Fórum témák
» Több friss téma |
Ok elhiszem, én még csak a 'mezei' változattal találkoztam,
tudnál egy rajzot adni? Bekötésit, hogyan kell ezt a panelt bekötni, ne álljak kukán ha egyszer összefutok egy ilyennel. Panel kapcsolásirajz is jöhet ha van.
Ha boltban veszed, kapsz hozzá egy telepítési rajzot. (Holnap beszkennelek egyet, felteszem ide.)
Kapcsolási rajzot én még nem találtam, nem is igazán volt rá szükség, elég egyszerűek. Eddig 3 verzióval találkoztam ezekből: 1 - kizárólag furatszerelt, 2 db CD4093 + némi passzív alkatrész, TIC106M. 2 - részben smd, a többi része azonos mint az 1-es. (ez van a kérdezőnek) 3 - PIC12C508 + némi passzív alkatrész, TIC206M. A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2017
Hali. A tárolóban 2 érzékelő van olyan mint a villanybojlerokban az egyik az előlapi termosztátra megy a másik ott van az előlapi mellett belül azon csak 1 kis trimm poti van ami le van festve ha az előlapiról lehúzom a kábelt el sem indul a kazán, a másiknál is ugyanez a helyzet váltószelep sincsen benne 2 keringető szivattyú van bent a kazánban, amit tudok az annyi hogy a meleg vizet részesíti előnyben ha az hűl a fűtést lekapcsolja a melegítés idejére. Holnap jön 1 villanyszerelő ismerős aki ért a kazán vezérléshez remélem...
Tudósíts a fejleményekről, nem értem ha a hmv termosztátról lehúzod a kábelt, hogy állhat meg az egész kazán. Vagy semmi nem történhet, fűt tovább, ha záró érintkező, vagy azonnal elkezdene hmv-t gyártani.
A Ferroli magyar gépkönyvét meg aki írta-rajzolta, a villám sose vágjon mellé, a rajzon számokkal jelöli az alkatrészeket, a szövegbe meg betűrövidítésekkel. Próbáltam elmenni a rajzon, arra rájöttem melyik oldala hmv és melyik a fűtés, de sok a fehér folt, nem tudom mi micsoda mert idiótán van leírva. A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2017
Akkor ezek szerint mechanikus a hőérzékelő a tárolóban. Akkor egyszerű dolgod van, a kapcsolóóra kimenetére teszel egy kis relét és az megszakítja a kazán felé menő indítást, amit a tároló mechanikus érzékelője adna.
Azért azt még próbáld le, hogy lehúzod a tároló hőérzékelőjéről a csatlakozót, és vársz negyed órát, hátha a kazán csak kis idő múlva érzékeli a hiányát. (Bár ennek kicsi az esélye) A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2017
Az ígért bekötési segédlet.
Témáját tekintve úgy gondoltam több helyre is beillik, meg “több szem többet lát”. Továbbiakban tartózkodom tőle. Időközben elkezdett működni szobatermosztatrol is, pedig semmi érdemit nem csináltam, párszor szétszereltem, próbálkoztam, de végül minden maradt a helyén. Zene füleimnek a csendes leállás, az utánkeringetés, félfordulat.
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. Egy Saunier Duval Semia F24 rendetlenkedik. A hibajaelenség, hogy éjszaka vagy hajnalban, de sohasem napközben kiáll hibára. Napközben mikor kihívnak a készülékhez nem tudom előidézni a hibát, minden jónak tűnik. Valaki tapasztal-e esetleg hasonlót, van-e valami tippe, hogy mi lehet. A készülékhez a gázcső 1/2-ssal van elhozva és elég hosszan. Nekem az a tippem, hogy éjszaka mikor megy a sok készülék párosulva a rossz átmérővel azt okozza, hogy nagyon lecsökken a nyomás és emiatt áll le. Szerintetek?
Mindenkit üdvözlök!
Van egy Immergas Zeus Maior kazánom, meglehetősen öreg. Két hete kezdett el veszettül dübörögni, ma reggel pedig egy alsó szelep (piros fogantyús, a leírásból a 3 baros bizt szelepre gyanakszom) meleg vizet kezdett csepegtetni. Kezdettől fogva 1,2 bar nyomáson tartom, most mintha nem érzékelné, mennyi a nyomás. Amikor a fűtést lekapcsolom, a meleg víz felfűtésénél csak a dübörgés-kattogás hallható, csöpögés nincs, bár 4-esre van állítva, mégis eléri, sőt meglépi a 60 fokot is. Szerelőt hívnék, de jó volna tudnom, hogy mi okozhat ilyen hibát, esetleg házilag is megoldhatnám valahogy. Már két alkalommal produkált hasonló tüneteket, akkor a hidraulikus blokk volt a hunyó, de sosem csöpögött. Hálásan megköszönöm a válaszokat.
Lehet, hogy agyament ötletnek hangzik, de manapság nem akkora gond...
Tennék a kazánnal szemben egy akciókamerát, vagy autós eseményrögzítőt. A videón látható lenne a leállás előtti eseménysor. Monitorjavítós régi időkben használtam egy készüléket, amit tapadókoronggal a képernyőre rögzítve hallhatóvá tette a fényváltozást. Ritkán előforduló hibáknál nagy segítség volt, mert közben lehetett mást javítani...
Sziasztok,
Adott egy Junkers ZW 23 KE tip. cirko. Mit re utalhat a következő hibajelzés? Pirosan villog a hibaelháritó nyomógomb és A 60C os led is villog. Azt irja a kézikönyv: Nincs lángjel, a biztonsági idő letelt Ellenőrizni kell: a gyujtás, ionizáció, szelepek Ez milyen alkatrész elromlását jelentheti az esetek tulnyomó részében? Lehet még ehhez a kazánhoz alkatrészt kapni? Előre is kösti. A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2017
Kordics József
Sziasztok! Segítséget kérnék! Van egy westen qwasar 24 turbó kazánom és most egy kicsit akadozik.Azt csinálja hogy elindul a fűtés el éri az csinálja hogy mire be villan a 60 fokos led lekapcsolja az égőt majd pár másodperc múlva újra indul és ezt ismételgeti! Mi lehet a baj? Előre is köszönöm!
Szia! Mintha már egy másik topikban ITT beszéltünk volna erről ....
Szia!
A lángot a jobboldali elektróda érzékeli ha megy a kazán. Ha van láng de nem érzékeli ,simán meg kell takarítani az érzékelőt.(csiszi papír fém tisztára)égőtálca kimos. Ha a gyújtást hallod (szikráztat) de nincs láng:Vagy a a gázszelep, vagy a panel rossz. Ha a gyújtás pillanatában egy kicsi lángpamacsot beenged a szelep aztán kialszik, biztos panel hiba. Javítani lehet a vezérlőt a neten találtam pl: itt https://www.jofogas.hu/budapest/Junkers_Euroline_vezerlopanel_javit...94.htm a tekercseket a szelepen mérni lehet 1,6 kohm 2,8kohm az ellenállása a tekercseknek A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2017
Ezt a melegvíz áramláskapcsolót nézd meg, hogy jól működik-e.
Sziasztok egy ionelektródának mi baja lehet?Ez egy Sauniver duval klo50 kazán.Már mindenen túl vagyok amit meg lehetne nézni rajta,kapott másik gyújtóelektronikát,a régit újra kondiztam,de mind kettő ugyan azt csinálja. Rapszodikusan müködik. Begyújt majd 3-5mp lekapcsol,aztán megint megint,és egyszer csak elkezd hosszabban üzemelni.Megőrülök tőle már.Csak arra tudok gondolni hogy nem érzékeli a lángot.
Köszi előre is. A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2017
Próbáltál már áramot mérni rajta? Az sokat mond az állapotáról.
Szia nem azt még nem,de hogy csináljam? Hol mérjem meg?
Szia! A panel csatlakozásokat is nézd át, főleg a földelési pontot, mert ugye ahhoz képest méri meg az elektronika az ionizációs áramot. Ezen kívül az elektróda olyan mértékig oxidálódhat a felületén, hogy nem alakul ki az ellenőrzéshez szükséges ionáram avagy bizonytalanná válik ennek az értéknek a fenntartása.
Idézet: (ekkorra kellően felhevül az elektród és vezeti az elégséges ionáramot) "Finom" csiszolóvászonnal vagy tűreszelővel (ha durva az oxid réteg rajta), tisztogasd meg az elektródát és ha szükséges állítsd azt a láng magjába. „és egyszer csak elkezd hosszabban üzemelni”
Előttem jól leírták a tisztítás módját, azt kellene követni.
A mérés céljára egy csatlakozó van általában a kazánokon, egy sima szigetelt tűzősaru,kan-nőstény, jól szigetelten kialakítva az ionikus elektróda és a vezérlőpanel között egy külön "egyszálas" dróton. Azt széthúzod és egy egyenáramú multimétert beteszel a legkisebb árammérési beállításba e két érintkező közé sorosan. Elég kis áram lesz, mert a tipikus értéke 4-5 mikroamper lenne. Ha kevesebb akkor vagy szennyezett az elektróda, vagy nem ér rendesen bele a lángba. A hajlítgatásával vigyázz, mert elég kemény anyagból van, így nehéz hajtogatni, meg hajlamos a rajta lévő szigetelő-porcelán a törésre. Néha az is előfordul, hogy túl nagy a láng és "leszakad" az égőről, ilyenkor is hajlamos azt érezni a vezérlő hogy kialudt a tűz, mivel nincs áram, a láng nem vezeti. A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2017
Szia megmértem ahogy irtad, és amit mértem szinte koppra amit irtál,4-5-6 mikró amper.Megnéztem üzem közben az elektródát,és a 2/3 része izzik.
Sziasztok!
Lecseréltem a DT200-as termosztátot (tíz éves volt már), szintén Honeywell CM707 típusra. A korábbi hőmérsékleti hiszterézise szerintem úgy +0,5 és -0,5 fok lehetett, a kazán hosszabb ideig ment. Az újnál ez jócskán lecsökkent, a kazán sokkal sűrűbben kapcsol, de rövidebb ideig is megy. Tudom, így jobb a komfortérzet, de a sűrűbb indulás talán árthat a kazánnak. Hagyjam így, vagy növeljem a minimális bekapcsolási időt? A javaslatot, a választ előre köszönöm!
Nem tudom mi történt mit babráltam meg rajta,de most megy a kazán. Igy is lekapcsol,de csak olyan 20 perc után,de nem a viz hőfok vagy ilyesmi miatt,mert azonnal újra indul és fűt tovább.
Most nem merek hozzá nyúlni visszarakni a panelt a dobozába,marad igy egyenlőre.
Szia! Lehet hogy a vezérlő panelen beégett a gázszabályzó reléje vagy csak át kell forrasztanod a panelt. Nekem a fűtővíz szivattyú reléje volt beégve, kicseréltem a többit is.
Szia minden relét kicseréltem rajta már az összes kondival együtt beleértve a fóliákat is.
A4-6 mikroamper jó érték. Viszont ha így is leáll lángellenőrzési hibával az baj, mert a vezérlőpanelon van ilyenkor a hiba. Viszont azt írod, hogy most megy, nem lehet ott valami érintkezési hiba? Akkor csinál ilyent! Ha kondikat, reléket lecseréleted és nincs érintkezési kontakthiba, akkor ott már csak a panelcsere segít.
De lenne még egy ötletem(tudom ez a zs..ó rabbira emlékeztet, de azért leírom. Az elején be kell ismernem, hogy a konkrét vezérlőpanelt nem ismerem, de több általam ismert panel is produkálja ezt a hibát, ezért gondoltam, hogy leírom. A vezérlőpanelon több relé is van általában ami a különféle végrehajtóegységeknek a "villanyát" kapcsolják. E relék között van olyan is ami 230V-ról működik, de maga a relé tekercse csak (általában) 48 V-os. Ezt úgy oldják meg, hogy sorba kapcsolják a tekercseiket (kettőt szoktak), és egy 220-330nF-os soros kondenzátorral állítják be a működtető feszültségüket. Ez a kondi szokott elromlani, méghozzá úgy, hogy a kapacitása egyre csökken. Ilyen esetben fordul elő, hogy megy is, meg nem is a kazán, mivel a kondi miatt a relé(k) árama határon van. Nos ezt a kondit kellene megkeresned és szintén kicserélni. Ez minimum 275V váltó feszültségre van méretezve, és mint írtam 220-330 nF az értéke. Természetesen, ha már kicserélted akkor ez csak egy tipp volt!Egyéb ötletem most nincs. Figyelni kellene a kazánt, ha kiáll hibára mi történt közvetlenül előtte. Ment-e a ventilátor, volt-e egyáltalán gyújtás, vagy begyújtott és utána pár másodpercig égett csak, esetleg már hosszabb ideig égett amikor kiáll hibára. Ennek a módszernek a segítségével sokkal előbb kideríthatő, hogy mi is a konkrét hiba okozója. Jó hosszú lett, de rövidebben nem lehet érthető módon leírni a hibakeresést. |
Bejelentkezés
Hirdetés |