Fórum témák
» Több friss téma |
Szevasz!
Hogy is mondjam. Elég nehéz kibogarászni, mi hova megy (honnan jön), itt viszont ( a kézi rajzot keresd meg az oldalon) le van rajzolva a bekötés (na azon kiigazodom). Ha ez Neked rosszul forog, cseréld fel a főfázis tekercsvégeit. (Ne zavarjon meg, de felcserélheted a segédfázis végeit is, az eredmény ugyanaz). Bővebben: Link Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2016
Sziasztok van nálam néhány kisebb teljesítményű villanymotor (30w) a típusa imi vox 13,8/4 ha jól olvasom. 4 vezeték jön ki belőle valószínű állandó kondis de többet sajnos nem tudok róla.Szükségem volna rá egy hűtőkamrához de nem tudom elindítani. Ha valaki tud segíteni megköszönném.
Hali!
Kísérleteim alapján. Nekem is hasonló van. 35mikrós üzemivel, és 120 indítóval próbálkozz!
Itt hadd kérdezzem meg kell a miha relé mindenképp?
A motorom teljesen ugyanez!
Deltába kötve, 2 kondi és szinte közben lefullad, ezért kérdezem kell e a miha relé? http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_1449.html?pg=220
A miha relé milyennek kell lennie esetleg pontos típus?
Sziasztok!
Van egy leégetett HZP80b típusú imi villanymotorok: 2845 1/min 1100W 3 fázisú. A gondom az, hogy nem sikerült úgy kiszedni a tekercseket, hogy a tekercsfej kötéseket fel tudtam volna jegyezni. A menetszám megvan és hogy hány hornyot fog közre a tekercs. A tekercselése koszorús és egy tekercs között 9 "üres" horony van (tehát azzal együtt amelyikben a tekercs is van 11 horny). Egy horonyban 2 tekercs volt valamelyik eleje a másik végével, de ezt már nem tudtam kitalálni, hogy hogy lehetett. Arra lennék kíváncsi, hogy kell a tekercsfejeket összekötni, esetleg egy sematikus ábra jól jönne vagy valamilyen jegyzet ha már valaki tekercselt hasonló motort.
24 horony?
Igen ez lemaradt.
Nekem soknak tűnik a 9 üres horony, én nem bonyolítanám, gyorsban firkáltam egy rajzot, ha eligazodsz rajta
Egy horonyban egy tekercs van, 8 üres horony marad ki, így a legegyszerűbb.
Aha, bár nem tudom ekkor hogy alakulnak a menetszámok és a sablonméret, csak ez a problémám vele.
Egy másik topicban már próbálkoztam a megoldással csak a segítőim száma kevésnek bizonyult. Az utolsó hozzászólásomat légyszi olvasd már el a másik topicban, nem terhelném a fórumot azzal hogy ide másolom akár oda is írhatsz. Az eredeti koszorús tekercselés volt, ha jól tudom amit rajzoltál az a koncentrikus, ami csak a helyhiány miatt lehet probléma. Az 1 horonyban 2 tekercs megoldással is próbálkoztam ITT. A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2016
Szép napot mindenkinek! Volna egy régebbi tipusú imi búvárszivattyú én még nem találkoztam eddig ilyennel. Ahogy szétszedtem ami nem volt egyszerű az összes csavar szét volt rohadva olaj folyt ki belőle de nem mind így nagyrészét meg tudtam menteni. Gondolom ez hűtőfolyadék ként van benne de milyen fajta olaj való bele valaki tud róla valamit??? És mivel tudom kimelegíteni a házból az állórészt mert az egyik vége az fix? képet amint tudok küldök azt is
Sziasztok! Van egy 220v 1500w-os motorom egy 2 hengeres kompresszort hajt 160-200 indító kondival és nyomógombbal működőt. Nyomáskapcsolót szeretnék rá szerelni így kiváltottam a nyomógombot egy Mihá relével 120/530-as azóta terhelés alatt csak zug nem indul el, terhelés nélkül pedig először ide-oda ugrál a tengely és egy kis idő múlva elindul a megfelelő irányba. A kérdésem az lenne, hogy ez a relé jó e hozzá? Ha nem akkor milyen kellene? Válaszaitokat előre is köszönöm!
Sziasztok!
Imi cz792-es motor bekötésében tudtok segíteni? Két db három eres kábel csatlakozik a motorhoz. Köszi!
Szia!
Piros kör betáp, zöld kör nyomógomb.
Köszi!
Én is erre gondoltam, de így már tuti!
Sziasztok. Van itthon egy IMI motorom a kör alakú bekötési táblával. Elvileg (ha jól néztem a neten) 750W-os üzemi kondenzátoros motor,tehát nem indító kondival felszerelt motor. Viszont megbontva a kapcsoló tábláját össz-visz 1 darab lemez van bent. Nem tudom hogyan lehetne bekötni mivel a bekötési matrica hiányzik a gépből. (Legalábbis félig megvan de a másik fele szerint 2 lemeznek kéne bent lenni.) A válaszokat előre is köszönöm.
Azt hogy hol és mit néztél a neten nem tudjuk. A bekötés megtalálásában egy fénykép segíthetne, de azt sem tettél fel. Nem könnyű így válaszolni, segíts nekünk, hogy segítséget kapj.
Fura,valószínűleg a motor át lett tekerve összesen 4 kivezetése van ( 2 barna szálas és két kék szálas) ezek mennek a kapcsoló táblájába. Máris küldöm a méréseket és a fotókat.
Mod.: Itt vannak a képek. Két barna közt 4,5ohm ellenállás ,két kék közt semmi. a kékektől bármerre mértem semmi. A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2016
Agy a kondenzátor ami rajta volt (nem volt bekötve sehova) csak az ujratekercselése előtt kelhetett?
Talán ez a bekötés lehetett a kapocsfedélben:
Bekötés De az hogy a két kék kivezetés semmivel nincs összekötve ( ha jól értelmezem amit írtál ) az nem jó.
Valamennyire még benne van a bekötés (de pont a másik oldali forgásé),viszont mivel ott nincs kivezetés ahhoz nem is tudnám bekötni próbára. Vagy próbáljak meg a két barna szálra feszültséget kapcsolni?
Két tekercsnek kell lennie és kell a kondenzátor is. Ha csak egy tekercset mérsz, akkor valami nincs rendben.
Hiba megvan. Sajnos a motor egyik tekercse szenesre van égve... gondoltam arról már képet nem készítek. Azért köszönöm a segítséget. Ma is tanultam valamit... kár érte,de van így is felhasználása,meghagyom csapágyháznak és majd benzinmotor fogja hajtani az öreg szivattyút.
Idézet: „gondoltam arról már képet nem készítek.” Tanulni másoknak miért ne
Meg kell tekercselni. Bontáskor ott vannak az adatok, csak ugyanolyan új tekercset, ugyanúgy berakni.
Végül is csak 1 tekercsről van szó ,ez hál isten nem össze-vissza fut a motoron (mármint egy bizonyos rendszer szerint fut a motor tekercse,de nekem bonyolult még nem volt idő tanulni) ,de lehet egyenlőre félrerakom,hátha lesz hozzá huzal.
Kaptam egy imi HZ 772 R7e 2 villanymotort ami 220-as és üzemikondis . Ennek a motornak csak 3 tekercsvéget hoztak föl a csatlakozódobozba. Olvastam hogy ez speckó egyirányú motor nem lehet átkötéssel megfordítani a forgásirányt. Gondoltam egy jóképűt és a forgórészt megfordítottam a motorban . Mostmár jó irányba forog és minden frankó is csak kérdés hogy jó lessz-e az úgy a motornak?
Üdv! Semmi baja nem lesz. Sőt ezt ilyen esetben így szokták csinálni!
Egyáltalán nem jelenti a 3 tekercsvég azt, hogy a forgásirány biztosan nem fordítható meg. Több esetben láttam -megkockáztatom hogy ez így a normális- hogy a fő és segédfázis tekercsei azonosak, üzemi kondis motoroknál. Az indítókondisnál van értelme eltérő paraméterű fő/segéd tekercsgarnitúrát használni.
Szintén ezt az elméletet erősíti, mikor a deltában 220 V-os tekerecselésű "3 fázisú" motort, egyfázisról, és üzemi kondiról járatják. A forgórész megfordítása is eredményes megoldás. |
Bejelentkezés
Hirdetés |