Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Köszi a megnyugtató választ.
Üdv
Akkor mit takar pontosan az "1,9-2,1V" érték?
hogy 2 volt kell neki, vagy hogy ezek a határértékei, vagy mégis? Privátb A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2016
Elvileg ilyen feladatokra van kitalálva. Inkább az a kérdés az Arduinón kívül mi mindent kell elbírnia? Illetve a hűtés azért szokott gyenge pont lenni, bár kapcsolóüzemű.
Üdv ismét!!
Van egy 10v/1,2A os hálózati transzformátorom amit egyenirányítottam Greatz hidas kapcsolással (1n4001 diódákkal) ennek a kimenetén 10,3V-ot mértem multiméterrel+ezt még puffereltem hogy a lükktető egyenfesz egyenesebb legyen egy 3300µF/25v-os kondenzátorral és mikor leteszteltem hogy mennyi a fesz 7,5v-ot mért de a kondenzátor elkezdett puposodni meg nagyon forró volt ezért egyből kihúztam az aljzatból.A kérdésem az lenne hogy mi volt a probléma és hogy milyen kondenzátorral tudnám pufferelni? A választ előre köszönöm
Elég gyanús, hogy fordítva kötötted a kondenzátort. Még jó, hogy nem robbant fel. Mérd újra a diódákat és próbáld ki kondi nélkül. Ha akkor jó és stimmel a polaritás - utána tegyél rá csak kondit, természetesen jó polaritással és megfelelő feszültségtűréssel, mert akkor is lehet gond, bár a 25V-osnak illene bírnia a közel 15-16V maximumokat, de a mai világban tény, hogy szorosabbak a tűrések.
Ez mind szép, de honnan lehet tudni, hogy Te melyikeket szeretnéd beletenni. Mert két soros diódának a nyitófeszültsége nem haladhatja meg a tápfeszt. Sőt az áramkorlátozó ellenállásra is kell még jutni némi feszültségnek.
Két AA elem, csak 3V-ot ad le, így a Led-eknél, csak a párhuzamos kapcsolás marad. (Célszerűen egy-egy előtét ellenállással, főleg ha más színű a kettő.) Ha egy Led-nek 20mA-t adunk, akkor kettő 40mA. Ha ismered az elem kapacitását, azt elsztopd az árammal, megkapod működési időt órában. A két AA elemnek, már nem sok a 40mA, mint a CR-nek. Az előtét ellenállások számításához, van itt segédprogram. A feszültség tól-ig értékét úgy kell értelmezni, hogy a névleges áram mellett ekkora lesz a Leden ébredő feszültség. De van szórása, azért nem egy érték. De a Led-nek mindig áramot adunk/számolunk és ennek hatására fog beállni a nyitófeszültsége. A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2016
Felesleges privátban küldeni a linket, az nem bizalmas információ.
Egy LED áramát kell korlátozni, és a megadott feszültséget tájékoztató jellemzőnek kell értelmezni. A 20mA áram egy megengedhető maximum, amit akár a felére is lehet nyugodtan választani. A segédprogramok között van egy LED paraméterek című, az megadja, hogy körülbelül mekkora értékekkel kell megsaccolni a az előtétellenállást. Ha kísérletezgetni akarsz, az LR6(AA, ceruza) elemekkel jársz a legjobban, de inkább a hármas elemtartót ajánlom.
Köszi.
Arduino mellett még egy HM-11 BLE és egy ADXL335 modult. De az arduino helyett valószínű Attiny85 lesz.
Hát megvizsgáltam a feszültséget 10,6V de mikor átfordítom az aljzatban a villát akkor meg 9,96V ot mér a multiméter,
az eredeti koncepció alapján egy adott dolgot (pl. egy üveg vagy plexi lap) alulról akarok megvilágítani.
Az eredeti cél az volt hogy a megvilágítás 2db különböző színű LED segítségével történjen. Mivel összesen 17-20 ilyen alulról megvilágított dolgot akarok csinálni ezért eredeti tervek szerint amennyire csak lehet vegyesen szeretném megoldani a színeket. Célszerű leginkább LED-szalaggal lett volna, de az korántsem fért bele a költségkeretembe ha a hozzávalókat is figyelembe vesszük. Egyébként YT-on "JustVidman" egy 7 hónappal ezelőtt felrakott videóját ha megnézed ott az alapkoncepció amit szeretnék
bocsánat, csak nem akartam hogy bárki azt gondolja "reklámozok"
A 3-as elemtartó már 9V-ot adna le, nem lenne az sok a LED-nek? elnézést ha értetlennek tűnök, első ilyen projektem
Sorry, hosszú napom volt, este van... megkavarodtam, de jogos
Azt el kell bírja, de nézd át alaposan az adatlapokat, mert a bluetooth is szeret "enni" A legegyszerűbb, ha az összerakott áramkört meghajtod egy labortápról úgy, hogy kommunikáljon és mérsz egy áramot. Akkor nem érhet meglepi.
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2016
Ez BLE, 15mA-t fogyaszt ha épp kommunikál, alvó módban meg ~1mA.
Összesen együtt 27-28mA a max fogyasztás, amit próbapanelen mértem. (A85-el) Amitől inkább tartok, az az esetleges tüske, ami mondjuk gyújtás ráadásakor keletkezik, hogy ezekkel elbír-e a kis regulator.
Akkor lehet, hogy neked nem is erre lenne szükséged, csak egy QS-7805-1A Ami a 7805 DC-DC konverteres 1A-es megfelelője, vagy egy ilyen.. Ha nincs kijelző sem, akkor bőven elég. A betáp oldali kondik pont erre vannak, hogy megszűrjék a tüskéket. Egy mérnök barátom megoldása: 1uF+100nF+10nF+1nF egymás után. Nincs az a tüske... De ha nagyon precíz vagy akkor működés közben szkóp, vagy analizátor és megnézed mit kell szűrni és kap egy célirányos elnyomást.
Több dolog is felmerül itt.
Miért a gyúlékony hungarocel? Milyen kapcsolata van a fűtőszállal? Milyen kapcsolata van az elektronikával? Tipp: Burkold be parafával. Igen jó hőszigetelő, és nem terjed tovább rajta a tűz.
Egy hasonló plexis eszköznek szeretném az elektronikáját (világítás) megcsinálni:
. Lehetőleg 5-8.000 Ft közötti összköltségből, ugyanis 20db -ot szeretnék belőle csinálni. A világítás energiaforrásához vagy elemet szeretnék vagy USB-t de akkor nyilvánvaló okokból egy hosszabb vezetékkel. Nem akarok ennél nagyobb árammal dolgozni, ahhoz túl amatőr vagyok és veszélyes lenne még. A színváltás nem feltétel, nyilván előny, de csodát persze nem várok ekkora összegből ezért elfogadok egyszínes ötleteket is. Ha ebay -es vagy aliexpress -es cuccokkal jobban kijön akkor nyugodtan adhattok onnan is anyag-ötletet. Köszönöm A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2016
Minden transzformátor párhuzamosan kötődik a hálózatra, vagy nem értem a kérdést.
Primer oldalt természetesen, ha bedugsz valamit ugyanabba a konektorba elosztóval, az mind párhuzamosan lesz a hálózatra kötve...
Köszönöm mindenkinek aki segitett a búgó hifi szűrő kondis dologban,és persze neked is kameleon2.
Kicseréltem azt a bizonyos 3300µF os kondit és frankón teszi a dolgát hibátlanul.
A legolcsóbb megoldás: itt található. Ezt nehéz lesz alulmúlni. Ha mégis egyedibbre gondolsz, akkor keress meg pár cnc-s kollégát - olyanokat mint én és megcsinálják a plexit. Tápnak lehetne venni, vagy készíteni egy 3-as, vagy 4-es elemtartót és az azt elrejtő dobozkát - mondjuk nyákból. A led szalag felesleges pénzkidobás, hiszen normál ledekkel is megvilágíthatod - akár smd-vel is. Esetleg kaphat egy arduinós pwm-es vezérlést. Akkor még az rgb színjátékot is kihasználhatod és még belül leszel a kereten. Szerintem a legdrágább rész az elem és a plexi. A többi filléres cucc. Zoli bácsi munkáit ha láttad nyákból - akkor rájössz, hogy kreativitás kérdése. Google sketchupban össze lehet zongorázni térben az elemeket - utána már csak le kell szabni. Egy jó cnc-n pikk pakk kész, de lehet persze lombfűrésszel is csodákat tenni.
Szívesen! Apró dolgokon múlik az élet A kondik alap tulajdonsága, hogy kiszáradnak. Sok tápegységnél - főleg kapcsolóüzeműeknél ezt bele is kalkulálják az élettartamba. 2-3 évente illik cserélni. Persze ez sok körülményen múlhat. Gondolom a tiéd sem mai darab volt már, nem tudta ellátni a feladatát.
Elnézést rosszul fogalmaztam meg a kérdést,úgy értem hogy pl:2db trafót egy adott hálózati dugaljba
Igazából nem tudni mit is szeretnél. Mert amit írsz, az teljesen ugyan az, akár egy akár két dugaljba dugod be. Szerintem neked a problémád az, hogy két trafó szekunderét szeretnéd közösíteni. De egyszerűbb lenne, ha nem Mi találgatnánk, hanem Te írnád le, mi is a cél..
Köszönöm, épp pár perce találtam én is egy jót szintén aliexpress oldalon.:
https://www.youtube.com/watch?v=oOUWDdBN0Rs US $1/db (jó jó tudom átváltás után 1,1$) ami kb 300HUF de így is egész jól kijön 20db-ra kb 6.000HUF -ból, ha az elemeket is beleszámoljuk (ha jól látom 2db AA elem megy bele) akkor kb 8.000HUF, funkció sem nem túl szegényes sem nem túl bőséges, kispénzűeknek megteszi (Kikapcs / világit / Villog) Kicsit sajnálom hogy nem én magam rakom össze, de majd talán legközelebb ha mennyiség és pénz-keret is optimális lesz Plexit már néztem, kb egy 100mmX15mm -es lesz ami kb egy A6 lap mérete. A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2016
Oké, de azt csak "fázishelyesen" lehet összekötni. Pontosabban tudni kell, hogy a szekunder milyen fázisban adja le a feszültséget a másik trafóhoz képest. És csak fixen lehet megoldani a primer és szekunder összekötését. Mert ha a két trafót külön dugdosod, akkor soros kapcsolásnál vagy nem lesz feszültség, vagy párhuzamosnál "csatt" lesz, ha nem jól dugod be.
Tehát "még egyszer kérdezem", mi is a cél? Idézet: „az eredeti koncepció alapján egy adott dolgot (pl. egy üveg vagy plexi lap) alulról akarok megvilágítani...” Arra azért számolj, hogy ez nem LED, ezt úgy hívják elektrolumineszcens vezeték, és nagyon kevés a fényereje, lehet, hogy neked kevés lesz a plexi megvilágításához. Ahhoz épp hogy a LED kellene, mert annak jobban irányított a fénye... Persze ennyi pénzért egy próbát megér... |
Bejelentkezés
Hirdetés |