Fórum témák
» Több friss téma |
Tisztelt uraim, vettem egy használt tornádó elektromos kerékpárt. Az akku tartott nem tudom kihúzni a helyéről, elégé öreg vagyok nem akarnék feleslegesen dolgozni. Ha meg húzom fölfelé 2-3 cm után koppan, ha van valami amit nem vagy nem jól csinálok kérnék segítséget vagy tanácsot. Előre is megköszönöm tisztelettel az Öreg.
Üdv. Kulccsal kell nyitni bal oldalon az akkutartó zárját, utána tetejét a fogantyúnál fogva hátrafelé húzva, közben emelve felfelé, ki kell jönnie felfelé.
Pontosabban először csak hátrafelé kell a fogantyúnál fogva tetejét kb. 15cm-t, utána lehet felfelé kiemelni. A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2016
Nagyon szépen köszönöm a tanácsot, forgattam én a kulcsot de nem tudtam mit tesz. Azok akiknek hasonló van húzták vonták de eredmény semmi. Majd holnap megnézem, Üdv Öreg.
Az akkuzáró kulcs ugyanaz, ami a bekapcsoló kulcs. A kulcs pontosan fél fordulatot fordul. Szemből nézve, mintha órát néznénk, az óramutató járásával azonos irányba fordítva zárva az akkutok, innen óramutató járással ellentétes irányba fordítva fél fordulatot, nyitva az akkutok, ekkor kivehető.
A kulcs elfordul fél fordulatot?
Kösz, ezt tapasztaltam csak én valami biztonsági zárra gondolta, van nékem egy középmotoros gépem. azon miden más . Az akkú rósz és szeretném megnézni egy szokott teljese bedögleni de újra most nincs pénzem, ifjabb kolégámnak van használt mert javít kerékpárt. Én sajna 80 (vagy ) nem és lassan kapcsolok. Köszönöm hogy szakítottál rám időt, Üdv Öreg.
Sziasztok!
Érdeklődnék hogy 60V os 300W-os kefe nélküli nélküli 120 fokos motorhoz miért kell 30A-es biztosíték?? 10A-es műszert szeretnék rátenni...az jó e hozzá?
Üdv, én nem tudom mit hajt, üresen vagy terhelve indul, egyen vagy váltó áram , a 30 A az nem sok mivel induláskor minden villany motor az üzemi áram többszörösét veszi fel. Tegyél rá egy miltimétert 20A állásban pár másodpercet ki bír. Vagy egy nagyobb egyenes ( hideg ) műszert a próba idejére. Ha a 30A-es eredetileg gyári nyugodj bele az biztos kell.
Sziasztok. Egy kis segítséget szeretnék kérni elektromos kerékpár ügyben. Van egy kínai Polimobil bicaj. Az a baja, hogy teljesen feltöltött állapotban 500 méter után leáll, ha rajta ülök. De viszont sztenderre állítva teljes "gázzal" 5 óra hosszáig tudja pörgetni a kereket. Mi lehet a hiba?
Beteg az akku. A terheletlen áramfogyasztás csak töredéke a valós üzeminek.
Uresjarat 0.6A korul.
3-5Ah ra csokkent az akku kapacitasa. Desztillalt vizzel utantoltes 1-2 kobcentimeter cellankent talan segit rajta.
Üdv szsrobert , az elektromos kerékpár aku gondozásmentes munka vagy citlikús, Az teljesen lezárt tehát abban nem töltesz semmit, esetleg radikális módszerrel, szerintem aku csere, Én most kísérletezem szúlfátalanitással de szerintem nem nagy sikerrel, üdv Öreg.
Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat.
Átnéztem a bicajt. Az aksik alig használtak, ugyanis az előző tulaj kicserélte azokat erre a tipusra: NP12-12 12V, 12 Ah, LEAD-ACID, Vds G106042. ( 3db sorbakötve ) Azóta áll le 500 m megtétele után. Töltő tipusa: NO.: IT040297E TY-3C 41 V a kimeneten, töltési áram 1,2 A Lehet, hogy a töltő nem jó hozzá? Mi lenne, ha az aksikat párhuzamosan kapcsolva, autós töltővel tölteném? Eléggé ellentmondásos infókat kaptam az aksik párhuzamosan kapcsolt feltöltéséről... Motorvezérlő elektronika tipusa, legalábbis ez van a NYÁK-on: TC229461 36V250W Ránézésre semmi sincs leégve. Motor tipusa: MAXPOWER30636VXY0705119
Azt kellene ellenőrizni, a töltő teljesen feltölti-e. Üres akkut mennyi ideig tölt? Gondolom leáll töltés végén. Az 1.2A töltési áram jó. Mennyi töltés vége felé a három akkun a feszültség, amikor még töltés van, 42-44v körül kell lenni. Párhuzamosan kapcsolva nem szabad tölteni, és autós töltővel sem, mert ott 5-10A a töltőáram, szétmegy az akku.
Kb. 5 óra hosszát tölti. A 42 V megvan a töltés vége felé, amikor még a töltő rajta van.
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2017
Úgy tűnik, a töltő jó. Az 5 óra töltéssel kellene menni kb. 10Km-t is. Ha megáll 500m után, újra 5 óra töltés van? Esetleg nem merül le az akku, csak valami másért letilt, ezt nézném meg, akkufeszültségnél.
Ha hozzáférhető, az akkuk feszültségét egyenkén is jó lenne tudni, hátha 1 akku bohóckodik. A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2017
Feltöltött és kimerült állapotban is mérd meg az akkuk feszültségét. Fontos, hogy egyforma legyen. Olyan autós töltővel amin állítható a töltőáram nyugodtan töltheted akár külön, akár párhuzamosan kapcsolva.
Ha egyessével tölti , akkor az összes cellát maximumra, az nem működik, hogy töltök rajta, majd a következőn is valamennnyit...
Jobb módszer: Én néha 50W autó fényszóró égővel egyenként kisütöm a 3 akkut 11V feszültségig, ezalatt marad sorbakötve. Amikor mindhárom egyformán 11V lesz, akkor feltöltöm a töltőjével. Ezzel kb. egyformára lesz hozva a 3 akku, ha egy el van maradva.
Nyilván lemerült akkunál kezdek neki, ne kelljen fél napig kisütni. A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2017
Ha 500 méter után megáll, 5 perc múlva fel van töltve. Az aksik 12,5 V-ra egyformára vannak feltöltve, még nem mértem kisütött állapotban. Nem tudom, hány amperórás aksik voltak benne eredetileg.
Lehet, hogy motorvezérlő romlott el... A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2017
Vagy van nagyon rossz akku, vagy az elektronika leállítja. A nagyon rossz akku nagyon hamar lemerül, és nagyon hamar feltöltődik, mert csak kevés áram "fér" bele. Terhelten kellene mérni az aksikat, menet közben gyorsításnál, hátha ekkor egy merül le nagyon.
Ha rendesen lemerítve 5 órát töltődik, az valószinüsíti, hogy jók az aksik. Kis gázzal, azaz kevés fogyasztással sem megy, ha leáll?
Eddíg nem ezt írtad. Az 5 perc töltés az kevés. A 12,5V is kevés. A teljesen feltöltött akku 14V nál több.
Azok az akkuk nincsenek feltöltve. 14,4V körül kéne lenniük darabonként feltöltött állapotban. Ha ezt már feltöltöttnek jelzi, akkor a töltő beteg.
Az aksi tehát a következőképpen "működik"
Teljesen feltöltve a bicaj sztenderre állítva teljes gázzal 5 óra hosszáig képes pörgetni a kereket. Az aksi teljesen lemerül, 5 óra kell, hogy teljesen feltöltődjön. De viszont, ha rajta ülök, 500 m után megáll, ha rádugom töltőre, 5 perc múlva teljesen fel van töltve. Olyan baj lehet szerintem, hogy a motorvezérlő elektronika nem bírja a terhelést.
Tegyél egy olyan próbát, hogy ha feltöltöd az aksikat teljesen, vegyél magadhoz egy feszütségmérőt, kösd rá az akku kapcsaira, és menet közben folyamatosan mérd a feszültséget. Jegyezd fel, a leállás előtti néhány másodpercben mennyi a feszültség. Ha ez normális, akkor az akkuk elvileg jók. Ha túl kevés, akkor ott valamelyík akku csütörtököt mondott, még ha látszólag jónak is tűnik...
Mindezekelőtt ellenőrizz minden vezetékcsatlakozást, bontsd meg, és csatlakoztasd újra. Ha van egy kis vazelined, kend be vele. Ha találsz lazának tűnő, vagy könnyen szét/összecsatlakoztatható kábelt, szoríts fogóval az érintkezőkön, hogy szorosabban csatlakozzanak. Ezek után végezd az előzőleg leírt mérést... Második körben szét lehet szedni az elektronikát forrasztási hiba vagy kontakthiba kutatás céljából. Ha már szétszedted, csavarozd le a FET -eket, pasztázd újra, nem -e hőmegfutás miatt tilt le... Egyébként azt nem írtad, ha 500m után vársz mondjuk fél egy órát, tudsz -e újra menni vele? Ha nem, az akksi probléma lesz szerintem... A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2017
Igen, fél óra múlva ismét megy 500 métert
Ettől még lehet gyenge az akku, végezz el minden mást is amit írtam...
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2017
Az akku mellett (vagy helyett) ez gyanúsan átmeneti ellenállás probléma. Ezeknek a kötései finoman fogalmazva is a vicc kategóriába esnek, a saruk lazák, a belepréselt kábelek oxidosak, stb. Az enyém ugyanilyen volt, alig akart menni. Aztán fogtam az összes nagy áramú kábelt, és átforrasztottam őket, azaz csináltam normális kapcsolatot (kis átmeneti ellenállást) az akkuk, a motor meg a vezérlő között. Onnantól úgy ment mint a rakéta. Ha az akkuból kijövő teljesítmény jó része hővé alakul a kábelek csatlakozásain akkor nem nagyon fog menni a gépezet. Tudom hogy a préselés a szuper kötés a forrasztás meg a vacak mert páran már itt leírták a fórumban, de az a helyzet hogy a gyakorlatban ez másképp van.
Ülj rá, vagy hajtsd meg nagy terhelés alatt, és mérd meg közben a feszültséget a motoron, és lehet hogy meg fogsz lepődni.
Most csak vettem észre, hogy a vezérlő elektronikából a motorhoz menő és a motor vezetékei közötti préselt toldásoknál meg vannak olvadva a vezetékek. Lehet, hogy ez lehet a hiba. Igyekszem újratoldani és megforrasztani, ha ráérek. Majd írok, hogy milyen lett.
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |