Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ki mit épített?
 
Témaindító: Dióda, idő: Jan 26, 2006
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma. Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Lapozás: OK   1449 / 1685
(#) trickentrack válasza szili83 hozzászólására (») Szept 27, 2017 / 2
 
Gratulálok! Nagyon jól néz ki! Nekem is kell egy ilyen!
(#) zolek hozzászólása Okt 1, 2017 / 9
 
Üdv. Előerősítő és tápja
(#) zolika60 válasza zolek hozzászólására (») Okt 1, 2017 /
 
Szép klasszikus munka.
(#) Attila86 válasza Attila86 hozzászólására (») Okt 4, 2017 / 18
 
Összeraktam az immobilizer/nyomkövető elektronikám negyedik verzióját. A legfontosabb változás hogy a microfit csatikat egyetlen, nagyon komoly (és nagyon drága) ipari, víz és porálló csatlakozóra cseréltem. Egy IP65-ös védettségű alumínium dobozba fog kerülni így az egész már vízálló lesz amire szükség is van, hiszen az autó motorterében foglal helyet az elektronika. Az összes antennát is meg kellett így oldanom hogy ki lehessen vezetni a dobozra, ezért vannak a uFL csatik: GSM, GPS/Glonass, WIFI, Bluetooth, ISM (868MHz). A Bluetooth az előző panelon ki sem volt vezetve és egyenlőre itt sincs semmilyen funkciója, de így megadtam magamnak a lehetőséget hogy esetleg később valami Bluetooth-os dolgot is beleprogramozzak.
Jelentős változás továbbá hogy a tápellátását teljesen átterveztem, az előző verzióhoz képest így a nyugalmi áramfelvétele hozzávetőleg 30%-kal csökkent.

Közben elkészült az 5. elektronika is, így immáron öt autóban fog működni prototípus.
A szoftvere is időközben óriási mértékben fejlődött, mostmár olyan dolgokat tud amiket a piacon kapható hasonló célú legkomolyabb termékek (Pajzs, Cerberos, Blue16, Carprotect stb.) egyike sem. Ezeket így leírni elég nehéz lenne, inkább majd csinálok róla egy videót.

Ki találja ki, hogy miért van a panelon az a körbemart kis sziget?
Szerk.: Pontosabban; miért van körbemarva?
A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2017
(#) Elektro.on válasza Attila86 hozzászólására (») Okt 4, 2017 /
 
A szimbólum alapján valami giroskzkóp.

Ugye nyertem?


Szép munka!
(#) zosza18 válasza Attila86 hozzászólására (») Okt 4, 2017 /
 
Szia!
Nem semmi kis cucc, nagyon gratulálok hozzá!!!
A körbemart rész a giroszkópnak van nem? A rajzjel és a hátoldalán lévő alkatrészekből ítélve.
(#) Attila86 válasza zosza18 hozzászólására (») Okt 4, 2017 /
 
Igen, giroszkóp (plusz gyorsulásmérő meg iránytű) van a szigeten, de a kérdés arra irányult hogy miért van körbemarva.
(#) zosza18 válasza Attila86 hozzászólására (») Okt 4, 2017 /
 
Gondolom a rázkódás miatt, vagyis hogy álló kocsinál is tudod nézni ha pájszerelik, meg emelgetik meg ilyesmi.
(#) csatti2 válasza Attila86 hozzászólására (») Okt 4, 2017 /
 
Két tippem van, az egyik, hogy lévén ez egy MEMS szenzor a nyák hőmérséklet miatti alakváltozásából adódó feszültségek megszüntetése pontosabb mérést tesz lehetővé. A másik, hogy ezzel csökkented az elektromágneses tér torzító hatását az iránytűre.
(#) zamatőr hozzászólása Okt 5, 2017 / 4
 
Házilag elkészíthető fémkereső vázat készítettem (szerintem elég olcsón).
Anyaga 1/2"és 3/4" KPE cső és ragasztható "T". Az 1/2" anyagokból megcsináltam a tekercstartó gyűrűt ( D=28cm) a belső részek nélkül. Befűztem a 24 menetet az egyik "T" közepén keresztül egyesével (műanyag szigetelésű villanyvezeték a befűző) macerás de megoldható.
Méreteket nem adtam - testre szabott lett.
(#) Keresztes Vitéz válasza Attila86 hozzászólására (») Okt 5, 2017 /
 
Elektronikailag a kúszóút növelése miatt szoktunk ilyen marást alkalmazni, tehát elektromos szigetelési funkció miatt. Mechanikailag jelen esetben a csillapításra tudok gondolni. Mivel a teljes PCB a csavarhelyeken mereven van rögzítve a dobozba, majd azzal együtt a gépkocsi valamely részére, szükség volt egyfajta rugalmasságra. Rezgésnél a mereven rögzített részek nagy gyorsulásokon, lassulásokon mennek keresztül, ezzel a bemarással viszont egy csillapítást adsz a szenzornak, illetve a folyamatos rezgés alatt nem lesz olyan látványos jel-ingadozás, ami hamisítaná a mérést. Kivéve, ha a rezgés frekvenciája egybeesik a saját frekvenciájával, mert akkor elszáll az egész.
(#) Attila86 válasza Keresztes Vitéz hozzászólására (») Okt 5, 2017 / 1
 
Nem a rezgés miatt, a rezgés szerintem tökéletesen átjut a kis szigetre.
Azért van körbemarva, mert ha a nyák nem teljesen síkban van hanem van benne egy kis feszülés, az offszetben eltolja a giroszkóp értékét. Magyarul, ha megfeszítem a panelt, akkor a giroszkóp elfordulást érzékel. Például ha kézzel feszítgettem a panelt, vagy ha az egyik távtartóra alátétet tettem és úgy csavartam be, akkor elkezdett forogni, legalábbis a giroszkóp szerint. A körbemarás azt a célt szolgálja, hogy a nyák esetleges meghajlása ne okozzon ilyen hibát.
(#) Keresztes Vitéz válasza Attila86 hozzászólására (») Okt 5, 2017 /
 
Érthető magyarázat. A forrasztás és egyéb szerelési műveletek okozhatnak deformációt. De ez a megoldás biztosítja a gépkocsi mozgása közbeni hibamentességet is? Arra gondolok, hogy mivel a nyák a széleken van rögzítve, a rajta levő alkatrészek tehetetlensége további mozgást, rezgést kelt a panelben, ami torzítás formájában ráül a jelre. Bár az alkatrészek elrendezésénél úgy látom erre is gondoltál, mert a nehezebb alkatrészek a széleken, a rögzítési pontok közelében vannak.
(#) nagym6 válasza zamatőr hozzászólására (») Okt 5, 2017 /
 
A drótok nincsenek pld. lakkal rögzítve? Menetek külön nem mozognak?
(#) eyess válasza Attila86 hozzászólására (») Okt 5, 2017 2 /
 
Ez mind ok és , hogy ilyen , és olyan funkciókat tud , vagy majd még fog tudni .Ez amúgy is mellékes , ha csak egy opciót veszünk figyelembe , hogy lophatatlan legyen akármi is , amibe ez bele kerül.De vajon mennyi az az idő , amíg kiiktatható , illetve rátalálható e valamikor , vagyis nyomon követhető e.Akkor leírom .Kb 2 perc , és , hogy megtalálható e valamikor sose.Sokszor a kevesebb több , tehát hiába a sok funkció , ha még sem nyújt hathatós védelmet.Ez kb annyi így, mint egy gyenge piaci lopás gátló.
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2017
(#) Attila86 válasza eyess hozzászólására (») Okt 5, 2017 1 / 6
 
Aham, jól van... szóval mivel nincs garantáltan 100%-ig biztosan ellophatatlan autó, ezért hagyjuk is az egészet, ne is próbáljunk meg tenni bármit hiszen minek... Menj el a piacvezető gépjárművédelemmel foglalkozó cégekhez és mondd el ezeket nekik is, hátha azt mondják hogy hát te most aztán nagyon megmondtad nekik a tutit ami nekik eszükbe sem jutott és szomorúan, szemlesütve örökre lehúzzák a rolót!
Számtalanszor leírtam már itt a fórumban is hogy igen, 100%-os védelem nincs, soha nem is lesz és aki mást mond az hazudik! A cél ezért nem is lehet a 100%, csupán az ésszerű keretek közt elérhető maximum. Igen van tréler, van GSM zavaró stb. Tudom, nem befőttesüvegben terveztem az áramkört!
Idézet:
„hiába a sok funkció , ha még sem nyújt hathatós védelmet.”

Tehát te pontosan tudod hogy az elektronikám milyen védelmet nyújt (vagy inkább nem nyújt). Honnan? Ezt rajtam kívül egyenlőre egész pontosan négy ember tudja a világon, és te nem vagy köztük!
Idézet:
„Ez kb annyi így, mint egy gyenge piaci lopás gátló”

Ezt pontosan mire is alapozod? Mivel nem ismered (nem is ismerheted egyenlőre) az elektronikám pontos működését és mibenlétét, így az ilyen kijelentés nem több egy felböfögött flame-nél, el is raktam a megfelelő polcra.
No mindegy is, annyit elárulok hogy az áramkör megtervezése előtt nagyon alaposan és részletekbe menően, több héten keresztül tanulmányoztam a jelenlegi piacvezető, legkomolyabb gépjárművédelmi berendezéseket (az egyik céghez még állásinterjúra is jelentkeztem csak azért hogy jól kifaggassam őket!), és a saját elektronikámat ezek alapján alkottam meg. Ami jó volt azt átvettem, ami nem volt teljesen megfelelő azt újragondoltam (a fícsörök 99%-át), és pár teljesen egyedi megoldást is alkalmaztam amihez még csak hasonlót sem tud egyetlen kütyü sem.
(#) eyess válasza Attila86 hozzászólására (») Okt 5, 2017 /
 
Hát lehet , hogy most felháborodtál , amit írtam , de amit írtam az általánosságra írtam.

Idézet:
„Tehát te pontosan tudod hogy az elektronikám milyen védelmet nyújt (vagy inkább nem nyújt). Honnan?”
.

Hasonló kütyükkel van dolgom nekem is , vagy talán nem is kütyükkel , mert ma már sok száz , vagy talán ezer járműben teljesít hasonló kütyü szolgálatot .A tudás most itt nem érdekes , és hogy mire használják , mert nem is az a lényeg .Csak az , hogy a kütyühöz felhasznált külső segítség , legyen az mobil hálózat , vagy GPS , vagy bármilyen műholdas nyomkövető rendszer , az addig nem nyújt megfelelő védelmet , amíg , azt egy pofon egyszerű trükkel hatástalanítani lehet .És most nem térnék ki rá , hogy mi is az.Nem szeretnék tippet adni.

Idézet:
„Ezt pontosan mire is alapozod? Mivel nem ismered (nem is ismerheted egyenlőre) az elektronikám pontos működését és mibenlétét”


Az elektronikád is pontosan azokat a mai használatos kommunikációs eszközöket használja , amit minden ilyen , és hasonló készülék használ .Bármi legyen is most itt a kommunikáció típusa.Szóval benne vagyok én is ebbe a dologba , és azért írtam azt is , hogy nem több mint egy piaci lopás gátló .Kb annyi idő alatt lehet hatástalanítani azt is mint ezt, vagy ehez hasonlókat még talán hamarabb is .
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2017
(#) Attila86 válasza eyess hozzászólására (») Okt 5, 2017 / 2
 
Szerintem sejtem hogy mi itt az alapvető probléma: Mivel nem írtam le részletesen hogy hogyan is működik, mit csinál az elektronikám, így kellően nagy projekciós felületet adtam, melyre te rá is projektáltad azt amire gondoltál. Amire gondoltál a GSM modul, a GPS modul és az egyéb rádiós modulok láttán. Ez pedig kb olyasmi lehet, hogy az elektronikám biztos azt csinálja hogy ha lopják akkor elküldi nekem SMS-ben a GPS pozíciót és akkor majd jól megtalálom az autót. Neeeemmm... ilyesmiről szó sincs! Ez csak parasztvakításnak jó.

De rendben, akkor elárulok pár apróbb dolgot és így legalább egy kicsit ON is leszünk itt a topikban: Az elektronika nem küld SMS-eket, nem hívogat. Csak mobilnetezik. Egy szerverre folyamatosan, különböző időközönként, különböző események hatására adatokat küld (GPS pozíció meg kb 40 másik adat). A GSM hálózat zavarását az elektronika észleli (akár helyi riasztást indíthat), de nyilván ez esetben nem tudja értesíteni a tulajt. Ilyenkor ezt a szerver teszi meg azért, mert eltelt mondjuk 5 perc úgy hogy nem jelentkezett be az elektronika.
Az elektronika hatástalanítása nem könnyebb mint a legkomolyabb piacon kapható eszközöké, sőt.
Az elektronika szabotázsvédett. Azaz, a motortéren kívüli (utastérben) lévő bármilyen perifériájának (pl. tasztatúra) vagy vezetékének elvágása, kitépése, rövidrezárása, 12V kákapcsolása stb. esetén sem fog beindulni a motor. Sehogyan sem hack-elhető, csak a motorháztető felnyitása után.
Az elektronika ugyanis a motortérben van (azért kellett a vízálló csatlakozó és a vízálló ház), és önmagát, illetve az egész motorteret egy motortérzárral védi. És nem a gyári bowdent vagdostam el mint kivétel nélkül(!) az összes piaci készüléknél hanem egy, a gyári motortér-zármechanikától teljesen független elektromechanikus zárszerkezetet használtam. Persze... szét lehet barmolni a motorháztetőt flexxel, igen.
(#) sonajkniz hozzászólása Okt 5, 2017 /
 
Már kitalálták a tutit.
Autóriasztó hang (30 másodperctől)
(#) eyess válasza Attila86 hozzászólására (») Okt 5, 2017 /
 
Nem nem nem sms re gondoltam egyáltalán .A gyerekek biztos örülnének ilyesminek , de azt úgy hívják , hogy ovi.
Egy szerverre való adat továbbítás , vagy bizonyos funkciók kiváltása már nem újdonság.A kütyü bármilyen megoldása egy adott helyen , vagy járműben való alkalmazása , és elhelyezési megoldása , vagy elrejtése nem nehezíti meg a hatástalanítást.Nincs szükség semmilyen mechanikai , vagy törésre zúzásra , hogy kiiktatva legyen.Perceken belül megtehető ez úgy , hogy hiába fog neked riasztani a szerver , hogy nem kapta meg a jelet a kütyütő addigra már lehetetlen lesz megtalálni az adott járművet.Ja és a Gps már nem fog tudni pozició adatokat sem küldeni ezek után.Úgy hogy teljesen láthatatlan lesz minden ilyen eszköz számára.
(#) eyess válasza sonajkniz hozzászólására (») Okt 5, 2017 /
 
Ez jó

De ha majd mindenkinek ilyen lesz , akkor már senki Sem fog rá oda figyelni ,,mert megszokják az emberek.
(#) Attila86 válasza eyess hozzászólására (») Okt 5, 2017 /
 
Igen, ha jön a tréner rajta egy Faraday-kalitkával (pl. csirkeháló, alufólia, konténer...) és/vagy GSM/GPS blokkolóval akkor valóban. Mondom, ez ellen nem tudok védekezni. Pontosan ugyan annyira nem, mint bármelyik piacon lévő gépjárművédelmi eszköz, beleértve az önmagát "lophatatlan"-nak nevezőeket sem.
(#) eyess válasza Attila86 hozzászólására (») Okt 5, 2017 /
 
Na ugye-Egyébként kapisgálod , hogyan is lehetne , de azért nem kel akkor dologra gondolni.Na de kívánom neked is , hogy több száz autósnál legyen ilyen az autóba.A többi meg nem lényeges , addig amíg egy 150Millás kocsit el nem lppnak , mert aztán lehet magyarázkodni.
(#) snapscan válasza Attila86 hozzászólására (») Okt 6, 2017 /
 
Idézet:
„És nem a gyári bowdent vagdostam el mint kivétel nélkül(!) az összes piaci készüléknél”

A Cerberos nem vág sosem bowdent, mindig a gyárit használja, ami a védelem kiszerelése esetén gyári állapotba állítható vissza! Valamint nem fúr lyukakat sehová a kaszniba! Ne állíts valótlant, legyél szíves! (Nem, semmilyen anyagi érdekem nem fűződik az általad is említett céghez, csak ügyfelük voltam, és tudom, hogyan dolgoznak - jól).
A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2017
(#) Moderátor hozzászólása Okt 6, 2017
 
Fejezzétek be az OFF-ot legyetek szívesek. Ez a Ki mit épített? téma, ahol az egymással vitázásnak és a személyeskedésnek nem sok keresnivalója van.

Köszönöm!

(T)
(#) sandor1632 hozzászólása Okt 8, 2017 / 9
 
Sziasztok.

Itt is megosztanám veletek munkásságom eredményét.
Hibrid erősítő, melyet egy TDA1541-es DAC-al hajtok.

Pár hét és érkezik a csöves pp kép is, de az még épül.
(#) krisz69 hozzászólása Okt 8, 2017 / 3
 
Lassan de biztossan készül a FET végfokom 600/900w
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2017
(#) Alkotó válasza krisz69 hozzászólására (») Okt 8, 2017 / 5
 
Ez a fajta félvezető lefogás melegíteni fogja a panelt, ami egy csomó problémát okozhat. A nagyméretű ellenállás állított elhelyezése szintén jelentős stabilitási kockázatot jelent.
Ugyan még csak a tervezés elején tartok, de már készül egy minden szempontból életképesebb panelterv ehhez a kapcsoláshoz.
A melléklet kizárólag tájékoztató, egyáltalán nem a végleges állapotot mutatja.
Az alkalmazott borda a legáltalánosabban beszerezhető profil, számos helyen kapható.
(#) krisz69 válasza Alkotó hozzászólására (») Okt 8, 2017 /
 
Hallottam a fentartàsaid felől ,és igen lehet a dolognak alapja én alátét rugos alátét komboval fogattam fel a feteket. Majd kiderűl menyire is fűt. Meg igy folytonos egyforma szoritást kap. Az álló ellenállásokkal meg az lesz be fogom ragasztgatni. Úgy nem tud mozdulni. A meghajtás. Bordája össze van kötve a fő bordàval (hővezető pasztával) ìgy át tud adni hőt.
(#) Ge Lee válasza krisz69 hozzászólására (») Okt 8, 2017 /
 
A dolog azon részével nem lesz probléma. Van viszont gond a "hangjával", meg az áramkorlát hiányával (a 4 pár fetes VF2 modom mindkét tekintetben jobb ennél). Egy megfelelően méretezett áramkorlát alapvető dolog egy ekkora végfokba, de erre majd rájössz magadtól is, amikor a készre szerelt dobozt darabokra kell bontani, és fetek közül ki kell bogarászni a zárlatos példányokat.
Következő: »»   1449 / 1685
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem