Fórum témák
» Több friss téma |
Skori tápját a diac indítja be gondolom itt is van valami ami beindítja a tápot
Olcsó megoldás lehetne egy at/atx táp bár nem szép ezt elismerem.
Nem ismerem a tápot/készüléket. Olvasgattam egy másik topikot ilyen táp hibával, ott úgy tűnik azt okoskodták ki ez egy folyamatosan működő táp, bár a barna vezeték funkcióját nem sikerült megtalálniuk. A primer oldali vezérlő IC típusát lenne hasznos tudni illetve a környezetében lévő kondenzátorokat ellenőrizni, esetleg a primer puffert sem áthat első kör. A primer kapcsoló elemek a forrasztási oldal fém lapja alatt lakhatnakezen kép alapján A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2017
Kibányásztam a készülékből ez sem volt egyszerű, a betáp csatlakozóhoz nem lehet hozzáférni igy ki kell forrasztani a vezetékét.
pontosan megegyezik a képen lévővel de nekem még rajta a fémlap Linkeld nekem légyszi amit találtál hátha látok valamit amin el lehet indulni
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2017
Kibontottam a gépből az asztalon beüzemeltem. 2,5A terheléssel beüzemeltem.
Már egy órája megy a rohadék nem áll le Vissza teszem de ha megint szórakozik olyat mondok hogy ...
Melegszik valamelyik része a tápnak rendellenesen ?
A távon semmi nem melegszik az nem lehet hogy az a barna vezetéken valamit érzékel ?
Például mennyi áram folyik vagy nem folyik Elsőre hülyeségnek tünik mivel a táp kimenetén mindíg kellene lenni feszültségek még kêsszenléti módban is
Itt ezt írják:
Pin numbers No pin numbers known, but these are the voltages: Grey: +12V Grey: +12V Black: ground Black: ground Brown: PFW (battery powered signal between +3 and +6.5 volt to switch power supply on)
Igen ezt olvastam én is. De megint csak az a gond hogy honnan csak a tápból lehet de ha a kimenetén nincsen feszültség? Vagy az alaplap van egy 3V gomb akku és abból? Ez viszont elképzelhető hogy ez a pici feszültség indítja a tápot. Csak akkor azt nem értem hogy kint az asztalon mitől indul el és marad üzemben.
Teljes kudarc! Vissza raktam a gépbe a tápot a bemenetén megvan a 230V ÁC a kimeneten semmi.
Az asztalon tökéletesen ment!! Mondja meg valaki mi a fene a lehet a barna vezeték szerepe. Az alaplap akkumulátora 3V és tökéletes valamivel több mint 3V-ot mértem A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2017
Elnézést kell kénem tőletek hogy nem éppen a fórum témában kértem segítséget.
Sajnos a Imac G5 nem sikerült életre kelteni. A hiba nem a tápban van. Ha leveszem a lapról a csatlakozót a táp rögtön indul. Úgy tűnik a hiba valahol máshol van
Barna vezeték:
"battery powered signal between +3 and +6.5 volt to switch power supply on" Magyarul: Elemről táplált jel, amennyiben ez +3V és +6,5V között van akkor bekapcsol a tápegység. Tehát igen, az elem a forrás! Lehet, hogy egyszerűen kevesebb a kiadott feszültség 3V-nál és ezért nem indul a táp. Mérd meg, hogy mekkora a feszültség ezen a vezetéken! A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2017
Jól sejted nem Nem tudok elektronikaiul, és Angolul sem. Na majd megkínálom 3,5V -al
Próba cseresznye!
Ez sem jött be! Megkínáltam bent a helyén először 3 majd 6V-al és nem történt semmi.
A táp kimenetén nincs semmi Ha külön kapcsolok 12V labortápról a Imac tápkimenetére elindul a gép vagyis hallom az inditó hangot ventilátorok felpörögnek a HDD hallom hogy végzi a dolgát a kijelző nélkül 3,5A vesz fel kikapcsolom a gombbal készenlétben 150mA az áramfelvétel. tehát nincs zárlat. Vagy most akkor mi van mi a bánattól nem megy a táp ha össze van dugva? Megőrülök!!
És mist már teljes a sötétség.
Kísérleteztem mindenféle módszerrel be dugtam a tápot és rátettem a kimenetre 12V nem jött be. Külön a labortápról indítgattam és egyszer csak megjelent a kijelzőn az alma csak éppen nem butult be. Azt vettem észre hogy a lobőrtápos indításnál nem mintha halkan kattogna a HDD Majd próbáltam indítani rendesen . Elindult!! Most méregettem a a barna vezetéket de nincs rajta feszültség Sem váltó sem egyen.
Még sehol nem láttam ilyen topológiát amit most rajzoltam, ez egy flyback inverter ahol cél lenne a nagyobb teljesítmény meg a kisebb hullámosság, a lényeg hogy például egy TL494 van meghajtva a FET -ek tehát hol az egyik tölti a kondenzátort hol a másik.
Ez lényegében 2db flyback párhuzamosan, és különböző fázisban vezérelve. Ilyemsi nem csak flyback topológiával létezik, használnak pl. kettő, vagy többfázisú, step-down konvertert is.
A többfázisú keresztbe-szőtt megoldások elterjedtek. Nem fly-back esetén, mert annak az egyszerűség az egyik legfőbb előnye, így ha van lehetőség több alkatrészre, akkor jobb más topológiát választani. De buck konvertereknél gyakori, pl. alaplapokon a proci táplálására.
Akkor van értelme a fly-back-nek, ha széles áttételi tartományt kell megvalósítani. Más esetben jobb a nyitóüzemű. A TL494-gyel megvalósított vezérlésed korlátja az, hogy 45 % fölé nem mehet a kitöltési tényező. Gondold át, hogy jelent-e ez hátrányt, van-e szükség nagyobb áttételre!
Nem anyagi hanem elvi megfontolásból szeretnék építeni CO2 lézerhez tápot, már lehet kapni sorkimenő trafókat 1000Ft körül, az ezekkel a baj hogy már készen van, és olyan az áttéttele hogy nyitó üzemben nem tudom használni, egy 30W os cső meghajtásához kell kb 180W,azaz 25kV gyútófeszültség és üzem közben 14kV és 13mA, az áramot kell szabályozni, onnan van visszacsatolás. Számításaim szerint 4 darab sorkimenővel tudnám hozni a teljesítményt -esetleg még vágok bele légrést-, 2-2 párhuzamosan. A gyári lézer táp nem tudom egyértelműen milyen, talán egy (rezonáns ?) félhíd lehet, de nem vagyok benne biztos, ránézésre fénykép alapján az lehet de a hozzá kapható trafót meg flyback - nek írják ami lehetetlen.
A trafót a tipikus felhasználása alapján nevezik flyback-nek, de egy trafó nem sértődik meg tőle ha más üzemmódban használják, szóval a megnevezéssel ne törődj!
Ha nincs elég áttétele a trafónak, akkor nagyon is érdemes lenne 50 % kitöltés fölé menni. Viszont ha a trafó a szűk keresztmetszet akkor először őt kellene részletesen kimérni. Rémlik hogy ezt már írtam jóval korábban egy pont ugyanilyen kérdésre... A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2017
A lézerhez gyártott trafó jó lenne ha megveszem akkor már látnám milyen elektronika kell hozzá, majd meglátjuk lehet csak a kész táp lesz a megoldás.
Üdv. Egy skúteres bicikli töltőjével akadt gondom. Többek között elszállt benne a trafót kapcsoló tranzistor. (Fet?)
Szemből nézve az alkatrész lábkiosztása a következő lehet. Első láb bázis, mivel vékony vezetés megy hozzá, sorba kötve egy ellenállással, ami a DIP8as CS3842 ICből jön. Második láb lehet a kollektor, mivel a trafóra megy többek között. Harmadik lába pedig az emitter, mert a puffer kondi minusz lábára megy. Egyébként NTK9008 volt benne, amiről doksit nem találtam. Mit tehetnék helyébe?
A lomex-es kínálatból emlékeim szerint az STP5NK80ZFP-t szoktam tenni ilyen helyekre. Viszont egy szimpla csere koránt sem biztos hogy megoldja a problémát, ugyanis nem nagyon szoktak ezek ok nélkül tönkremenni. Az elkók ESR értékét meg kellene mérni, ha ez nem lehetséges akkor a két kisebbet mindenképpen cserélném, és átnézném az összes diódát is a primer és szekunder körben egyaránt. Az Y kondit sem látom sehol, lehet hogy C7 helyén lenne, és csak bízom benne hogy nem C5 látja el ezt a feladatot. A trafóról már inkább nem is mondok semmit, mert nem ez az első ilyen amit látok.
Ne felejtsd ki a vezérlő IC és kiégett ellenállások cseréjét sem, és azután a kis feszültségről, korlátozott áramról történő kipróbálást szkóppal figyelve a jelalakot!
C7 az Y kondi de lehet hogy sosem volt beforrasztva. És lehet hogy beforrasztva megzavarná a működést. Jdani! Jó lenne tudni hogy hány V-os és hány A-es a töltőd, és milyen fajta aksihoz. Lehet hogy biztonságosabb másikat venni (Burabu-n, Puskás börzén...). Nagyon gyöngének tűnik ez a táp. A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2017
Nyilván nem felejtem el, csak már fárasztó éveken át minden alkalommal leírni ugyanazt. Az IC egyébként elég ritka esetben megy tönkre, talán 20-30 esetből egyszer.
Hogy hány A-es a töltő azt meg lehet saccolni a szekunder diódából ami 3A körüli lehet, a kisméretű szekunder pufferből, a 0R33/2W söntből. Ami nekem van abban 20A-es dual schottky a szekunder dióda. Az akkuk pedig 12Ah körüli zselés akkuk sorban.
Én még nem javítottam 20-30 db olyan 3842-es vezérlőre épülő kapcsitápot, amiben a gate-source ellenállás és még pár egyéb elfüstölt, úgyhogy elfogadom a te tapasztalatodat ez ügyben.
Idézet: „Hogy hány A-es a töltő azt meg lehet saccolni a szekunder diódából ami 3A körüli lehet, a kisméretű szekunder pufferből, a 0R33/2W söntből.” Jól van, akkor te írd meg hogy hány A-es és hány V-os! Én sajnos ezt nem tudom a képről kitalálni. Milyen következtetést vonsz le abból, hogy neked 20 A-es schottky a dióda? És az aksik kapacitásából? Mondjuk kérdezhetném azt is, hogy mi következik abból, hogy a trafó "nem az első ilyen amit látsz".
Milyen tanszisztolt palancol a kedvesz vevő, és milyen gyátótól? Perc türelem, már írjuk is rá!
http://www.transistormosfet.com/index.php?route=product/search&...TK9008 Idézet: A képről én sem, csak saccolni. Viszont ezek a közlekedési eszközök 24V-os és 36V-os motorokkal vannak szerelve (van 48V-os is de az nem ebben a kategóriában), így a töltőjük is ehhez az akkufeszültséghez készül. „Jól van, akkor te írd meg hogy hány A-es és hány V-os! Én sajnos ezt nem tudom a képről kitalálni.” Idézet: Olyat, hogy az én töltőm nagy eséllyel nagyobb árammal tölt, és/vagy nincsenek benne az alkatrészek a határra méretezve. „Milyen következtetést vonsz le abból, hogy neked 20 A-es schottky a dióda?” Idézet: A körülbelüli töltőáramot, amit pontosan nyilván nem lehet egy kép alapján megmondani, de az akku kapacitásából legalább következtetni lehet rá, illetve a szekunder alkatrészek értékeiből is. Az enyémben pl. a szekunder sönt 4-5cm hosszú ellenálláshuzal.„És az aksik kapacitásából?” Idézet: Abból pedig szintén az olcsóságra törekvés látszik, amihez még hozzájön, hogy a képen lévő trafó nem felel meg az életvédelmi előírásoknak már ránézésre sem, mivel a tekercseket kb. néhány tized mm levegőréteg választja el egymástól, olyan rövid a kúszóút. Természetesen ezt is csak saccolom a kép alapján, mert a konkrét darabot nem én szedtem szét.„Mondjuk kérdezhetném azt is, hogy mi következik abból, hogy a trafó "nem az első ilyen amit látsz".” De az adott táp javítása szempontjából teljesen irreleváns hogy éppen mekkora szekunder feszültségű és áramú, ha eddig működött.
Nem a javítás, hanem új vásárlása miatt említettem az áramot és feszt. Ezt írtam is. És nem mindegy hogy 24, 28, 36 vagy 42 V-os tápot kell keresni. Ezt csak le kell olvasni a dobozról.
Idézet: „De az adott táp javítása szempontjából teljesen irreleváns hogy éppen mekkora szekunder feszültségű és áramú, ha eddig működött.” Ha abból indulunk ki, hogy jól volt méretezve, akkor ezzel tagadjuk azt a tényt hogy tönkrement. Idézet: „Abból pedig szintén az olcsóságra törekvés látszik” Vagyis te sok olcsóságra törekvő trafót láttál? De honnan kellene ezt tudniuk másoknak? Mondjuk én azt sem látom, hogy melyik a primer tekercs, már ha egyáltalán látszik. Persze ha látszik, akkor az életveszélyes kategória, és hiba lenne megjavítani... És ha te egy potenciális életveszélyes megoldást látsz, akkor talán figyelmeztetned kellene a kérdezőt ahelyett hogy elintézed annyival hogy sok ilyet láttál. Vagy legalább tedd hozzá hogy igazságügyi szakértőként, balesetek kapcsán. |
Bejelentkezés
Hirdetés |