Fórum témák
» Több friss téma |
Más tápom nincs, amiről leszedhetném a dugót, hogy bekössem a próbapanelbe.
Idézet: „a próbapanelen szerintem tökmindegy mi hogy van..” Szerintem meg rend a lelke mindennek Még így is van esély a tévesztésre, nemhogy egy kábel-bábel esetén. Egyébként csak Zsombor kedvéért tettem fel a képet, mert ennek a szerkezetnek semmi köze az aktuális témához.
Az ellenállás: arany, ezüst, piros, piros. És HEstore termék, úgyhogy biztosan pontos értékű.
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2017
Az biztos piros-piros? mert az úgy 0,22Ohm-os ellenállás ami elég kicsi lenne oda.
A képről sajnos semmit nem látni. Műszerrel mérve mit mutat?
Az tök nyolc, hogy piros-piros, mert a harmadik ezüst, az megy ugye, akárhogy is, 0,xxOhm lesz. Oda nem jó a 0,xx Ohm sehogyan.
Egyébként egyetértek valamilyen szinten, de akkor most kapaszkodj...
Na ennyire nem vagyok benne a színkódokba, de egy biztos, hogy amire ő használja nem jó.
Én ha nem vagyok biztos egy ellenállásba színkód alapján akkor rámérek műszerrel is minimum 2X és ugyan ezt szoktam a táppal is mielőtt rákötöm az áramkörre. Mondjuk ha használt volna 7805-öt és fordítva köti be a tápot akkor jó esetben csak a 7805 megy tönkre és nem viszi magával a Pic-et is. A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2017
Ezzel sincs semmi baj szerintem mert a zseni átlát a káoszon.
Gondolom így van vele a mi Zsombi barátunk is.
Amúgy is, nokia töltőből 2 fajta van. A trafós azt hiszem 3,7Vos, de alig terhelhető. A kapcs üzemű hirtelen passz hány volt.
Na innen írhatok bármit, úgy se olvassa, mert több mint 2 sor Ebben az esetbe 7805 és egy 9Vos elem is jobb. Próbapanel meg... Aki kezdő, és nem használja sokat, annak ajánlatos az átlátható szerelés, aki meg elég sokat használja, az úgy is tudja. Persze hibákat lehet csinálni. Azt se értem, hogy minek tette bele a kapcsolót még. Egyáltalán polaritásilag jól köthette be az lcd világítást?? Bár ezzel az ellenállással és az 5Val, már lehet reszeltek neki
Nem a 3,7V-os (arra csak egy régi kazettás walkmant szoktam tenni), hanem egy 5V-os keskenyebb típus. Először még jó volt (PIC16F8-cal, csak ott meg a kóddal volt gond)...
És mennyire vagy benne biztos, hogy 5V? Mert az van ráírva? Vagy meg is mérted? Ellenállásokat megmérted berakás előtt? Melyik rajz alapján tetted össze? LCD világításnál jó a polaritás? Pic tápágaknál jó? 100nF szűrőkondik?
Mi alapján döntöd el azt, hogy mit hiszel el és mit nem?
Valóban pontos értékű ... pontosan annyi amennyi a színkód alapján fel van rajt tüntetve ... plusz-mínusz a tűréshatár ... de ez most nem 330 ohm! Azért már legalább azt is tudjuk, hogy az ellenállás színkódolással sem vagy tisztába, és utána nézni sem akartál. Hogy valami vígasztalót is mondjak, azért még van halvány remény arra, hogy a kijelző megúszta, legalábbis a háttérvilágítás része, mert a kijelzők egy részében gyárilag benn van az áramkorlátózó, szóval akár direktben is mehet rá az 5V, de én azért inkább beteszem mindig a 330R-t. A 330 ohm az narancs, narancs, barna. A narancsot lehet pirosnak nézni, de a barnát ezüstnek azt már nem nagyon ... szóval ez vagy 0,33 vagy 0,22 Ohm.
Nincsenek kondenzátorok és itt a rajz, amit a használt videókból egyszerűsítettem le. Tehát jelenleg ez alapján van összerakva.
Idézet: „Először még jó volt (PIC16F8-cal, csak ott meg a kóddal volt gond)...” Honnan tudod???? De ha most sem válaszolsz nekem lehet többet nem is írok!
Mert akkor kijelző háttérfény, billentyűzet és kontraszt volt, csak éppen a kóddal volt probléma, mert az el se indult.
És a programodba is ezek a lábak szerepelnek? Miért nem nézted meg a videó alatt lévő linken a kapcs rajzot?
Jól volt lefodítva a program? Jól volt beégetve? Jó volt az összeállított áramkör? Biztos, hogy a tápegység miatt nem resetelt állandóan a PIC, mielőtt bármi programot végre tudott volna hajtani?
A kapcsolási rajz az benn van a videó elején, a linkről pedig a kód tölthető le.
Szerinted miért kérdezi mindenki a kondenzátorokat? Azért mert KELLENEK ODA!
Se billentyűzet, se LCD háttérfény nincs! Azoknak pedig PICtől függetlenül kellene látszani, hogy beindulnak!
Tápfesz van?
Tápfesz az van, az adapter működik, köszöni szépen...
Tudom azt írtsm, hogy lőjetek le ha hozzászólok, De mérted a tápot?
Az az 5 másodperc fordítot rákapcsolás nem nyírta ki? Egyszer velem is előfordult egy 16F84 -nél, hogy elnéztem. A PIC felizzott . Szerencsére van benne egy dióda záróirányba ami védi a PIC et. Viszont ez azt jelenti, hogy a diódával rövidre zártad a tápot ami nem biztos, hogy túlélte az akciót. A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2017
Szokásos kérdés: Honnan tudod? Mérted? Van műszered, milyen?
És ha már mérjük a tápot, akkor akár az ellenállást is megmérhetné.... Attól, hogy HEstore-ból van..Ott is emberek dolgoznak, ők is benézhetik...
Mennyi a tápfeszültség a PIC-en, az LCD-n, polaritás jó-e, kvarc lábon van-e oszcilláció, milyen frekvencián, és mennyi az áramfelvétele az egésznek?
Mellékeltem egy kapcsolási rajzot! Ahogy a rajzon van pontosan, szépen kötözgesd össze az alkatrészeket!
Igaz, hogy terheletlenül, de mértem. Szépen megvan rajta a feszültség. Csak egy egyszerű multiméterem van.
Nincs szkópom vagy valami, amivel oszcillációt tudnék nézni! Csak egy egyszerű multiméterem van!
Nem ti javasoltátok, hogy három ceruzaelemről tovább bírná, mint 9V elemről??? Akkor a regulátor fölösleges! Anélkül hogy nézne ki?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |