Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   234 / 345
(#) VIM válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Ápr 22, 2017 /
 
Szia! A mostani bekötés logikus, mert az alsó hármasban nem lehet két főfázis tekercskivezetés. Engem is az zavart meg, hogy ahová előzőleg kötötték a segédfázist az sárga színű volt de ez csak most látszik jól a képen és persze a mérés az mindent eldöntő.
(#) bojtorlaszlo hozzászólása Ápr 22, 2017 /
 
Heló!Van egy 230/400 V delta/csillag 105 kw-os villagymotorom ami eddig 400v-ról működött.A kérdésem az lenne, hogy 230v-ról szeretném használni de csak három vezeték van kihozva és gyárilag így van nem volt tekercselve még.Mértem a vezetékek között az ellenállást, bár a csillagpont belül van elkötve nem biztos, hogy pontos.Az eredmények: 1-2 között 9,6 ohm, 1-3 között 9,9 ohm, 2-3 között 10,2ohm. a szálakat csak elneveztem mert nincs írva rájuk semmi.Egy fázisról körfűrészre szeretném használni 2760 fordulatú
(#) Imi65 válasza bojtorlaszlo hozzászólására (») Ápr 22, 2017 /
 
A 105kW gondolom elírás.
Ha nem 6 kivezetéses, nem tudod a 230V-ot 1 tekercsre juttatni, gyengébb lesz jóval, mint 3 fázisról.
Ha 230/400V-os akkor biztos, hogy valaha volt 6 kivezetése.
A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2017
(#) ha9pi.feri válasza VIM hozzászólására (») Ápr 22, 2017 /
 
Szia! [ az alsó hármasban nem lehet két főfázis tekercskivezetés] Én nem is állítottam, hogy az alsó hármasban van, mert a 230V a világos kéken a főfázisra megy (kell, hogy oda menjen, különben értelmetlen), akkor a segédfázis honnan kap feszültséget?
(#) tsab hozzászólása Ápr 22, 2017 /
 
Sziasztok!

Megerősítést szeretnék kérni, hogy jól gondolom-e.
A felállás:
- 1 fázisom van
- Dahlander motor 2 sebességes (e1n gép)
- Frekvenciaváltó 1F-> 3F

Olvasottak alapján a bekötése nem kivitelezhető mert nem lehet deltába kötni őket.

Félmegoldás pedig az, hogy egy 2x akkora motor használok deltába kötve 230V majd erről leszedve a 3x400-at kötöm rá a Dahlander motorra. Mennyi a fogyasztása így az eredeti felálláshoz képest?

Jól gondolom?

Ez csak egy elméleti kérdés.
Lehetséges -e az, ha véletlen ki van vezetve a motornak a kivezetései (újra lett tekercselve, nem láttam, de hátha) akkor be lehetne -e frekvencia váltóra kötni vagy Dahlander nem szokás ilyenkor sem ilyenre alakítani?

Üdv.
A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2017
(#) sun válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Ápr 22, 2017 /
 
Szia Feri igazad lehet mert 3 szor próbáltam rövid ideig és mintha keveset forogna és mintha jönne egy kis szag is.
Akkor ha jól értem a kondi kék szálát kössem a vezeték kék szálához és ne az áthidaláson legyen?
(#) sun válasza sun hozzászólására (») Ápr 22, 2017 /
 
Megpróbáltam így is azt hiszem a fordulat ok de mintha a szag még mindig jönne de lehet
hogy csak a régi szagot érzem mindenesetre nem szeretném leégetni.
Ki lehet valahogy mérni ezeket hogy mit hova?
A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2017
(#) ha9pi.feri válasza sun hozzászólására (») Ápr 22, 2017 /
 
Szia! Így, mérés nélkül nehéz tanácsot adni. Röviden megpróbálhatod, úgy, ahogy leírtad. Elvileg be kellene indulnia, de meg kellene győződni róla, melyik a főfázis, melyik a segédfázis. A szomszéddal lemérhetnétek a tekercsek ellenállását, úgy, hogy az áthidaló le van véve és leírni melyik tekercshez milyen ellenállás tartozik, valahogy így: U1-U2=7 Ohm, Z1-Z2=10 Ohm, a lényeg, hogy lássuk, melyik a nagyobb ellenállású tekercs (ha hasonló értékeket mértek, akkor jó lesz a fentebb leírt bekötéssel), ha fordított az arány (U1-U2 a nagyobb ellenállású), akkor a Z2-Z1-re megy a 230V, a Z1-U1-re pedig a kondenzátor, az áthidalás marad, ahol volt. Remélem érthető voltam.
(#) Tomi111 válasza tsab hozzászólására (») Ápr 22, 2017 /
 
Üdv! Szerintem hiába kötsz egy másik motort a frekiváltóra deltában, ott nem fog 3×400V lenni. Ott csak a 3×230V lesz jelen. Hogy is lenne 400V? A megoldás talán egy háromfázisú trafó lenne (vagy három db egyfázisú) ami 230/400V-os. Autotrafó lenne jó, de ha a primerje ilyen, és van rajta valamilyen szekunder, az is jó lehet( a szekunder nem lenne használva), persze megfelelő teljesítményű.
Mit hajt a motor? Motorcsere nem lehetséges? Esetleg megpróbálnám a gyorsabb( nagyobb teljesítményű) fokozatra bekötni simán a frekiváltóra. Így gyengébb, de nem bírná el a terhelést??
Még megoldás lenne a frekiváltó elé egy trafó, ami 400V-ot csinál. Így egy 3F-ú frekiváltó kell viszont (400V/400V), aminek két fázisbemenetére kötnéd a trafótól jövő 400V-ot. A harmadik üresen marad. Így általában működnek.
A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2017
(#) tsab válasza Tomi111 hozzászólására (») Ápr 22, 2017 /
 
Szia!
Idézet:
„Ott csak a 3×230V lesz jelen. Hogy is lenne 400V?”

clip Ennyit szűrtem le ebből.

E1N-es esztergán van. Nem szeretnék motort cserélni ha nem szükséges.

Úgy számomra is egyértelmű a történet, kell egy 400/230 motor és deltába már zümmög is frekiváltóval, de most nem ez a helyzet sajnos.

Idézet:
„Esetleg megpróbálnám a gyorsabb( nagyobb teljesítményű) fokozatra bekötni simán a frekiváltóra. Így gyengébb, de nem bírná el a terhelést??”


Nekem ez is megfelelne de nem ismerem a motor, hogy lehet -e ilyet egyáltalán. Nem akarom úgy megvenni a gépet, hogy el se tudom indítani ...
A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2017
(#) sun válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Ápr 23, 2017 /
 
Szia Feri úgy mérem hogy a z1-z2 6ohm az u1-u2 pedig 3,5 ohm .
Akkor így jó a bekötés ahogy a fenti képen csak a kondi kék szálát tegyem át az u1-re?
A hozzászólás módosítva: Ápr 23, 2017
(#) VIM válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Ápr 23, 2017 /
 
Szia! Nem elmarasztalólag írtam volna amit írtam, mert én néztem el valamit a bekötésnél. ITT volt róla szó DE ez egy relés motor volt a szóban forgó motor pedig állandó üzemi kondenzátoros. Azt már nem tudom, hogy annak idején az IMI így különböztette volna meg a két eltérő üzemű motor bekötését egymástól. Ezért mondtam, hogy engem a sárga kivezetés tévesztett meg ... ... de még mindig ott a mérési lehetőség, hogy biztosra lehessen menni.
(#) ha9pi.feri válasza sun hozzászólására (») Ápr 23, 2017 /
 
Szia! Röviden: igen.
(#) ha9pi.feri válasza VIM hozzászólására (») Ápr 23, 2017 /
 
Szia! Elnézést, ha félre értettem! A mérés a biztos, mert nagyon könnyen leégnek az egyfázisú motorok.
(#) VIM válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Ápr 23, 2017 /
 
Semmi gond. A lényeg, hogy az állandó üzemi kondenzátor nem a két tekercs közöséről kapja a 230V-t. Jelen esetben a két kéket kell összekötni és úgy lesz a jó (sötétkék megy a világoskékhez)
A hozzászólás módosítva: Ápr 23, 2017
(#) sun válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Ápr 23, 2017 /
 
Digit műszerrel mértem ohm szakadás .
Bekötöttem a leírtak alapján.
U1 fázis + kondi
Z1 kondi
U2 z2 áthidalás nulla
De azt érzem fél perc után hogy jön a szaga.
Lehet attól hogy rég nem ment már?
(#) ha9pi.feri válasza sun hozzászólására (») Ápr 23, 2017 /
 
Indítás után vedd le a kondenzátort.
(#) sun válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Ápr 23, 2017 /
 
Elmondod hogy miért ?
(#) ha9pi.feri válasza sun hozzászólására (») Ápr 23, 2017 /
 
Ha levett kondenzátorral nem melegszik, nincs szaga, akkor indító kondenzátoros a motor (relével kell indítani), ha továbbra is melegszik, akkor már sajnos menetzárlatos. A szomszéd bekötése nem használt neki, A segédfázis nem kapott feszültséget, viszont a benne indukálódott feszültség a vele párhuzamosan kötött kondenzátorral rövidre záródott. Ez csinált ugyan fázis tolást (meg tudott indulni), de ugyanakkor fékezte is a motort, nagy áram folyhatott a segédfázis tekercsén, ami menetzárlatot okozhatott. De bízzunk benne, hogy az első variáció jön be!
(#) sun válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Ápr 23, 2017 /
 
Értem köszönöm megpróbálom.
(#) ha9pi.feri válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Ápr 23, 2017 /
 
Most nézem az előző képeket, amiről azt írtad, hogy egyszer beindult, meg leverte a biztosítékot, ott a segéd és főfázis meg volt cserélve, no az nagyon nem használt a motornak! Az egyfázisú motorok nagyon könnyen leégnek! Óvatosan kell kísérletezni!
(#) sun válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Ápr 23, 2017 /
 
Találtam róla egy pár képet és úgy látom ezeken 2 kondi van de sem relét sem nyomógombot nem látok.
(#) sun válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Ápr 24, 2017 /
 
Elindítottam levettem a kondit és lőn világosság.
Nagy füst nagy élvezet sajnos megadta magát.
Most már csak azt szeretném megkérdezni
hogy milyen árba tekernek meg egy ilyet?
(#) ha9pi.feri válasza sun hozzászólására (») Ápr 24, 2017 /
 
A kondenzátor levételnek meg a füstnek nincs köze egymáshoz, sajnos az már az első kísérleteknél megégett, amikor fel lett cserélve a fő és a segédfázis.
Nagy valószínűséggel csak a segédfázist kell tekercselni. Én már régen tekercseltem, nem vagyok tisztában az árakkal, de vannak itt tekercselők is, Ők meg tudják mondani az árakat.
(#) bojtorlaszlo válasza Imi65 hozzászólására (») Ápr 24, 2017 /
 
Helo.nyilván elírtam 1,5kw a teljesítménye gyárilag egy háromfázisú kapcsoló volt a bekötések felett egy porelszívót hajtott.Gyárilag 3 vezeték jön ki belőle, de mint írtam 230/400 V delta/ csillag van ráírva. Talkán belül van elkötve a csillagpont holnap megnézem.
(#) sun válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Ápr 24, 2017 /
 
Mindent köszönök a tanulópénzt meg kell fizetnem.
Ez van .
Ha valaki tud kb árat kérem irjon.
Köszi.
(#) dannu hozzászólása Ápr 30, 2017 /
 
Sziasztok a képekbe csatoltam van egy ilyen villany motorom. Szerintem ez egy mezei szobai ventilátor motorja. Hogyan tudnám bekötni hogy a leg magasabb fordulaton menyjen ?
(#) pucuka válasza dannu hozzászólására (») Ápr 30, 2017 /
 
Ha szobai ventilátor motorja, akkor az asszinkron motor. Üresjárati fordulatszámát nem tudod semmilyen bekötéssel változtatni, az 2800, 2900 között lesz.
Ha terhelő nyomaték van rajta, (ventilátor lapát) akkor lehet csökkenteni a sebességét a gerjesztés csökkentésével, a gerjesztő tekercs leágazásai használatával.
(#) ggabika6 hozzászólása Máj 1, 2017 /
 
Heló!
Tudna valaki segíteni egy 3F 4KW 4pólusú villanymotor 1F-ra mekkora üzemi és indító kondi kel rá?
(#) uniman válasza ggabika6 hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
Jól átgondoltad? Tudod mekkora áram kellene az indításához...?
...vagy eléggé "sok amperes" a 230V-os biztosítékod?
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2017
Következő: »»   234 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem