Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   152 / 195
(#) xxxyyy válasza VIM hozzászólására (») Aug 10, 2016 /
 
Kedves VIM!

Köszönöm a tippeket. Az ajtó nyitásérzékelőm kábele sajnos el van törve az ajtó zsanérjánál (eddig nem okozott gondot). Arra sajnos nem emlékszem, hogy azon a reggelen hallottam-e az AC hangját.
Az autó azóta is hibátlanul megy, ma is már 60km-t mentem vele sz*r budapesti utakon. Ha nem találunk rajta egyértelmű problémát, akkor szerintem már a futásteljesítménye alapján is ki fogom cseréltetni az AC-t. (Az AC hibája azt is megindokolná, hogy miért javult meg az autó 15km-nyi tréleres zötykölődés után és miért nem nem jön elő azóta a hiba)

Mégegyszer köszönöm!

Üdv,

Tóth Zoltán

Tóth Zoltán
(#) Sityu1990 hozzászólása Aug 15, 2016 /
 
Sziasztok!

Adott egy 2007-es 1.4-es octavia. Olyan problémám lenne, hogy a külső hőmérséklet érzékelője alaphelyzetben -15, -15,5 fokot mutat még a legnagyobb melegben is, menet közben ez az érték -6 fok körülire ugrik. Több fajta érzékelővel probálkoztam már, a hiba ugyanúgy fenn áll. Van ötletetek hogy mi lehet a hiba?
(#) albi88 hozzászólása Aug 23, 2016 /
 
Sziasztok! Skoda octavia 1.6 AEE. Ma kicseréltem az folytószelepet, nem volt alapjarat, egy újat, de utángyártottat tettem be. Most van, de túl nagy indításkor 3-4 ezerig is felpörög, aztán visszább megy, de még úgyis 1000 körüli vagy magasabb. Plusz ingadozik is. Az egyik szerelő próbálta beállítani alaphelyzetbe, de nem sikerült neki. Igaz lehet nem ért hozzá eléggé. Mit tegyek? Köszi a segítséget!
(#) VIM válasza albi88 hozzászólására (») Aug 23, 2016 /
 
Szia! Szerintem kár volt egy új V60-t venned, mert a régit elég lett volna kitisztítani és utána szoftveresen alapra állítani. Most valószínű, hogy csak annyi probléma van az új V60-al is, hogy el kell fogadtatni az ECU-val. A szerelő mit állított ezen a szerkezeten? Előzőleg már ITT volt róla szó, hogy hol kell keresni a hibát ilyen esetben de a megoldásról nem jött visszajelzés. Az egyszerű de csak átmeneti megoldásként lehet erről szó.
(#) albi88 válasza VIM hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
Ha leveszem a sarut és próbálom vele felismertetni az miért csak átmeneti megoldás? Később elfelejtheti a beállítást?A szerelő laptoppal varázsolt valamit, de végül azt mondta nem tudja alapra állítani. Létezik ilyen? Vagy csak ő tahó hozzá. Amúgy köszi a választ!
(#) VIM válasza albi88 hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
Azért átmeneti mert az ECU így a talált értékeket veszi alapul tesztelés nélkül és ezt nem veszi kiindulási pontnak. Ha nem tudja felismerni az ECU a TB-t akkor minden bizonnyal ECU kommunikációs hiba van a vezérlőn belül, annak paneljén vagy csatlakozójánál. Talán nem is kellene most semmit sem tenni annak érdekében, hogy alapra álljon a TB, mert tanulási ciklusban lehet. Egy néhány indítás után be kellene neki állnia, ettől eltekintve meg lehet próbálni az akkusarus módszert, mivel szoftveresen nem történt semmi beavatkozás. Előtte azért egy hibakód olvasást, törlést kellene eszközölni, hogy ne legyen a folyamatban ismert hiba beíródva.
(#) albi88 válasza VIM hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
Most próbálták alapra állítani, de nem sikerült. Valamiért nem megy. Hibakódot nem jelez. Mi lehet a gond? Hibás az alkatrész? Mivel utángyártott? Mit tegyek?
(#) Domino78 hozzászólása Aug 24, 2016 /
 
Halihó!

Van nekem egy 1. generációs Octaviám, aminek nem nyílik a bal hátsó ajtaja. Bereteszelve maradt (kézzel sem nyitható), és amennyire fülelek, hiába nyomkodom a központi zárat, nyitáskor nem mozdul benne semmi. Odáig eljutottam, hogy szétszedtem a csatlakozóját, viszont itt el is akadtam. Kerestem kapcsolási rajzot, mert megpróbálnám külső 12V-os táppal a reteszt oldani, vagy legalább rámérni a csatlakozóra, de sajnos nem találtam használható infót. Tud valaki segíteni, hogy hogyan tovább? Előre is köszönöm!
(#) VIM válasza albi88 hozzászólására (») Aug 24, 2016 / 1
 
Ezért mondtam hogy nem kellett volna másikat venned, mert ezt sem látja a vezérlő. A problémát csak egy jobb diagnosztikai eszközzel lehet kideríteni hogy hol van a hiba.
(#) albi88 válasza VIM hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
Nagyon úgy tűnik. Viszont, ahogy járok vele, folyamatosan javul. Létezik, hogy több km után betanul. Az előzővel egyáltalán nem volt alapjárat, klímával lefulladt. Ezzel viszont ,megy. Egy hosszabb útra készülök, belevághatod szerinted, okozhat a magasabb alapjárat valami problémát, megemelkedett fogyasztás vagy hasonló? Mos általában 1000 körüli a fordulat, és indítás után sem pörög fel túlzottan.
(#) VIM válasza albi88 hozzászólására (») Aug 25, 2016 / 1
 
A "tanulási" folyamat az az indítások számának előrehaladtával (növekedésével) kellene végbemennie. Azért fontos, hogy tiszta legyen a TB és ne legyen ismert tárolt hiba a memóriában. Ha most még magas az alapjárat az annyival fogyaszt többet, mint amennyi az eltérés a normál alapjárathoz képest az átlag fogyasztás azon a fordulaton. Nem volna szabad szignifikáns eltérésnek lenni, hacsak rajta nem hagyná a "hidegindítást" a vezérlő. Az indításkor ha felpörög a motor és még hideg az a dúsítási szakasz volna, aminek csak rövid ideig kell tartania.
(#) cszsolt79 hozzászólása Szept 8, 2016 /
 
Sziaszt Gondom akadt sajnos de bizti találkoztatok ilyen próblémával 1.9tdi ALH motor vagy 2000-3000fordulat közt vagy 120-130km/h nál betorpan az autó uttána ujrainditásnál megin minden rendben a bizonyos fordulat meg illetve sebességig
(#) zoszka válasza cszsolt79 hozzászólására (») Szept 9, 2016 /
 
Turbó nyomásszabályzó, vagy légszűrő.. Feltéve, ha a turbó jó.
(#) Manó hozzászólása Szept 18, 2016 /
 
Sziasztok!

MK1-es octaviámban (2008, BCA motorkód) a csomagtérajtó zárszerkezetének mikrókapcsolója határozottan kattan amikor a kilincsel nyitom, de a kontaktus bizonytalan (nem mindig nyitja a zárat). Úgy gondolom, hogy csere érett.
Szerintetek gyárit érdemes venni vagy jó minőségű után gyártott kapcsoló is létezik? Milyen cikkszámon keressem?
Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv. M.
(#) gery512 hozzászólása Szept 22, 2016 /
 
Sziasztok!
Ismét hozzátok fordulok...
A gépezet egy 1.6-os benzines AKL motorkódú manuális klímás jószág volna.
A jelenség a következő:
Egy kisebb utazás után visszaülve, a klíma már nem volt hajlandó hűteni. Csak tolta az arcomba a 40 fokot.
A jelenséghez még hozzá tartozik, hogy nem világít a hőfokszabályzó konzol háttérvilágítása sem.
Venti mind a 4 fokozatban megy, csak a hőfok gombot akárhogyan tekergetve full meleget tol.
AC gomb nyomásra a klíma kuplung behúz, fordulat emelkedik, a gázfeltöltő szelepet tapintva jéghideg a csonk, csak ez a hideg nem jut el az utastérig.
Biztik rendben, gáz elvileg van benne elég.
1x-1x kísérlet képpen bekapcsoltam újra, és elindult a klíma. Minden ment...de csak amíg el nem indultam.
Motor terhelésre azonnal eldobta, és újra forró levegő jutott csak az utastérbe.
Volna valakinek ötlete, hol kezdjek el kutakodni?
Üdv!
Geri
(#) pizzas84 hozzászólása Okt 8, 2016 /
 
Üdv márkatársak.

Az lenne a kérdésem, van e lehetöségem utólagosan beépiteni egy távirányitós központizár vezérlőt egy 99-es glx 1.6 aee octáviába? Ötből három ajtóban nem tökéletes a mikrokapcsoló, illetve a jobb első zár szerkezetem is kuka, bal elsővel van mikor lezár van mikor nem. Megoldaná ezt egy távos egység, és ha van melyik féle lenne jó bele? Elöre is köszönöm. Üdv:Józsi
(#) CsemanAttila válasza pizzas84 hozzászólására (») Okt 8, 2016 /
 
Üdv. Ha csak mikrokapcsoló baja van akkor megoldás, de azt írtad maga a mechanika is rossz. oda már kell akkor egy motor is hozzá.
(#) pizzas84 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Okt 8, 2016 /
 
Mármint a kulcsos részre gondoltam. A motor része müködik. Mindegy milyen egységet veszek hozzá, jó az univerzál 7500ft-os is, vagy kimondottan Skodához való kell?
(#) VIM válasza pizzas84 hozzászólására (») Okt 8, 2016 /
 
Szia! Nem értem a probléma megoldására irányuló felvetésedet, hogy egy másik univerzális vezérlővel akarod kiváltani a meglévőt és távirányítósra. A távirányítással sem lesz megoldva az ajtó zárt állapotának az ellenőrzése ha abban a mikrókapcsoló rossz, vissza fog nyitni a zár. A másik vezérlő(t) az hogyan fogja felismerni az ECU? Az a másik vezérlő hogyan applikálódik a meglévő rendszerhez és annak csatlakozóihoz? Például mikrókapcsolót lehet kapni és ajtózárat is kedvező áron amiről már ITT írtam részletesen. Persze azt Te döntöd el, hogy akarod e javítani a meglévő rendszert vagy applikálni egy másikat a rosszra. A "régi" dolgokat érdemes megjavítani, mert azok jól el voltak készítve a hosszútávú használatra, nem úgy mint a mostaniak amiknek üzemórában van megadva az elhasználódási ideje.
(#) safran hozzászólása Okt 9, 2016 /
 
Sziasztok! Nekem is lenne több éves gondom régi '97-es 1,6 AEE GLX-el. Visszaolvastam, de nem találtam hasonló hibát másnál. A jobb első ablakemelő folyamatosan 0,3 Amper áramot eszik, melegszik is kicsit. Ha lehúzom a motorról a csatlakozót, 0,05 Ampert eszik az egész autó az akksinál mérve. Működik minden funkciója, (ablak-tükörmozgatás, zár, lámpakapcsolás) de meríti az akksit rendesen. Vettem másik motort, (bontottan) az is ugyanezt produkálja. Lehúztam a komfortelektronikát, így nem működik semmi, de az áramot ugyanúgy eszi. Néztem az ajtóban az átvezetőt, meg van repedezve a piros vezeték burkolata, de a vezetőszál nincs megszakadva és nem is ér össze másikkal.
Van elképzelésetek, hogy mi lehet a gond, lehet mindkét motornak nem lehet ennyire egyforma hibája?
Kapcsolási rajz van esetleg valahol, ami segíthetne? Köszönöm!
(#) pizzas84 válasza VIM hozzászólására (») Okt 9, 2016 /
 
Szia Vim. Pont ez volt a lényeg, hogy össze tudnám e hozni. Elsődlegesen a gyári zárakat raknám rendbe, a távirányító azért kellene hogy ne kelljen kulcsolni, mert az a zárrész valami öntvényből van. Lekoszosodik aztán szorul, bontóba meg 5000ért adnak egyet itt Hajdú Biharban. Azt szerettem volna kiváltani, hogy ne kelljen kulccsal nyitni zárni, nem jampiskodni akartam a távirányítással
(#) odonbattya válasza pizzas84 hozzászólására (») Okt 9, 2016 /
 
Szia!

Kb. 4 éve csináltam meg a két első ajtón a zárfelújítást. Éppen nem működött a távkapcsos nyitás, az pedig szorult és tört. Létezik hozzá gyári felújító szett, kis kézügyességgel és sok idővel/türelemmel megoldható. Olvastam hogy hajdú-bihari vagy te is, én a Debrecenből kivezető négyesen lévő Seat szalonban találtam.

Üdv: Ödön.
(#) odonbattya hozzászólása Okt 9, 2016 /
 
Sziasztok!

Kellene segítség a következő probléma megoldásához.
Egy ideje elkezdte a kocsi produkálni a következőt: van hogy minden gond nélkül egymás után többször beindul pöccre, viszont van hogy tizen+ indítózás kell hogy sikerüljön. Amikor nem megy akkor az történik, hogy indításnál hallatszik ahogy egy minimálisat fordul az indítómotor (inkább csak "megrándul"), majd semmi, teljes csönd.
Ma cseréltem gyújtáskapcsolót, de azzal sem lett jó.
Pénteken indulnánk hosszabb útra, addig szeretném megoldani, ha van bármilyen tippetek örömmel venném.
Köszi előre is: Ödön.
(#) zolika60 válasza odonbattya hozzászólására (») Okt 9, 2016 /
 
Szereld ki az önindítót és takarítsd ki. Szükség esetén a szénkeféket is cseréld.
(#) VIM válasza odonbattya hozzászólására (») Okt 10, 2016 /
 
Szia! A behúzómágnes fő érintkezői be vannak égve, vagy a kitoló szerkezet kenetlen és nem tud indító állásba csúszni a kilincsmű. A szénkefék nem lehetnek 8mm-nél rövidebbek és nem szorulhatnak a vezetőjükben. Ha egy hosszú fadarabbal rákoçcintasz a behúzómágnesre és azután be tudod indítani a motort, akkor ez a része a problémás. ☺
(#) Firemanus82 hozzászólása Okt 10, 2016 /
 
Sziasztok!
Segitseget szeretnek kerni. Egy Skoda Octavia 2006 TDI kombi (kettes octavia). A tukorfutesem nem megy. De mukodik a tukor mozgatas, a hatso ablak futes es 18 fok alatt volt a homerseklet. A tukormozgato kapcsolot a megfelelo allasba kapcsolom de nem mukodik. Igazabol azt sem tudom hogy hol kezdjem, a biztositekat nem talaltam meg kulon.
A masik problema kicsit erdekesebb. Gyakran elojon a muszerfalon 3 hiba jelzes egyszerre. Aztan vagy eltunik kis ido multan vagy nem. Fizikai hibat nem eszlelek de a harom jelzes az ABS, Menetstabilizator es a guminyomas visszejelzoje. A nyari guminal is elofordult, most hogy felraktam a telieket kicsit gyakrabban. A jelzesek menet kozben hol eltunnek hol visszaternek.
(#) Firemanus82 hozzászólása Okt 11, 2016 /
 
Talan ma meg annyit sikerult kideriteni, hogy minden esetben a jelzesek 50km/h elerese utan jonnek elo. Az eltunesuk viszont tovabbra is rejtely...
(#) Manó válasza Manó hozzászólására (») Okt 11, 2016 /
 
Sziasztok!

Időközben megtudtam, hogy a mikrokapcsolót külön nem lehet kapni, csak a motorral és az alaplappal együtt szerezhető be, amelynek a cikkszáma: 1U827565A (ha valakinek hasonló problémája lenne).
Átmenetileg sikerült orvosolni a problémát a működtető kar meghajlításával, de ezt csak átmeneti megoldásnak szánom.

Üdv. M.
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2016

octavia.jpg
    
(#) VIM válasza Manó hozzászólására (») Okt 12, 2016 /
 
Szia! Azt azért megpróbálhatod, hogy a mikrókapcsolót működtető kar íves részét közel egyenesre hajlítod, mert az őt működtető kar valószínű, hogy túl megy rajta és nem tartja lenyomva kellőképpen s talán wd40-t bejuttatni alkalmas helyen a kapcsolóba. Ha ez nem vezetne eredményre akkor szét kellene szedni a zárat és megnézni, hogy abba foglalatba melyik mikrókapcsoló illik bele HA nem speciális ez a darabja ennek a zárnak.
(#) VIM válasza Firemanus82 hozzászólására (») Okt 12, 2016 /
 
Szia! Talán annyit lehetne megpróbálni, hogy a fordulatérzékelők kontaktusait átnézni és felületkezelni, feszesebbé tenni a stekkerekben. De a többit, hogy ne kelljen elmagyaráznom ITT elolvashatod a témával kapcsolatban, hogy hogyan függenek össze a jelzések.
Következő: »»   152 / 195
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem