Fórum témák
» Több friss téma |
ja.. kikapcs - bekapcs egyáltalánnem segít rajta. Ha hét végéig nem válaszol az Iweld szerviz sem akkor nekiállok átforrasztgatni mindent. Nem szép tőlük hogy egy hét alatt sem reagálnak semmit.
Ennyi erővel nyugodtan vehettem volna az olcsóbb klónt is...
Szia !
Nem akarom a hegesztésed kritizáni, de egy varratnak, folytonosnak kellene lennie. Nem tudom, hogy a gép e hiba, vagy gyakorlatlanság. Bocsi de amit a képeken látok az nem varrat, inkább csak pont hegesztés jellegü.
Ez oké, direkt csinálom ilyenre. Általában így összefércelem sisak nélkül, aztán amikor már összeállt és biztosan jó, akkor teszek sisakot és átmegyek rajta még egyszer ahol fontos. De a legtöbb helyre bőven elég ez is.
De ettől függetlenül a gépnek tudnia kellene ugyanezt a jól beolvadt ponthegesztést produkálnia akár mikor és nem tudja, ez a bajom. Kivettem a panelt, átnézegettem, de konkrét dolgot nem nagyon látok rajta. Le van vastagon lakkozva és van rajta egy rakás mechanikusan állítható ellenállás, vagy potméter vagy mi. (BAOTER 3296) Bármelyik lehet hibás, de ennyi erővel akármelyik vezeték, vagy akármelyik kábelpapucs is lehet rossz valamelyik csatlakozóban. Arra gondoltam, hogy elviszem valahová, ahol legalább biztosan meg tudják állapítani, hogy a panel jó-e, vagy rossz. Ha biztosan ez a rossz, egye fene megveszem bele. Felhívtam a forgalmazót és megkérdeztem a dolgot. Azt mondták, hogy kifutott termék, korábban sem nagyon volt baja ennek a panelnek, de ha volt, akkor azt cserélték, sosem javították. Ma viszont már nincsen hozzá alkatrész, szóval szerintük passz. Kezdek elég pipa lenni, mert három éve 100 ezer forintért vettem és az nem kevés pénz. Ha jól sejtem az alkatrészpótlásra vonatkozóan törvényi kötelezettsége van a forgalmazónak. Utána fogok nézni, de nem hiszem hogy benyelem ezt a "nem javítható" dolgot.Persze első körben azt volna jó tudni, hogy egyáltalán ez-e a hibás. Most azon törpölök, hogy mit csináljak ezzel a hétvégén? Először meg kéne szabadulni a lakktól a hátoldalonúgy, hogy ne sérüljön meg és utána átforrasztgatni. A potméterek le vannak rögzítve piros lakkal. Gondoltam mi van ha kicsit megmozgatom és visszaállítom ugyan oda ahol volt? Jó lenne ha legalább nem ártanék neki.. Eh, megette a fene az egészet.
Szia. Nem ajánlom a potméter tekergetését mert azt szemre nem tudod vissza állítani és csak rontol a helyzeten. Inkább össze rakni és kontakt spray és próba. Egyébként Én is hasonló cipőben járok, az 55 oldalon.
A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2017
A magyar törvények szerint 7 évig kötelező alkarész ellátást biztosítani. A szóban forgó cég magasról ...... az ilyesmire, mert mikor épp melyik gyárban veszik a gépeket kínában és rengeteg félét. Alkatrészből pedig nem készleteznek be, mert iszonyat mennyiséget kellene tárolni. Az üzletpolitikájuk az, ha elromlott vegyél újat, mert olcsó volt. Elég undorító, de ezt is csak azért lehet csinálni, mert még senki nem jelentette fel őket.
Ahogy mondtam, forrasztási hiba és kondenzátor csere először. Más nem nagyon forul elő, hibás csatlakozóval még nem találkoztam kínai gépben. Ha az alsó paneleken lenne a hiba, nem hegesztene MMA módban.
Köszönöm a hozzászólásokat.
Eddig az lett, hogy vettem egy marék kondit 150 forintért és első lépésben átforrasztgattam a panel hátulján amit értem. Eléggé elcsúfítottam a gyári állapothoz képest. A tekergetős dolgokat nem bántottam. Ezután kipróbáltam, de ugyanolyan rossz volt. Ekkor kiválaszottam azt a kondit amelyik szerintem a legmelegebb helyen van és ez mellett a leginkább hozzáférhetőek tűnt és kibányásztam a helyéről. Alig bírtam kiszedni, fogta a lakk is felülről. http://www.zamatka.hu/cnc/kondik.jpg Látható, hogy az ugyanolyan paraméterű új kondi szinte 3x akkora. Sikerült kicserélni és a csere után kb. 10 percen keresztül húzogattam a csíkokat egy vasdarabon, teljesen jól működött!http://www.zamatka.hu/cnc/cserelt.jpg Most tehát még nem tudom mi legyen tovább. Holnap dolgozok vele, próbálom hogy stabilan jó lett-e. Remélem, hogy igen. Viszont nem tudom, hogy a többit is kiszedegessem-e ha már elkezdtem, vagy majd ha legközelebb megáll. Aztán van ilyen is:http://www.zamatka.hu/cnc/kispanelek.jpg Itt csak úgy tudnám normálisan megcsinálni, ha az egész kis panelt kiszedném, de ez nem nagyon menne szerintem. Nincs ónszippantóm meg ilyesmi, nem tudom hogy sikerülne azt a sok lábat kiszabadítani. Ha mondjuk a hozzáférhető feléről tenném rá arra a pontra az új kondit az jó lenne?Ha a régit is ott marad akkor is, vagy azt mindenképp el kellene távolítani? Ezen kívül már csak kérdésem volna pillanatnyilag : Visszalakkozzam ahol piszkáltam? Mivel, milyen lakkal?
Azok a kis panelek, a vezérlő ill a segédtápoké nagy valószínüséggel, a helyedben én azokat nem bántanám, de te tudod, ha azokban hiba lenne, szerintem be sem indulna a hegesztés.
Szia, A kis paneleket hagyjad, mert ahogy "Balu50" is írta birtosan be sem indulna MMA módban-
Én színtelen körömlakkot szoktam használni, nagy felületre pedig akrilán-t. Érdemes lefújni, nehogy a köszörüléskor keletkezett vaspor gondot okozzon, ha a venti befújja. Kondi, mondjuk lehet ludas, de pontosat csak kapacitás+ESR mérővel lehet mondani. Láttam olyan inpulzustrafót, ami a panelen körberajzoltak, viszont amit beépítettek vasmagot, csak a 3/4-e volt, a többi műanyag. De azért bátran ráírta, hogy 1 A-es, közben a 300mA-t is döcögve tudta.
Sziasztok,
Köszi mindenkinek, aki próbál agyalni a bajomon. Sajnos nem vagyok túl a dolgon. Megint használtam egy órát kb. és kakukk. Kivettem a felső panelt ismét és gyakorlatilag mind a kétmillió pontot átmelegítettem (kivéve a két kis függőleges toldalék panelt azokhoz nem férek hozzá) és ugyanolyan rossz, mint volt. Ha nyomom a gombot, akkor 54 V-ot mérek a huzal és a test között , de amint ívet fognék vele, a feszültség nulla voltra esik. Előfordul, hogy a teszt vason ilyen kis bágyadt pattogást produkál, másodpercenként mondjuk kettőt... A következő alkalommal serceg szépen, ahogy kell, majd mire lépek egyet, hogy akkor legalább haladjunk egy centit, már megint semmi. Pálcával viszont bármikor pirít. A fölső panellel kapcsolatban már csak a többi kondik kicserélése maradt, hátha. Mondjuk nem nagyon bízom benne, nem tudom elgondolni, hogy ennyire rapszódikus nem működést tudjon produkálni. A potméterek, meg egyéb bemeneteken kívül a fölső panel két másik panelhez kapcsolódik hozzá összesen három ponton, még ezek a kapcsolódási pontok lehetnek talán hibásak a másik panelokon? (Piros nyilakkal jelölve) http://www.zamatka.hu/cnc/gr5.jpg http://www.zamatka.hu/cnc/gr6.jpg A fölső panelt amúgy próbáltam kicsit melegíteni hajszárítóval, aztán hűteni mélyhűtöben pár percet, aztán pöcögtetni rajta a dolgokat, mozgatni a csatikat, de semmi releváns reakció nincs. Ha mondjuk menet közben valamilyen érintkezési hibára megy, akkor kikapcsolás-bekapcsolás is kell neki, vagy rögtön reagálnia kellene a változásra?
A huzalod nem e selejtes? Próbáltad másikkal ?
A feszültség mérés a "huzal és a test között "történt - én inkább a gép pozitív és negatív pontján mérném a feszültséget azaz az előtoló előtt így jobban be lehetne határolni azt a "feszültség eltűnést " . Sajnos a videó felvételt én nem tudtam megnézni mert nem tudtam megnyitni . Huzalnál előfordulhat , hogy selejtes pld. sok bevonat válik le és felrakódik a spirálban de ennek a hibának ellentmond későbbi folyamatos hegesztés .
hát erre még nem gondoltam. porbeles van otthon, azzal majd kipróbálom este.
Na, beletettem este a porbeles huzalt. Nem akarok semmit elkiabálni, mert párszor már láttam délibábot ebben az ügyben és most nem volt időm sokáig tesztelni, de nagyon hibátlanul és azonnal működött a dolog. 10-15 percet húzgáltam csíkokat egy darab vason, minden bizonytalankodás nélkül gyújtott és perzselt egyes fokozaton a 0.9-es porbelessel.
Talán csütörtökön lesz időm hosszasabban próbálni. Hihetetlen dolog volna, ha a huzal szivatott agyon ennyi időn keresztül. AWS márkájú, nekem nem mond semmit, szaküzletben vettem.
De a porbeles huzalhoz polaritást kell cserélni. Nem fordított polaritással próbáltad, és azért nem működött előtte?
A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2017
A polaritás váltás lehetősége már nincsen benne, visszaállítottam a gyári állapotra a gyári belső kis kábellel a kísérletezgetés közben. Kicsit ugyan fröcsköl, de megy rendesen. Amennyire tudom a cserélt polaritás csak ajánlott hozzá, de anélkül is mennie kell.
Én is ott mérném a feszültséget, de most mindegy is az, mert ha nem folyik áram, akkor nem esik feszültség. Akkora ellenállás nem alakulhat ki az áramátadónál, hogy a feszültség üresjárásban leesik nullára. Ha rozsdás lenne a huzal azt biztos észrevette volna.
Nem rozsdás huzalra gondoltam hanem láttam már olyan rossz minőségű hegesztő huzalt amiről apró darabokban vált le a bevonat és hamar tele lett a spirál . De a tárgyalt esetben más a helyzet valahol a kimenet közelében lehet a kontakt hiba de közben azért megnézném a görgőt is hegesztés közben hogyan tol - de mint írtam nem láttam a videót sem .
100A-es nagyságrendű kontaktnál már szemmel látható égésnek kellene lenni, vagy nagyon melegednie kellene valahol.
T. Urak!
Tenic 148 Holly inverterhez keresek kapcsolási rajzot. Megköszönném, ha valaki tudna segíteni.
Azt biztosan nem tud adni senki, viszont ez volt a gép amiről másolták.
Üdv Urak!
Csak egy kérdésem lenne. Milyen invertert érdemes venni mostanság 100E-ig?
Üdv mindenkinek!Segítsèget szeretnèk kèrni.Weco Discovery 150 inverteres hegesztőm.Azt csinálja,hogy kb.10-15 pálca után mintha letekernèm az amiért nullára.A gèp nem áll le.Nemrèg volt potmèter csere mert letört a gomb.Nem tudom hogy esetleg amiatt csinálja-e.Találkozott már valaki hasonló problèmával?
Nagyon köszönöm, remélem bírok vele. Már bekapcsoláskor világít a hővédelem LED, az IGBT-k melegednek, kimeneten semmi. A mellette lévő rádiót zavarja.
Valószínű, szekunder dióda zárlat.
Sziasztok,
Na, előkerültem ismét. A héten nem nagyon volt időm próbálni, de ma igen. A múltkori porbeles próba után visszatettem az eredeti sima huzalt és ma ismét be volt kapcsolva a gép kb. 2 órán keresztül. Közben mértem, vágtam, időnként hegesztettem pár centit és működött is. Aztán egyszerre megint vége lett. Csináltam róla más formátumú videót is. Ha véletlenül a böngésző nem játssza le, akkor letöltés után a gépen lévő lejátszóval biztosan lejátszható. http://www.habfarago.hu/egyebek/gorilla/gr1.mpg Ezután tettem bele egy teljesen új 5 kg huzalt, amit pénteken vettem. Nem segített (( Írtam közben több javítással foglalkozó embernek és akadt köztük egy villamosmérnök, aki megnézné és csak akkor kerülne pénzbe, ha megtalálja és meg tudja javítani a hibát. Csak sajnos ő pillanatnyilag nem ér rá, valószínűleg több hetet , vagy a 1-2 hónapot is várni kell mire sorra tudja keríteni. Egyelőre ennyi, a feszültséget próbáltam mérni a két dinse aljzaton is és ugyanúgy nullára esik miután a huzalt ráragasztotta az anyagra. Szóval ugyanaz van, mint eddig ((
Nem vagyok nagy Co-s, de ami nekem ebből a videóból lejön az az, hogy sokkal nagyobb sebességgel jön a huzal a kelleténél, és ehhez képest (is) nagyon kevés az áram, vagy valamiért leesik a feszültség (megszűnik a fesszabályozás ha ez egy inverter). Ezen az új tekercs huzal nyilván nem fog segíteni.
Feszültséget és áramot kellene mérni ugyanolyan beállítás mellett működő és hibásan működő állapotban is. Bár utóbbit nem nagyon lehet ha éppen rövidzárban marad a kimenet. Ha az előtolás sebessége nem változik ilyenkor a jó működéshez képest, akkor szerintem valamiért megszűnik a fesszabályozás, aminek az okát kideríteni kapcsolási rajz birtokában sem mindig egyszerű.
Felesleges több videót feltölteni, mert egyértelmű, hogy a hiba a vezérlőpanelen van, mivel MMA módban működik.
Én a helyedben minden passzív alkatrészt kicserélnék a penelen. Néhány ezer forintba kerül, viszont egy napi melóba, de utána jó az esély arra hogy jó lesz. Csak azért mondom ezt, mert lehet az okát keresni a bajnak, de csak időpocsékolás rajz nélkül. Sokkal hamarabb hoz eredményt, ha azt csinálod amit mondtam. Nekem volt olyan inverter javításom, hogy 10 munkaóra után jutottam el oda, hogy elkezdtem a kondenzátorokat cserélni egyenként, mert már más ötletem nem volt és egyszer csak jó lett. A hibás alkatrész egy 2,2nF-os smd kondenzátor volt. Kiforrasztva megmértem és ahogy megnyomtam a mérőfejjel, levált a forrasztás róla, tehát maga a kondenzátor volt kontaktos.
A passzív alkatrészek milyen dolgokat takar még az elkókon kívüll?
Az elkókat már megvettem de mivel nincs olyan nagy gyakorlatom, gondoltam a múltkor hogy csak egyenként haladok vele, nehogy elszúrjam és többet ártsak. Aztán ugye egyet kibányásztam, megint jó volt kicsit... Vagy folytatom az elkókkal egyenként és bízom benne hogy mindegyik sikerül, vagy várok erre a szakira, aki elvileg vállalná, ha ráérne... hmm. Pont nekem kell a selejtest megkapnom. Mondjuk elég peches vagyok más műszaki dolgokkal is, valahogy mindig nekem jut a hétfői darab. Köszi a segítséget, ha véletlenül sikerül majd túllendülni ezen a bajon megírom majd hogy mi volt a gebasz.
Üdvözlet az uraknak!
Van egy ezeddig ismeretlen névre halgató AC/DC TIG hegesztő inverterem, aminek a poverpaneljén elég nagy vihar dúlt valamikor, így az összes dioda(F40U60DN) és IGBT (FGH40N60SFDTU) ki lett cserélve rajta. Ezután vártuk a csodát, de nem történt meg sajnos... Mivel lehet még probléma? miért nem indul a rendszer? Mellékelek pár képet...Képek!
Szia, Az "AC"- nek hála elég nagy dzsumbuj van a gépben. Google barátunk segítségével ennyit találtam róla, ami nem sok. Ha jól látom a bal oldalon sorakoznak az /2x8/ Igbt-k, jobbra a diódák. A zöld, és fehér vezeték megy a vezérlésre, azt kellene nyomon követni, mert ha valamelyik G is rövidzárba ment, az leverhette azt. Talán valakinek van rajza, vagy Szlovák/ Cseh hobbioldalon fellelhető, mert a nélkül nem lesz könnyű.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |