Fórum témák
» Több friss téma |
VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok!
Nem azért írtam a z Ali-t, hogy ott lesz olyan termék, amit keresel... tessék Paypalozni, nem harap.
Nézd csak meg akkor, hogy milyen árban adják a kazettás deckeket...
Hát igen, nekem is van elfekvőben két sony, lehet akkor meghirdetem én is, hátha ráharap valaki...
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2017
Szasztok!
Egy nem túl gyakori problémába futottam. Esetleg, ha valakinek van ilyen jellegű tapasztalata, segítsen nekem. Szeretnék egy terméket visszaküldeni, mert félreértettem a kínálatot. Egy hőlégfúvós állomást akartam rendelni, de csak a hőlégfúvó jött meg. A képen egy másik kép részleteként mutatja az állomást a hőlégfúvóval, de mint utólag rájöttem, az csak szemléltetés, hogy mikyen állomáshoz való. Nos a hőlégfúvóval sokra nem megyek, barkácsolni hozzá meg nem sok kedvem. Ezért a visszaküldésre gondoltam. Van ebben ráció? Valaki küldött már vissza terméket? Lehet bízni a visszatérítésben? És gondolom ez nem "freeshiping". A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2017
Röviden: olvasd el a termék hirdetésénél a feltételeket. Ha ott erről nem emlékeznek meg, akkor kérdezd az eladót, konkrétat csak ő tud mondani.
Hosszabban: ha visszaküldöd, akkor te fizeted a szállítási költséget, ha nem ingyen jött akkor idefelé fizetetett is. Aztán az eladó levonhat még "restocking fee"-t, aztán visszakapod a pénzt (jó eséllyel), aztán rendelsz egy másikat. Már ha az eladó elfogad return-t, mert nem kizárt hogy nem. Szerintem jobban jártsz ha rendelsz hozzá egy forrasztóállomást hőéágfúvó nélkül... A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2017
Vagy ha relatív olcsó volt a termék, egyszerűen elrakni a fiókba, és tartaléknak jó lesz. Ha visszaküldi, már a postaköltséget bukja, ami mondjuk egy 900Ft-os terméknél elég jelentős. Vagy meg lehet hirdetni vaterán is esetleg, akkor sincs akkora veszteség.
Egy alkalommal küldtem vissza eddig. Akkor még lehetett levélként és egy telefonról volt szó. Azaz értékben és méretben is - megérte. Ráadásul csak javításra. kb 6500Ft-ot fizettem, de cserébe a kínai küldött egy új készüléket és visszaadta az eredeti árat is.
Értékét tekintve kb 5000ft volt. Relatíve nem nagy érték.
A visszaküldés nem igazán vonz, épp a költségei miatt! Bár az a tapasztalatom, hogy abszolut készségesek, eddig 3x kértem visszatérítést, egyszer hibás volt a termék, egyszer több helyről rendeltem meg egy terméket, és visszaléptem a vásárlástól, most nem rég meg nem érkezett meg a termék. Minden esetben vissza fizették az összeget. Van rá esély, hogy ez ügyben is korrekt lenne. Ugyan is neki nem ez az egy termék zsírozza a levest. Gondolom ha nem tanúsít együttműködést, elmarasztalják, (átmenetileg tíltják), vagy kizárják. Tekintve, hogy világszerte hány megrendelés fut be nekik naponta. A nap bevételhez mérten, elhanyagolható egy egy termék árábak visszatérítése. Egy termék miatt nem hinném, hogy el akarnak esni a többszörös bevételtől. Sőt, azt hiszem, maga az ebay fizeti vissza? Egy kört futok, írok az eladónak, és abból minden további lehetőség látszik majd. Ha minden kötél szakad, én is gondoltam a vaterára...
Közben néztem a neten véleményeket, és pozitívakat találtam, úgyhogy tegnap regisztráltunk PayPal rendszerbe, és elvileg már küldték is a fizetést az adott oldalnak, ahol vettünk valamit. [Téma vége.]
Már megbocsáss, de miért kényszerítenéd fizetésre, ezt Te nézted be. Az, hogy szerencsétlenek annyira rettegnek a negatívtól, hogy ha Ők hibáznak, simám fizetnek, az addig működik, amíg nem kezdenek visszaélni a rendszerrel. Szerintem mindenkinek az a jó, ha a vevő is korrekt, meg az eladó is. Rendelj hozzá egy állomást is, vagy építs egyet. Én is jártam már úgy, hogy egy koppanásgátló a képen kész panel volt, a rendelésem, meg egy üres nyák, benéztem, szereztem hozzá alkatrészeket és kész, azóta jobban figyelek.
Én sem tudok róla, hogy a PayPal rizikós lenne. 10 éve használom, de szerintem abszolút profi. Egy luxemburgi központú bank áll mögötte, minden olyan biztosítékkal, mint bármelyik másik kereskedelmi bank. Ha nem a Te hibádból húznak le a gengszterek, akkor ők helytállnak kár esetén. Szerintem olyasmi történeteket olvashattatok, ahol adathalász email-eknek dőlt be valaki. Ha valakinek annyi esze van, hogy egy emailben megadott linkre rámegy és megadja az adatait, az meg is érdemli. Tény, hogy sok ilyen email jön, de az az első, hogy megnézem, hogy milyen email cím rejtőzik a "PayPal" mögött. Kapásból látszik, hogy kamu.
Milliószor elmondja minden bank, hogy valódi bank soha nem kér email-ben pin kódot, jelszót, vagy egyéb személyes számlaadatot. Ezt csak az adathalászok teszik, mégis sokan bedőlnek neki, aztán akkor már siránkozhatnak, a bank nem kártérít, mert nem az ő rendszerük hibájából történt a lehúzás. Én már attól óvakodom, ha valahol nem tudok PayPalon keresztül fizetni. Ahogy az előttem szólók is említették, az Aliexpress-nél nincs Paypal. Van nekik valami saját rendszerük, ami hasonló a PayPal-hoz, vagy ezt lehet választani, vagy megadod a kártyaadataidat és arról emelik le. Ez a leggyakoribb módszer. Eleinte nagyon tartottam tőle, mert nem szívesen adom ki a kártyaszámomat, de utána néztem, ez is teljesen biztonságos. De észnél kell lenni, csak olyan helyen szabad fizetni így, ahol az úgynevezett "Biztonságos fizető oldalra" irányít. Ezek SSL protokollt használnak, agyonkódolva. Ennél "https" előtagot látsz a böngésző címsorában és egy lakat ikont. Ezeket az oldalakat szerződött bankok működtetik, nem a kereskedő és nagyon szigorú biztonsági protokoll mellett. A kereskedő semmi adatodat nem látja, csak a pénzt kapja meg a számlájára. De ezt sem azonnal. Ha elindítod a fizetési processzust, a bank zárolja a számládon az összeget. Úgy tudom, hogy egy-másfél napig tartják fenn a zárolást és mivel a saját bankod azonnal jelzi, hogy pénzmozgás volt a számládon, így van időd jelezni ha netán nem te indítottad a fizetést. Ilyenkor a két bank lemeccseli egymás között a dolgot és visszakapod a pénzedet. A kereskedő is biztonságban van, mert a bank aki zárolja az összeget, jelzi neki, hogy van-e fedezet a számlán. Ha van, akkor gyakorlatilag fizetettnek tekinthető, a kereskedők indítják is a csomagot, 1-2 napon belül biztosan megkapják a pénzüket. Sok európai webáruház nem használ PayPal-t. Éppen most rendeltem egy pakkot a Farnell-től. Itt sem lehet PayPalozni, nincs utánvét sem, online kártyás fizetés van. Angol cég, de van magyar ügyfélszolgálatuk, magyar weboldaluk. Komoly, megbízható cég, ilyeneknél nem kell félni, hogy átvernek. Hihetetlen profi és gyors a rendszerük. Vasárnap délután küldtem el a rendelést, hétfőn 9 órakor már leemelték (zárolták) az összeget a számlámon, délután elindult Angliából, ma hajnalban már megjárta Köln és Prága logisztikai központját, ma 7 órakor már indult Vecsésről a futár, ma délután megkapom. Szinte egy napon belül itt van. Nagyon profi, elektronikai cuccokban hatalmas a választék és baromi gyors. 1.600 Ft a postaköltség. A magyar Posta ennyiért nem viszi el 200 km-re és tovább tart. Bocs, ha kicsit hosszú voltam A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2017
Félreértettél, én nem akarom úgy visszafizettetni a termék árát, hogy a terméket megtartom. Nem erről volt szó. Én csak azt vettem alapul, hogy ha valós a baj, - mert itt ugye nincs baj, rendeltem egy terméket, ő eleget tett a rendelésemnek, azt kaptam amit hirdet, itt én tévedtem - mert bekrepált, nem jött meg, hiányos a termék, akkor készégesek a probléma megoldásában, nem zárkóznak el a visszafizetéstől. Épp ezért, lehet segítőkész lenne akkor is, ha megírom neki, hogy bocs, de hülyén értelmeztem a hirdetést, és ezzel az árva hőlégfúvóval nem sokkra megyek... Milyen lehetőségek vannak? És ő elmondja...
Ahogy nézem az árakat, 15 ezer ft-nál kezdődnek, és onnan csak felfele, ezek az állomások. De vagy hőlégfúvót, vagy komplett állomást árúlnak, csak szóló állomást nem. Éppen építeni is lehetne, de nem biztos, hogy kevesebbe jönne ki.
De hát milyen más korrekt lehetőség lenne arra, hogy visszakapd a pénzed, ha nem küldöd vissza? Én sem tudom elképzelni, de ezt egy Kínaival lelevelezni nem lesz egyszerű. Persze olyan is van, ha végképp nem értik mi a baj, visszaküldik a pénzt és lezárják az ügyet....
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2017
Az ilyen problémás vevők miatt van MO-nak rossz híre..
Bonyolódunk, bonyolódunk...
Akkor konkretizálom: Egyik eshetősége a korrekt megoldásnak, hogy vissza tudom küldeni úgy a terméket, hogy ez ne kerüljön többe, mint maga a termék, sőt, töredéke legyen. Természetesen ez sokban függ kishazánk árú forgalmazási tarifáitól is! (Legfőképp) Valamint a termék árát is visszakapom. Másik megoldás, hogy küld nekem egy csupasz állomást, mert a páka és a hőlégfúvó önmagában is kelendő, úgy is tudja értékesíteni. (Őszintén, ez a megoldás lenne a legszimpatikusabb!) Harmadik megoldás már kilép az ebay keretei közül, magam próbálom értékesíteni. Doky556: Nincs itt semmi probléma, azon felül, hogy félre értettem a kínálatot.
Hello! Ha szerzel egy "csupasz állomást" hozzá, utánna előbb-utóbb majd egyszer meghibásodik majd ez a hőlégfúvód...és rendelhetsz majd egy másikat. Tedd el tartalékba és rendelj egy komplettet.
Mellesleg ha az elején írtál volna típust is, mostanára talán már lett volna érdeklődő, hogy átvegye tőled. De a súlyát is megadhatnád, máris láthatnánk mennyi a visszaküldési díja. Ez már a te veszteséged lenne...ezért tényleg rossz ötlet. Meg aztán a HE-n is lehet hirdetni... A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2017
Ez így OK, csak nem fogod tudni megértetni velük, mi a problémád. A posta kb.4-5eFt-ért szállítja vissza. Jobban jársz, ha magad próbálod meg értékesíteni, vagy rendelsz hozzá egy állomást is.
Nagyon eltérő az angol tudásuk, van aki profi, viszont van, aki szinte semmit nem ért meg.
Szerintem meg jobban jársz, még mielőtt bármit is írnál az eladónak, ha pontosítod hogy mennyiért tudod visszaküldeni az árut szigorúan nyomkövetési számmal. Ha ez több mint maga a termék ára, totál felesleges visszaküldeni, mert máris minuszban vagy, hiába kapod meg a visszafizetést, amire ismét csak egy hónapot kell majd várnod kb. De ezek az eszközök is csak 12 esetleg 24V ról mennek, egy hozzá való trafót akárhonnan tudsz bugázni pár forintért, zsugorcsövezni magában a légfuvó is tökéletes...
Vagy valóban inkább vegyél hozzá egy forrasztóállomást is, ami hozzá való, legalább lesz egy normális forrasztód. De ha semmiképp nincs rá szükséged, szerintem is lett volna rá már jelentkező ha feltöltesz róla itt (másik topikban) pár képet, és felkínálod valamennyiért... Ha bármit elkezdesz levelezni, az egy dolog, hogy az eladó tud -e egyáltalán angolul, a másik dolog meg az, hogy te mennyire beszéled jól a nyelvet... A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2017
A termék ára, mint írtam, kb. 4-5 ezer forit volt.
Akkor nem éri meg vesződni a visszaküldéssel. Felejtős. Képet egyrésztnazért nem tettem fel, mert nem tudtam még mi lesz absorsa, tegnap este vettetem át csak a csomagot, és mind idáig agyaltam, hogy mi legyen vele. Ha eddig bajom volt, gógle fordítózgattam oda vissza. Eddig célt értem vele még. De veszek komplett állomást akkor. Köszönök minden segítséget!
Szerintem jó a gondolatmeneted, nincs ebben semmi különleges, csak kérdés, hogy megéri-e visszaküldeni. Benézted a rendelésnél, vagy csak egyszerűen nem tetszik, simán visszaküldheted.
Az eBay terméklapján láthatod a "Returns" bejegyzésnél, hogy vállal-e az eladó visszavételt. Általában igen, és az is ott szerepel, hogy hány napod van erre. A "See details"-re kattintva a "Return policy"-ben írja le a feltételeit. De azt én is aláírom, hogy bár nagyon szívesen kommunikálnak a kínaiak angolul, de vagy nem tudnak jól, vagy annyira más rugóra jár az agyuk, hogy a legegyszerűbb dolgot is képtelen megértetni velük az ember.
Nem teljesen értem a dolgot. Kis utánjárás és nincs gond. Nekem mindig annyi pénz van a kártyán, amennyit le akarok vásárolni. Se paypal se más, csak egy sima bankkártya. Ennyi pénzért meg nem érdemes meghekkelni.
Nálam már így is bonyolultabb a rendszer mint kellene, nem szeretnék még egy számlát, kártyát. De amiket leírtam az nem paranoia, csupán arra próbáltam rávilágítani, hogy az alapszabályok betartásával biztonságban tudhatjuk a pénzünket. Továbbá én sokat vásárolok az eBay-en, ott nagyon sok helyen kizárólag PayPal-t fogadnak el.
Sziasztok!
Az ebay fizetésnél meg volt adva egy kártyaszám ami már megszűnt, tudom törölni valahogy az ebay oldaláról? Csatolok egy képet hogy miről is van szó.
De hiszen az egész Paypal törölve lett mégis ott van.
Jó, akkor állítsd át a fizetési módot az Ebay személyes beállításainál.
Az csak az előzmények(?), jobb oldalán a legördülő nyíl alatt mi van ?
Pár év után lejár a kártya érvényességi dátuma úgyhogy akkor úgyis használhatatlan lesz a száma, meg persze felárért letilthatod a kártyád és kérhetsz újjat.. A Maestro-t cvc se védi tudtommal, nem biztos hogy jó ötlet azzal fizetni. A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2017
Már hogyne lenne CVC kód a Maestro-n.
Legalábbis az enyémhez biztos nem adtak CVC-t, csak PIN (CVV?) kódot örökölt az előző kártyától..
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2017
Nézd meg a kártyádat alaposabban.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |