Fórum témák
» Több friss téma |
VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok!
Gondolom paypal-al fizettél. Na az jó számlaként. Azon rajta van, hogy kinek ment az áru ellenértéke.
Igen, paypal-al. Ok, ez már akkor így jó lesz. Akkor gyakorlatilag az 58 dollár 27 %-át kell megfizetni ? (kb. 4.200.-Ft)
Ezen kívül még a "dolgoztunkvele" kezelési költséget (vámeljárási díj, vagy valami hasonló szép neve van) kell ráfizetned, ami a posta esetében kb. 2000Ft DHL-nél 3500Ft körül volt nemrég, szolgáltató válogatja.
Sziasztok!
Ebay-ről rendelt már valaki Flyt Express kézbesítési szolgáltatással? Ezt Magyarországon ki hozza ki és mennyi ideig tart az országon belül, mire kézbesítik? A TN formátuma A012345.., az A betű után 15 számjegy van, ezt nem ismeri fel a Magyar Posta rendszere. Érdekes, hogy Kínából Budapestre a Turkish Airlines menetrendszerinti járatával jött a csomag Isztanbulon keresztül. Viszont a nyomkövetés szerint október 3-án, már 10 napja megérkezett Magyarországra, és azóta kész, nincs semmi mozgás. Illetve az utolsó bejegyzés az, hogy End of tracking / Vége a nyomkövetésnek. Szerintetek mire számíthatok ezzel a csomaggal kapcsolatban? Mit csinál már 10 napja országon belül? Még várható, hogy megjön? Valaki kapott már csomagot ugyanezzel a szállítóval?
Itt az utolsó 5. -i bejegyzés az hogy a kézbesítés 7-15 nap múlva várható. Vagy rosszul látom?
Ezen ne csodálkozz, a helyzet az, hogy kínából Budapestig kb 5 nap, ha időben feladták a csomagot.
(Mondjuk ez nőhet, ha több helyen megy keresztül náluk is míg a reptérre ér.) Budapestről a címzettig pedig kb 15 nap, ha még vámeljárás is várható, az még +5 nap). (Nyilván a feláras csomagküldő szolgálatok ehez képest fénysebességgel működnek...) Ez úton szeretnék gratulálni és kifejezni tiszteletemet a magyar bürokráciának, hogy ilyen "gyorsan" dolgoznak. Köszönjük szépen... Tiszta szégyen... A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2016
Igen, elvileg az van oda írva.
De gyakorlatban ennek nem sok értelme van. 12 nap alatt ideért Kínából Magyarországra a csomag, majd még itthon pihentetik egy kicsit, 1-2 hétig mielőtt kézbesítik itthon? Így működne ez a Flyt Express? Ma már az össze itthoni futárszolgálat - beleértve a Magyar Postát is - egy vagy két munkanapon belül kézbesíti a csomagot, ezért nem értem mit történik most épp a csomaggal. Bár az is lehet, hogy Budapestről speciális postacsigákkal szállítják tovább a csomagokat a megrendelőhöz, akkor még valahol érthető a plusz két hét. Nem türelmetlenkedem, mert annyira nem sürgős, csak kíváncsi vagyok.
A francba ! Akkor most ezt benyeltem...De a "tanulópénzt" meg kell fizetni...
Érdekes, nekem ha már egyszer beért az országba, akkor következő munkanap meg szokott érkezni a cucc. Csak akkor van ilyen hosszas várakozás, ha vámeljárás gyanús a dolog és el kell dönteniük, hogy valóban az, vagy sem.
Pl. 19$-os kamera Spanyolországon keresztül Németországon át érkezett meg, a kérdéses országokban 3-8 napot elkóricálva, majd mikor szerdán este változott a tracking szerint és beérkezett az országba, csütörtökön már próbálgathattam, hogy mit tud
Mintha itt mondták volna nemrég hogy a futárszolgálatoktól biztos hogy VÁM-ra kerül a doboz, az meg nem 1-2 nap. Te választottad a feláras szállítást. Legközelebb sima és ingyenes postai levélben kérd a szállítást (persze ilyenkor nagyobb eséllyel vész el a csomag, de ekkor nem biztos hogy simán kérheted a gyémántgyűrű újrapostázását.. )
A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2016
Ugyan így gondolom.
Sima mezei postázás (ami az ingyenes), a fent említett okok miatt szinte biztos hogy hamarabb, de legalább is nem ér később ide mint a fizetős. Nálam 10-15 napon belül ( és nem munkanap) a kiérkezési idő. Igaz, ez akkor áll ha másnap fel is adja. Szerencsére eddig még minden alkalommal csont - és elveszés - nélkül. Ez az Ebay-re vonatkozik, máshonnan nem rendeltem eddig, főleg a PayPal miatt.
Köszönöm a válaszokat mindenkinek!
Nem én választottam ezt a kacifántos postázást, a megrendelt termék alatt egyetlen postázási opció volt, ami Economy International Postage névre hallgat, ebből lett ez a Flyt Express. Egyébként filléres dologról van szó, postaköltséggel együtt 1000 Ft alatt van a végösszeg amit fizettem. Meglepődnék, ha ezen még bármit is vámolni akarnának a hatóság emberei. Ezek szerint nincs itt senki, akinek már jött csomagja ezzel a Flyt-vel? A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2016
De van. Nekem többször jött így, szintén filléres dolgok. Mind megérkeztek. De különösen nem néztem a szállítási időt,.tudtam, hogy akármekkora is lehet.
Na, ez megnyugtatóan hangzik.
Azt megkérdezhetem, hogy ki vitte ki kézbesítésre ezeket a csomagokat? A Magyar Postának adják át, vagy más partnerük van itthon? A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2016
"A többe kerülne visszaküldeni, mint amennyit a termék ér" szöveget megprobálom, ha segít valamit, akkor jó, ha nem, akkor ez van, menyen a negatív feedback.
Az biztos, hogy ha következőkor valami nem müködik, akkor megvárom amíg lejár a szállítási határidő, és az "I don't received the item"-re kattintva visszacigánykodom a belefektetett pénzt. Ennyit a kínaiakról.
A "többe kerülne visszaküldeni, mint amennyit a termék ér" szöveget akkor érdemes próbálni, ha igaz. Pl. 2 dolláros cucc és 6 dodóba kerülne vissszaküldeni.
DE! Itt is az eladó jóindulatán múlik a dolog, mert ugye ott voltak a "garanciális feltételek", amiket vagy elolvastál vagy nem, de a vásárlással elfogadtad. Szóval itt nem annyira a kínaiakról van szó, inkább neked vannak irreális elvárásaid. Ez a világon mindenhol ugyanígy működik, azaz alapesetben nincs olyan, hogy bemondásra visszadják a pénz, te pedig ellovagolsz a termékkel a naplementébe...
Jön egy másik csomagom is az ebay-ről, aminek nincs nyomkövető száma.
Ennél azt írják, hogy Estimated delivery 27 Sep - 03 Oct, vagyis október 3-ig volt a kézbesítés becsült határideje. A rendelést szeptember 22-én adtam fel, Angliából szállítják. Nyomkövetős szállítási opció sajnos nem volt, nem tudtam olyat választani. Ilyen esetben kezdjek már aggódni, hogy elveszett esetleg? Mit tanácsoltok, hogy mikor tegyek bármilyen intézkedést, pl. írjak az eladónak vagy jelezzem a dolgot az ebay-nek? Várjak még valamennyi ideig? A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2016
Már október 4-én reklamálni kellett volna az eladónál. De ennyi várakozás után már nyitni kellene egy ügyet azzal, hogy a termék nem érkezett meg. Megadod, hogy visszatérítést vagy a termék újra feladását kéred. Az eladónak általában 4 napon belül válaszolni kell. Ha nem fogadod el a választ, akkor élhetsz a PayPal pénz visszafizetési garanciával.
Elsősorban mindig az eladóval kell egyeztetni, aztán ha vészesen közel a reklamáció határideje, elkezdeni a hivatalos reklamációt az oldalon (ha már csak 1-2 napod van rá) ha az eladóval nem tudtál egezségre jutni, még mielőtt kifutsz belőle...
Bár angliából szerintem nem szokott 20 napig tartani a postázás, egy SSD -t rendeltem onnan pár éve, ha jól emlékszem kb egy hét alatt itt volt... A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2016
Köszönöm a válaszokat!
Meg is nyitottam az ügyet, azzal, hogy nem érkezett meg a termék, és az újraküldést választottam. Azt írta a rendszer, hogy az eladónak 8 napja van reagálni rá. Amúgy ilyenkor mennyi a határidő, amit említettetek? Mennyi időn belül nyithatok ilyen ügyet?
A szállítási határidő utolsó napja utáni napon már enged nyitni ügyet.
Rosszul fogalmaztam, úgy értettem, hogy mi a maximum idő a határidőn túl, amíg még van lehetőségem nyitni ügyet?
RoliNyh is írta, hogy van határideje a reklamációnak, erre lennék kíváncsi.
Konkrétan épp most néztem az ebayen ez elég gebasz módon van megoldva (épp most ellenőriztem), mert nekem még az olyan vásárolt áruknál is engedi a vitanyitást, amit már visza is igazoltam, hogy átvettem. Más figyelte már ezt?
Én arra az időre gondoltam, amit a vásárolt áruk felsorolásánál van kiírva, hogy mikorra kellene megérkeznie. Az előtt egy héttel egyeztetni az eladóval, és ha kifut az utolsó napból, akkor lehet reklamálni. Alibabán ez sokkal jobb, mert ott tisztán van egy visszaszámláló is a vitanyitási határidőre...
Rossz magyarsággal a PayPal.com oldalról:
Idézet: „Nyisson meg egy Dispute megnyitása Dispute belül 180 napon az a nap, amelyen a befizetés vásárlására szeretné vitatni. Lehet elutasítsa az vitatott, hogy megnyitja kapcsolatban, hogy a vásárlás után az említett időszak lejárta (kérjük ennek tudatában, ha elfogadja a szállítási idő egy elem vagy teljesítéséhez szolgáltatást a kifizetés kedvezményezettjének esik lejárta után ezen időszak).” Tehát 180 nap a végső határidő.
Köszönöm!
Akkor az nagyon jó, még bőven benne voltam! Kíváncsi leszek, mi lesz a reakció.
Eddig minden esetben megkaptam a visszatérítést. Igaz az eladó választásnál a 99 % pozitív visszajelzéssel rendelkezőtől vásárolok és megnézem miért kapott negatív visszajelzést. Ha nem az általam rendelni kívánt termékért, akkor rendelek.
Vásároltam az Alin néhány alkatrész, kifizettem, megjött a visszaigazolás. Elolvastam, minden rendben. Nem szoktam a részletes adatokba belemenni, de most valamiért megtettem.
Akkor ért a meglepetés! Ott ugyanis a címzett egy orosz. Szóval már nem csak a spájzban vannak!
Refund van.
- seller arra kér, hogy küldjek neki fotót egy külső e-mail címre - és írjam meg az ebay account-omat, hogy a fotó kihez tartozik Miért csinálja? Miért jó, ha írok egy kamu címről levelet neki, elküldöm neki a fotót, amit egyébként is megkapott és beírom, abcd123 az ebay nevem? |
Bejelentkezés
Hirdetés |