Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Sztereó DAC
Témaindító: meszattila, idő: Ápr 10, 2007
Témakörök:
Néhány mérés, 2V eff. kimeneti szint, 600 Ohm kimeneti impedancia.
Köszi szépen, aztán írd ám meg privátban hova küldjem a bort!
Miintha rossz mintavétel konverzió lenne, sem 20k szinusznak, sem a 10k négyszögnek nem így kéne kinéznie.
Szerintem a szűrő hiányát látod.
10KHz négyszög a CD kimenetén is pontosan ilyen. A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2016
Nem inkább 1KHz lesz az? 10KHz-en 96KHz mintavételezés tud legfeljebb négyszögszerűséget. Amúgy nem a szűrő hiányáról van szó, hanem arról, hogy a négyszögön párhuzamosnak kellenne lennie a hullámzásnak. Milyen DAC ez?
Szkóp korlátai miatt nem olyan mint elképzeled.
Nem titok írtam, AD1852.
Biztos, hogy nem a szkóp korlátai miatt, mi köze lenne annak ehhez? Olyankor szokott ilyen lenni a jel, amikor rossz a mintavételkonverzió (windows), viszont nálad ilyesmi nincs ugye CD-ről. Ez a DAC gondolom ennyit tud.
Négyszög 1KHz elírtam, philips CD kimenetén is pontosan ezt mértem.
Ha akarod megmutathatom.
Elhiszem nem arról van szó, de most esett csak le, hogy ez a lejátszó nyűgje lesz.
Valami nem gömbölyü még...
- hiába állítgatom az alsó opa feszültségeit, a kimeneti fesz. mégsem változik - ellenben ha a terhelést ki/bekapcsolom, változik a feszültség vele együtt, de rendesen Magyarán nem stabilizál... Szerintem a felsö, "ellenállás" résszel lehet gond... öszintén szólva nem is egészen értem a müködését. A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2016
A tina demóban (mert én CM2000-et használok) nem találtam olyan opa modelt, ami a + táp közelében tud dolgozni. Itt ugyanis párszáz milivoltra van mind a két bemenete, meg a kimenete is a táptól.
CM2000-ben leszimuláltam azt a kritikus részt. Konkrétan csak az egyenirányító utáni részt. Nálam működik. Az R4 az 220 ohm, igy 5 mA-es fet árammal, egy darab zöld leddel 3,36V a kimenő. Ha nem az eredeti opa van benne, gerjed erősen. Ha nincs benne az alkatrészlistájában a tinának, nagyon nehéz lessz leszimulálni. Az a baj, hogy nálam sem szerepelnek ezek az új alkatrészek az adatbázisban. Néha magamnak kell kreálni egy árva fetet is.
Köszi a tippet, leszedtem a TI oldaláról az OPA2132 modellt (TINA), és úgy néz ki megy vele...
Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2016
Érdekes egyébként, ha kb. 28 Ohm alá viszem a terhelést, akkor már nem tudja tartani a kimenö feszt.
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2016
Kicsit körbeírnád még nekem a felsö rész (áramgenerátor) müködését, mert az még nem tiszta...!
A D1 nyitófeszültségét hasonlítja össze a műveleti az R8-on eső feszültséggel, és úgy szabályozza a T2-t, hogy ezen az R8-on mindig ugyanakkora feszültség legyen, mint a D1 diódán. Mivel a T2 sorosan kapcsolódik az R8-al, így stabilizálja ezt az áramot az opa. Persze ennek a diódának a nyitófeszének ekkora áramnál 0,6-0,8V között kellene lenni, de amit választottál a menűből, az valami böszme 50 A-es dióda, amivel hegeszteni is lehet. Néhány mA-en alig esik rajta feszültség, ezért kisebb az áramgenerátor árama. Ennek következménye, hogy 28 ohm már sok neki. Válaszd páldául az általánosan használt 1N4148-at. Az ebbe az áramkörbe jobban illik.
Egy kis letisztázás után...
Ami érdekes, hogy ha R6-t (Rdg) kiveszem (vagy mondjuk 1M-ra állítom), a kimenö feszt sehogy sem tudom 3V felé tornászni. Miért lehet ez??
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2016
Tegyél az áramkörbe és stabilizátort és kész. Ha jó hangot akarsz csinálj rendes nyákot, használj, rendes műveletierősítőket és fóliakondikat, nem a stabilizátor miatt fog jobban szólni, ez nonszensz. Vagy akkor inkább menj át vele a saját topikjába.
Ez a DAC-hoz tartozik elég szorosan. Az hogy téged hidegen hagy, az egy dolog. Kérlek ne bocsájtkozzunk hitvitákba... Egyébként is már nem kell sok hogy kerek legyen. Ezt már igazán kivárhatod!
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2016
Ez egyáltalán nem tartozik a DAC-hoz, legfeljebb az ezotérikusok szerint, most már kezd unalmas lenni ez a hülyeség ebben a topikban, tényleg keresd meg a topikját és ott talán többen is fognak tudni segíteni!
De, szorosan oda tartozik, ne toporogj... Nekem semmi bajom az ezotériával. Van egy téma amiböl tudom fejleszteni az elektronikai tudásom, és ha módomban áll gyakorlatba is fogom ültetni az "ezoterikus tanokat". A puding próbája az evés, és ha nem kér sokat miért is ne? Te gondolom NEM tapasztalatból nézed hülyeségnek, hanem a saját ezotériád szerint...
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2016
De tapasztalatból meg logikából is. Olyan ember vett rá erre aki azt mondta, hogy meghallja a különbséget amikor a tápáramkörben a sima ellenállást lecserélni valami indukciómentesre. Ez műszakilag képtelenség és privátban nem is tudta megmagyarázni, hogy mi változik ilyenkor, pláne hangfrekvenciás tartományban, röhej. Amikor javasoltam, változtatásokat a nyákterven ami egyértelműen rossz volt és valóban lett volna javulás tőle, pláne ami az áramkör stabilitását illeti, letojtad, de ilyen hülyeségekkel kínlódsz
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2016
Ad.1 Egyrészt nem kínlódok. Ad.2 Meg is csináltam anno azt a pár módosítást, nem tudom mire gondolsz még... meghallgatom szívesen még utólag is... Ad.3 Nem az az ember vett rá képzeld, hanem saját utánajárásom. Tényleg sok nonszensz, hajmeresztö baromsággal lehet találkozni, de én úgy döntöttem ezt kipróbálom. Ad.4 Ja igen, a PCM1794-el igazából semmi bajom nincs, nagyon szépen szól, az eddigi legjobb rendszerem. Sokkal jobb mint pl. bármelyik komolyabb hangkártya.
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2016
Dehogy fogadtad meg a tanácsot, az összes feszültségstabilizátor rosszul van megcsinálva, legfeljebb apróságokat változtattál.
Legyetek szívesek a vitát befejezni!
Köszönöm, (T) A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2016
Az R4 növelése lesz a kulcs. Ha már a felső rész működik, akkor az alsó részről egy kis infó. Nem tudok rendes képletet írni, így betűzöm. U out egyenlő (R4+R3)osztva R3-al, ennek az eredménye szorozva a led nyitófeszültségével. Tehát ha R4 170 ohm, az R3 az 330 ohm, akkor az Uki az 1,6667 X led nyitó. Tehát 1,8V led nyitónál kereken 3V. De ha az R4 értékét már módosítottad, akkor a másik limitáló dolog, hogy a bemeneti tápfesznek nagyobbnak kel lenni, mint a led, a D1, és a fet UGS treshold feszültsége. De ez 6V felett már elméletileg megvan.
Igen köszönöm, tegnap még matekoztam egy kicsit és beírtam ezt a képletet is.
((Csak megjegyzésként, a szorzó az 1/0,66=1,51)) A tápfesz stabil 8V, amit az LM317 szolgáltat. Ha R6=220 Ohm, minden a képlet szerint történik. Ha R6=1M, leeseik a LED fesz., vele együtt a kimenet is képlet szerint. Ha ez esetben próbálok kompenzálni R4-el (pl. 100k), akkor Uki max. kb. 3,2V-ig kúszik fel és plafonba ütközik. Ezen sem a bemenö fesz. növelése, sem R7 (gs) csökkentése nem segít. Egy biztos, valahol valamilyen határértékbe ütközünk... (mondjuk a jFet kapcsán) Ha R6(dg) viszonylag kis értékü, úgy néz ki valamiért akkor tud csak elég áram folyni (lénygében kerülö úton). De ez elvileg CSAK a LED feszültségét befolyásolja, és nem értem miért nem lehet egyszerüen felszorozni ezt R3/R4-el...
Érdekesség képpen még két DC transzfer karakterisztika,
az elsönél R6=220 Ohm, a másodiknál 1 MOhm. Egyértelmüen látszik a stabilitás beli különbség...! kék=Vin sárga=Vout zöld=Vled piros=Vdióda A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2016
Rájöttem a dolog nyitjára: 25 Ohm müterheléssel esik a feszültség, 26 Ohm-nál már stabil a kimeneti 3,3V. Ez a tényleges terhelési határ ilyen beállításokkal, azaz kb. 125mA!!
Feljebb emelni R8 csökkentésével lehetne (mondjuk 5-röl 4-re), de mivel benne vagyok a tervezett 100mA-ben, marad minden így... Problémakör megoldva. A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2016
A végleges áramkör finom trimmelésére egy ötlet. A számított érték alatti szabvány ellenállásérték beültetése, majd egy célszerszámmal lekoptatni valamennyit a vezető rétegből. Ha nem csináltál még ilyet, lehet gyakorolni egy próbapanelen. Nálam egy pici villanymotor tengelye van felérdesítve hosszirányban. Végül is pici gravírozó. Ezzel az SMD ellenállások oldalról kissé koptathatóak. Ezzel növelni lehet az értéküket (nem pénzbeli), majd a végén mehet rá egy pici lakk, vagy festék a seb elfedésére. Jobb mint a trimmerpoti, mert ez nem mászik el többé.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |