Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp javítása
Lehet kapni kész átalakítókat ...
nem kivágni kell a kábeleket, hanem ki-be esetleg átforrasztani őket.
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2017
Tudom, mivel nekem is van egy-két ilyesmim. (Van Molexbe beledugható, és simán a vezetékre rápattintható.)
De minek azt toldozni-folgozni, ha simán kicserélhetem - már magán a táp alaplapján? Néhány forrasztás, oszt máris "sinen vagyok". A sok toldozgatás nem minden esetben előnyös. Én azt úgy nevezném - gányolás ... Egy Azona táp valójában mennyire "minőségi"?
Jó, igaz, valójában és úgy is gondoltam.
Nem szeretem, ha mindenütt és mindenfelé vezetéki "csutka-babák" lógnak.
A SATA HDD/DVD meghajtóknak nem olyan borzasztóan magas az áramfelvételük, hogy ilyenek számítsanak. 1-1 vezeték "simán kicserélése" eléggé macerás egy ilyen szűkös helyen.
Persze, ha már csináltál ilyet és megvan hozzá a nagyteljesítmányú pákád, meg a vezetékek végére préselt forrvégeket is profin rá tudod rakni...hajrá!
Már csináltam ilyet.
És ott a hely sem annyira szűkös - illetve a kérdés - valójában MIHEZ KÉPEST? Ha a régi vezetékeket tőben levágom, a csutkájához nem igazán kell akkora nagyteljesítményű forrasztópáka. Nekem pl. a 25 W-os Wehler páka - elég simán elviszi. Az a huzalok végére préselt forrvég pedig? Haha. Az nélkül talán nem menne az áramvezetés? Az szerintem csupán egy ügyfélbosszantós dolog, semmi köze az érintkezéshez ...
Üdvözlet
Pc táp átalakítás hogy nagyobb feszültség jöjjön ki belőle megvolt .(KME-06B) Működött szépen csak miután hosszabb ideig nagyobb amper lett kiszedve belőle sajnos megolvadt a két tranzisztor diódák zárlatosak lettek stb . Most már sikerült odáig eljutni hogy van a kimeneten feszültség és egy kicsi amper is . Hol kellene keresni a hibát mert nem találom . (tanulni szeretnék azért szeretném megcsinálni ) Segítséget előre is köszönöm .
Hááát - tanulni bizony sohasem hátrány. Nekem is van régi 200 W.os AT számítógép tápból összehozott un. hálózati adapterem, ami lazán elviszi a hűtőládámat, a gumimatrac felfújómat, de még a motoros kerékpumpámat is. Persze mindezt 12 volton.
De azért én vigyáznék azzal a táppal való játszadozással, mert elég sok helyen van rajta 220 V is! Nekem pl. egy LED világítás tápegységgel esett meg, hogy inkább feladtam a javítását, mert azt meg kell valljam őszintén - én azért egy kissé tartok a 220 V "földön marasztaló" erejétől
Köszönöm még mindig élek és még mindig nem sikerült megcsinálni .
Sziasztok,
Adott egy Techsolo TP-730 tápegység ami tudom nem egy nagy ász de ha működne még jó lehet. Szóval a SB rész mindössze 2V körüli feszültséget produkált. Kis mérés után kiderült a primer oldalon a SB körénél az egyik dióda átment rövidzárba. A dióda kicserélése után a SB helyreált de nem hajlandó elindulni. A vezérlő IC egy CM6805BG aminek a neten talált doksi alapján a 8 as lábán kellene lenni a VCC-nek de ott valamiért semmi sem mérhető csak a 2-es lábán van 15V. Mi lehet esetleg a probléma a VCC valóban gond lehet? Üdv
Nem ismerem a tápot, de annak néznék utána, hogy a Vcc hogyan, honnan kap táplálást, nincsen-e elégett ellenállás, vagy szakadt dioda.
Esetleg képet tehetsz fel az érintett részről. A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2017
Szia,
Én is arra gondoltam, hogy az IC tápfeszével indulna el a rendszer de sajnos eddig még nem sikerült megfejteni honnan kapna az IC tépfeszt. A csatolt képen látható piros körrel jelölt kis smd tranzisztorok szinte minden lába teljesen zárlatba van mivel csak sípol tőle a műszer.
Mielőtt mérni kezdesz javaslom ellenőrizd a primer puffer kondenzátor kisült-e, pfc-s tápokban ha nincs fogyasztó == "nem indul a táp" hosszú perceken át tud a kondiban 100V dc feletti töltés tárolódni (emlékszem az SB-re, annak terhelés nélkül elenyésző lehet a fogyasztása).
A 4 smd tranyo-nak inkább a meghajtásban kellene részt vennie a zárlatuk semmiképpen sem jó , késő este tudom nagyobb képernyőn megnézni a képet. A cserélt SB dióda merre van a képen? A primer buffer feszültség mekkora?
Szia,
Valóban figyelni kell mert még a nem PFC-s tápokban is jó fel tud töltődni a kondi. Mindig várok vele és mérem a primer pufferen a feszültséget mert valóban meglepetést tud okozni. A pufferen a fesz 310V. A képen bejelöltem a cserélt diódát plusz csatoltam egy képet a másik oldalról is
Köszi a képeket. Az SB melleti D7 egyik forrasztását javaslom ellenőrizd.
Úgy próbáltad már a tápot, hogy az ATX tápcsatin a zöld vezetéket a negatívval összekötöd (A primer körben soros izzó erősen ajánlott!!)? Láttam már olyat, hogy a primer oldali vezérlés így kapott csak áramot. B verzió: leválasztott trafóról vagy labortápról megpróbálni megtáplálni polaritás helyesen a CM6805BG IC-t.
Sziasztok!
Van egy hipro tápom, amit szeretnék megjavítani. A tápegység működik, de egy idő után bármilyen gép kifagy vele. Kondik ránézésre, nem púposak. Mi okozhat ilyen hibát? Thermaltekes táptesztelő nem mutat hibát, megvannak a feszültség értékek. Hol kezdjem a hiba kersését? A kondik kiszáradása okozhat ilyen hibát? Vagy kontakt hiba lehet? Válaszotokat előre is köszönöm. tápegység:Bővebben: Link
Szia,
A D7-es dióda forrasztása már javítva lett később már én is észrevettem. Próbáltam úgy is mérni a CM IC lábain a feszültséget amikor indítva van a táp (zöld-fekete rövidzár) de akkor sem változik a helyzet az IC nem kap feszültséget. Ezt még egy kicsit méregetnem kell majd mert az egyik optón ilyenkor leesik a feszültség. A labortápos indítást lehet megpróbálom így legalább kiderül a többi rész működik-e. A héten nem sok szabadidőm van de ha jutottam valamire írok majd. Köszi a segítséget.
Elméletben okozhat ilyen hibát, ESR-t, kapacitást tudsz mérni ? Primer oldali elkó is jó állapotú ?
Kapacitást tudok mérni,de esrhez nincs műszer, igen mindegyik jó állapotú :/
A primer oldali kondenzátor általában nem puposodik, de gyakorta erősen veszít a kapacitásából.
Ha van lehetőség meg kellene mérni vagy cserélni, hasonló módon eljárni a szekunder oldalon lévő 100 uf és nagyobb kapacitású kondenzátorokkal. A tápegységben extrém melegedésre utaló jeleket tapasztalsz ? Illetve az alkaltrész oldalról egy képet tehetnél fel, több szem többet lát alapon
Igyekeztem lefényképezni, nem tudom mennyire látszik. Melegedést nem tapasztaltam.
A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2017
Sziasztok! Van egy Cooler Master B700as tápom, eddig tökéletesen ment, kekhalalozott a gép, restartolt, es kivagta a biztositekot a tápban, meregettem, a primer kondi labain 3 Ohm-ot mérek, szoval valahol zárlat lett.
Hol kezdjem a hibakeresest?
Szia!
Képet nem ártana feltölteni a tápról. Szekunder oldalon nézd meg nem-e van pár púpos kondi. Majd ha ilyesmit nem találsz, akkor keresd meg a zárlatos alkatrészt/részeket a primer oldalon. A két kapcsolótranzisztor továbbá a diódahíd szokott előszeretettel ilyenkor elpusztulni. Bár nekem volt olyan is, hogy maga a puffer kondi volt zárlatos ami vitte magával a diódahidat, és a primer biztosítékot.
Nos, nemsokára rakok fel képet, a primer tranyok haltak meg, ezeket kiiktatva megvan a standby 5V. Mitol pukkanhattak el a primer tranyok?
A kepen jobbrol az elso 2 FET totalkar, az zarlat, a bal szélső (aminek a lábai mennek a primer trafóra) azok jók.A hiányzó alkatrész egy ferritmagos tekercs, ettol szűnt meg a zarlat.
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2017
Szinte biztos, hogy nem a tekercs miatt zárlatos. A tekercs előtt levő diódahidat is mérd át valószínű az egyik dióda a négyből átment drótba.
received_161...jpeg jobb alsó fekete alkatrész. Azt már nem sikerült megértenem, hogy hogy van 5V ha a tranyók halottak, de ezt betudom annak, hogy már a világomat is alig tudom. Megyek kidőlök.
Elinditottam, és megy.. AKTÍV PFC-S a táp, nem értettem azok a FETEK minek. A PFC miatt. Használhatom enélkül?
Aktív PFC-s táppal még nem volt dolgom. Szerintem mehet anélkül is, de nyilván van oka annak, hogy nem megy azzal együtt normálisan.
Ugy nez ki mégsem megy vele, az valami veletlen volt hogy elindult(üresen)
Kivettem a hibas FET-et(csak az egyik volt rövidzarba), a jót benne hagytam, így jó volt levalasztott traforol, de hálózatra kötve robbant a 10A-es bizti. Hol induljak el?
Ha leválasztó trafóról jó volt, annak lehet oka, hogy kis teljesítményű a trafó és nem ad le annyi áramot, hogy kinyírja a diódát - bár ennek van egyéb hozadéka, pl. erős melegedés.
A másik tipp, de kapcsolódik az előző gondolatomhoz: testzárlat a tápon belül. |
Bejelentkezés
Hirdetés |