Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Leválasztó transzformátor
 
Témaindító: Smax, idő: Márc 21, 2007
Lapozás: OK   7 / 13
(#) mate_x válasza bta hozzászólására (») Aug 15, 2016 /
 
Pontosan erre gondoltam én is.
(#) Orbán József válasza mate_x hozzászólására (») Aug 16, 2016 /
 
Idézet:
„... a transzformátoron miért szerepel a kettős szigetelés jele?”

Ez a cég trafókat gyárt. Szólni kéne nekik, kérjenek a fórumon eligazítást...
Pl.:
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2016
(#) Orbán József válasza Orbán József hozzászólására (») Aug 16, 2016 /
 
Szóval a kérdés az volt, miért van a trafón a kettős szigetelés jele.
Valaki(k) jobban tudják...?

P1170067.JPG
    
(#) Ge Lee válasza Orbán József hozzászólására (») Aug 16, 2016 /
 
Azért mert egyszer szigetel a műgyanta amivel kiöntötték, utána pedig szigetel a műanyag doboz amiben benne van, szóval nyugodtan tapogathatod miután rá van kötve a hálózatra. A lábait nyilván nem, de azt nem is tudod mivel ugye a nyákba van forrasztva.
(#) mate_x válasza Orbán József hozzászólására (») Aug 16, 2016 /
 
Én nem akarok eligazítani senkit, csak meg akarom érteni. Sajnos az aktuális szabványokhoz nem lehet ingyenesen hozzáférni.
(#) Orbán József válasza Ge Lee hozzászólására (») Aug 16, 2016 /
 
Nekem nem kell megmagyarázni, amikor elkezdtem ezzel foglalkozni (1968) már voltak kettős szigetelésű trafók, háztartási gépek.
Nem értem, hogy lehet ez a kérdés vitatott az érintett trafónál.
Még szép, hogy nem fogdossuk a ki/bevezetéseket.
Ha a kivezetett láb kérdéses, jó, legyen ott két beöntött, kábeles ki/bevezetés...
Aztán akkor is a felhasználó szabadsága/felelőssége, hogyan tovább.
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2016
(#) (Felhasználó 109689) hozzászólása Nov 14, 2016 /
 
Kedves Fórumozók

Érdeklődöm, hogy mi a szerepe egy 230v 230v leválasztó transzformátornak? MI értelme van pontosan?
Ha egy ilyet bekötök, és pl. a szekundert rövidre zárom, attól levág az automata?
(#) Ferkógyerek válasza (Felhasználó 109689) hozzászólására (») Nov 14, 2016 /
 
A leválasztó transzformátor, pontosabban a "villamos leválasztás" egy érintésvédelmi mód.
A megfelelően méretezett primer oldali biztosító oldani fog szekunder zárlatnál, viszont illik a szekunder oldalt is biztosítani.
(#) Bakman válasza (Felhasználó 109689) hozzászólására (») Nov 14, 2016 /
 
Elsősorban arra való, hogy a földeléstől függetlenítse azt az egy eszközt, amit rákötnek (többet nem szabad). Egy ilyen trafónak a kivezetését (egyszerre csak egyet, mindegy melyiket) megfoghatod úgy, hogy a másik kezeddel pl. a radiátor csövét fogod, nem fog megrázni. Elsősorban szervízelésnél van jelentősége, védve ezzel a szerelőt bizonyos mértékig. Vagy szándékosan tesznek földfüggetlenné eszközöket (pl. laborműszereket), mert a mérés megkívánja.

Igen, a kismegszakító leold, de természetesen ehhez elégségesen nagy trafó kell, mert a benne lévő vas teljesítményátviteli képessége is véges.
(#) (Felhasználó 109689) hozzászólása Nov 14, 2016 /
 
köszönöm a választ. és ha azt szeretném, hogy ne oldjon zárlatnál?
Tudtommal a hegesztő transzformátor is egyfajta "zárlatgép", valami ilyesmi megoldást keresek.
Egy ismerősöm kérésére szeretnék megoldást találni, sertések kinlódásmentes, "békés" gyors "elaltatására". A hagyományos sertésleölés eléggé véres jelenet, és szeretnék segiteni egy ilyen készülékkel számára. A keritésbe vezetett áramnál sem értem, hogy ha valaki rámarkol, hogyhogy nem a biztositék vág le? VAlami ilyesmi megoldást keresnék.
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2016
(#) Bakman válasza (Felhasználó 109689) hozzászólására (») Nov 14, 2016 /
 
Azért nem old le a kismegszakító, mert pl. 0,1 A folyik a delikvensen de jellemzően a kismegszakító 10 A-es. A 0,1 A pedig bőven elég ahhoz, hogy a "szerelő" kapjon pár évre ingyenes ellátást, bentlakással.

Sertéskábítóhoz tudtommal kb. 230 / 100 V-os trafó kell. Ha már érdeklődtél a megfelelő témában, olvasd végig, perpillanat csak 13 oldal: Bővebben: Link.
(#) elektroncso válasza (Felhasználó 109689) hozzászólására (») Nov 14, 2016 /
 
A te kérdéseidre a válasz nagyon egyszerű. Minden tápnak van belső ellenállása. Ez korlátozza a zárlati áramot. A hegesztőtrafók ú.n. visszahajló karakterisztikájúak, ezért folyik hegesztéskor az ívben a névleges áram (ami a primer körben sokkal kisebb mint a szekunder körben!).
A disznólefogó hasonló, a trafó belső ellenállása korlátozza az átfolyó áramot olyan értékre, hogy az ne legyen túl magas. A feszültsége amúgy 45-60V között van, ennek két oka is van:
1. Ez a törpefeszültség felső határa. Nem a legjobb, ha a böllért agyon csapja a sokkoló.
2. Itt Gútán él a legendája egy embernek, aki a hálózati 230V-al akart malacot sokkolni. A malacot a nagy zárlati áram felrobbantotta!, az elkövető pedig súlyos áramütést szenvedett.
Amúgy a 45-60V is agyon tud ütni, ha a két tüske befúródik a bőr alá, mert a húsnak (a bőrrel ellentétben) nagyon alacsony az ellenállása (gondolom az a jelenség ismerős, hogy a 9V-os elemet ha megnyalod akkor csíp, míg ha csak egyszerűen megfogod a pólusait akkor nem).
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2016
(#) (Felhasználó 109689) válasza elektroncso hozzászólására (») Nov 14, 2016 /
 
Köszönöm !
(#) Bakman válasza (Felhasználó 109689) hozzászólására (») Nov 14, 2016 /
 
Ha szeretnéd felhergelni a hízót, használj 60 V-ot. Ha azt szeretnéd, hogy el is kábuljon, 100 V körüli kell. Mint írtam, olvasd végig a témát. Egy jól megtermett malachoz nem elég a 60 V sem. Mondják ezt olyanok, akik túl vannak pár sokkoláson.
(#) elektroncso válasza Bakman hozzászólására (») Nov 14, 2016 /
 
Nem veszek ezen össze veled. Nincs benne sok tapasztalatom. A mi lefogónkat édesapám készítette, lassan 20 éve, eddig mindig hiba nélkül tette a dolgát, pedig biztos nem 100V-os (lehet, hogy rosszul emlékszem, és 60-80V-os mivel kétfokozatú, de 100V biztos nincs meg).
Egyszer fordult csak elő, hogy csak felhergelte a malacot, de akkor nagyanyám volt a bűnös. Kihúzta a konnektorból, nehogy a "fiúkat" megrázza. Pár nap múlva kérdezték meg édesapámtól (a harmadik szomszéd!), hogy "miért küldted el az anyósodat olyan szép hangosan a jó édes anyjába"? Szerencsére senkinek nem esett baja, de utána soha nem engedték nagyanyámat a lefogó közelébe amikor használva volt.
(#) Baloghbandi hozzászólása Jan 22, 2018 /
 
Üdv! Érdeklődnék a fórumtársaknál, hogy egy 230/115 V-os takaréktrafót (autótrafó?) át lehetne tekertetni 230/2x115 V-osra? Arra gondolok, hogy ráférhet-e a 2 külön tekercs, vagy ezeket úgy méretezik, hogy eleve kisebb hely van a huzalnak rajtuk? Ez egy Telefongyár gyártmányű 1 kVA-s jószág amúgy.
(#) Bakman válasza Baloghbandi hozzászólására (») Jan 22, 2018 /
 
Akár 10 x 110 V is ráfér, huzalátmérőtől függően.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2018
(#) Gafly válasza Baloghbandi hozzászólására (») Jan 22, 2018 /
 
Kérdés:
- Ez most autótrafó? Amerikai készülékekhez szoktak ilyet csinálni...
- Autótrafót is szeretnél belőle csinálni, vagy két galvanikusan független szekundere legyen, ami a primertől is független, és biztonsági is egyben (ez több kérdés volt ám )?

Természetesen át lehet tekerni. Kis szerencsével nem is kell teljesen...
(#) Baloghbandi hozzászólása Jan 22, 2018 /
 
Igen, autótrafóként van gyárilag. Ezt szeretném olyan leválasztónak, ahol 230 és 115 is kivehető.
(#) granpa válasza Baloghbandi hozzászólására (») Jan 22, 2018 /
 
Azt majd a tekercselő megmondja, hogy a ~1 kW belefér-e leválasztóként (tkp. 2 db. 230 V-os tekercs), de minden további nélkül kivitelezhető.
(#) Baloghbandi hozzászólása Jan 22, 2018 /
 
Az nem is zavarna, ha valamivel kisebbé válna, mint 1 kW. 115 V-ot szoktam néha használni, de leválasztóként is üzemelhetne, akkor nekem máris 2 funkciós lenne, persze nem egyszerre használva mindkét célra... Kösz a tanácsokat
(#) Gafly válasza Baloghbandi hozzászólására (») Jan 22, 2018 /
 
Ebben az esetben hasra ütésre kb. 60% teljesítmény, (részben) új csévetest, huzal nem igazán használható.
Ámbár ésszel letekerve jó lehet még máshová...
Teljesítményt mennyire szeretnéd maximalizálni?
Tekercselés szempontjából két egyforma 115 V-os tekercs lenne egyszerű.
Ha nem vagy rest kapcsolgatni, akkor ezek 230 esetében sorosan, 115 V esetében párhuzamosan kapcsolódnának...
Vagy kapcsoló nélkül sorosan, kisebb teljesítménnyel...
(#) Baloghbandi hozzászólása Jan 22, 2018 /
 
Elég durva csökkenés akkor. De még úgy is jó lenne talán. Kapcsolgatni nem szeretném, de érdekes ötlet. Úgy kisebb átmérős huzal is elég lehetne. Ötletként az első 115-V-os vastagabb lenne, a másik pedig vékonyabb, az a tekercsrész csak a 230-nál játszana. Vagy elküldene valahova a tekercselő...
(#) Gafly válasza Baloghbandi hozzászólására (») Jan 22, 2018 /
 
Mondanám, hogy "tekercselőből" ketten is itt "sasolnak" (nem én vagyok).
- A teljesítmény veszteség például onnan jön, hogy nem "autó" trafó.
- A másik része még rátesz, hogy leválasztó, így nem lehet "csak úgy" egymásra tekerni a primert és a szekundert, hanem külön cséve illik nekik (akár mellé, akár felé, sok plusz helyet foglal)...
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2018
(#) Baloghbandi válasza Gafly hozzászólására (») Jan 22, 2018 /
 
Akkor, ha jól értem, az autótrafó léte miatt tud 1 kw-ot, sima vagy leválasztóként ugyanez a vas nem lenne akkora teljesítményű. Azért megkérdem majd, megéri-e áttekertetni. Most is tudja a 115-öt a nagy, de a leválasztóm csak 250 VA-s. Szóval nem létszükséglet, de jó lenne, és a kicsi nem is kéne megmaradjon nálam.
(#) Gafly válasza Baloghbandi hozzászólására (») Jan 23, 2018 /
 
Adjál méreteket (tekercselési tér is kell, nemcsak a "keresztmetszet"!) a vasmagról, akkor meg tudjuk becsülni a tekercselési lehetőségeket (műszakilag).
Végre egy nem szokványos "uncsi" trafó, legalább lehet rajta agyalni.
(#) Baloghbandi válasza Gafly hozzászólására (») Jan 23, 2018 /
 
Az EI trafó vasmag mérete középen 4x6,2 cm, szélein 2,2x6,2 cm, a tekercselési tér 3,2x8 cm. Ez utóbbi az ablak egyik fele csak (de mivel ugyanaz a huzal megy itt-is ott is, gondolom ezzel kell számolni). Viszont amit nem értek, pedig láttam már pár trafót, úgy néz ki, mintha nem lehetne széthúzni E és I tagokra, nem látszik a lemezen sehol a bonthatóság, pedig nincs hegesztés se...
(#) erbe válasza Baloghbandi hozzászólására (») Jan 23, 2018 /
 
M mag lehet. A sarkai le vannak kerekítve? Ez általában az M magokra jellemző. A másik, hogy a tekercstest és a vasmag között ~2 m hézag van. Ha sikerül a vasmagot a hézag felé eltolni, ellenkező oldalon a középső oszlopon ívelt találkozási vonal bukkan elő.
(#) Baloghbandi válasza erbe hozzászólására (») Jan 23, 2018 /
 
Igazad van, első találkozásom az M maggal. Ezek szerint szétszedni és összerakni is úgy lehet egy ilyet, hogy meg kell görbíteni valamennyire a lemezeket a kihúzáshoz/összerakáshoz. Itt is szembe vannak fordítva, mint az EI-nél, egy innen, egy onnan? Még nem láttam, de már értem, hogy van. Ez nincs lekerekítve.
(#) erbe válasza Baloghbandi hozzászólására (») Jan 23, 2018 /
 
Igen + igen. Remélem, könnyen el tudod indítani.
Következő: »»   7 / 13
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem