Fórum témák
» Több friss téma |
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés)
Na, csak sikerült megoldanom a szoftveres PWM-et attiny24-en. Most olyan problémám van, hogy próbálok létrehozni egy hullámzó effektet, amiben eltolódva változtatja a fényerejüket a ledek, de amikor 0-nak kellene lenni-e, akkor felvillan egy pillanatra az adott kimeneten a led, amikor 255-nek, akkor meg elsötétül.
A másik problémám az, hogy ez egy hajszál híján, de nem fér be az attinybe (2k), ezért valami egyszerűsítést kéne rajta csinálni.
Miért pont Attiny?
zseniális ötlet volt, megszűnt a probléma
nem hittem volna, hogy 2 feszstabon meg félmarék kondin keresztülmegy valami amikor behúz egy 50mA-es relé köszönöm
a relé tekercsével párhuzamosan van a dióda
a relék DC 24V-osak ezért mivel 24V AC trafó volt kéznél szűretlen egyenirányítóról vannak táplálva. Erről megy diódán keresztül a pufferre, majd a 7812-re. Azért kell a dióda, hogy a relék tápfesze ne legyen pufferelve
Ez még kefe nélküli 2/16 pólusú aszinkron motor
Az alábbi kódrészlet kis különbségekkel 9-szer ismétlődik:
Ha ezt egy ciklusba tudod szervezni, nyersz párszáz bájtot.
Mert ebből van sok
![]()
Az áramot nem a motornál gondoltam megmérni, hanem az arduino 5v-os ágánál, amiről táplálod a reléket.
Lehet ott esik le a fesz annyira, hogy bezavar a kontrollernek.
Biztos táp probléma volt mert akksiról üzemeltetve megoldódott. Csak nem értem hogy lehet ez, hiszen annyi pufferkondi volt benne, hogy lekapcsolás után még mp-ekig működött az ardu, ezt a puffert nem tudták a relék használni mert egy dióda nem engedte visszafolyni feléjük az áramot.
Az Attiny24 vakvágány hobbi célra.
Bemész a chipcad honlapjára, kiválasztod a max 500 ft-os Attiny84-et, probléma megoldva. Van helyed, tudsz kódolni. Ennyi az egész, rosszul indultál el, következtetést le kell vonni, IC csere. A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2017
Igen mert nem külön független tápról járattad az ardut.
Relé és relé között nagy különbségek vannak. Van 15mA fogyasztású relém, meg örököltem 250 mA-est is. Vásárlásnál ohm mérőt viszek, mert alapból nem írják rá, hogy milyen.
Nem értem, mert ha a 15mA áramú is megbízhatóan kapcsol, akkor minek árulnak ilyen megalomán dögöket. Hasznát nem látom, csak a baj van velük. A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2017
Idézet: Érintkezők távolsága, terhelhetősége, kapcsolási sebesség stb. Ezekhez kell méretezni a tekercset illetve a tekercs által gerjesztett mágneses mezőt. Továbbá finomodnak agyártási technikák és anyagok is. Sok rétege van a miértre adható válasznak. „ha a 15mA áramú is megbízhatóan kapcsol, akkor minek árulnak ilyen megalomán dögöket”
Azért kérdeztem, mert ha Usb-ről táplálod, akkor 500mA-t, ha a tápcsatiról akkor 800-1000mA-t tud leadni.
Ha hobbi, és tanulni (szenvedni) akarsz, akkor OK. Csak dobd ki az Arduino-t, mert brutálisan zabálja a memóriát.
Egész dobozzal vannak itthon Attinyk, de szerintem már sosem nyülok hozzájuk... Én inkább Atmega328-at vagy stm32f103-at használok. Gyorsabban haladok a kítűzött feladattal, nem kell alapvető apróságokkal sakkozni, és pont a szabad idő a legdrágább. De ha ezeket mind tudtad, akkor nem szóltam. ![]()
Nem közvetlen kapcsolom a relét, hanem 1k-keresztül tranyóval. Megmértem, a max áramfelvétel 35mA. 20 körül van az ardu+ bekapcsolt kimenetenként 4mA.
Azért kapcsolás meg kapcsolás között ég és föld a különbség. Azok a kisfogyasztásu relék inkább REED relék egy tekercsben vagy csak nagyon kis áramok kapcsolására alkalmasak ( <500 mA), és feszültség is gyakran korlátozva van kevesebb mint 100 V-ra.
A reléknél nem a kapcsolás a kritikus amikor meghuz, hanem amikor elengedi a kontaktusokat. Azoknak vissza kell térni a másik kontaktushoz ( ha átkapcsolos) vagy csak meg kell szakitani az áramot, amihez erö kell ( föleg a nagy amperek esetén). Azaz a visszahuzo rugonak elég erösnek kell lennie, amit behuzáskor le kell küzdeni. Az áramfelvétel attol is függ, hogy hány kontaktust ( morzet) mozgat. Ezért van ennyi fajta a piacon.
Ez a tipikus 0Ft-os projektek része, amikor van itthon minden. Van egy halom ilyen attiny24-el szerelt panelem és egy fél tekercs narancssárga SMD ledem, és szeretnék belőlük értelmes dolgokat gyártani. A múlthéten csináltam belőle egyedi nászajándékokat, egy RGB lámpát és egy "dobogó" szívet képek , szerintem ilyen feladatokra bőven elég a kis attiny.
Ha komolyabb projekthez kezdek akkor meg ott van pár előre megvett Arduino Pro Mini klón, ami szívesebben építek be dolgokba. Lehet hagyom a SoftPWM-et, ez a mikrokontroller nem erre való.
Nem feladni kellene a problémát, hanem megoldani!
Lehet a sok egyforma nevű változót 1 – 1 tőmbe rakni, és akkor már a számokkal lehetne indexelni (címezni) őket. Így már 1 ciklussal végig lehetne menni mind a 10 LED-en.
A méretproblémát megoldja a hasonló kódrészletek ciklusba szervezése. Nano-ra fordítva a te verziód 2072 bájtja helyett lehet akár 1602 bájt is.
A felvillanást/kialvást az okozza, hogy a brightness értékek 0 alá vagy 255 fölé is mehetnek, miközben a SoftPWMSet() 0-255 értéket vár el. Ugyanaz a 8 (16, akárhány) bit előjeles vagy előjel nélküli számként értelmezve teljesen más értéket jelent. Például -1 int érték előjel nélküli 8 bites számként 255. Tehát valamilyen módon biztosítanod kell, hogy a függvény ne kaphasson 0-255 tartományon kívüli értéket.
Az a baj, hogy még nem tudok igazán programozóként gondolkodni
![]() Azt már megoldottam, de attól csak még bonyolultabb és még több helyet foglal a program. ![]()
Próbálkozok, de nem akar összejönni. Most nem csökkenti a fényerőt, csak növeli 255-ig, és kezdi előről.
Alakul ez
![]() +/- négyesével lépdelve előfordulhat, hogy nem jut érvényre az irányváltás feltétele.
helyett
és brightness[8] 254 helyett legyen 251 A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2017
Akkor inkább menjen egyesével kisebb delayel
![]() Pedig már azt hittem, hogy...
ezel nincs"<=" tulcsordulásod?
Rakd fel 1.8.2 azal lefodul...
Nem teljesül az if nagy falat unsigned long ?
Miért is? UNO-n jól megy ez a kód.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |