Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Vitatkozzunk! / Beszéljük meg!
Moderátorok által fokozottan megfigyelt, és moderált topik!
Kulturáltan, egymást észérvekkel meggyőzni vágyók témája!
Nagy tisztelőd vagyok, és félre ne érts, nekem azért fura kissé ez a bejegyzés, mert én minderről fotókat és videót nem hoztam volna nyilvánosságra, ha a saját vagyontárgyaim védelmére hozom létre a világon egyedi megoldásként. Nekem is tervben van építeni saját védelmet a kocsimba - igaz, más jellegűt - nem is olyan sokára, de arról sehol egy betűt nem írok le és nem teszek közzé, mert a vagyonvédelem szerintem pont nem az a "HE-közszemlés" téma, ahol tíz- és százezrekben mérik a regisztrált felhasználókat.
Sajnos igazából mindegy, hogy közszemére van-e téve vagy nincs. Működési elvéből kiindulva csak 3 dolgot lehet a kocsiban blokkolni vele, és ha egyszer kiszemelik az autót akkor azt így vagy úgy, de viszik. (A legjobb védelem mechanikus mint pl a váltózár szerintem.)
Motortér zárat alulról felnyúlva 5s alatt nyitja kicsit gyakorlottabb ember. Valami olyasmi is kellene, hogy ne lehessen kézzel, vagy piszkavassal odaférni.
Nemrégiben az egyik BV intézetben forgattunk riportfilmet egy "autó szakértő úrral"
Kamerán kívül beszélgettem vele még majd egy órát. Hát, mit mondjak... azóta örülök neki, hogy már nincs drága autóm.
Szia!
Ha ezt a zárat, a meglévő zár mellé, egy olyan biztosításnak szánod, ami nem engedi a kilincsművet kihúzni, mint az ajtózáraknál, akkor teljesen rendben van. De, ha a géptető fizikai rögzítése a cél, akkor a géptető zörgését megakadályozó feszítőrugó ellenében ez a motor nem fogja tudni kihúzni a reteszt. Az X5-ös BMW csomagtér ajtaja nyit - zár teljesen elektromos úton. Akkora áttétel van a motoron, hogy kb. egy másodpercig tart, míg a zár kinyit, illetve bezár.
Haveromnak amikor reggelre elvitték a ház elől a néhány éves Octavia-ját akkor a rendőr még azt is elmondta neki hogy hogyan, meg hogy az elmúlt néhány hónapban ez már a hatodik volt, meg hogy néhány perc kellett a tolvajnak hozzá, pedig abban minden kütyü benne volt. A motortér zárnak is csak annyi értelme van, hogy az alacsonyabb rendű (és felszereltségű) tolvaj nem áll neki szórakozni vele, de amelyiknek nagyon kell és képben is van az úgyis elviszi. Az igazi mechanikus védelmek komoly beavatkozást igényelnek már a beépítés során is, meg van némi biztonságtechnikai kockázatuk is, de azt lángvágó meg flex nélkül nem viszik el. Persze csak ha nincs nekik kéznél valami emelő meg tréler. Az elektromosan megszakítok ezt-azt dolgokat már megoldja a tolvaj.
Teljesen jogos felvetések. Nagyon hosszan tudnék ezekre válaszolni, de csak röviden:
A konstrukció kitalálása előtt egész komoly kutatómunkát végeztem, az immobilizer ezek figyelembe vételével készült. A legfontosabb megállapítás, hogy ellophatatlan autó nincs és nem is lehet olyat csinálni. Sajnos ezt tudomásul kell venni! Ha valamit nagyon el akarnak vinni akkor az el lesz víve és kész, lehet az autóban bármi. A lehetőségek csupán odáig terjedhetnek, hogy megnehezítsék a tolvaj dolgát, amennyire csak lehet. Olyannyira kell csupán megnehezíteni, hogy inkább tovább sétáljon egy sarokkal és elvigyen egy másik autót. Másik fontos megállapítás hogy az a védelem (legyen elektronikus vagy mechanikus), melyhez a tolvaj fizikailag hozzáfér, az semmit sem ér. Ezért hozzáférhetetlenné kell tenni. Egy személyautóban három tér van; az utastér, a csomagtér. és a motortér. Az utastér az ablakok üveg mivolta okán értelem-szerűen nem védhető, ahogyan a csomagtér sem mivel az az utastérből a hátsó ülés lehajtásával hozzáférhető. Maradt tehát a motortér. Ami azért is jó, mert maga a motor is itt foglal helyet, ami által az autó mobilizálható. A védelmet tehát a motortérben kell elhelyezni, csak egy gond van: hogy a motorhéztető is nyitható az utastérből. Na ezt kell megakadályozni. Illetve még egy dolgunk van: a motor működését elektromosan megakadályozni a motortérben. (Tehát nem benzinpumpát szakítgatunk...) nagym6: A zárat amit csináltam nem lehet alulról felnyúlva kinyitni. Nem véletlen nem tettem fel képeket a beszerelt állapotban, de a lényeg hogy nem lehet alulról, még aknából sem hozzáférni. Ez egyébként a legnagyobb félelmem jelenleg hogyha elromlik a kis motor benne vagy megszorul a zárnyelv, az életben nem nyitom fel többet a motorháztetőt én sem... Maximum flexxel, aztán vehetek egy új motorháztetőt. pompidu: A váltózár az egyik legnagyobb vakítás. Egy halom autónál ki lehet akasztani alulról kézzel a váltót és betenni kettesbe. sonajkniz: A géptető fizikai rögzítése a cél, de nincs ilyen probléma amit írsz. A mechanika már volt a helyén és szuperül működik. Csak kivettem hogy lefessem. Norberto: Igen, nekem is voltak ilyen aggályaim. Ezért nem teszek fel képeket a beszerelt, végleges állapotról. A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2016
.Egy rejtett "slussz" kapcsolás (nehezen hozzáférhető nem látható helyen nem egy darab dróttal kiváltható megoldás) sokat ér mivel egyedi, olyan sok időt vesz igénybe,hogy nem kínlódik vele a "szakember" Ők a gyári dolgokra állnak rá..
De akkor nem az a védelem jobb, ami látványos is. Nekem egyszer azt mondták, a kormányzár azért jó, mert látszik. A profik 10mp alatt veszik le, de ez pont 10mp-cel több mint a mellette levő autónál. A kolléganőmnek nem tudták elvinni az autóját, de a próbálkozással okozott kár is kb. 150eFt volt.
Én is ebben hiszek leginkább, az egyedi dologban.
Ezt néhány piezo-szirénával kiegészítve az utastérben még a kedvét is elvenné a kínlódástól.
Attila86: Esetleg a windows "hardware leválasztva" vagy "hardware hiba" hangjai? Wav formátumban megtalálod itt: C:\Windows\Media
Keress rá váltózáras videókra. Egy hozzáértőnek kb. fél perc kinyitni, egyetlen darab határozott ütés, megy egy mesterkulcshoz hasonló "univ. kulcs".
Az ilyen rejtett kapcsolós, meg a műszerfal alatti reed-csöves mágnessel simogatós dolgok ötletesek ugyan, de a helyzet az hogy nem sokat érnek ha a motortérhez hozzáfér a tolvaj. Teljesen mindegy neki hogy mit és hol szakítottál te meg az autóban, nem is fogja ő ezeket keresgélni. Egy előre, az adott típushoz elkészített kábelkorbáccsal meg esetleg a hóna alatt egy saját ECU-val megoldja. Hiába szakítasz meg bármit, ő kívülről a motornak ad annyi villanyt és annyi jelet ami éppen elegendő ahhoz hogy elinduljon a motor.
Ez már kipróbált technika. Ha az utastérben visít egy 110 decibeles sziréna, nincs az a tolvaj, aki elkocsikázzon vele. Ez megfejelve rendszertelenül kapcsolgató villanócsövekkel, a matatást is lehetetlenné teszi. Ettől még trélerrel elvihető, csak a villogások miatt elég feltűnő.
Én három dolgot szereltem be zsiványok ellen. (ez bárkinek megfontolandó lehet)
Az elsô egy komolyabb pedál összezáró gyári cucc (Bullock), ez kintrôl nem látszik semennyire, tehát meglepetés lehet. A másik egy rablásgátló, aminek bent semmi jelzése nincsen, és a kocsit hagyja elindítani, de leáll másfél perc elteltével a kocsi. Nyilván ha már nem a parkolóban van, ezt kiiktatni sokkal kockázatosabb. Harmadik egy távriasztó, azaz a lakásban riaszt ha ajtót nyitnak kocsiban, (ez nem "szabványos" frekvencián ad). A gyári riasztót nem említem, az bohóckodás meg a kényelem. Amikor friss volt a kocsim, beleraktam egy (hangos kacagást elfogadok) bringazárat, ami szintén a gyári háztetô retesz-fülre volt felfûzve, és a motortérben rögzítve, és nagy macerával volt nyitható, nyilván aki hirtelen feltépné azt, annak meg nem lesz a farzsebében erôvágó, de ezt hamar kidobtam.
Ha az egyedi kapcsoló pl. az üzemanyag szivattyú körét szakítja meg (azaz üa. ellátást), lehet a tolvajnál 300 korbács is, akkor se fogja tudni semmivel beindítani a kocsit.
A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2016
Ez az egyik legnagyobb tévedés az autótolvajlással kapcsolatban. A benzinpumpa ugyanis a tanknál van, a vezetéke az egész autón körbemegy, kb bárhol hozzáférhető kívülről és belülről is.
Ha már szóba jött, akkor a másik nagy tévedés a GPS és GSM nyomkövetők értelme. Ma már akár az Ebay-ről is be lehet szerezni de építeni is lehet olyan zavarót ami 10-20 méteres körzetben zavar MINDENT. Se GPS jel nem lesz, sem GSM, se bluetooth, se wifi, de még a garázskapu-nyitó távirányító sem fog működni és rádiót sem lehet hallgatni. Sőt, olyat is simán meg lehet tenni hogy lesz GPS jel, csak 30 méteren belül mindenki átkerül délafrikába. Akár saját mini GSM "adótornyot" is lehet venni/készíteni amelyre a környező eszközök a nagyobb jelerősség okán automatikusan átcsatlakoznak. A harmadik tévhit a már említett váltózár amely kiakasztható. A negyedik a kormányzár. A probléma itt az, hogy noha ez egy rendkívül masszív szerkezet, viszont a kormány amelyre rárakják messze nem az... A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2016
Véleményem szerint a benzin szivattyú megszakítása a leg gyengébb megoldás.
A legtöbb autóban a hátsó ülést felhajtva hozzáférhető a csatlakozása. Nem kell más csak egy szivargyujtó csatlakozó, 3 méter vezeték a végén csipesszel. Már ki is van iktatva. Inkább valami olyan kéne ami a CAN bosz adatforgalmát zavarja. Akor még a saját ECU ját sem tudná használni.
Nem értek egyet, hogy ezek semmirekellő módszerek lennének. Kizárólag önmagukban biztos gyengék, de erről itt a topikban eddig nem esett szó.
Alapvetően - minden! dolog, eszköz, módszer, ami időhúzást idéz elő lopás eesetén, azt hiszem, hogy a tulajdonos érdekeit és nem a tolvajét szolgálja. Úgy is írhatnám, hogy sok kicsi sokra megy. Hiába gyorsnak tűnik minden módszer megfejtése, de ha többféle eszköz van alkalmazva, azok ideje összeadódik. És az X-edik perc utáni szórakozásnál a tolvaj lehet, hogy kezdi vakarni a fejét, hogy lehet, egy egyszerűbbet kellett volna választani, nem egy olyat, amiben pedálzár, kormányzár, motortérzár, nyomkövető, immobiliser, belső sziréna, stb. mind megtalálható.
A legjobb autólopás elleni megoldás a rossz és pocsékul kinéző autó. Először is mert a kutyának sem kell. Másodszor, ha nem üzembiztos, akkor még a tulajnak is gondot okoz a beindítása. Harmadszor pedig nincs benne igazán érték, amiért érdemes lenne egyáltalán csak foglalkozni is vele. Barátomnak volt egy 50.000Ft-os Opel Astrája. nyitva hagyta az ajtaját rendszeresen, mert ami érték volt benn azt magával vitte, a többivel meg úgysem értek volna semmit.
Egy ismerősöm autójában kb. 2-300 ezre Ft-os védelmi kütyü(k) volt beépítve. Azzal az autóval kétszer volt Pesten... Ellopták. Felrakták egy autómentőre és azóta se híre se autó.
A police tájékoztatása szerint az autómentőn nem volt rendszám. Egy térfigyelő felvette az egész lopást. Nem azt akarom mondani, hogy felesleges a sok "vacak" riasztó, váltózár, kormányzár, stb. , de ha el akarják lopni, akkor ellopják és annyi. A mai autók többségét már bontásra, alkatrésznek lopják.
Autólopás ellen egy bowdenszálat kell a a pedáloknál elhelyezni, és amikor indít, akkor indulás helyett a két lábát felhúzatni a műszerfal alá, kilincsműves motorral. Két nap úgy hagyni az ipsét, aztán majd meggondolja legközelebb.
Nem mondtam, hogy semmirekellő módszerek lennének. Azt mondtam, hogy ezek a legnagyobb tévhitek. Valóban lehet haszna a benzinpumpa megyszakításának, vagy egy váltózárnak, vagy akár a GPS nyomkövetésnek. Csak ezek hatékonysága elenyésző a motortérzárral védett motorblokkolással szemben. Persze ha egy tizedszázalékkal növeli is az ellopás esélyét akkor már van haszna, az biztos.
A benzinpumpa megszakításával hasonló a helyzet, de nem teljesen. Azért, mert a benzinpumpa villanyát megszakító relé egyel több alkatrész aminek a meghibásodása az autó normális használatát akadályozhatja. Nem elég az hogy a tulajon kívül más ne vihesse el az autót, törekedni kell arra is hogy a tulaj viszont mindig, minden körülmények közt használni tudja az autóját. Ezért egy egészséges kompromisszumot kell kötni a lopásgátlás és az üzembiztonság közt. Az üzemanyag motorba jutásának megakadályozása ugyan annyira rontja az üzembiztonságot akkor ha az a motortérben történik és akkor is ha a benzinpumpánál hisz mindkettő egy relé. Az ellopással szembeni hatása azonban nagyságrendekkel jobb ha a motortérben (a hozzáférhetetlen motortérben) történik. Ha emellett mégis megszakítjuk a benzinpumpát is, azzal mondjuk 1%-kal nő a lopásgátlás, de 100%-kal csökken a relatív üzembiztonság. Én mérlegeltem és úgy döntöttem hogy ez ennyit nem ér meg. Viszont például a GPS/GSM nyomkövető szintén elenyésző mértékben növeli a hatékonyságot, azonban az üzembiztonságot semennyire sem csökkenti. Ezért a fentebb ecsetelt komoly problémái ellenére ennek mégis lehet értelme.
Csatlakozom az előttem szólók egy részéhez. A látható védelem a legjobb, mert ahelyett egyszerűbben lophatót keresnek. De ha valaki meg akar szerezni egy bizonyos autót - azt semmi nem gátolja meg. Odamegy egy trélerrel és behúzza egy konténerbe. Nesze neked GPS, védelem, villogás sziréna, üzemanyag vezeték és egyéb hókamóka.
Áh én nem ezt tenném... Én direkt csinálnék ilyen "csali" autókat, és ha nem a megfelelő kulccsal indítják, vagy nincs az autó közelébe a megfelelő jelforrás, akkor valami altatógázt (gyorsan ható) ez esetben kattan a bilincs és pápá, vagy egyéb olyan dolgot permeteznék arc magasságába a az ipsére, ami lemoshatatlan egy jó darabig, és az utcán eléggé néznének rá
Ezt a logikát értem is.
De nézzünk körül pl. Budapesten. A kocsik átlagértékét elég sok, újonnan 6-8-10 milkás autó húzza föl rendesen. Szóval a nagy átlag mégsem az, amiről írtál 50 ezres Opel, bár ahogy figyelgetem, vidéken talán jellemzőbb az olcsóbb kategóriák felhasználása. Én személy szerint az általad említettekkel úgy vagyok, hogy ha egy 50 ezres autó is nyújtana annyi élményt és biztonságérzetet minden értelemben, mint a mostani, akkor esetleg én is azt vettem volna anno. Pl. ugyanúgy jól működne benne a fűtés, klíma, ülésfűtés, ablaktörlők, nem akarna kiugrani minden kátyúban belőle az ember, a műanyagok és szövetek megfelelő minőségben és illesztésekkel lennének tartva sok év múltán is, akkor azt mondom, valószínűleg még több ember gondolkodna el ilyen olcsóbb kategóriákon is. De amíg szvsz. rengeteg ember igénytelen az országban (még ha próbálja is az ellenkezőjét mutatni néha), akik ugye egyszercsak "volt" tulajjá válnak, ha továbbadják a szekeret, akkor nem kell csodálkozni azon, hogy a következő tulaj(ok) véleménye egyre kevésbé lesz nyomdafestéket tűrő.
Az ismerősödnek vagy óriási pechje volt, vagy pedig bitang durván sok tízmilliós vagy nagyon különleges autója, amiért elvitték még a hiperkütyük ellenére is, 2x-i pesti alkalommal. Az biztos, hogy így is-úgy is sajnálatos tény.
Nekem eddig 2 biciklimet vitték el életemben, amikkel egyenként is 1-1 halálraszúrással egyenértékű életerőt vesztettem, szóval valóban szörnyű érzés maga a lopás átélése. Idézet: Az a baj hogy az már másnak sem kell.„A legjobb autólopás elleni megoldás a rossz és pocsékul kinéző autó. Először is mert a kutyának sem kell.” A lopásvédelemre jó megoldás lehet a Pajzs, de az is érdekes hogy ott is a hozzáférhetetlenségről beszélnek (motortérzár), meg hogy akkor tuti nem viszik el az autót, aztán mégis ott vannak a kiegészítők hozzá mint riasztó, GPS, stb. Egy olyan rendszert láttam egyszer - persze csak részben mert nem mutatták meg -, ami mind a 4 kereket blokkolta, a blokkolást nem lehetett kívülről megszüntetni csak lánggal vagy flex-szel. Meg volt benne egy folyadékos kapcsoló, szóval azt trélerre sem volt egyszerű felrakni, mert ugye ha megdöntik az autót vinnyog, meg a blokkoló kereket sem egyszerű hang nélkül húzgálni a betonon. Nem árultak el az egészről semmit, de nekem azért lettek volna azzal kapcsolatban is fenntartásaim, mert mi van ha autópályás tempónál gondol egyet a rendszer és blokkolja a 4 kereket?
Szerintem a mezei, beülős, elvívós lopás ellen a legjobb módszer a simán indítható, majd kis idő múlva leálló autó. Kiegészülve hang és fénykeltéssel. Átéltem a gyári immo hibája miatt az út közepén való leállást. Nem hinném, hogy nekiáll szerelgetni, futásnak fog eredni. Persze a tréler ellen nem véd.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |