Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » CDI gyújtás elektronika Honda xl 500-hoz
Témaindító: super.moto, idő: Márc 3, 2008
Témakörök:
Soronként csak az macerásabb. Javaslom,ha sprayt használsz akkor is fújj egy keveset egy kis kupakba és ecsettel hordd fel nagyon vékonyan. Ez adja házilagos tekercselésnél a legjobb eredményt. Ahol vákuumban impregnálnak ott utólag meritik lakkba a tekercset,de gondolom ilyen lehetőséged nincs. Egyébként majd látni fogod,csak az alsó sorokat tudod szépen menet menet mellé hajtani tekercselőgép nélkül,a fölső soroknál már keletkezik szálelcsúszás,egymásra ugrik stb... Ha jó a szigetelés akkor igy is működni fog,persze kerüld a "szénaboglya" kivitelt.
Azután a végén érdemes kiszáritani,főleg akkor ha nem várod meg az egyes rétegek teljes száradását. Egyébként sok olyan gyári tekerccsel találkoztam ami a rossz impregnálás miatt lett menetzárlatos. A fölső rétegeket a lakk átitatta de alulra már nem tudott lejutni,igy aztán a huzal a rezonancia miatt ami mindig jelen van egy motornál ledörzsölte a zománcrétegét és zárlat lett a vége. Ezért is jobb az elasztikus lakk,akár spray formában is.
Hi
Rendben, akkor ecsetelni próbálok majd soronként. Kézi tekercseléssel van némi tapasztalatom, tudom, hogy a végére nem lesz valami nagyon szép, de azért megpróbálom. Miért van olyan érzésem, hogy inkább szedjek hangyát...?
Hi
Megvettem ezt a trafót. Ránézésre ugyanaz, mint az a honda rendszerű, amit belinkeltem korábban. Remélem jó lesz. Kicsit meglepődtem, mert kb akkora, mintr egy gyertya, szóval elég kicsi...
Ez megfelel.
Mennyibe fájt?
Hi
Hát egy 1000-el többe, mint egy simo tiris trafó. 3500-ba. Nem kicsi ez?
Mondom,hogy megfelelő....
Sokkal nagyobb űrtartalmú motorokon is hasonlók vannak. A TEC meg elég ismert cég...
Hi
Okés.
Hi
Ha HALL-t használnék induktív helyett a szabályzós gyulához, megoldható az impulzusképzés egy differenciáló taggal?
A szabályzós elektronika negativ és pozitiv jelet igényel a jeladótól.
A bemeneti fokozatok nagyobb átalakitása nélkül nem megy a dolog,sőt a tápellátásba is lehet,hogy bele kellene nyúlni. Ezenkivül nem látom az értelmét.
Hi mindenkinek azt szeretném meg kérdezni hogy Honda motosos rotációs kapához hogy lehet zsiguli ködlápát rá rakni. ha valaki tut segíten az kérem hogy segítsen. előre is köszi mindenkinek
Sziasztok, sokak kérésére készítettem egy nyák rajzot a CDi-hez,(+_- impulzusfajta) ha valami hibát találnátok benne, kérem, jelezzétek, mer egy éjszakás műszak után készült. Üdv nyemi. Ja van benne egy átkötés is (GDN-en)
Parancsoljatok a javított verzió, amit bátran után építhettek (+_- impulzus tekercses változat) sajnos ebbe is szorult egy átkötés (gerjesztő részben).Üdv nyemi.
Hi
Tekertem egy gerjesztőtekercset. Jó volt... Először 0,12-es dróttal próbálkoztam, mikor azonban az első sort lakkoztam (plasztik 70) és elkezdtem tekerni a második sort (még nedvesen), szépen elkezdte leszedni a zománcot a drót magáról... :S Mondom fasza. Találtam 0,17-es drótot, más zománcal. Na ez jó lett. Az első 4-500 menetig még tudtam nagyából tartani a menet-menet mellé elvet, de utánna feladtam. Végül is 2432 meenet fért fel, remélem elég lesz. Minden "sor" után adtam neki bőven lakkot ecsettel, és azonnl elkezdtem a következőt. Legvégül az egészet jól befújtam 3x lakkal. A héten szárad, remélem hétvégén tesztelni is tudom majd. MEllékelem a házi "tekercselőgépem" fényképét, ha valaki úgy érzi, hogy esetleg tekercselni akar...
Na igen... A huzalok szigeteléséről nem sok szó esett idáig. Igy utólag a 0.12 huzalodon műanyagszigetelés volt,ami ugyan könnyen forrasztható,de a spray megeszi. A szine is más:egészen vörösbe hajló árnyalatú. A rendes zománcszigetelésen jobban átüt a huzal szine,a régebbi tipusoknál bordó árnyalatú. Ezekból is a "ZZ"-s azaz duplazománcos kivitel a jó.
Egy kicsit több is lehetne a menetszám,de ezzel is jó szikrát kapsz. Nem semmi a "tekercselőgéped".
Hi
A képen lévó trafó csévetesten volt az a bizonyos huzal. Valóban egész sötét bordó színű. A vastagabbik meg aranybarnás színű. Sajnos nem tudom, hogy ZZ-s e, mert egy telefonközpontos elektromágnesből bányásztam ki. Mindenesetre kapott anyagot rendesen... Amúgy ahogy számolgattam, ideális esetben 2647 menet fért volna el. Ehhez képest nem sokkal maradt el, de sajna a 3000-et nem tudtam hozni. De remélem így nagyfordulaton is jó lesz. Remélem hétvégén tudom tesztelni. A "tekercselőgép" meg hasznos találmány, legalább a menetszámot nem kellett számolni, elé volt a fordulatot szabályozni. A szemem kifolyt, a csuklóm kiált, az ujjam szétvágtam, a hátam meggörbült, ráment kb 8 órám, de kész. Ja, nem tudod, hogy hogyan lehetne megállapítani a CDI trafó kivezetéseinek számozását? Mert ugyen ohm mérővel nem nagyon...
Álltalában a zöldre kell kötni a kondit,de hogy ne legyen egyértelmű találkoztam már a forditottjával is (gyári kivitelnél)...
Első körben ne tulajdonits nagy jelentőséget neki. Ha már működik,nem tart sokáig a két sarut megcserélni,és figyelni a változást,már ha lessz... Azt meg nem véletlenül irtam,hogy csak nagyon vékonyan kell kenni a sorokat,mert ha vastag a réteg és száradás előtt csévéled a következőt akkor nem tud kiszáradni csak nagyon lassan. Végülis a legfelső előbb szárad mint az alatta levők és a levegő útját elzárja,vagy minimális mennyiség jut le.
Hi
A kb. félúton volt egy éjszakányi szünet, hogy száradjon. Meg azon gondolkoztam, hogy lehet beteszem a sütőbe, valami kis hőfokon néhány órára.
Hi
Megint én vagyok... Szóval most azt szeretném kérdezni, hogy egy robitrafó mekkora primert feszt bír ki biztonságosan, átütés nélkül? 300V? 400V? Valamint hogyan lehetne megállípítani az áttételét egy trafónak? Egy haver kérdezi ezeket, most akar invertert építeni, és nem tudja, hogy mivel emelje a gyújtási teljesítményt. Kondikapacitással, vagy feszültséggel.
Hi
Nah, sikerült kipróbálni a gerjesztőtekercset. Hát nagyon fasza lett. Pöcc-röff vele a gép, még kis fordulaton is, nagyfordulaton eddig nem tapasztaltam kihagyást. Remélem tartós is lesz. Köszi mindenkinek.
Még a nyemi féle elektronikát megcsinálod hozzá,és akkor lesz a tuti.
Hi
Hát igyekszem, csak itt az évvége, jönnek a vizsgák... Mindenesetre rajta vagyok az ügyön. Tényleg, mit kellene változtassak ahhoz, hogy a szabályozási fordulatot eltoljam olyan 9000-re (kétütem, 1 henger)? Mármint, hogy innen kezdje el.
Szimuláld le a kapcsolást. Egyébként miért akarod olyan fennt kezdeni?
Csé
Még mindíg Honda xl 500 am van Annyi lenne a kérdésem hogy a blokkból hány voltnak kell feljönnie a cdi-be mert nekem kb 3,7 v jön fel és megy be a cdi be ami vadonat ujjj és abból már csak egy gyenge jel megy a trafóra Meg hogy jó e a kymco cdi ehhez mert elvégre (Honda licence) Előre is thx
Az a baj,hogy XL-ből sokfajta elektronika van,különféle feszültséggel. Legalább évjáratot irj.
Hi
Azt kellene, csak még a multisim8-at nem nagyon tudom kezelni. Mást meg nem ismerek. (Az orcad-et próbálták itt a fejünkbe verni, de nem nagyon ment nekik... ) Viszont akkor megkérdezném, hogy hogyan lehet együtt állítani a jeladó, valamint a gerjesztőt szimuláló generátorok frekijét, amplitudóját? Manuálisan? Nem akarom én olyan nagyon magasan kezdeni, de nekem a munkafodulat 600-10500-ig tart. Gondoltam kísérleteznék vele. Bár valszeg a szimuláció mindenképpen egyszerűbb.
Igen manuálisan. Jobb klikk az eszközre->Tulajdonságok (legalul)-> azt állitasz be amit akarsz...
A szimuláció alanyának érted a működését? Mert ha nem,akkor előbb azon rágd át magad.
Oksa, azt hittem, hogy van valami módszer, amivel együtt lehet állítani. Akkor tehát marad az, hogy egyenként belőni egy x frekire meg amplítudóra.
Ja, kb mekkora amplítudót kellene belőni a generátoroknak? Ööö, az áramkörnek? Nem egészen, gondoltam valaki elmondja majd. Vagy inkább a szimulációból fog kiderülni. Az a bajom, hogy tudom hogy működik egy tranzisztor, meg minden, de egy bonyolultabb áramkör már magas nekem. :no: Sajnos, ez van. Viszont fogékony az újra. Szóljatok, ha sok lesz belőlem, leállok akkor...
HONDA XL 500 R (1982-körüli) azért nem tom bíztosra merk ki van csiszolva az évjárat
Bocs hogy nem írtam le a dolgokat Hát szóval , megvettem ezt a mocit de csak néha adta a szikrát . azt mondták hogy csak a gyertya benne a kaki és más semmi. Tehát elhoztam kitisztítottam és próbáltam beindítani több kevesebb sikerrel. Amikor beindult utána nem telt el 10 sec és le is állt, de ha be is indult akkor rosszul adta a gyujtást meg majd lelőtte magáról a pufót . Aztán teljesen meghalt Utána koppra széthuztam a blokkot és láttam hogy szét van esve benne a jeladónál a kis lendkerék vagy mi. Nah mind1 , aztán összeraktam szépen megcsináltam és megvettem bele az uj KYMCO cdi-t meg a trafót. Összeraktam rendesen ahogy volt de semmi MÉG EGY KIS ÁRVA SZIKRA SINCS Aztán el kezdtem méresgetni a dolgokat . A jeladótól jön rendesen a jel (kimértem szkóppal) A tekercstől pedig jön 3,4 - 3,9 V Ezek bele mennek a CDi-be amiből már csak egy kis halovány kis jel megy rá a trafóra ,sajna Azt se tom tehát mi lehet a baja Vagy kevés ami feljön fesz Vagy a cdi nem jó hozzá Vagy én néztem el valamit ami kizárt Már keresetm hozzá leirásokat de részletes electronika térképet vagy másik ilyen motort nem is lehet látni élőben Tehát ha tudsz akkor segíts PLS Már néztem oldalt : www.hondaxl.it www.xl500.de Ha kell fénykép vagy bármi amivel tok segíteni a keresésben akkor csak írj Előre is thx mindenért
Valószinűsithető a tekercsbaj...
Mérj ellenállást a gerjesztőtekercsen. Az új CDI biztosan jó hozzá? A jeladótárcsát helyesen raktad vissza? A feljövő pár volt gerjesztőfeszültséget is szkóppal mérted? (nagyon kevés,ezért is irtam a tekercset) Az eredeti gyújtással sincs egy árva szikra sem? Fényképet a vasmagról tudsz feltenni?
Itt van a Honda Xl 400/500 r gyári könyve
1. része |
Bejelentkezés
Hirdetés |