Fórum témák
» Több friss téma |
Szerintem neked egy nagyobb fordulatú motor kell, nagy áttétellel.
Az alkalmazás egy ~5 kg tömeg mozgatása lenne függőlegesen. A motor tengelyére egy excentert akarok tenni és dugattyúszerű mechanizmussal átalakítani a forgómozgást lineárissá.
A probléma abban rejlik, hogy 5-10 mozgás kellene megtenni kb 50 mm amplitúdóval, majd megállni a lenti helyzetben. A mozgás frekvenciája 1-20 Hz között változna (60-1200 RPM) A tengelykapcsolós megoldásra én is gondoltam, de egyenlőre még nem az az elsődleges terv. Szerintetek egy léptetőmotor alkalmas lenne a feladatra? A pozíció pontossága nem igazán számít.
A léptető motort a visszacsatolás nélküli pozíció szabályozáshoz szeretjük. Lehet vele nagy nyomatékot létrehozni, de a forgórésze, az egész motor nem nagy fordulatú, dinamikus feladatokhoz optimalizált. Nem kizárt, hogy találsz olyat, amit egy spéci szabályzóval ellátva még talán tudni is fogja, de én nem ajánlom. Egy szervomotor sokkal alkalmasabb erre. A tömegekből, a dinamikai elvárásokból visszaszámolod a szükséges nyomatékot, és kiválasztasz, veszel egy ennek megfelelő motort. Nyilván egy szabályzó is kell hozzá. Persze üzembe is kell helyezni. Szerintem ez nem éppen hobbi kategória, de lehet más tud jobb megoldást ajánlani.
Köszönöm a segítséget. Megpróbálok keresni egy alkalmas szervómotort.
Én is a szervómotort javaslom így a leírásodból!
Ezt a motort be tudom kötni egy másik kapcsolóval relé nélkül? Gond az ha nincs? Mivel elvileg függőlegesen kell lennie a relének, a nyílnak felfelé kell mutatnia. Akkor a motornál kimarad a zöld sárga, igaz(c1)? Viszont itt is, ha minden igaz, akkor kapcsolónál a tábláról megy a földelés a konnektor felé, a motornak nincs földelése. Ha beteszek csak egy kapcsolót, akkor hogyan kell megoldani a földelést? A motoron kössek be egy szálat valahol testre?
Valamiben egyezzünk meg.. a zöld-sárga vezeték legyen védőföld, amit ne kapcsolgass, hanem csavaros kötéssel, rugós alátéttel és kábelsaruval rögzítsd a fémlapra és a motortestre szintén és úgy menjen a konnektorhoz. Általában megvan a helye is.
Utána egy normális rajzot tegyél fel a többi villamos részről. Relé, motor ( mifélék ), kapcsoló hogyan van pillanatnyilag.
A motorból ami jön zöld sárga, megy relébe, az nem lehet akkor föld igaz? a motornál C1 jelölés van rajta. Rámértem, de elvileg nincs összekötve a motor testtel sehol sem. A fehér kábel, ami a motornál fekete ott meg C2 és N2 legalábbis kis nyomtatott n-re hasonlít.
A barnánál meg n1. A képen kapcsolónál fehér van még,. vagyis volt rákötve földnek, bár én azt már rég átkötöttem a zöld sárgára. A panelra van rákötve, a panel pedig össze volt kötve azzal amin a motor és szivattyú állt. Akkor most elvileg motorból nem jön semmi föld? Ki lehet cserélni ezt kapcsolót egy másikra plusz a képen látható kismegszakítóra a relé helyett?
Meglehetősen speciális "villanymotor", tulajdonképpen egyfajta léptetőmotor képeit mellékelem. Pécsi vásári "zsibin" láttam meg sok más ősi elektronikai holmi között. Valószínűleg egy termikus papír alapú blokk készítésében dolgozhatott ez az eszköz, a sok réz vezetősáv alkalmazása igen régi technikára utal. Ami legjobban felkeltette az érdeklődésem, az a papír továbbító "motor", azaz a három tekercs a papírtovábbító meghajtótengelynél, melyek a fogakhoz képest eltolva lettek elhelyezve, így a tekercsekre megfelelő időben adott feszültségimpulzusok (megfelelő felbontásban!), végeredményben léptetőmotorként továbbították a papír szalagot . Szeretem a régi, józan paraszti ésszel kialakított technikai megoldásokat, ennek egy ötletes példájaként osztom meg kedves fórumtársaimmal.
Sziasztok!
Ismeri valaki ezt a típusú villanymotort? Sejtem hogy kínai. Mennyire használható? Bővebben: Link
Jól láthatóan egyfázisú, kondenzátoros segédfázisú asszinkron motor. Hogy mennyire használható? amennyire a csapágyai, ha nem terheled túl, sokáig.
Szerintem is asszinkron motor, meglepő módon szinkron (n=3000) fordulatszámmal. (Gondolom, a Hirdető kerekített...)
Sziasztok segítséget szeretnék kérni. Csináltam egy agyag korongozó gépet, amit egy einhell kézi autópolírozó gépből kiszerelt 230 voltos 120 wattos 3200/perc fordulatú szénkefés motor hajt. Tudom változtatni a fordulatszámát és nagyon csendes csak egy picit gyenge sajnos. A kérdésem vagy kérésem az lenne, hogy milyen motort lehetne használni helyette ami nagyob teljesítményű (kb 300 watt vagy nagyobb), szénkefés és nem hangos. Gondoltam pl. autómata mosógép motor, de amit én próbáltam az üvöltött, mint egy állat, nem tudom míndegyik ilyen-e, vagy pl elektromos fűnyíró vagy valamilyen kerti gép motorja. Ötleteket előre is köszönöm vagy ha valakinek van eladó kérem jelezze, a lényeg , hogy szénkefés és ne hangos motor legyen köszönöm.
Gyenge motorral úgy lehet erős korongozót készíteni, hogy nagy áttételt használsz. Ha csak a motor fordulatszámát szabályozod alacsony fordulatra, még gyengébb lesz, mit nagy fordulaton.
Az áttétel már megvan 3200 at forog a motor(ez üresjárati fordulatszám) ezután van 1:3 majd 1:6 áttétel tehát a korong elvileg 180ford/perc körül van. Na és ekkor kell a fordulatszámot 0 és 180 között változtatni. Egy eyszerű szabályzóval tudom is állítani tökéletesen csa az alsóbb tartományban (kb 30-80) gyenge, ezért gondoltam egy erősebb motorra. Tudom hogy a megfelelő megoldás 3 fázisú motor frekiváltóval lenne, de ennyi pénzt nem tudok rászánni.Előre is köszi a segítséget,minden ötlet érdekel.
Olvasgass vissza! Többen is írtak már egyszerű koronghajtásról, én is legalább kétszer. A régi mosógépek motorja is alkalmas rá (1 fázis, aszinkron, 130 W, 1440 ford.). Az áttétel és szabályzás is nagyon egyszerű. A motor tengelyére teszel egy gumigörgőt, amit a korong külső szélétől tudsz mozgatni a középpont felé. Kívül hajtva kicsi a fordulatszám, befelé nő. Az áttétel akár 5-30 között is változtatható. Pedállal lehúzva a motort megszakad a kapcsolat, megáll. Semmi elektronika nem kell hozzá, csupán néhány nagyon egyszerű mechanikus szerkezet. Csődarabok, rudak, karok, rugó meg egy hegesztő. Ha elég alaposan keresgélsz, még rajzokat is találsz.
Szia!
Szerintem is érdemesebb volna aszinkron motort használnod, mint a kollégák írják. De ha kefés motor szeretnél, érdemes lehet a futópad motorokat is megnézned, ezek között is vannak kefések. Azok a kefés "kocka" mosógép motorok, amiket én próbáltam, szerintem nem voltak nagyon zajosak. Lehet, hogy kifogtál valamilyen csapágyas példányt, vagy túl nagy fordulatra engedted fel.
Nem akartam ablaktörlő motort javasolni, mert korábban amiatt áztattak. Pedig bőven elég a teljesítménye és ha jó fajta, örök élet + 1 nap.
Sziasztok.
Ha beteszek egy képet segitetek beazonositani egy Imi vill motort? Kondit is és inditó relét is veni akarok hozzá. Köszönöm aki segit. Úgy vettem hogy 1100w os,szerintem Ozf 90c 4nd lesz,a furdulata 1400 tehát az tuti hogy 4nd.
Sziasztok.
Mi a véleményetek a Kang hui villanymotorokról?
A képen látható motor, egy 60 Hz -es hálózatra készült egyfázisú asszinkron motor. Nem biztos, hogy nálunk jó lesz.
Alacsonyabb fordulatszámon fog forogni, nagyobb lesz az áramfelvétele, és a beépített szellőző ventilátor kevésbé lesz hatékony. A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2017
Kőszönöm a választ. Tehát akkor csak olyan hatékony lesz mint egy 380as átkötve 220asnak és megkondizva?
Azt miből állapítottad meg, hogy 60Hz-es teketcselése van?
Tiszteletem! Tud valaki segíteni ennek a motornak az adatlapjával,tulajdonságaival kapcsolatban? Denso MQM152T2U2 410622-1331 12J26
Tengely átmérő 19 mm,hosszúsága-szélessége 120 mm, hosszúsága encoderrel 140 mm.Köszönöm szépen! Gabi
Sziasztok.
Olyan problémám lenne, hogy a Dinamo gépgyáras motoromnak a front pajzsa sérült, letörött az egyik lába. Oszlops fúrót restaurálok, és ehhez szeretném, a motor tökéletes kivéve a hiányzó talpat. Azt szeretném kérdezni, hogy ilyen motor pajzshoz hogyan tudok hozzájutni? Tudom nem ide a fórumba való, de ha van ilyen motorod ami nem működik kérlek jelezd nekem privátba. Köszi
Ahogy látom vasöntvény, tehát: szétszed, felmelegít (udvari tűz, -2 téglán-, sötétpirosra), letört rész visszahegeszt. Villannyal, öntvénypálcával, vagy autogénnel, dugattyúgyűrűvel. Utána lassú hűtés, meleg homokban, vagy a tűz maradékában (hamuban).
A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |