Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Úgy tűnik, nem érted. A forgórész keféin, nem termelődik semmi. Azon kell a generátorba bevezetni a gerjesztő áramot, ami a forgórészből elektromágnest csinál. Ezt forgatva az állórész tekercseiben indukálódik a 3f~ feszültség, amit a 6 dióda egyenirányít. A 3f~ feszültség frekvenciája a fordulatszámtól, a nagysága a gerjesztő áram nagyságától (az elektromágnes erősségétől) függ. A gerjesztő áram változtatásával lehet a generátor feszültségét, és ezzel a leadott áramot szabályozni. Legalábbis addig, amíg a generátor bírja. A szabályzó működéséhez kell a segédfeszültség.
Szia!
A segéd diódák kisebb áramra vannak méretezve. Az áram kérdésében egy Kirchoff nevű csóka tud segítséget adni de az elektronok nála is jobban tudják a fizikát(Sőt még nálam is!). Arra mennek amerre kisebb az ellenállás. Ezért van abba az irányban ujjnyi vastag vezeték. Bocsi nagyon gondolkodtam, elküldjem-e ezt neked, mert amilyen egyszerő aválasz stílusába kioktató is bár nem ez volt a szándékom. Viszont röviden, potosan, cératöröbben nem tudtam fogalmazni. Remélem segíteni tudtam. A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2018
Ebben az esetben a félfázisú diódák teljesítményileg is kisebbek a fő diódákhoz képest?
Igen. A vezérléshez kevesebb áram kell.
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2018
Szevasz!
A diódán áthaladó áram mindig a terheléstől függ (mint az előbb vázoltam), természetesen a határadatok lehetőségein belül. Akkor részletesen: a 3 fázisú teljes hidas kapcsolás mind a 3 fázis, mindkét (pozitív és negatív) periódusát egyenirányítja, így az oszcilloszkóp képen (hogy láthatóra utaljak) egy periódus alatt 6 pozitív "púp" (a sinus felső szakasza) látszik, de nem soha nem megy 0-ra. Ugyan nem számoltam ki, csak hasraütök: teljes hídnál a lejövő feszültség 10 és 12 között változik, de ez csak szkópon látható és nem a szabályozott feszültségre utaltam és csak az arányokat nézd. A fél hidas kapcsolásnál meg csak 3 púp van és ez sem megy le 0-ra, de közelebb van hozzá. Itt a feszültség kb. 7 és 12 között lehet. Üdv: StMiklos
Szevasztok!
Itt is található rajz ami alapján jobban érthető a szabályozó működése. segéd dióda vagy itt remélem jó lessz a beszúrás: kockás lapra lerajzolva a szabályozó is.. Üdv. M. A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2018
Sziasztok.
Adott egy Toyota Avensis generátor DENSO 120A amit felújíttattam(kitakarítás,csapágyak-csúszógyűrű-szénkefe csere)próbapadon mérve.Csere után 2nappal kivillan a töltésjelző lámpa alapjáraton és a generátornak is van hangja.Olyan darálós morgó hangja van amit nem tudok mi lehet.Alapjáraton a töltés 13v,fordulaton 14,2v. Tudok ellenőrizni,mérni valamit így felszerelt állapotban?Mi lehet a hiba?
Urak. Adott egy denso generátor. Egyszer csak világítani kezdett a visszajelző és elment a töltés... Alsó gyűrű nagyon gatya... tiszta barázda az egész.. gondolom erre felesleges új keféket rakni ugye?
Szevasz!
Egy esztergán 5 perc felszabályozni, és felpolírozni. Mehet bele az új kefe, és amit eddig bírt a generátor most újjá születik. Mégegyszer ennyit kihúz, természetesen új csapágyakkal. Üdv. M.
Köszönöm... sajnos még nincs kulcsom ehhez az idióta szabadonfutóhoz úgyhogy nem tudom szèthúzni. megy a szakihoz inkább
Ez nem tűnik túl mélynek, simán elmenne még egy kefét. Ha meg már nagyon kopott, esztergályozás helyett érdemes cserélni, ahhoz az ékszíjtárcsát se kell levenni.
A kocsiban lévő generátor hány amperrel töltheti körülbelül az akkumulátort?
Szia! Hát ezt nehéz volna megmondani. Azt lehetne mondani, hogy az éppen aktuális kapacitás igényének megfelelő árammal engedi magát tölteni, mert, hogy a fesszabályzó és az ECU dönti el a gerjesztés mértékét a generátorban az meg majd ennek nagyságától függően töltögeti az akkut.
Mondjuk úgy, hogy névlegesen 40-50A körül szoktak max. tudni általában.
Egy viszonylag öreg 1996 -os Suzuki Swift Sedan típusú autóról lenne szó.
Abban lehet , hogy nincs is ECU. A használt akkumulátor 45Ah, 1 éve vásárolt. Csak azért tettem fel a kérdésem mert, tegnap nem indult el az autó, de aztán egy kis idő múlva elindult. Nem tudom, hogy lehűlhetett -e az akkumulátor a hőmérséklet változás miatt, vagy csak az autó generátorra nem tölt rendesen? Tegnap az akkumulátor feszültségét lemérve 11,6 V -ot mutatott a műszer. Tegnap már fel is töltöttem az akkumulátor a töltőmmel 13,7 V-ra. Azért kérdeztem , hogy mennyivel tölt, mert tegnap mentem a kocsival kb. 10 km -t , de nem változott a feszültsége semmit az akkumulátornak. Lehet, hogy nincs semmi baja a töltésnek. De én úgy gondolom, hogy már csak kellett volna beletölteni , illetve fel kellett volna már teljesen tölteni az akkumulátort. De lehet nincs is semmi gond. A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2018
10 km alatt? Kizárt dolog. Ha 45 A -el töltene, akkor is egy órát kéne menned teljes gázzal.
Lehet az akku cellazárlatos. Ha garis, érvényesíteni kéne. A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2018
Járó motornál közepes fordulaton mérjed a feszültséget!
Az manapság már nagyon karcsú lenne. Nem ritka a 200A közeli, de a 100 amperos egészen hétköznapinak számít.
Hiába tud a generátor 200 A-t (láttam már nagyobbat is), nem biztos, hogy annyival tölti az akkut. Az indítással "meghúzott" akku feszültsége már néhány másodperc alatt megemelkedik. Ezzel hamar csökken a töltőáram. Amint eléri a generátor leszabályzási feszültségét (13,8-14,1 V), már csak a töltők által is leadni képes, 10-3 A fog folyni. Ilyen kis akkuk (45 Ah) nem fognak még 10 percen át sem 45 A töltőáramot felvenni.
Igazad van, én arra reagáltam, hogy max. 40-50 ampert tud egy generátor általában.
Sokkal inkább a fogyasztók táplálásához van szükség ilyen túlméretezett generátorokra, mint az akku töltéséhez.
Szevasztok!
Talán érdekes lesz, amit mutatok. Ez itt egy oszcillogram, egy önindítási és a jobb alsó sarokban az akku kezdeti töltési folyamatáról. Egy 150A-es sönt van nálam a testelő ágban, annak feszültségeséséről (-ből) származnak a számított adatok. Indítózás után (jobb alsó sarok) 0,3 másodpercet (eléri az 56A-t) követően már 5A alatt van a töltőáram, fogyasztó még nincs a rendszerben, csak ami a motorhoz kell. A motor 0,5 másodpercen belül jár, láthatók a sűrítési csúcsok áramfelvételei és számítottan az egyes félfordulatokhoz tartozó fordulatszámok, amely emelkedik természetesen. Motor 1,25l, benzin, akku 45Ah (nem fért bele nagyobb), ca. 10 fok, motor hideg, ez azért a 3. indítás volt, addigra lőttem be a szkóp beállításait. Üdv: StMiklos
Hány V feszültséget kellene mérnem ilyenkor? 14-15V között?
Szerintem különösebben nincs semmi baja az akkumulátorodnak csak fel kell tölteni de nem 13.7V-ra hanem legalább 14.5V-ra. Ez egy kicsit hosszabb időt vesz igénybe, mert a teljes feltöltöttség elérése egy "hagyományos" töltővel lassabban érhető el. Ha a cellák dugóihoz hozzá lehet férni, akkor ellenőrizheted a savszintet és ha letelt a garancia szerintem használhatsz akkuvitet (nekem már régóta bevált) ha nem közlekedsz túl sokat az autóval. Ez a szer megakadályozza a szulfát lerakódását és a víz kipárolgását is lassítja. Az akku lélektanáról egy kis tájékoztató: Bővebben: Link
Csak azért nem vártam meg a 14,4V -ot, mert kíváncsi voltam , hogy a generátor feltölti -e majd az akkut teljesen.
De ha nem vártad meg a töltővel való feltöltést akkor a rövid úttal csak újfent kivettél a kapacitásból és ez okozza a szulfátosodások többségét (rövid utak, ritka használat). Ha nem használod a kocsit így a téli időszakban vagy az utazási szokások nem teszik szükségessé a használatot akkor fel kellene tölteni havonta egyszer, töltővel.
Tejesen jól látod a dolgot. Akkor nincs semmi probléma egyszerűen lemerült az akksi a hidegtől. Valóban az elmúlt másfél hétben nem nagyon volt használva az autó.
Akkor még most is érdemes lenne feltölteni teljesen?
IGEN! Tessék feltölteni! Ne tessék elhanyagolni! Elrettentésként mutatok egy akksit, hogy mit bír ki ha odafigyelnek rá. Ezt még tavaly előtt vettem ki a kocsiból, mondván ne egy 9 éves akkuval menjek a télnek, majd eltettem és tartottam a töltöttségét. Most egy 1.6-os Fordban tekeri az önindítót, mintha mi sem történt volna a lassan 11 éve.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |