Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm mindkettőtöknek a megerősítést én is így látom a dolgot de azért több szem (több fej ) többet lát tud és tapasztalt.
Adódott egy villanymotor amit be kell üzemelnem és szeretném a segítségeteket( megerősítéseteket) kérni ezügyben.
A villanymotor imi hzf 71b-2 tipusú 550Watt és 2800-as fordulatú. A bekötésnél egy hangyányit vakazózom mert azt írja hogy 380/220v és a kivezetések 6 darab és jelölve van a csillag és a delta bekötés is. Ezt a motort akkor lehet deltában 3fázisról üzemeltetni? Annyi mindent olvasok itt hogy már elbizonytalanítanak mit és hogyan lehet. Családi háznál gondolom 3x230v van mindenhol (legalábbis Magyarországon belül). Ahogy kaptam a motort úgy a benne lévő lemezek csillag bekötésre voltak pakolva . Mennyit számít ennél a motornál a csillag és a delta bekötés ? Kellene a motor maximális ereje. Ha nem lessz csillag-delta válltás hanem kapásból deltában indítom gondolom hirtelen sok lessz az induló árama. Viszont ez már elméleti kérdés csak hogy ha a motor deltában a legerősebb akkor ugye csillagban gyengébb ez oké. De ha a tekercsei 380-asok akkor ez a motor mondjuk delta 230-on harmatgyenge lenne nem? A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2016
Idézet: „mondjuk delta 230-on harmatgyenge lenne nem?” Mondjuk, nincs delta 230. A 400 V, meg a 230 V összetartozó fogalom. Amelyik háromfázisú hálózat fázis feszültsége 230 V, annak a vonali feszültsége (két fázisvezető között) 400 V. Ha erre a hálózatra deltába kötött motort kapcsolsz, a tekercseire 400 V fog jutni, ez akkora áramot indít, amit az ilyen kisteljesítményű motorok általában nem bírnak ki. 2,5 - 3 kW -nál nagyobb motorokat szoktak csillag deltában indítani, az indulási áramlökés csökkentésére.
Magyarországon 3×400 V a 3~-ú rendszer ("családi házaknál", meg az iparban is). A 0 vezető, és egy fázis közt van 230 V. A 380/220 V-os motorokban 220 V-os tekercsek vannak, tehát csak csillagba kapcsolva viselik el a 380(400) V-ot (vonali feszültség). 3×220(230) V-os rendszerben lehetne deltában üzemeltetni (ahol a fázisfeszültség 127 V).
Igazad van kissé hülyén fogalmaztam meg az aggodalmam . A delta 230v-ot egyfázisra bekötve gondoltam csak rosszul fogalmazva írtam le.
Most hogy így degradálom a dolgokat teljesen igazad van. Viszont az adott motornál nem értem és nem egyértelmű számomra a dolog. A bekötődobozában lévő papíron mind a csillag mind a delta bekötés szerepel.
Viszont most találtam egy oldalt ahol be van szkennelve egy régi doksi és lehet igazad lessz a bekötéssel kapcsolatban. Bővebben: Link Magyarul itt nálunk ezt a motort csak csillagban lehet használni ha jól látom. A motort átkötve deltába lehet egyfázisról kondival üzemeltetni. Csak egy zizzent kérdésem van hogy hol van 3x230v-os hálózat a világon?
Pl. a volt Szovjetúnióban. Ott 220/127 V van. (legalábbis volt)
A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2016
Akkor le kell szögeznem ez a motor akkor 3fázisról szigorúan csillagba kötve működtethető itt nálunk.
Igen, de azért nem mindegy, hogy hol szögezed le, mert lehet, hogy nem fog tudni forogni.
Még egy kis adalék:
Ezeket a motorokat nálunk is használják deltába köve, mégpedig ott ahol 1 fázis áll a rendelkezésre, és frekvenciaváltóval vezérlik. Ugyanis az a frekvenciaváltó ami 1 fázisú betáplálású (230V), az a kimenetén előállítja a három fázist, de a vonali feszültség 230V marad ezért itt deltába kötik ezeket a motorokat. Csillag-delta indításra nálunk csak azok a motorok alkalmasak ami 400/690V-osak, ezek deltában elviselik a 400V-ot. Idézet: „Ezt az indítási módot abban az esetben tudjuk használni, ha a motor állórész tekercseinek mindkét vége kivezetésre került a bekötő dobozban, valamint a motor tekercselése delta kötésben megegyezik a táphálózat feszültségével, például egy 400 V 3 fázisú hálózathoz egy 400 V/690 V, delta/csillag tekercselésű motor a megfelelő.” Lásd a linkben. Egy kis olvasnivaló. U.i: Ja és csillag/delta motorokat csak 4-5kW fölött gyártanak. A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2016
Sziasztok.
Van egy 1~ 1100w-os motorom ami csupasz,igy tennem kell rå egy inditó kondit és egy inditó relét,(nem tudom üzemi kondi kell-e rá). Aki tud segiteni abban hogy milyen értékűeket vegyek azt megköszönöm ha leirja. Sajna adat tábla nincs rajta de úgy vettem hogy 1100w os. Mértem áram felvételt,alló motornál 37A,üzem közbe üresen 6,3A. A véleményem hogy kell egy inditó kondi 100/120 µF-os,egy inditó relé 90/350-es,(ez ha jól tudom 35A-nál meghúz és 9A-nál elenged),és egy üzemi kondi 30 µF-Os. Javitsatok ki ha valamit nem jól tudok. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2016
Álló motornál 37 A áramfelvétel? Hogyan mérted? Üzemi kondenzátor kell, értéke 65 µF.
Akkor másképp kérdezem, mit értsek az alatt, hogy álló motor?
Álló motor,tehát ugye ha csak betáp van (kondi nincs),akkor nem indul a motor,tehát álló tengelynél.
Azt se lenne hülyeség eldönteni hogy üzemi vagy inditó kondis-e ez a motor.
Tipusa szerintem az OZF 90c 4nd,és ehhez egy 100/120 µF-os inditó kondi kell,és ha minden igaz egy 100/235-ös inditórelé.
Sziasztok! Van egy IMI OZF90L-2ND villanymotor. Ennek a forgásirányát szeretném megváltoztatni. A mostani állás a mellékelt kép szerinti. Illetve mivel a villanymotorok terén nem vagyok nagyon jártas, normális dolog e az indításkor féllépő elektromos zaj míg a motor fel nem pörög? kb. 1-3 másodperc utána abbamarad!
Előre is tisztelettel köszönöm a válaszokat! Üdv. PA
Nem lehet jól látni ebben a tolongásban, melyik drót,-merre megy, de a téma képei közt megtalálod az ilyen típusú(indítású) motornak a bekötési rajzát, irányváltási módját.
Igen, ez egy relés indítású motornak látszik. Induláskor nagyobb áramot vesz fel, akkor a relé is meg van húzva és sokkal másabb hangja van ameddig fel nem pörög. Ez teljesen normális.
Jobbra az a vezeték egy kondenzátorhoz megy, vagy kapcsolóhoz?
Jobbra a feketéből jön ki a kondi kettő fehér veztéke! A betáplálás van megszakítva kapcsolóval az itt nem látszik!
Szia! ITT látható a bekötése a forgásirány váltásról. Ezek szerint az áthidalást (zöld szín) a képen látható oldalra kell áttenni és a jelzett vezetékeket oda kötni ahová a nyíl mutatja.
sziasztok! Ma bekötöttem egy KD-160-as darálót 1fázis, kondi, és inditórelé. Szépen elindul, felpörög, majd 6-10 mp mulva leveri a 10A-es kismegszakítót. Nem tudjátok mi lehet a baja?
Szia!
Vizsgáld meg, hogy felpörgés után elenged-e az indítórelé. Mérj áramot lakatfogóval, ha van, bírja-e a 10 amperes megszakító az üzemi áramot. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2016
szia!
Hogy őszinte legyek nem tudom pontosan mi a szerepe az indító relének. Amikor bekapcsolom akkor az indító relé meghúz, elindul a motor felporög és útána egyből leáll, anélkül hogy az inditórelé kattant volna mégegyet. Lehet hogy az indító relé rossz mert amikor felpörgött akkor is kapcsolnia kéne?
A motor névleges árama 6,2A ezért gondolom hogy a 10A kismegszakitónak birnia kéne
Bezony az indítórelének el kell engednie ha felpörgött a motor.
Szia! Az indító relé feladata, hogy a segédfázis számára a pulzáló mágneses mezőbe ezt a kapacitást bekapcsolja és ezzel határozottá tegye a forgásirányt. Az induláskor nagy áramokat vesz fel (5-8 szorosa az üzeminek) ez a típus de fordulaton terhelve a kritikus pontig, könnyen kibillen ebből az állapotból és leáll. Ilyenkor az indító relé visszakapcsolja a kondenzátort és "bebillenti" az üzemi állapotba. Tehát ha a relé nem enged el közvetlenül a felpörgés után, akkor valószínű, hogy be van ragadva (vagy össze van égve) az érintkezője és a fegyverzet (lágyvas nyelv) nem tudja mozgatni megfelelően vagy az induláshoz szükséges áramok nem tudnak kialakulni és hosszúra nyúlik az áramfelvétel az automatán aminek lekapcsol a hővédelmi oldala. Próbáld meg az óraszekrénytől indítani az ott lévő konnektortól. Ha onnan felpörög akkor a vezetékhálózataod nem megfelelő a vételezési helyen.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |