Fórum témák
» Több friss téma |
Átalakítás (áramszabályozás kialakítása) nélkül nem ajánlott a PC tápra motort, vagy nagy áramfelvételű fogyasztót kötni. De még úgy sem az igazi, mert brutális áramtüskék lesznek a primer oldalon is, amit vagy elvisel vagy nem. Nekem mondjuk ment arról is, de egyszerűbb volt előkotorni a fiókból egy 250-300VA körüli trafót, meg rátenni egy graetz-et.
Még a 3 méter kábellel ami rajta van is elég a teljesítménye a csavar behajtásához, és így elér az egész műhelyben bárhova, nem kell ide - oda cipelni a trafót. Az meg ugye tény, hogy az akkuk felújítása (cseréje) nem nagyon éri meg, mert többe kerül mint egy új gépet venni. Nálam is csak azért lett felújítva az egyik gép lion akkukkal, mert sikerült hozzá olcsón nagyon jó akkukat (Sanyo) szereznem.
Ok, de nem a leírás szerint. Ott "700mA" szerepel. Hajnali 1:00-kor meg már nehéz gondolkodni.
Üdv Mindenkinek!
Vagy így is lehetBővebben: Link
Szevasztok!
Segítség kellene! Van egy 18v-os 1.3Ah-s akksis fúróm, de tönkrement az akksi és átakarom alakítani transzformátorosra! Azt vágom, hogy egy 18v egyenáramú trafó kell, de az áram értékében nem tudom milyet vegyek! egy 10VA-es elég lenne? Előre is Köszi
Idézet: „18v egyenáramú trafó” Ez mit jelent? A transzformátor váltakozó áramról működik! Az előző hozzászólásokat elovasva már megtaláltad volna a kérdésedre a választ.
Kb. 15 V, 50...100 VA, már ha létezne olyan hogy egyenáramú trafó.
A 10VA-es biztosan nem. Hogy legyen mihez viszonyítani, nekem 12V-os fúróm van, és amikor a fa élébe tekergetem a csavarokat olyankor 18-22A áramot vesz fel. Na ehhez kell méretezni a trafót.
Köszönöm a válaszokat! Rosszul fogalmaztam meg! Lehet kapni olyan transzformátort aminek már egyenirányítva van a kimenete és az egész gyantával ki van öntve! Én erre gondoltam!
Transzformátort lehet kapni és a kimenetét egyenirányíthatod egy graetz-el.
Azt már tápegységnek hívják, és típustól függ hogy mi van benne még az egyenirányítón kívül. Az ilyen kivitelű amilyet leírtál drága, gyenge, rossz a hűtése, nehéz beszerezni, bizonytalan a beltartalom, úgyhogy semmiképp nem javasolnám.
Sziasztok.
Van egy akkus parkside multifunkciós kis gépem aminek az akksija tönkrement. Azt szeretném kérdezni hogy hogy lehetne életre kelteni? pl közvetlenül a töltőjéről?
Ha veszel/készítesz hozzá egy stabilizált tápegységet, működni fog. Persze "vezetékes" lesz.
Pl.: Ha 12V-os volt az eszköz, akkor egy 12V-os kimenetű tápegységre van szükséged, néhány amper áramerősséggel! Idézet: „néhány amper áramerősséggel!” Javitom: jo néhány amper áramerősséggel (5-10A kell még a legkisebbhez is)
Közben megtaláltan.9,6 v os a cucc,tehát 8 db 1,2 es ujratölthető cerkával menne! Megpróbállom az qkkuját szétszedni mert szerintem azok lesznek benne!
Na szét pattintottam.8 db ceruza akku van benne.Viszont a saruk rá vannak forrasztva a végeire ill kis lemezekkel vannak a pólusok össze kötve.Ezek forraszrva vannak rájuk.ha kicserélem ezeket az akkukat akkor nyugodtan forraszthatom az új akkuk végére ezeket az összekötő lemezeket vagy tönkre tud menni igy az akku?
Nem hiszem hogy forrasztva vannak, ponthegesztve szoktak lenni.
NAGYON óvatosan forrasztva lehet hogy semmi bajuk nem lesz a celláknak, ehhez GYORSAN kell dolgozni, meleg, lapos és nagy tömegű pákaheggyel, és szerencse is kell hozzá, hogy egyáltalán forrasztható legyen az aksi végének anyaga. És előtte meg kell reszelni, valamint jóféle folyasztószerrel kezelni. Vagy vehetsz gyárilag (ponthegesztett) forrfüles aksit. Viszont a sima ceruza aksik (NiMH) 95 %-a gyorsan megadja magát ha gyakran 10 A-t veszel ki belőle, úgyhogy ilyet csak akkor érdemes beépíteni, ha csak korlátozott nyomatékkal/teljesítménnyel használod. Pl. fűrészelés kizárva. Modellezők használnak spéci, nagy áramú, összeválogatott, forrfüles cellákat és ezekből összeállított pakkokat, igazából ide is ilyen kéne, de ezek nem olcsók. Éppen ezért is jött létre ez a topic, hogy olcsóbb és tartósabb megoldást keressünk. Ja amúgy az olcsó szerszámok gyári aksija gyakran azért is megy tönkre, mert primitív a töltő, automatika nélkül, és túltölti az aksikat. Ha egy ilyen rendszerbe teszel új aksit, akkor azok is gyorsan elhullanak. Szóval először meg kéne nézni hogy milyen a töltő, milyen a gép (áramfelvétele üzem közben) és ezután kezdeni gondolkodni a megoldáson. A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2017
Apósom akkus fúrója megadta magát és megtetszett neki a B&D behajtóm. Sajnos már nem kapható, de a múltkor talált EXPERT XES450 lett neki megrendelve. Nincs rajta racsni, a fejen az állítható, hogy mennyire tekerje be a csavart. Amíg nincs nyomva, nem hajt a fej. Inkább gipszkartonhoz való. A leírása csapnivaló, nem 450W, hanem 520W (máshol más színben és árban ezzel szerepel), a papírján szerepel a nyomaték állítás, de nincs rajta... Igazából ez a fej nekem új, de a leírással sem vagyok vele sokkal előrébb.
Fogok majd csinálni egyszer egy videót erről hogy ne kelljen sokadszorra leírni ugyanazt. A hiedelmekkel ellentétben simán lehet forrasztani az akkut, én kivétel nélkül mindig forrasztottam mert csak ezért nem csinálok ponthegesztőt, és működnek évek óta.
Természetesen gyorsan és nagy méretű heggyel kell dolgozni, és a forrasztás piros hetese is elengedhetetlen (RO-55), gyantával, vagy a szokványos folyasztószerekkel ne is próbáld. Kb. 1,5s az akku végének előónozása, meg kb. ugyanennyi a rézkábel ráforrasztása. És a két folyamat között 1-2 perc szünet van, nem közvetlenül egymás után csinálom. Csak nem tudom mi köze van ennek a topik címéhez...
Én 30 éve forrasztom, és gyantával! Bár tudom, hogy nem elegáns, és ponthegeszteni kellene.
Aki forraszt, az gyors legyen!
Köszönöm a tanácsokat!
Közben meg is csináltam , simán forrasztottam őket,kis smirgli +kaparás és ment az simán,most annyi van hogy mivel forrasztva vanna ezért az egész hosszabb lett így nemtudom az akku házat össze pattintani,de majd ránézek még. Amugy ez egy lidl s parkside gép és az akkuja 1000mh as tronic ceruzákból áll
Sziasztok.
Én is akkumulátoros fúró átalakításra adtam a fejem. Viszont akadt egy kis gondom. A kiszemelt példányt tavaly kaptam előélete ismeretlen. Szétszerelve el van durranva benne az IRFZ34 MOSFET aminek a három lába közvetlenül a "kapcsolóba" van bekötve. A tapasztaltabbakat kérdezném, hogy ezekben a "kapcsolókban" mi van? Milyen elven szabályozzák a sebességet? Ha kicserélem a MOSFET-et akkor működne, vagy tönkre mehetett maga a kapcsoló is? Előre is köszönöm. U.i.: IRFZ46-ra tudnám kicserélni, adataikat összevetve utóbbi a fontos adatait tekintve jobb. Szintén egy akkus fúróból bontottam még régebben. A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2017
Beleteszed a Fet-et és kipróbálod. Sokkal hamarabb kiderül, mint hogy itt távolról megmondja valaki, jó - e az a "kapcsoló" . Én csak 230 Voltos gép szabályzóját szedtem szét, (Abban meg valami triakos szabályzó lehet, gondolom.) mert csemperagasztót kevertünk vele, és telement cement porral. Az 1000 Wattos, mégsincs kívülről semmi. Az egész cucc egybe van integrálva, sőt jobb helyen még műgyantával is kiöntik. Csak a potenciométer pályája és az érintkezők vannak szabadon, azt lehet kontakt spray-vel tisztogatni, ha valami beszennyezte. Legrosszabb esetben használod szabályzó nélkül, vagy építesz egyet, vagy valami másik hasonló gépből bontottat teszel bele.
Tedd be azt a fetet és próbáld ki,akár működhet is.
Szia! Működnie kell. Régebben szedtem szét ilyen kapcsolót. Nem rajzoltam vissza, de egy smd IC volt benne 14 lábú és néhány passzív alkatrész, kis tolópoti. PWM-el szabályoz, ha teljesen benyomod a kapcsolót, akkor egy érintkező ádhidalja a FET-et, direktben megy.
Én teljesen átlagos 4060-tal találkoztam, felépítve egy kis PWM szabályzót, ahol a kitöltési tényező állítható. Az a baj, egyik fúrómnál elkopott a szénpálya, és csak 90-100% között szabályoz. A legkisebb ravasz húzásra 90%-os sebességgel forog a motor
Sziasztok.
Van egy FERM 14,4V-os akkumulátoros csavarbehajtónk. Már jó pár éve megvan és elégedettek vagyunk vele, de ennek is, mint minden hasonló akkus gépnek maga az akku a gyenge pontja. Gyárilag két akku volt hozzá, az egyik még most is tökéletes kondícióban van, de a másik szinte teljesen döglött. Hiába töltjük fel, egy-két fúrás, csavarozás alatt újra lemerül. Mivel a gépet szinte mindig a műhelyben használom, ezért nem okozna gondot a vezetékes üzem. Nemrég szerelt le apám egy 12V-os 500VA-es toroid transzformátort, arra gondoltam, hogy egyenirányítom, pufferelem, majd a kapott 15,5V-ot rákötném a döglődő akku kapcsaira. Valójában a 5mF pufferkondenzátoron kívül az eredeti akku is pufferként működne. Amikor a géppel fúrok akkor egyrészt az akkuban lévő energiát használná és a külső táp is rásegítene, amikor meg leteszem a gépet akkor "csepp töltené" az akkut a táp. Azért nem akarom direktbe kötni a tápot a gépre, mert vannak esetek amikor viszont szükség van a vezetéknélküliségre ilyenkor a másik jó akkuról menne a gép. Diódahídnak egy 35A-es van itthon, elég lesz szerintetek? Vagy keressek nagyobbat? Mennyire jó ötlet? Előre is köszönöm a válaszokat!
Összekötöztem, jónak tűnik. Terhelésre (lefogtam a tokmányt, de még forgott) a feszültség 12V-ra zuhan, üresjáratban 14V körül van, 3mm-es fúróval fát fúrva 13,5V. Ha nem forog a fúró akkor 15V környékén van a akkukapcsokon a feszültség. Annyit módosítottam a terveken, hogy egy soros diódát is kapott a rendszer a pufferkondenzátor után. Összesen 6mF puffer van benne, a diódahíd végül KY717-ből összerakott híd lett. Holnap polcokat fogok felcsavarozni a pincében, 10-es tipli beton falban hozzávaló csavarokkal, ha jó lesz akkor marad.
De hogy én mit kínlódtam, mire összeraktam az akkupakkot, olyan kevés hely van benne, kicsit így is púpos lett a drótoktól. Amúgy amit fentebb kérdeztem akkus fúró sajnos nem jó. Nem csak a MOS-FET halt meg, hanem a "kapcsoló" is. A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |