkor a forgásiránya megváltozik, polaritáscserére. Ha soros főáramkörű lenne, akkor független lesz a polaritástól a forgásirány.
(#) kezdoke válasza proli007 hozzászólására (») Szept 1, 2016 /
 
Már biztos hogy egyenáramu a tápjából itélve de sajnos rossz. Folyamatosan csapja a szikrát de ez sajnos nem olyan szikra hogy "csillámzik" hanem teljesen körbe forog a szikra, mennyire valószínű hogy valaha életre lehet kelteni? Gondolom vagy valamelyik tekercsrésze zárlatos vagy a kommutátorja szabálytalan gondolom én.
(#) proli007 válasza kezdoke hozzászólására (») Szept 1, 2016 /
 
Ha körbe szikrázik, annak több oka is lehet. Kiolvadta a kommutátor, elkopott a szénkefe, leégett a motor, rosszul raktad vissza a kefét, nincs a kefe rácsiszolva a kommutátor ívére.
De hogy meggyógyítsd, ahhoz némi gyakorlat/tapasztalat kell ezen a téren. Ha a kommutátor hegesztve volt, már is ugrott a mutatvány. Visszaforrasztás, leszabályozás, kefe csere, rácsiszolás, tisztítás. Aztán vagy jó, vagy nem..
(#) proli007 válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Szept 1, 2016 /
 
Minő igaz! Így akár soros-főáramkörű motort is lehet készíteni. De az egyik mellett van egy sunyi + jelölés is..
Következő: »»   222 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem