Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia
Megoldható egyszerűen is, attikának igaza van, így villogni fog. A bejövő index vezetősávokhoz be kellene tenni sorosan egy-egy diódát, és a relé lábaira meg 1-1 akkora kapacitású kondit, ami a villanások közt át tudja hidalni a szünetet. A diódákra azért van szükség, hogy visszafelé, az izzók ne süssék ki a kondikat. A relé lábaira szintén kellene 1-1 védő dióda, hogy a kondik hosszú életűek legyenek.
Szia!
Próbálkozom összerakni a kapcsolás! Csak nagyon amatőr szinten foglalkozom az elektronikával így kérlek nézzétek el nekem ha valami nagy bakit csinálok
Így gondoltam, jó lesz, a kondinak nagyobb hely kellene, lehet hogy kelleni fog 1000µF-is, érdemes lehet hibás pc alaplapból kitermelni, azok viszonylag kis méretűek nagy kapacitás mellett. Akár meg lehet próbálni légszereléssel kikísérletezni a kondi nagyságát, így pontosan lehet panelt tervezni. A diódákat egy picit nagyobbra cserélném, legalább 1n4007-esekre.
Csak kíváncsiságból: Ez egyfajta "statikus" kanyar követő világítás lenne? Vagy mi a cél pontosan?
Igen! Az lenne a funkciója, hogy ha indexelek akkor abban az oldalban felkapcsoljon a ködlámpa.
Nos, bekötöttem, működik is - meg nem is. Egészen addig amíg a gyújtást rá nem adom rendesen visszajelez, viszont onnantól már hiába nyílik az ajtó (az utastér világítás működik) már nem jelez vissza. Mi lehet a probléma? A segítséget előre is köszönöm.
Hello! Én nem tudhatom hova kötötted, de ha álló motornál működik, akkor alapvetően két hiba lehet. Nem jó helyről vetted el a + tápot, vagy a jelző izzó nincs testen, ha a gyújtást ráadod. Mondjuk a gyújtáson keresztül testelődik a jelző. Persze ezek csak tippek. De talán kideríthető, ha pld. egy 2W-os próbalámpával rálépsz a Test és a + pont közé, és a test és az M pontra.
Sziasztok!
Szükségem lenne egy kis segítségre méghozzá abba hogy hogyan lehetne egy Mazda MPV-be az injektorokat betanítani. Azt tudom hogy kell hozzá egy gép ami rámegy egy PC-re és azon van egy olyan program aminek a segítségével ki lehet törölni az előzőt és az újakat beírni. És azért lett benne cserélve mert az autó motorja és a teljes kuplung része vadonatúj. Meg lett fúrva új dugattyúk tömítések és a többi. Mind a négy injektor új de valamiért azt mondták hogy nem kommunikálnak a motorvezérlővel. Szóval már megpróbálták de ezt mondták akkor hogyan lehetne megcsinálni hogy jó legyen?
Keress valakit aki ért hozzá, mert ezt otthon nem fogod megoldani. Dízel vagy benzines autó? Megfelelő gépet illetve programot használtatok a művelethez?
Dízel az autó.
Illetve igen legalább 5 gépet használtak de egyiksem működött és mindegyiken gyári program volt és így sem sikerült.
A porlasztók külön működnek? Egy dízeles műhelyben padon megmondják. Ha igen akkor csak a vezetékezéssel, vagy a motorvezérlővel lehet baj.
Csak gyári diagnosztikai eszközzel lehet feltanítani a porlasztókat.
Már minden megvan nem kell betanítani az injektorokat.
Annyi az egész ha véletlenül valaki injektort cserél egy Mazda MPV-ben akkor nem kell betanítani őket mert automatikusan igazodik a rendszer hozzá csak annyi az egész hogy ki kell hangsúlyozom azt hogy ki kell cserélni azokat a rövid kábeleket ami rámegy az injektorra mert abba van valami ellenállás 1től 25-ig van számozva a kábel és az injektorok is és megegyezőket kell venni belőlük mert különben nem fog úgy működni mint előtte. Ezt egy Mazda szervizes mondta nekem hogy működik a kocsi csak nem úgy megy a motor mint ahogy kellene.
Sziasztok!
99-es 1.6-os Zafira klímaventilátor és hűtőventilátor vezérlés rajzban valaki tudna segíteni? Elméletileg mindkettőn csak a második fokozat megy. Szétszedtem őket, előtét ellenállás, hőbiztosíték jó, egyiken se mérhető szakadás. Próbáltam olvasni is, onnan ennyit tudtam meg.
Üdv! Összeraktam a kapcsolást... és a következőt tapasztaltam, a riasztóra kötöttem rá ami nyitáskor és záráskor az indexnek ad jelet nos nyitáskor működik azonnal kapcsol majd megyek a kocsival és lezárom akkor meg nem mindíg ha megnyomom mégegyszer a bezárás akkor kapcsol. Mit lehet ezzel kezdeni? Rövid a zárás.jel? Nyitáskor 2 villan az index záráskor 1et.
Hello! Előfordulhat, hogy kevés az indító jel ideje, mert a C1-nek fel kell töltődni az R1-en keresztül. Ennek időállandója kb. 1sec. De javítható lenne a dolog, ha a dióda helyett egy NPN tranyót használnánk. bázisa menne a BPW-re, emittere a C1-re, és a kollektora egy 220ohm-on keresztül a +12V-ra. Ekkor a tranyó gyorsan fel tudná tölteni a kondit. Mert a 47kohm-ra szüksége van a BPW-nek, a kondira az időzítésnek, így egyik értéke sem csökkenthető a gyorsítás miatt. Ha nem érthető, akkor majd lerajzolom.
Helló! Megpróbáltam kijavítani, de a 220ohm-os ellenállásnál elakadtam. Segítenél légyszi?
Hello! Jó lehet, ha ez a forrasztásoldal felőli nézet. De akkor miért nem olvasható a felírat? Egyébként pedig a tranyó kollektorának és az ellenálláslábnak nem elég egy forrpont.
Sprint-layout-ban csináltam... kicsit el is forgattam. Csatoltam egy képet amin az alkatrész oldala látható és javítottam az ellenállás pozícióját. Így jó lesz? a tranzisztor az lehet BC547?
Hello! Jó lesz. Én jobban szeretem a 64Y-t. Meg a tranyó "bele is lógna" a tekerőbe..
Kedves Fórumozók!
Nagy bajban vagyok, van egy Suzuki Alto 1.1 2006-os az ablaktörlője szakaszos módban csak kattog és kerreg de nem töröl(csak néha össze-vissza), ha a kapcsolót lejjebb állítom vagy csak hozzáérek akkor úgy ahogy töröl 2-es és 3-as fokozaton működik a motor. Az ábrán eljutottam addig hogy dióda,tranzisztor,kondenzátor,ellenállás, de az a "3m" vagy 3 lyukú hídra emlékeztető valami nem tudom mi meg a másik mi lehet az a vízszintes 2 vonal közöttük 2 villám jel a 7-es szám fölött? Mitől nem húzhat be a ""relé"" amitől így kattoghat? Holnap szétszedem akkor többet tudok majd remélem.!
Szia!Valószínű, hogy kontakt hibád van a kórmánykapcsolónál. Amit kérdezel alkatrészeket az tekercs és varisztor. Az elektronika ilyen "meghibásodása" elég valószínűtlen.
Szia!
Köszi, ma megnézem hogy mi is lehet, remélem csak egy kis kontakt javító kell neki. Hogyan tudom leellenőrizni a végeredményt? Ami van a szervizkönyvébe abban nem ez a hogy is mondjam, egyéni típus van mert ebben nincs toldalék csatlakozó hanem a kábelkötegből közvetlen jön, tehát más kiosztása van betét nélkül, ráírva sincs hogy melyik pin micsoda.
Hali!
Igazad volt, most szétszedtem megpucoltam adtam neki WD40-et majd letörölgettem és kapott egy kis lehelet vékony zsír réteget, azt hiszem lítiumos zsír volt. Most ahogy nézem működik, legalábbis remélem hogy ha élesben kell akkor is jó lesz, kicsit volt megégve vagyis megfeketedve a réz "lemez" többi csak természetes kopás volt.
Sziasztok!
Leendő apósomnak van egy Renault Thalia autója, melyhez szükség van egy hátsó ablakfűtés kapcsolóra. A benne lévő 5 lábbal rendelkezik viszont amit találtam, csak 4 lábas. Ki tudom mérni valahogy, hogy a hiányzó 5. láb mire szolgálhat és jó lehet-e bele a 4 lábas? Arra gondoltam, hogy esetleg magának a kapcsoló megvilágításának a funkciója az 5. láb. Előre is köszi a segítséget. G.
Üdv!
Kitört az opel astrám távirányítójából az elemtartó, hiába keresek nem találok olyan elemtartót, mint a gyári. Az lenne a kérdésem, hogy tudja e valaki, hogy milyen fajta tartó ez és , hogy lehet e venni külön elektronika nélkül!? |
Bejelentkezés
Hirdetés |